tef4o Публикувано 17 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 17 юли 2009 Мисията успешна, мицака е в бокса! Специални благодарности на колегата veskobsl, който ми изпрати компютър. Съвсем сериозно, това е другата причина да запазя мицака - хората тук. Да толкова стотинки са, ако се прави профилактично, но скапят ли се кондензаторите тогава става лошо. tef4o не само при теб е така, всичките компютри преди 97г. страдат от този проблем, ако на някой не се е случило.....или ще се случи, или вече е ремонтирано. Та като вземеш компа от колегата смени му кондензаторите профилактично.....Пък стария дай да го видя, много такива са ми минали през ръцете, дано стане. Кондензаторите на новия комп ги смених още щом го взех от куриера, втори път такъв цирк няма да допусна. Ако си се ровил достатъчно с такива компютри, предполагам, че може да се ремонтира и да спаси някого. Мислех днес да идвам към Пловдив, но ми изскочи страничен проблем - изгуби се АБС-а и ми се взе акъла докато се прибера, та вероятно ще го отложа за понеделник или вторник най-късно, сега тъкмо се чепкам с него, все още не знам какво му е, пък и ми се появи едно мъртво Балено в бокса. Един съвет към тези, които решат да си направят профилактика на ECU-то. Ако нямате необходимите навици за работа, първо потренирайте на някоя друга платка. Например ваденето на няколко кондензатора от стара дънна платка на PC ще ви позволи да усетите колко трябва да нагреете спойката, за да излезе кондензатора БЕЗ да се прецака метализацията на отвора. Понеже платката има писти не само от едната страна, отворите са помеднени и през тях се свързват пистите на отделните слоеве. Ако не загреете мястото на спойката колкото е необходимо или ако съответно го прегреете е твърде вероятно освен кондензатора, да изскубнете и въпросната метализация и да нарушите връзките по платката. Което не е добре. За по-лесно вадене е добре да се добави малко тинол в мястото на спойката. Самия кондензатор е залепен с някакво лепило и изисква повечко дърпане. След като извадите кондензатора, отворите се почистват с вакуум-помпа за спойки. НЕ почиствайте с клечки или други твърди предмети!Използувайте само качествен тинол. В НИКАКЪВ случай не използувайте допълнителен флюс или, пази боже, аспиринче! Поялник с мощност 25-30W е съвсем достатъчен, температури над 280 градуса са нежелателни (твърде ленсо е да прегреете платката). Ако има интерес мога да пусна и няколко снимки. П.П. При опит за диагностика на ECU получавам много интересна картинка - 300ms импулс/300ms пауза и така до безкрайност. На какво може да се дължи? Обикновено не се държи така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 юли 2009 Сподели Публикувано 18 юли 2009 Ако има интерес мога да пусна и няколко снимки.Има стара тема, която явно недостатъчно са чели. Опиши там тези неща и снимки защото този проблем е много типичен за Мицубиши, а профилактиката е лесна.http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=680 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 юли 2009 Сподели Публикувано 18 юли 2009 tef4o Занимавал съм се достатъчно, имам и доста компютри за резервни части........ :icon_blush: А Баленото какво е да не е 1.8 16v, че и тези дрънгели страдат от компютри......особенно ако няма управление към бобините . Ако е така давай го , лесно се ремонтира :rolleyes: А ако ще идваш към Пловдив първо се обади......че аз се мотам по плажовете на Варна и още не съм решил кога ще се прибирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 18 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 18 юли 2009 tef4o Занимавал съм се достатъчно, имам и доста компютри за резервни части........ :icon_blush: А Баленото какво е да не е 1.8 16v, че и тези дрънгели страдат от компютри......особенно ако няма управление към бобините . Ако е така давай го , лесно се ремонтира :rolleyes: А ако ще идваш към Пловдив първо се обади......че аз се мотам по плажовете на Варна и още не съм решил кога ще се прибирам. Не се съмнявам във възможностите ти просто платката е доста опечена около кондензатора и си е играчка. Иначе кой-знае какви части не трябват, 2-3 кондензатора и може би още някоя дреболия. Съмнява ме да има нещо по-сериозно. Баленото е пострадало единствено от некадърен майстор - някой идиот е сменял лагери и сегменти, но не е почистил отворите на болтовете на главата и на основните лагери. Нататък и сам се сещаш... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
silveria Публикувано 19 юли 2009 Сподели Публикувано 19 юли 2009 Да толкова стотинки са, ако се прави профилактично, но скапят ли се кондензаторите тогава става лошо. tef4o не само при теб е така, всичките компютри преди 97г. страдат от този проблем, ако на някой не се е случило.....или ще се случи, или вече е ремонтирано.т.е. за Галантите след 97 да не се притесняваме? Или една профилактика не би навредила? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.