Премини към съдържание

Запотяване на стъклата


Sisa

Препоръчано мнение

Колеги не мога да изчистя запотяването на стъклата. Когато навън е по студено - при пуснат климатроник на 25 градуса като покарам около -5/10 килом. започва да става едно мъгливо по стъклата ,постепено се губи видимоста. А климатр. си духа и отпред и към страничните стъкла, но изглежда не е достатъчно. Моля, дайте някакъв съвет. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги не мога да изчистя запотяването на стъклата. Когато навън е по студено - при пуснат климатроник на 25 градуса като покарам около -5/10 килом. започва да става едно мъгливо по стъклата ,постепено се губи видимоста. А климатр. си духа и отпред и към страничните стъкла, но изглежда не е достатъчно. Моля, дайте някакъв съвет. :icon_crying:

 

Виж дали не ти е задръстен филтъра на климатика, за да е ефективно обдухването на стъклата трябва да има приток на пресен въздух от вън, а не само да циркулира въздуха вътре. Незнам дали при теб има клапа , която трябва дасе отвори, на моята кола имам, и когато искам пускам външен въздух или пък само вътрешна циркулация. Огледай при теб как е, но за запотени стъкла задължително трябва да има външен въздух..Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не мога да изчистя запотяването на стъклата. Когато навън е по студено - при пуснат климатроник на 25 градуса като покарам около -5/10 килом. започва да става едно мъгливо по стъклата ,постепено се губи видимоста. А климатр. си духа и отпред и към страничните стъкла, но изглежда не е достатъчно. Моля, дайте някакъв съвет. :icon_crying:

 

Виж как то е настроена циркулацията за въздуха.Бас държа,че е настроен да върти въздуха в купето,а не да смуче отвън!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж как то е настроена циркулацията за въздуха.Бас държа,че е настроен да върти въздуха в купето,а не да смуче отвън!!!

 

Точно така , колега.. и аз за това говоря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит опит показва, че когато климатроникът е в режим AUTO никога не се запотяват стъклата.

Щом някой започне да му дава тон в живота и го сложи на ръчен режим и стъклата за запотяват.

Връщането в автоматичен режим оправя нещата за минути. По тези причини се отказах да се боря с климатроника :) и го държа винаги в автоматичен режим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е AUTO или MANUAL, пак ТИ трябва да контролираш циркулацията на потока въздух - външен или вътрешен. Виж трябва да имаш копче-клапа, което е за вътрешна циркулация на въздуха, или постъпване на свеж външен въздух. Провери си настройките на климатроника по-обстойно, а и виж в коя част на купето е насочен потокът въздух за обдухване - предно стъкло, странично, в краката и т.н. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е AUTO или MANUAL, пак ТИ трябва да контролираш циркулацията на потока въздух - външен или вътрешен. Виж трябва да имаш копче-клапа, което е за вътрешна циркулация на въздуха, или постъпване на свеж външен въздух. Провери си настройките на климатроника по-обстойно, а и виж в коя част на купето е насочен потокът въздух за обдухване - предно стъкло, странично, в краката и т.н. :mitsu-smiley:

В режим AUTO на климатроника влагата се абсорбира от климатика независимо от това че е в режим на отопление, компресора на климатика си работи и не би трябвало да се образува изпотяване на стъклата.

Редактирано от sunnyboy115
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потърси из форума отговора на въпроса какво означава "*", "* ЕСО" и нищо.

Но накратко, когато е пуснат климатика той намалява влагата на въздуха и стъклата се замъгляват. Ако е изключен стъклата много лесно се изпотяват. Личните ми наблюдения са, че на дълъг път много силно се усеща разликата във влажността, когато след час на климатик го изключиш. Изведнъж почва да влиза много по-влажен въздух от вън.

 

Ако си държиш климатроника на "ЕСО", той не се грижи за влажността! (според потребителското ръководство)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам подобен проблем ,но само с тази клапа кочто казвате не се оправпя!!!Не съм пробвал с режима AUTO :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В режим AUTO на климатроника влагата се абсорбира от климатика независимо от това че е в режим на отопление, компресора на климатика си работи и не би трябвало да се образува изпотяване на стъклата.

 

Напълно подкрепям мнението на sunnyboy115.

Другото за което се сещам е, да се почистват стъклата по-често. Така се намалява шанса за изпотяване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто си дръжте климатроника на AUTO и няма да имате никакви грижи с изпотяването.

Когато е в такъв режим, той сам си избира откъде да взима въздух.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Искам да попитам колежката - изпотяването на стъклата какво е, дали има леко мазен вид. Преди време имах подобен проблем, оказа се спукана система на парното и вкарваше антифриз вътре в купето. от там и запотяването на стъклата, ама яко и то. Оправи се с ремонт на системата на парното, т.е. отстрани се спукването и спря теча.

Провери дали губиш вода/антифриз и от там тръгни. Също включения вътрешен кръг изпотява стъклата, но малко.

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

За да се избягва запотяване на стъклата задължително трябва да са чисти (с препарат за прозорци) и да влиза въздух от вън.

 

Пробвай като се запотят да отвориш прозореца и виж резултата.

Възможно е и калапата която насочва въздуха за циркулиране (отвън на вътре, или само вътре) да е развалена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз стана трета зима ще карам без работещ реотан на задното стъкло. Много неприятно но не мога да си го оправя сам.

Един електричар искаше да му оставя колата за цял ден за да я оправи, но аз не исках да си ръчка там без надзор и да прецака нещо.

Иначе бушоните са здрави явно някъде прекъсва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе бушоните са здрави явно някъде прекъсва

 

Може да е кабела в гумения маншон, който отива във капака, той да е прекъснат. Или гнездото на релето да е сдало багажа.

Трябва да се извади снопа проводници някъде от към купето, да се види кои проводници отиват на стъклото и да се провери дали ходи ток до тях, ако има ток е прекъснат.

 

Един приятел имаше абсолютно същия проблем, защото не му бачкаше климатика. Беше голям филм да отвори леко прозорците докато вали, за да се махне запотяването. Проверете дали работи на студено. Ако е от изтичане на антифриз мисля че ще е придружено с гадна миризма.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......................Ако е от изтичане на антифриз мисля че ще е придружено с гадна миризма.
:mitsu-smiley: Ами не е задължително да мирише гадно. Но може да поогледа пода под волана и под жабката. Може да има следи от теч на антифриз. Както беше споменато по-нагоре, нека да си провери дали стои мазно изпотяването, защото това е сигурен признак. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега пробвам на AUTO но не съм карала на дълго, така че ми трябва малко време да проверя всичко. Нямам мазно по стъклата и ги чистя редовно. А когато отворя леко прозорците- няма изпотяване, но не искам да карам така. Би трябвало без да е в режим AUTO когато има снежинка или нещо такова също да няма проблем. И каво означава копчето над OFF /първото от горе на долу/ нещо за стъклото :dntknw: ,и къде да я търся тази клапа за въздуха- поне горе-долу къде се намира

Редактирано от Sisa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отляво най-горе е копчето за махане на запотяването на предното стъкло. Като се натисне вкарва въздух отвън с включен компресор на климатика (регулира влажността) отдолу е бутона за избор от къде да вкарва въздуха. Въпросния бутон за предното стъкло, както и MAX COOL при повторно натискане връщат в предишния режим. (Може и с Auto да е така); Когато е на ECO без звездичка не регулира влажността на въздуха, режимите се сменят от '*'. Ако мига A/P филтъра(йонизатора) е за почистване. Трябва някой по-топъл ден да се провери дали работи климатика - трябва да духа студено разбира се и едната тръба да е топла, другата студена. Също така може да се провери дали няма загуба на на атифриз, въпреки че повечето антифризи като вземат да се изпаряват миришат гадно и задушливо. Също под радиатора на парното/климатика има дренаж за образувалия се конденз, ако е запушен е нормално да има влага или при включване на климатика за кратко да има миризма на застояло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че пиша тук, но тъй като стана въпрос за управление на климатроника и аз искам да попитам нещо:

 

При по ниски температури, при палене от климатроника се чува звуков сигнал и показва външната температура на дисплея за няколко секунди, след това климатроника си работи нормално. Когато шофирам също се случва от време на време, но много рядко.

Това нормално ли е и ако е така - как се изключва тази функция?

 

П.С. това се случва при ниски външни температури под 5 градуса предполагам....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В движение под 3 градуса т.е. Пътя може да е замръзнал. Другата полза е че те подсеща че навънка е студено и не става да излезнеш по ризка от колата. Мисля че не може да се изключи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че пиша тук, но тъй като стана въпрос за управление на климатроника и аз искам да попитам нещо:

 

При по ниски температури, при палене от климатроника се чува звуков сигнал и показва външната температура на дисплея за няколко секунди, след това климатроника си работи нормално. Когато шофирам също се случва от време на време, но много рядко.

Това нормално ли е и ако е така - как се изключва тази функция?

 

П.С. това се случва при ниски външни температури под 5 градуса предполагам....

 

При мен се случва на 3 и по-малко градуса външна температура, не предупреждава ли че може да има заледявания или нещо такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен сигнала идва при 0 градуса,и както писаха колегите подсеща те да си пуснеш парното :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигналът идва в резултат на това,че външната температура е паднала между 0 и 3 градуса. /Точните градуси зависят от настройката/. Това е изключително полезна функция и не бива да се мъчиш да я изключваш. Дори ако сигнализира при 3 градуса, има вероятност на някои места /северни участъци, мостове и пр./ да се е появило заледяване. Та, свирне ли "чудото" - намаляй скоростта и по-внимателно с шофирането... А дали ще си пускаш парното, или ще се обличаш след като излезеш от колата, си е твой проблем - колегите просто се шегуват...

Редактирано от Vanjo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...