Премини към съдържание

Запотяване на стъклата


Sisa

Препоръчано мнение

Извинявам се, че пиша тук, но тъй като стана въпрос за управление на климатроника и аз искам да попитам нещо:

 

При по ниски температури, при палене от климатроника се чува звуков сигнал и показва външната температура на дисплея за няколко секунди, след това климатроника си работи нормално. Когато шофирам също се случва от време на време, но много рядко.

Това нормално ли е и ако е така - как се изключва тази функция?

 

П.С. това се случва при ниски външни температури под 5 градуса предполагам....

 

Колега , и при мен се случва това нещо и според мен е нормално. Аз си го обяснявам с това , че климатроника съобщава за големи температурни разлики "вън - вътре"

Ако греша, ще се радвам някой по-компетентен да изрази мнение , понеже както казах и при мен се случва и то само когато е студено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Тц, просто съобщава за ниска външна температура и опасност от заледяване.......Неможе да се изключи тази функция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , и при мен се случва това нещо и според мен е нормално. Аз си го обяснявам с това , че климатроника съобщава за големи температурни разлики "вън - вътре"

Ако греша, ще се радвам някой по-компетентен да изрази мнение , понеже както казах и при мен се случва и то само когато е студено.

 

За всички, които не са разбрали шегичките на колегите, пояснявам:

 

Климатроникът сигнализира при около 4 С (има минимални вариации), с цел да предупреди задкормилното устройство, че са възможни заледявания.

Това се случва при включване, ако има условия за това (<=4С), или всеки път, когато външната температура се повиши, а после спадне пак.

Т.е. всеки път, когато външната температура преминава границата 4С от топло към студено, климатроникът издава звуков предупредителен сигнал, на дисплея се изписва външната температура, след което се връща към нормалния режим на работа.

 

Дано да съм бил ясен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,има някакви калориферчета за автомобил, който продават в интернет.Слагат се на таблото отпред и рекламата гласи..."край на изпотяването на стъклата"Цената беше около 25лв.Включват се в запалката.Бяха доста добре естетично издържани.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли да и изгори бушона? Там е 10А почти със сигурност. Това ще рече ~120W, ако мислиш че ще топли нещо :giggle: .

Може да се сложи печка, ама е много пари. Отделно пак ще има запотяване, докато стъклото не се нагрее до температурата в купето. Единствения начин е климатика да работи и да намалява влажността. А за размразяването на стъклото вдигам чистачките и пръскам, после с една гъба от тези за чистене на стъкла и всичко се изчиства от стъклото за отрицателно време, така че не си струва такова нещо да се ползва и за размразяване на стъклото. По мои изчисления едно такова нещо трябва да харчи 75А ток, за да има осезаем ефект.

 

//edit:

 

След малка проверка в интернет разбрах за какво става дума:

Има два варианта, и двата са изключително келяви. Единия е духалчица 18W, без отопление. Другия вариант е същата, но със 150W нагревател. Някъде 10 см. е самата духалка. От коментарите из нета разбрах че е "пълен шит" и че маха замъгленото в радиус от 15 см. от духалката ако е близо до стъклото и няма 4 човека вътре. Според написаното най-удачния вариант е с 220V духалка за няколко минути и всичко е OK.

 

P.S. Да не пропусна да отбележа, че има и препарати и спрейове против изпотяване на стъклата.

P.S.2. Сетих се за още една възможна причина за запотяването на стъклата, освен филтъра и неправилния режим на климатика - повредена клапа. Ако клапата, за циркулация вътре/вън не е наред е напълно възможно да се случва, както и ако не работи тази, която отвежда въздуха към духалките на стъклото (духа слабо и то не само на стъклото); При климатроника мисля че е имало такъв случай да се счупи зъб на моторчето на някоя клапа и да не действа както трябва, съпроводено е със шум...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли да и изгори бушона? Там е 10А почти със сигурност. Това ще рече ~120W, ако мислиш че ще топли нещо :giggle: .

Може да се сложи печка, ама е много пари. Отделно пак ще има запотяване, докато стъклото не се нагрее до температурата в купето. Единствения начин е климатика да работи и да намалява влажността. А за размразяването на стъклото вдигам чистачките и пръскам, после с една гъба от тези за чистене на стъкла и всичко се изчиства от стъклото за отрицателно време, така че не си струва такова нещо да се ползва и за размразяване на стъклото. По мои изчисления едно такова нещо трябва да харчи 75А ток, за да има осезаем ефект.

 

Виж ги в търговете на AUKRO.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече ги видях, даже и няколко форума прочетох какъв боклук са. Последните два поста да се затрият ако може, да не пълним темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш.....,че са боклук,може и така да е.Просто споделям. На някой може да му свърши работа :icon_n_hands:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам такава мобилна духалка. 150 вата.

Взех си я миналата година, но не помня от къде.

За стъклата - НЕ СТАВА.

Аз я ползвам и то почти всекидневно в зимният период. Но съвсем за друго нещо.

Поставям я на барчето между двете седалки и я включвам в запалката за около 20 минути преди да ползвам автомобила. Затопля добре въздуха в купето. До сега нямам проблем с акумулатора.

Имам и приятел/кара БМВ/, който има същата и я оставя да работи за повече от час сутрин, преди да тръгне. После ледът от стъклата го маха с едно движение...

Но аз не бих я оставил да работи толкова. А и ползвам спрей за лед.

.......................

С една дума - ако не сте си я купили, спокойно може и без нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Sisa

Изглежда темата доста се е изместила от твоя въпрос..."OFF TOPIC"

Ще ти кажа как е при мен. Aз съм със "auto klima" и изглежда е изгоряло едно стъпково моторче, което определя къде да "духа" въздушният поток. При мен не "духа" на предния прозорец и след по-малко и от минута като се кача предното стъкло е мъгла. Но въпреки това си отоплява купето и като покарам "с перде на очите" предното стъкло се избистря. Ще те посъветвам да провериш там... като включиш "климата" на режим затопляне на предното стъкло (съжалявам че не мога да кача снимка ама имам ограничение за качване на файлове), но представлява един обърнат трапец и едни вълнообразни стрелки излизат от него, в този режим трябва да "духа" само на предното стъкло (и както съм виждал на други коли издухва влагата от предното стъкло за минута). Има едни решетки до предното стъкло и като си сложиш пръстите там и като усилиш "климата" до max там трябва да "дума" яката. Ако "НЕ" имаш проблем с това моторче...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Много съм доволен от този препарат.

 

http://www.picvalley.net/u/2630/2129962432124865331912607399795GJWhjgjObMuoq4iraBP.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах на AUTO и се държа добре до момента в който заваля снега , прибрах се преди не по-вече от час за горе долу два килом. започна и на AUTO да мъгли, но мисля, че климатрон. просто не може да проработи както трябва за това малко разстояние. Утре ще опитам и с подгряването на предното стъкло- но май не работи както трябва. Благодаря за информацията за спрея отивам да си купя веднага щом отворят. :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много съм доволен от този препарат.

 

http://www.picvalley.net/u/2630/2129962432124865331912607399795GJWhjgjObMuoq4iraBP.JPG

 

 

Колега, мислиш ли че този препарат ще свърши работа при запотяване на фар. Гледах го в един магазин и си мислех ако напръскам стъклото на фара от вътре и го избърша дали ще има същия ефект (без изпотяване).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мислиш ли че този препарат ще свърши работа при запотяване на фар. Гледах го в един магазин и си мислех ако напръскам стъклото на фара от вътре и го избърша дали ще има същия ефект (без изпотяване).

Май още имаш проблеми с влагата във фара... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги, когато стържа леда от предното стъкло съм се чудел защо непоставят реотани и на него, а само на задното. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък да не виждам?

 

 

Един съвет за хората които пушат в колите си.Майка ми си пуши в нейната и много лесно и се запотяват стъклата.Вчера ги минахме със спрей за почистване на стъкла.От цигареният дим явно се беше образувало нещо като филм който задържа мръстоия и малко по малко се налепва по стъклото.Сега няма проблем със запотяването :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май още имаш проблеми с влагата във фара... :icon_crying:

 

 

Аха! :icon_crying:

Даже позамръзна отвътре.

Какви ли не мисли ми минават. Мислех си да сложа от онази машинка "Cerseit" стоп влага, ама няма как да я побера във фара. :icon_hmm:

Някой ден се надявам да дойде "ИДЕЯТА".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха! :icon_crying:

Даже позамръзна отвътре.

Какви ли не мисли ми минават. Мислех си да сложа от онази машинка "Cerseit" стоп влага, ама няма как да я побера във фара. :icon_hmm:

Някой ден се надявам да дойде "ИДЕЯТА".

Колега, за да имаш проблем с влагата във фара ,то значи че ти се е запушил отдушника, който е точно за това, за да пробваш дали е така, то махни гумения маншон на фара , отзад който седи и който се маха обикновенноо при смяна на крушката, покарай я един ден и виж дали ще имаш влага, според мен ще се оправи и ак ое така, ще ти кажа какво да напряавиш че сега да обяснявам излишно.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за да имаш проблем с влагата във фара ,то значи че ти се е запушил отдушника, който е точно за това, за да пробваш дали е така, то махни гумения маншон на фара , отзад който седи и който се маха обикновенноо при смяна на крушката, покарай я един ден и виж дали ще имаш влага, според мен ще се оправи и ак ое така, ще ти кажа какво да напряавиш че сега да обяснявам излишно.........

 

 

Неее, колега!

 

Аз пусках цяла тема преди за този фар. И даже си спомням, че ми беше писал пак. (http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=11727&hl=%F4%E0%F0)

Аз свалях няколко пъти фара да го уплатнявам. Отдушниците са отпушени и от доста време насам карам без капачка. Сложил съм парче от женски чорапогащник (колкото да не влиза прах), за да може да се проветрява по-лесно и поне по бързо да се оправя, ама в този студ направо замръзва отвътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Замръзва я!

Да не си турнал чорапогащи от някоя фригидна мацка, бре... :D

...............

Самото стъкло на фара добре ли прилепва/залепено ли е/ към основата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Замръзва я!

Да не си турнал чорапогащи от някоя фригидна мацка, бре... :D

...............

Самото стъкло на фара добре ли прилепва/залепено ли е/ към основата?

 

 

Да не си турнал чорапогащи от някоя фригидна мацка, бре... :D :icon_clap:

 

 

Прилепва я. Два пъти съм го лепил. Втория път с специален силикон (за дограмите) и съм го намазал доста. Даже като изсъхна, където видех лека вдлъбнатина съм я напълнил. :icon_hmm:

Но резултата ..... :icon_crying:

Сега последната ми идея е, да го сваля и да уплатня около ел. машинката да не би от там да се просмуква вода и да го напръскам с някои от онези спрейове за против изпотяване на стъкла. Пък да видим тогава!!!

 

Ако не става ще пиша на дядо Коледа да ми донесе нов (може и втора употреба) фар :icon_thumbup: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този фар те мъчи близо година...

Самото уплътняване си има и обратна страна. Обикновено се прави, за да не влиза вода. Но ако спреш изцяло въздушният поток, влажността от въздуха който е във фара, при нагряване ще се кондензира по вътрешната му повърхност. Същото ще се получи и при ниски температури - тогава влагата от въздуха се втечнява. Та ако фара откъм стъклото е добре уплътнен е добре. Но отзат, към коша, вентилационните отвори трябва да са ти отворени....

Да не би да е попаднал силикон в тях? Провери проходимостта и...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

винаги, когато стържа леда от предното стъкло съм се чудел защо непоставят реотани и на него, а само на задното.

 

Ами защото няма как да го направят достатъчно евтино с реотани в самото стъкло които да не се виждат. Ако се сложат реотани в духалките сметката на предишната страница показа че за да има ефект трябва да дърпа почти целия ток на колата. Може да се помисли да се сложи печка, но хич не са евтини.

 

 

Някой забелязал ли е да му замръзва колата повече от на останалите? Върху моята все се събират капчици и кондензи и сутрин е в лед (в сряда около 1.5 см на най-дебелото :shock: ); После се оказа че от този лед имам и други доста сериозни неприятности.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...