zexer Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Мен ме съмнява въобще колегата, дето пусна темата, да седне да я чете... то още на втора страница отидоха нещата на другаде.По-скоро трябваше да се споменат цени за ремонти и кой е по-издръжлив мотор, отколкото да се плюе по нафтата, газта и бензина. Единствената полезна информация, която написахме май е колко коня са моторите и че здрав и пазен дизелов мотор на тия години трудно се намира. :icon_blush: Според мен няма никакъв смисъл да се спори за бензиновите и дизеловите мотори. Всеки си има нещо, което си харесва и е почти невъзможно да се убеди в обратното (съдя по мен) или поне, ако ще го правите да е в отделна тема... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Световен рекорд за средна скорост за изминаване на 100 000 км, включително спирането за зареждане и обслужване поставен 1989 г. от новото тогава Субару Легаси 2.2 и е 223 км/ч! Изминати 100 000 км за 19 дена До тогава е бил на Сааб 213 км/ч. Бегай от тука с това Субару бре :P Кви рекорди, кви 5 лева... Я виж един Запорожец кво го прави... :lol: Пък и Субаруто е много тясна кола... Ако не вярваш, питай Пламен. По-скоро трябваше да се споменат цени за ремонти и кой е по-издръжлив мотор, отколкото да се плюе по нафтата, газта и бензина. Единствената полезна информация, която написахме май е колко коня са моторите и че здрав и пазен дизелов мотор на тия години трудно се намира. :icon_blush: Според мен няма никакъв смисъл да се спори за бензиновите и дизеловите мотори.Що да няма смисъл бе колега? Нали в спора се ражда истината...А колегата, дето се колебае, да седне и да почете из форума, и сам ще си извади изводи...Какви цени за ремонти да му дадем за дизела, като той не се разваля и няма такава информация.За бензина има достатъчно теми... Да чете и да си прави сам избора... :icon_thumbup: Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Кви рекорди, кви 5 лева... Я виж един Запорожец кво го прави... :lol: Аа, бягаш по тъча, а?Нали не издържали бе? Кой дизел преди 2000 ще издържи 100 000 км с над 230 км/ч? Че те и със 150 не могат да минат магистралата - сигурен начин да скапеш дизелак е да го настъпиш продължително... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Марине..... не се разваля, ама твоя дизел. Тези по-новите и те ли са така? Толкова ли са здрави и непретенциозни? То и за бензиновите няма какво хубаво да се каже (имам предвид новите бензинови)... Иначе за вървене, сега гледах каталога. Ми вземете едно 307 1.6HDi 109Hp, и едно 307 1.6 16v 109Hp. Що не им разгледате характеристиките на дизела и бензина, ама на еднакви мотори? :icon_bye: Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Ето тук благодарение на Божо се намери една диаграма за 2.0 бензин. Сами може да видите, при колко оборота с колко к.с. разполага този двигател. Надявам се да е вярна. За съжаление не мога да намеря за дизеловия турбомотор. http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-97052601-kW-Nm-C.png Аа, бягаш по тъча, а?Нали не издържали бе? Кой дизел преди 2000 ще издържи 100 000 км с над 230 км/ч? Че те и със 150 не могат да минат магистралата - сигурен начин да скапеш дизелак е да го настъпиш продължително...Ееее, тук много не си прав. Дизелите са със 6 скорости и при 150 км/ч си на 3000 об/мин .Аз с Ауди 2.5 TDI (AFB) 98 г., 6 скорости, а това е мотора, който е пословично известен с чупливостта си, съм се гонил с S320 и не можа да ми избяга от София до Пловдив. Среден разход 11.3 при средна скорост 197км/ч. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 Марине..... не се разваля, ама твоя дизел. Тези по-новите и те ли са така? Толкова ли са здрави и непретенциозни? То и за бензиновите няма какво хубаво да се каже (имам предвид новите бензинови)... Иначе за вървене, сега гледах каталога. Ми вземете едно 307 1.6HDi 109Hp, и едно 307 1.6 16v 109Hp. Що не им разгледате характеристиките на дизела и бензина, ама на еднакви мотори? :icon_bye:Че той човека дето пусна темата, не търси от новите бре... То нов дизелов галант няма. Каквото беше до 2002 г., това е...Който иска нов дизел, ще кара WV.А на пежата какво да им гледаме? Дизеловото е по-бързо от бензиновото...Но като му погледнеш данните, и като го сравниш с галанта, за който говорим - ми той галанта не му отстъпва по нищо, въпреки че е два пъти по-тежък от Пежото... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 На 3000 на 6-та - хубаво, а "галите" 2.5 са на 3600 на 5-та при 150. Добре, приемаме че дизела е по- по- по-... каквото кажете. Хайде сега двама мераклии с 2.5 и с дизеловия да се повозят със 180 от София до Пловдив и да видим дали някой ще вдигне капака.Дизела харчи малко и набира бавно, респ. бензиновия харчи повече и върви повече. Аз не виждам какво чудно има. Как да няма свестен дизел преди 2005 г.? По-нагоре съм споменал една марка и конкретен модел. Тази кола хем бяга повече от галант със 163 к.с., хем харчи по-малко. А на доускорение от 140 нагоре на 5-та ще е жалка гледка. Особено с чип. В.М. ще стане повече от двойно от галанта, а конете с над 60. Даже е по-голяма и по-тежка колата. Е това е разлика - хем да върви, хем да гори по-малко. Не като дизеловия галант и бензиновия. На todor мога да кажа, че бензинката си има прилична тяга на ниски. Всеки знае, че като включи круиз-контрала на 2000 оборота, Гальо не се интересува дали е нагоре или надолу (на 5-та предавка). Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 30 април 2009 Сподели Публикувано 30 април 2009 На todor мога да кажа, че бензинката си има прилична тяга на ниски. Всеки знае, че като включи круиз-контрала на 2000 оборота, Гальо не се интересува дали е нагоре или надолу (на 5-та предавка). :icon_blush: Става въпрос за 2.0 136 к.с., не за 2.5 163 к.с. В момента карам едно 2.6 150 к.с. и едно 2.5 196 к.с. бензин. Знам как е на ниските определено, но това е от кубиците и от въртящия момент, който е колкото при нашия прословут 2.0 турбодизел. За да усетиш мощ в ниските си трябва въртящ момент, а не конски сили. А това, че 4D68 не може да върви с 200 е ясно, но с 160-170 км/ч си минава магистралата без проблем. Пробвано е. Лошото е, че скоростната му кутия е зле и няма 6-та скорост, а си иска. Тогава не би имало проблеми никакви според мен. Дори имам тема, дали не може да се сложи такава от друга кола. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 Май 2009 Сподели Публикувано 1 Май 2009 Ей голяма веселба в тая тема, а аз чак сега я виждам. Да кажа два лафа и аз. Първо да поправя колегата с колта с достоверна информация (не само на база километраж): Колт 1.6 90 к.с. удря в прекъсвач на 2-ра с 105 км/ч (ако твоя показва повече, значи има нещо гнило). 110+ си е фантастично Що се отнася до спора дизел vs. бензин мисля, че е безкраен и безмислен. Хубаво е обаче хората които го водят да са запознати и с двата типа агрегати технически и да са ги карали, т.е. да познават тяхното поведение. Изказвания от сорта "защо нямало формула дизел" са просто глуповати и могат само да ни размиват. И за протокола, има вертолети с дизелови агрегати. После - що е то въртящ момент?! Прост пример: карах голф 2 1.6 турбо дизел (когато капките бяха на мода). Та същия с 5 човека, върви както и празен. На баир влиза на 4-та с едни обороти, и излиза с по-високи без да преминава на по-ниска предавка. Колта си е малка бегачка и би сцепил такъв голф на драг. Да, обаче колта ако е с 5 човека, като слязат същите, сякаш "излита". Голфа извънградско даваше 4.5/100. А нафта, че имаше винаги една 200 литра цистерна пълна в мазата, е друг въпрос. Тази кола когато започна да и се сипва нафта от бензиностанциите просто спря да върви... Карал съм много дизели, и както казва Тодор, ключовия момент е "турбо". Осезаемото отлепване е разкош. Ти слизаш на втора да я изцепиш, а аз на трета просто доускорявам и изпреварвам. Сега не разбирайте, че съм тук като защитник на дизела, но за мен и двата типа агрегати имат своите плюсове, и ако не "пържех постоянно мотора в критични", щях да си карам дизелче. P.S. Извинявам се и аз за спама, но да дам и съвет към автора на темата. Ако няма да се състезаваш, също препоръчвам дизел като двигател. Друг е въпроса, че галант не съм карал нито бензинов, нито дизелов и не познавам динамиката на агрегатите, но моя съвет е да присъстваш на някой събор, и колегите да ти дадат да покараш и двата типа агрегати. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 1 Май 2009 Сподели Публикувано 1 Май 2009 И на мен ми се струва, че наистина ключовата дума е турбо И най-вече че то стана задължително за дизелите. Въобще никой не го споменава при бензина за сега (освен VR-4 по-горе). Винаги ми е било много весело когато се обсъжда турбиниран мотор vs атмосферен Адски очевадно е, че единия има една идея още за напъване. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 1 Май 2009 Сподели Публикувано 1 Май 2009 :icon_blush: Става въпрос за 2.0 136 к.с., не за 2.5 163 к.с. В момента карам едно 2.6 150 к.с. и едно 2.5 196 к.с. бензин. Знам как е на ниските определено, но това е от кубиците и от въртящия момент, който е колкото при нашия прословут 2.0 турбодизел. За да усетиш мощ в ниските си трябва въртящ момент, а не конски сили. А това, че 4D68 не може да върви с 200 е ясно, но с 160-170 км/ч си минава магистралата без проблем. Пробвано е. Лошото е, че скоростната му кутия е зле и няма 6-та скорост, а си иска. Тогава не би имало проблеми никакви според мен. Дори имам тема, дали не може да се сложи такава от друга кола.Я бре, тая джага с кой мотор е? Я го покажи, стига си загатвал само... Стар бензин и нов дизел - това са опциите в днешни дни. За мен един магазински комън рейл е много, много по-добър избор. Обаче авторът на темата очевидно търси нещо старичко. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 Май 2009 Сподели Публикувано 1 Май 2009 Я бре, тая джага с кой мотор е? Я го покажи, стига си загатвал само... Стар бензин и нов дизел - това са опциите в днешни дни. За мен един магазински комън рейл е много, много по-добър избор. Обаче авторът на темата очевидно търси нещо старичко.Джагата е с 2.5 мАторЯ бре, 196 коньовият... И ако беше уважил поканата ми в неделя, щеше да го видиш на живо.Сега ще го гледаш само на снимките от Пловдивската среща..... :P Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 2 Май 2009 Сподели Публикувано 2 Май 2009 Джагата е с 2.5 мАторЯ бре 196 коньовият.....И ако беше уважил поканата ми в неделя, щеше да го видиш на живо.....Сега ще го гледаш само на снимките от Пловдивската среща..... :P А, бат Марине, бях на работа аз този уикенд, знаеш как е към 30 април :icon_clap: Съжалявам, че не можах да дойда на срещата. Другата неделя ще ходя до Пловдив за една тайна задача и може да чучна да пием по една бира с теб. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 3 Май 2009 Сподели Публикувано 3 Май 2009 Ето тук благодарение на Божо се намери една диаграма за 2.0 бензин. Сами може да видите при колко оборота с колко к.с. разполага този двигател. Надявам се да е вярна. За съжаление не мога да намеря за дизеловия турбомотор........... Случайно днес забелязах мнението на колегата GT PoWeR от темата "Полезни линкове за Мицубиши" и в последствие намерих това:Има диаграми за всичките галанти (97-03) + още данни (ускорение, мах скорост, разход и т.н.) -> http://www.mitsuwiki.org/Galant_EA0_Motorenvarianten(страницата е на немски, графиките са на английски). Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 4 Май 2009 Сподели Публикувано 4 Май 2009 :icon_rock: Браво за диаграмките! Мисля, че пропускаме и един много важен довод с възможността за оптимизиране на работата на дизела. Един чип ще го направи доста приятен за каране и доста по-динамичен като характеристики. Вярно е, че двигателя е старо поколение и няма да е много лесна тази процедура, но не е невъзможна. Но пък по принцип подобрява значително динамиката и намалява разхода при турбодизеловите мотори. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 mario64 абе много го хвалиш тоя твой дизел...па сети се че и други хора са карали такива и знаят за какво иде реч.Един пример за тези галанти (88-92) - дизел 1.8ТД - извънградски разход 6-6.5 (просто с 4 човека и багаж за да движи със 140-150 му трябва пълна газ почти постоянно), което умножено по 2 е 12-13 лева/100км;2.0 16V бензинов на газ - за 56 мин София - Калояново (160км) - разход 11.5/100 пак с 4 човека - 8-9 лв/100км.За мен лично няма място за сравнение м-у старите дизели и тогавашните бензинови мотори.Ако човека който си търси кола е чичка на 60+ години ще му пасне идеално един такъв стар дизел.А темата за бензиновите коли на газ които никога не вървяли по същия начин на газ са....смехотворни.Аз лично съм правил и настройвал сравнително скъпи и мощни коли, при които няма никаква разлика след газифицирането...освен че карат на 60-70% по-ниска цена От миналата седмица - Ауди А8 2006 3.7 V8 - с 2 изпарителя си пълни километража и оборотомера по същия начин както на бензин.Мерцедес Ц200 компресор - возих се около 2 часа на тракия с 160-220, просто човека си обича да го кара 5000-7000 оборота. Извинявам се за спам-а, но тя темата си е такава още като заговориха дизелджиите (нищо лично), но се надлъгвате като рибари По самата тема - колега, дизела е добър вариант ако не караш бързо, не те бърка тракащият звук като на трактор (аз така и неможах да свикна),а ако караш малко по-динамично и все пак не ти се дават много пари за бензин - 2.0/2.5 на газ, вървят по същият начин като на бензин, говоря от личен опит Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zak Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 Пак ли да обяснявам, че дори и да е с 46 к.с., бензина разполага с тях чак към 4000 оборота. В същия диапазон, в който дизела си има всичките си 90, т.е. м/у 2300-4000, когато турбото е в надув, в този диапазон бензина не разполага с 136 к.с. посмъртно, най-много да са 100. Никой не си кара колата в 4000 оборота, за да говорим че е 136 к.с., а и какъв разход би имала тогава? Карал съм и единия, и другия мотор и съществена разлика не намирам в динамиката. Стига сте вадили каталожни данни, след като там нещата само на хартия са така. Дизела си върви в тези обороти достойно и има доста добро доускорение, докато бензина го няма никакъв в ниските, но пък си ускорява доста плавно и приятно. Най -голямата разлика в случая е разхода на гориво, но за това съм писал по нагоре как стоят нещата. Колега, аз си карам колата на 4000 оборота почти постоянно, а пък за разход ми дава 11/100 газ смесено (Galant 2.0 136hp комби ми е колата с газов инжекцион BRC с авансатор) :mitsu-smiley: Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 mario64 абе много го хвалиш тоя твой дизел...па сети се че и други хора са карали такива и знаят за какво иде реч.Един пример за тези галанти (88-92) - дизел 1.8ТД - извънградски разход 6-6.5 (просто с 4 човека и багаж за да движи със 140-150 му трябва пълна газ Извинявам се за спам-а, но тя темата си е такава още като заговориха дизелджиите (нищо лично), но се надлъгвате като рибари Поста ти си е чист спам, за това още доста трябва да се извиняваш....Ти по бензиновия ли съдиш, че с пълна газ вдига двойно разхода ?... На този дизел максималният му разход е 8/100 колкото и да го настъпваш, повече от това не дава.....Случайно да си забелязал по магистралата, че повечето коли дето те изпреварват са дизели ?... И защо ли ?Защото ако тръгнеш да ги гониш, твоят разход се вдига двойно......Казал съм ви го и в друга тема, на всички газаджии.....Ако е толкова ефективно, отдавна всички камиони, автобуси, локомотиви и кораби, да са започнали да ги правят с бензинови мотори, и да ги газифицират....А от поста ти личи, колко си карал дизел празен и с 4 човека, за да видиш че разлика в разхода няма....Разликата ще си я търсиш при тебе, защото не съм те карал аз да си вземаш такава кола.... И освен това, темата отдавна се изчерпи, за това я заключвам.... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение