Премини към съдържание

Смяна на масло и ремък


Препоръчано мнение

Как ги сравняваш качествата на маслата при тези обороти? Аз карам с ОЕМ масло Мицубиши 5W40, пълна синтетика. Добро е, засега съм много доволен.

 

След като сложих по-големия мотор, му сипах Валволин и веднага отидохме да го пробваме. Имаме една писта край града около 2км. Още след третата врътка, на тихи ми светна лампата на маслото, явно от по-високата температура се беше разводнило. С Мотула вече 2000км нямам подобни индикации , въпреки че не съм спрял да карам над 4000 оборота. А за ОЕМ маслото, аз също мога да кажа само хубави думи, просто характеристиките на този двойноестерен, напълно биоразградим Мотул ми направиха силно впечатление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

След като сложих по-големия мотор, му сипах Валволин и веднага отидохме да го пробваме. Имаме една писта край града около 2км. Още след третата врътка, на тихи ми светна лампата на маслото, явно от по-високата температура се беше разводнило. С Мотула вече 2000км нямам подобни индикации , въпреки че не съм спрял да карам над 4000 оборота. А за ОЕМ маслото, аз също мога да кажа само хубави думи, просто характеристиките на този двойноестерен, напълно биоразградим Мотул ми направиха силно впечатление.

Сипал си му менте, изглежда... И то на този як мотор, с който още не си се похвалилhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Иначе на истински спортните коли и аз смятам за правилно да се сипва мотул, само че не купен от България. Ако този валволин за 3 обиколки от високата температура е станал толковя рядък, че да свети лампата, причината не ще да е в спецификацията му, ами в произхода.

Към колегата - купувай магнатека и стига си се чудил. Рейсинг маслото го остави за следващата си кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като сложих по-големия мотор...

Веско, ти нали си с 2.5 V6, колко по-голям двигател си сложил? Още не съм виждал като твоя галант между другото. 2.0 да, 2.5 - не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипал си му менте, изглежда... И то на този як мотор, с който още не си се похвалилhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Иначе на истински спортните коли и аз смятам за правилно да се сипва мотул, само че не купен от България. Ако този валволин за 3 обиколки от високата температура е станал толковя рядък, че да свети лампата, причината не ще да е в спецификацията му, ами в произхода.

Към колегата - купувай магнатека и стига си се чудил. Рейсинг маслото го остави за следващата си кола.

 

Абе, то не много за хвалене с разход 16-17, но пък кефа е голям. А Мотула го взех от колега от Ауди форума, който казва че го вкарва от Германия. Май е истински, надявам се :D А колегата, за да е сигурен че няма да попадне на менте Кастрол, което е често явление в нашата родина, по-добре ОЕМ от Ратола.

 

 

Анди, вече съм с 3.0л. :yes3:

Редактирано от veskobsl
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и аз все още се чудя какво да е маслото...? Двуумя се между ENEOS и OEM . Те вярно и двете са на мицубиши но ... Бях питал в една друга тема за отзиви за ENEOS но и тъй никой не писа мнение за това масло. Крайна сметка ще е OEM май тъй като има доста положителни мнения за него . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за отговорите... сега вече се двоумя м/у OEM и Castrol Magnatec... трябва да намеря къде е този магазин RATOLA във Варна... до колкото видях адреса му е ул. Преслав No. 2 обаче нещо не се сещам там да има такъв магазин... все пак ще се разходя да огледам... ще питам там какви са цените и ще преценя дали да взема такова или Castrol Magnatec... чудя се още дали да сложа 5W40 този път... иначе до сега бях с 10W40 и ми изгори около 200-300 мл. за 8000 км нещо такова си мисля аз :P щото бях сложил 4л. при смяната и после долях литър и стигна малко над нормата :D та май да си суркам пак 10W40? Все пак смятам, че 200-300 мл. не е много за 8000 км и смело каране :D карам на газ, ако е от значение :)

Надявам се, че не досаждам с многото си въпрости... знам също, че има и много подобни теми, но така и не намирам окончателен отговор...

Редактирано от Akso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за отговорите... сега вече се двоумя м/у OEM и Castrol Magnatec... трябва да намеря къде е този магазин RATOLA във Варна... до колкото видях адреса му е ул. Преслав No. 2 обаче нещо не се сещам там да има такъв магазин... все пак ще се разходя да огледам... ще питам там какви са цените и ще преценя дали да взема такова или Castrol Magnatec... чудя се още дали да сложа 5W40 този път... иначе до сега бях с 10W40 и ми изгори около 200-300 мл. за 8000 км нещо такова си мисля аз :P щото бях сложил 4л. при смяната и после долях литър и стигна малко над нормата :D та май да си суркам пак 10W40? Все пак смятам, че 200-300 мл. не е много за 8000 км и смело каране :D карам на газ, ако е от значение :)

Надявам се, че не досаждам с многото си въпрости... знам също, че има и много подобни теми, но така и не намирам окончателен отговор...

Магазина е точно до кръговото до гарата, посока паспортното. Мартин се казва момчето и е супер точен. Аз вземах от него 10W40, което е пълна синтетика, според мен е най-добре за тези мотори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... чудя се още дали да сложа 5W40 този път... иначе до сега бях с 10W40 и ми изгори около 200-300 мл. за 8000 км...

Не мисли че като сипеш 5W/40 ще го гори повече. Кастрол Магнатек може да не улучиш истински, а и съм чел мнения на майстори от форума, които препоръчват 5W/40 заради повдигачите. В момента карам с масло от Miroslav. Взех 4 литра и все още си карам с тях (близо 4000 км.). Няма нужда да доливам. Преди точно с магнатек 10/40 маслото беше понамаляло. Горе-долу с 350-450 мл. за кръгло 7500 км. Карам по същия начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой познава ли това масло http://www.citgo.com/Products/LubesOils/CITGOBrand/CITGOBrandEngineOil.jsp мой приятел ми го предлага опитват се да го налагат в Бургас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисли че като сипеш 5W/40 ще го гори повече. Кастрол Магнатек може да не улучиш истински, а и съм чел мнения на майстори от форума, които препоръчват 5W/40 заради повдигачите. В момента карам с масло от Miroslav. Взех 4 литра и все още си карам с тях (близо 4000 км.). Няма нужда да доливам. Преди точно с магнатек 10/40 маслото беше понамаляло. Горе-долу с 350-450 мл. за кръгло 7500 км. Карам по същия начин.

Принципно си прав, но трябва да споделиш мнение, като стане на 8000 км. примерно това масло, дали няма да започне на го гори и то с ускорени темпове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление няма да имам тази възможност. След три месеца ще го източа и ще налея друго. За това време няма да мога да навъртя тези километри.

Мисля пак да сипя същото. Когато сте ходили да си купувате масло предполагам ви се е случвало продавачът да обяснява колко неподходящо е за стара кола на тези километри да се сипва 100% синтетично масло с вискозитет 5W/40. Дори са ми навирали в ръцете туба с 10/40 полусинтетично, но аз излизам от магазина с това, за което съм влязъл... ако го има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз като трябва да съм с 5W30 и като почнат едни дълги обяснения, даже на места нямат такова. Нищо че сега с новото масло работи много по-добре. Или на бензиностанцията като се запънат да сипват нафта...

 

Някой има ли впечатления от OEM :mitsu-smiley: маслото след поне една смяна?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е така, като каза колегата, в сервизите казват, че не трябва да се налива на кола с над 200 000км пробег 5W....Как мислите вие :icon_hmm: Аз съм с 10W и за 5-6000км не е мръднало от горната граница.

Да питам и друго, като е по - рядко масълцето, възможно lли е да притракват сутрин повдигачи или обратното? Примерно ако ми притракват сега като съм с 10W40, ще замлъкнат ли или тракането ще се увеличи с 5W???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от качествата на маслото по-скоро. Ако се направи една "промивка" може да се поуправи. Също така зависи дали имат износване. Ако трака само когато е на празен ход, може би няма да е добре да се слага по-радко масло. Всъщност май говориш за 5W40?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от качествата на маслото по-скоро. Ако се направи една "промивка" може да се поуправи. Също така зависи дали имат износване. Ако трака само когато е на празен ход, може би няма да е добре да се слага по-радко масло. Всъщност май говориш за 5W40?

Именно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност 5W40 и 10W40 имат разлика във визкозитета само при студен двигател или бъркам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С 5/40 би трябвало да тропат по-слабо при студен старт или въобще да замлъкнат.

Мисля че вискозитетът има значение не само при студен старт. Не съм запознат с тези неща, но съм на мнение, че има значение при всички температури (на околната среда и тези на двигателя). Ако някой знае, да пише с какво масло е по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :) Днес влизах аз в един магазин и питам за Магнатек... и викам, че се колебая какво да слагам 5W/40 ili 10W/40 и онея ми викат... ами за кола над 100 000 км.... дори били много за 5W/40 пък интересното е че реално ми спестяват 20 лв като ми препоръчват 10W/40 и за това не мога да разбера що ми дават такъв съвет щом не е да ми вземат парите :P Благодаря на колегата по-горе за опътването... ще се разходя до RATOLA идните дни да погледна за OEM, а за вискозитета ще реша в последния момент... същност само в горенето на маслото ли може да е проблема? ако е така все пак ще си взема 5W/40 OEM пък ще долея, ако гори :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе мани ги тези градски легенди, много са ми смешни като почнат да го говорят това разни пишман разбирачи. Моя е на 240 000 км и ела да видиш как добре се чувства с 5W40 пълна синтетика (Bardahl XTC), не го е пипнал за 4500км до сега, не тропа нищо и на -10 градуса, пък кой каквото иска да си приказва. Никога не е късно за хубаво масло - това който е отварял мотори и/или е попрочел ще ти го каже. Пълната синтетика макар и в студено състояние да изглежда на око по-течливо, прави по дебел и устойчив маслен филм, особено на високи температури, ама това ходи го обясни на "опитните маслари" и "...аз от 20 години продавам масло и ти казвам че за мотор над 100000км по дебело масло трябва, че иначе ще го гори повече от бензина......" . Само като чуя термина "дебело" и "тънко" масло и ми става лошо направо :icon_box: .

 

А между другото това ОЕМ 10W40 аз лично не виждам да пише някаде пълна синтетика, пише си HS Syntetic oil и "напълно синтетичните съставки В това масло", което на мен ми говори че е нещо от рода на Мотул 6100, което е 85% пълна синтетика, но си се води полу, не че е от такова значение де. Аз лично не бих си сложил ОЕМ, защото не знам какво е всъшност. Предпочитам да ми е ясно какво наливам, макар и да платя малко повече за това.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не мога да разбера що ми дават такъв съвет щом не е да ми вземат парите :P

Защото Магнатек 5/40 просто няма..:P

Синтетиките на Кастрол се водят Ейдж, а Магнатека е минерално..

Много ми е интересно, тези същите, като ти стане колата на 200000 какво ще ти предложат..Може би 20W50 ..:icon_hmm:

А след 300000, сигурно само с диференциално масло трябва да я караш....:tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и с грес, ама мисля че ще предложат основен ремонт с турски части.

 

HS Syntetic Oil, мисля че значи хидрогенерирано масло, може и да е High stability Syntetic Oil...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото Магнатек 5/40 просто няма..:P

Синтетиките на Кастрол се водят Ейдж, а Магнатека е минерално..

 

Аз в момента ползвам Магнатек 5/40... Повече инфо намерих ТУК.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента ползвам Магнатек 5/40... Повече инфо намерих ТУК.

Вярно съм написал голяма глупост ..:icon_blush: Ама снощи бях на рожден ден и в тези жеги изпих доста бира, след ракията..:D

Имах в предвид, че Магнатек синтетика няма ..Пишат по него че е синтетично, а е минерално с някакви примеси на синтетика ..

И наистина не си струва да даваш 20 лв. отгоре, за почти същото масло, особено пък сега в летния сезон..

По добре е да ги дадеш за синтетично масло според мен..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз в момента ползвам Магнатек 5/40... Повече инфо намерих ТУК.
Това, което си показал не е синтетично. Kaкто mario64 каза Магнатек няма синтетично. На теория това масло (5W40) e полу-синтетично, но думичката HC Synthesis (добито от минерална база с Hydrocracking) е за заблуда на врага.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. прав съм, че ОЕМ-а не е пълна синтетика, така ли? И на 10в40 и на 5в40 ОЕМ пише на тубата HC synthetic, а не fully synthetic и отзад в описанието се споменава буквално "the fully synthetic components in this oil" ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...