tef4o Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 (редакция) Направо съм бесен! Изфиряса ми ECU-то в 5 сутринта насред пътя. Надявам се да е гръмнал само единия от буферите и сега се опитвам да го закрепя по някакъв начин, но скоро време, ако не го дам Лансера на Вторични суровини, ще ми трябва нов комп. Модела е GLXI, с 4G92, 1.6 16V SOHC, от по-ранната модификация ръчни скорости, без клима. Някакви идеи от къде да си намеря такова животно? И на каква цена, защото това е най-критичния показател дали да продължавам да имам мицу или да тегля една майна и да се върна пак на Хонда. Някак преживях твърде нежните спирачки и другите глупости, но да ми се подпали компа насред път, като на някакъв загубен опел - е, не! Редактирано 13 юли 2009 от Pepper Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Направо съм бесен! Изфиряса ми ECU-то в 5 сутринта насред пътя. Надявам се да е гръмнал само единия от буферите и сега се опитвам да го закрепя по някакъв начин...Какво искаш да кажеш с това? Сваляй го бягай при Милен в Пловдив. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 13 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юли 2009 Какво искаш да кажеш с това? Сваляй го бягай при Милен в Пловдив. Не разбрах, Милен може да намери ECU или да ми постави диагноза?Ако е за диагнозата, вече я имам - треснал е ценера на захранването на процесора, самия процесор дава някакваи признаци на живот, но след малко ще знам със сигурност дали е наистина жив. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Милен може да ти го оправи ако въобще може да се оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Не разбрах, Милен може да намери ECU или да ми постави диагноза?Ако е за диагнозата, вече я имам - треснал е ценера на захранването на процесора, самия процесор дава някакваи признаци на живот, но след малко ще знам със сигурност дали е наистина жив. Ценера на захранването е предпазен, ако е изгорял, значи му е подадено ненормално високо напрежение. Това означава, че компютъра не е дефектирал сам, а че нещо друго го е повредило - примерно релерегулатор или нещо друго по ел. инсталацията. Ако има нещо неоригинално в тази верига - търси причината там, а не в компа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Направо съм бесен! Изфиряса ми ECU-то в 5 сутринта насред пътя. Надявам се да е гръмнал само единия от буферите и сега се опитвам да го закрепя по някакъв начин, но скоро време, ако не го дам Лансера на Вторични суровини, ще ми трябва нов комп. Модела е GLXI, с 4G92, 1.6 16V SOHC, от по-ранната модификацияр ръчни скорости, без клима. Някакви идеи от къде да си намеря такова животно? И на каква цена, защото това е най-критичния показател дали да продължавам да имам мицу или да тегля една майна и да се върна пак на Хонда. Някак преживях твърде нежните спирачки и другите глупости, но да ми се подпали компа насред път, като на някакъв загубен опел - е, не!А защо си мислиш, че на Хондите това не се случва ?.. Сигурно скоро не си чел форумът им..Ето ти един идентичен случай..http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=37408Всяка кола с електроника, може да те изостави на сред път..Виж си номерът на компа, и си пусни обява в раздел купува...Милен до 22-ри е на море, и в момента не маже да ти помогне.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Ето линк: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=11513 Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 А дали ЕКУ-тата са еднакви на колта и лансъра? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 13 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юли 2009 Така, окончателната диагноза: Част от буферите са прекъснали, треснал е и транзистора на високото, може и от там да е тръгнало, за това не съм сигурен. Има и други поражения и за момента работата отива на "продавам за части", щото нещо загубих желание да се занимавам с ремонт, а една бърза сметка на разходите за нови части... не ми харесва. Благодаря на всички за бързата реакция, за пореден път се убеждавам, че тук винаги има кой да помогне Относно хонда - да, знам, че никой не е застрахован, но поне на мен не ми се е случвало, а съм потрошил 2 до момента. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Само чукай на дърво! Механиката си е механика, ама електрониката е божа работа! На всяка кола може да се случи! Там си е на късмет! Нито можеш да го предвидиш, пляс и толкова! 5 комутатора на 2 коли за 3 години - това е моята равносметка и като чуя електроника и ми се изправят всичките косми по тялото! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veskobsl Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Колега , виж си номера на компа , ако е този MD 175667 E2T 38974 , ще ти го дам на каквато цена те устройва . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 13 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юли 2009 Колега , виж си номера на компа , ако е този MD 175667 E2T 38974 , ще ти го дам на каквато цена те устройва . Абсолютно единствения надпис по компа е 08U1A, което, признавам си, не ми говори нищо. На процесорната платка пише PACAAE05 B311, но предполагам, че това е вътрешна спецификация на Sumitomo. Не съм си у дома и засега не мога да пусна снимка :( Има ли някъде написана модификацията на ECU, освен на собствената му кутия? Rosko, съгласен, но вече никой не произвежда без електроника Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Колега , виж си номера на компа , ако е този MD 175667 E2T 38974Този е за C66A CA4A CB4A CB4W, тоест вероятно е същия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Има ли някъде написана модификацията на ECU, освен на собствената му кутия? Я дай номера на рамата, да го видим дали е същият... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 13 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юли 2009 Я дай номера на рамата, да го видим дали е същият... JMBSNCB4APU500669 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 JMBSNCB4APU500669 Според мен компютъра е същия, който veskobsl ти предлага. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Според мен компютъра е същия, който veskobsl ти предлага.И според науката е така... Артикул Кол-во Примечание Цена MD175667 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 13 юли 2009 Сподели Публикувано 13 юли 2009 Предии време и моят компютър изцъфтя ненадейно. Добре, че колата беше в сервиз за окачване. Даже се замислям дали няма връзка между двете събития. Дето се вика, влезнал в болница и се разболял от още две-три болести ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 14 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 14 юли 2009 Засега се разбрахме с колегата Veskobsl за ECU. Като има развитие ще пиша какво е станало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 14 юли 2009 Сподели Публикувано 14 юли 2009 Браво, дано се спаси от скрапа един самолет Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 юли 2009 Сподели Публикувано 14 юли 2009 А старото ЕКУ недей го хвърля.......Намисли си някаква цена и ако ме устройва ще го взема да го оправя....Че това е търсен номер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 14 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 14 юли 2009 (редакция) А старото ЕКУ недей го хвърля.......Намисли си някаква цена и ако ме устройва ще го взема да го оправя....Че това е търсен номер. Приятелю, старотo ECU ще ти го подаря, стига да имаш желние да се чепкаш, че известна част от платката просто липсва. Само трябва да си прибера колата. Веднага след това имам път през Пловдив, така, че мога да ти го донеса на място. Така, сега малко по-конкретно. Утре ми пристига компа, благодарение на колегата vesobsl, което означава, че утре вечер или вдругиден ще поемам обратно за Шумен (където е мицака в момента) и ще си го прибера на ход Малко подробности за аварията, давам ги с цел да не загази още някой като мен. В крайна сметка се оказа, че всичко е тръгнало от един скапан електролитен кондензатор. Нямам идея защо е протекъл, след като е 50V и има 100n плътно до него, но от ровене по форуми стигам до извода, че това не се случва само при мен. Електролита, който е изтекъл от кондензатора, хубаво е попил в текстолита на платката и като поразчоплох малко горния слой , се оказа, че около 2см2 просто липсват. С всички произтичащи последствия. Реално погледнато, ECU се сваля за около 20 секунди, разглобява се още за толкова, смяната на кондензатора + почистване на платката отнема още около 5-10 минути в най-тежкия случай и всичко това струва около 25 стотинки. Тъпо, нали? Позамислете се дали да не инвестирате няколко минути и няколко стотинки ПРЕДИ да е станала белята. Късмет! П.П. Преди малко видях, че в по-горен пост съм пуснал номера на вътрешния комп. С него също имах дребен проблем, въпросния ценер, който така и не разбрах от какво се е скапал. Първоначалното ми предположение, че е върнало високо напрежение през пробил транзистор на високото отпада, по простата причина, че малкия комп няма пряка връзка с този транзистор. Още в Шумен му сложих 2 ценера по 13 и нещо волта (нямах подръка оригиналния 28V), бачка си нормално. Замислям се дали не е просто съвпадение. Редактирано 14 юли 2009 от tef4o Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 юли 2009 Сподели Публикувано 15 юли 2009 Мдаааа, много си прав! Аз дори инвестирах няколко часа и ходене до Пловдив, после и няколко бири инвестирах в супер приятна компания...... Щото сам не мога да го направя това..... Та Милен ми показа как изглежда такава платка за моята кола и още я сънувам.....Ей това са тоците. Едно такова мъничко черничко нещо може да ти отвори беля, та да искаш да си продадеш колата на части чак! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 15 юли 2009 Сподели Публикувано 15 юли 2009 ............ECU се сваля за около 20 секунди, разглобява се още за толкова, смяната на кондензатора + почистване на платката отнема още около 5-10 минути в най-тежкия случай и всичко това струва около 25 стотинки..... :rolleyes: една малка операция която спестява много главоболия за в бъдеще. А относно цената ако е наистина толкова ниска, просто нямам думи. Неможещите и незнаещите можем да платим и 400 пъти по 25 стотинки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 15 юли 2009 Сподели Публикувано 15 юли 2009 Да толкова стотинки са, ако се прави профилактично, но скапят ли се кондензаторите тогава става лошо. tef4o не само при теб е така, всичките компютри преди 97г. страдат от този проблем, ако на някой не се е случило.....или ще се случи, или вече е ремонтирано. Та като вземеш компа от колегата смени му кондензаторите профилактично.....Пък стария дай да го видя, много такива са ми минали през ръцете, дано стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.