Премини към съдържание

Тъп въпрос


Препоръчано мнение

Мен ме съмнява въобще колегата, дето пусна темата, да седне да я чете... то още на втора страница отидоха нещата на другаде.

По-скоро трябваше да се споменат цени за ремонти и кой е по-издръжлив мотор, отколкото да се плюе по нафтата, газта и бензина. Единствената полезна информация, която написахме май е колко коня са моторите и че здрав и пазен дизелов мотор на тия години трудно се намира. :icon_blush:

Според мен няма никакъв смисъл да се спори за бензиновите и дизеловите мотори. Всеки си има нещо, което си харесва и е почти невъзможно да се убеди в обратното (съдя по мен) или поне, ако ще го правите да е в отделна тема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Световен рекорд за средна скорост за изминаване на 100 000 км, включително спирането за зареждане и обслужване поставен 1989 г. от новото тогава Субару Легаси 2.2 и е 223 км/ч! Изминати 100 000 км за 19 дена :) До тогава е бил на Сааб 213 км/ч.
Бегай от тука с това Субару бре :P Кви рекорди, кви 5 лева... Я виж един Запорожец кво го прави... :lol:

Пък и Субаруто е много тясна кола... Ако не вярваш, питай Пламен.

 

 

По-скоро трябваше да се споменат цени за ремонти и кой е по-издръжлив мотор, отколкото да се плюе по нафтата, газта и бензина. Единствената полезна информация, която написахме май е колко коня са моторите и че здрав и пазен дизелов мотор на тия години трудно се намира. :icon_blush:

Според мен няма никакъв смисъл да се спори за бензиновите и дизеловите мотори.

Що да няма смисъл бе колега? Нали в спора се ражда истината...

А колегата, дето се колебае, да седне и да почете из форума, и сам ще си извади изводи...

Какви цени за ремонти да му дадем за дизела, като той не се разваля и няма такава информация.

За бензина има достатъчно теми... Да чете и да си прави сам избора... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кви рекорди, кви 5 лева... Я виж един Запорожец кво го прави... :lol:

 

Аа, бягаш по тъча, а?

Нали не издържали бе? Кой дизел преди 2000 ще издържи 100 000 км с над 230 км/ч? Че те и със 150 не могат да минат магистралата - сигурен начин да скапеш дизелак е да го настъпиш продължително...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марине..... не се разваля, ама твоя дизел. Тези по-новите и те ли са така? Толкова ли са здрави и непретенциозни? То и за бензиновите няма какво хубаво да се каже (имам предвид новите бензинови)... Иначе за вървене, сега гледах каталога. Ми вземете едно 307 1.6HDi 109Hp, и едно 307 1.6 16v 109Hp. Що не им разгледате характеристиките на дизела и бензина, ама на еднакви мотори? :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук благодарение на Божо се намери една диаграма за 2.0 бензин. Сами може да видите, при колко оборота с колко к.с. разполага този двигател. Надявам се да е вярна. За съжаление не мога да намеря за дизеловия турбомотор.

http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-97052601-kW-Nm-C.png

 

Аа, бягаш по тъча, а?

Нали не издържали бе? Кой дизел преди 2000 ще издържи 100 000 км с над 230 км/ч? Че те и със 150 не могат да минат магистралата - сигурен начин да скапеш дизелак е да го настъпиш продължително...

Ееее, тук много не си прав. Дизелите са със 6 скорости и при 150 км/ч си на 3000 об/мин .Аз с Ауди 2.5 TDI (AFB) 98 г., 6 скорости, а това е мотора, който е пословично известен с чупливостта си, съм се гонил с S320 и не можа да ми избяга от София до Пловдив. Среден разход 11.3 при средна скорост 197км/ч.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марине..... не се разваля, ама твоя дизел. Тези по-новите и те ли са така? Толкова ли са здрави и непретенциозни? То и за бензиновите няма какво хубаво да се каже (имам предвид новите бензинови)... Иначе за вървене, сега гледах каталога. Ми вземете едно 307 1.6HDi 109Hp, и едно 307 1.6 16v 109Hp. Що не им разгледате характеристиките на дизела и бензина, ама на еднакви мотори? :icon_bye:
Че той човека дето пусна темата, не търси от новите бре... То нов дизелов галант няма. Каквото беше до 2002 г., това е...

Който иска нов дизел, ще кара WV.

А на пежата какво да им гледаме? Дизеловото е по-бързо от бензиновото...

Но като му погледнеш данните, и като го сравниш с галанта, за който говорим - ми той галанта не му отстъпва по нищо, въпреки че е два пъти по-тежък от Пежото...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 3000 на 6-та - хубаво, а "галите" 2.5 са на 3600 на 5-та при 150.

Добре, приемаме че дизела е по- по- по-... каквото кажете. Хайде сега двама мераклии с 2.5 и с дизеловия да се повозят със 180 от София до Пловдив и да видим дали някой ще вдигне капака.

Дизела харчи малко и набира бавно, респ. бензиновия харчи повече и върви повече. Аз не виждам какво чудно има.

Как да няма свестен дизел преди 2005 г.? По-нагоре съм споменал една марка и конкретен модел. Тази кола хем бяга повече от галант със 163 к.с., хем харчи по-малко. А на доускорение от 140 нагоре на 5-та ще е жалка гледка. Особено с чип. В.М. ще стане повече от двойно от галанта, а конете с над 60. Даже е по-голяма и по-тежка колата. Е това е разлика - хем да върви, хем да гори по-малко. Не като дизеловия галант и бензиновия.

 

На todor мога да кажа, че бензинката си има прилична тяга на ниски. Всеки знае, че като включи круиз-контрала на 2000 оборота, Гальо не се интересува дали е нагоре или надолу (на 5-та предавка).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На todor мога да кажа, че бензинката си има прилична тяга на ниски. Всеки знае, че като включи круиз-контрала на 2000 оборота, Гальо не се интересува дали е нагоре или надолу (на 5-та предавка).

:icon_blush: Става въпрос за 2.0 136 к.с., не за 2.5 163 к.с. В момента карам едно 2.6 150 к.с. и едно 2.5 196 к.с. бензин. Знам как е на ниските определено, но това е от кубиците и от въртящия момент, който е колкото при нашия прословут 2.0 турбодизел. За да усетиш мощ в ниските си трябва въртящ момент, а не конски сили.

А това, че 4D68 не може да върви с 200 е ясно, но с 160-170 км/ч си минава магистралата без проблем. Пробвано е. Лошото е, че скоростната му кутия е зле и няма 6-та скорост, а си иска. Тогава не би имало проблеми никакви според мен. Дори имам тема, дали не може да се сложи такава от друга кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей голяма веселба в тая тема, а аз чак сега я виждам. Да кажа два лафа и аз. Първо да поправя колегата с колта с достоверна информация (не само на база километраж): Колт 1.6 90 к.с. удря в прекъсвач на 2-ра с 105 км/ч (ако твоя показва повече, значи има нещо гнило). 110+ си е фантастично :)

Що се отнася до спора дизел vs. бензин мисля, че е безкраен и безмислен. Хубаво е обаче хората които го водят да са запознати и с двата типа агрегати технически и да са ги карали, т.е. да познават тяхното поведение. Изказвания от сорта "защо нямало формула дизел" са просто глуповати и могат само да ни размиват. И за протокола, има вертолети с дизелови агрегати. После - що е то въртящ момент?! Прост пример: карах голф 2 1.6 турбо дизел (когато капките бяха на мода). Та същия с 5 човека, върви както и празен. На баир влиза на 4-та с едни обороти, и излиза с по-високи без да преминава на по-ниска предавка. Колта си е малка бегачка и би сцепил такъв голф на драг. Да, обаче колта ако е с 5 човека, като слязат същите, сякаш "излита". Голфа извънградско даваше 4.5/100. А нафта, че имаше винаги една 200 литра цистерна пълна в мазата, е друг въпрос. Тази кола когато започна да и се сипва нафта от бензиностанциите просто спря да върви... Карал съм много дизели, и както казва Тодор, ключовия момент е "турбо". Осезаемото отлепване е разкош. Ти слизаш на втора да я изцепиш, а аз на трета просто доускорявам и изпреварвам. Сега не разбирайте, че съм тук като защитник на дизела, но за мен и двата типа агрегати имат своите плюсове, и ако не "пържех постоянно мотора в критични", щях да си карам дизелче.

 

P.S. Извинявам се и аз за спама, но да дам и съвет към автора на темата. Ако няма да се състезаваш, също препоръчвам дизел като двигател. Друг е въпроса, че галант не съм карал нито бензинов, нито дизелов и не познавам динамиката на агрегатите, но моя съвет е да присъстваш на някой събор, и колегите да ти дадат да покараш и двата типа агрегати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва, че наистина ключовата дума е турбо :) И най-вече че то стана задължително за дизелите. Въобще никой не го споменава при бензина за сега (освен VR-4 по-горе). Винаги ми е било много весело когато се обсъжда турбиниран мотор vs атмосферен :) Адски очевадно е, че единия има една идея още за напъване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_blush: Става въпрос за 2.0 136 к.с., не за 2.5 163 к.с. В момента карам едно 2.6 150 к.с. и едно 2.5 196 к.с. бензин. Знам как е на ниските определено, но това е от кубиците и от въртящия момент, който е колкото при нашия прословут 2.0 турбодизел. За да усетиш мощ в ниските си трябва въртящ момент, а не конски сили.

А това, че 4D68 не може да върви с 200 е ясно, но с 160-170 км/ч си минава магистралата без проблем. Пробвано е. Лошото е, че скоростната му кутия е зле и няма 6-та скорост, а си иска. Тогава не би имало проблеми никакви според мен. Дори имам тема, дали не може да се сложи такава от друга кола.

Я бре, тая джага с кой мотор е? Я го покажи, стига си загатвал само... Стар бензин и нов дизел - това са опциите в днешни дни. За мен един магазински комън рейл е много, много по-добър избор. Обаче авторът на темата очевидно търси нещо старичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я бре, тая джага с кой мотор е? Я го покажи, стига си загатвал само... Стар бензин и нов дизел - това са опциите в днешни дни. За мен един магазински комън рейл е много, много по-добър избор. Обаче авторът на темата очевидно търси нещо старичко.
Джагата е с 2.5 мАторЯ бре, 196 коньовият... И ако беше уважил поканата ми в неделя, щеше да го видиш на живо.

Сега ще го гледаш само на снимките от Пловдивската среща..... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джагата е с 2.5 мАторЯ бре 196 коньовият.....И ако беше уважил поканата ми в неделя, щеше да го видиш на живо.....

Сега ще го гледаш само на снимките от Пловдивската среща..... :P

 

А, бат Марине, бях на работа аз този уикенд, знаеш как е към 30 април :icon_clap: Съжалявам, че не можах да дойда на срещата. Другата неделя ще ходя до Пловдив за една тайна задача и може да чучна да пием по една бира с теб.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук благодарение на Божо се намери една диаграма за 2.0 бензин. Сами може да видите при колко оборота с колко к.с. разполага този двигател. Надявам се да е вярна. За съжаление не мога да намеря за дизеловия турбомотор...........

 

Случайно днес забелязах мнението на колегата GT PoWeR от темата "Полезни линкове за Мицубиши" и в последствие намерих това:

Има диаграми за всичките галанти (97-03) + още данни (ускорение, мах скорост, разход и т.н.) -> http://www.mitsuwiki.org/Galant_EA0_Motorenvarianten

(страницата е на немски, графиките са на английски).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_rock: Браво за диаграмките!

Мисля, че пропускаме и един много важен довод с възможността за оптимизиране на работата на дизела. Един чип ще го направи доста приятен за каране и доста по-динамичен като характеристики. Вярно е, че двигателя е старо поколение и няма да е много лесна тази процедура, но не е невъзможна. Но пък по принцип подобрява значително динамиката и намалява разхода при турбодизеловите мотори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

mario64 абе много го хвалиш тоя твой дизел...па сети се че и други хора са карали такива и знаят за какво иде реч.

Един пример за тези галанти (88-92) - дизел 1.8ТД - извънградски разход 6-6.5 (просто с 4 човека и багаж за да движи със 140-150 му трябва пълна газ почти постоянно), което умножено по 2 е 12-13 лева/100км;

2.0 16V бензинов на газ - за 56 мин София - Калояново (160км) - разход 11.5/100 пак с 4 човека - 8-9 лв/100км.

За мен лично няма място за сравнение м-у старите дизели и тогавашните бензинови мотори.

Ако човека който си търси кола е чичка на 60+ години ще му пасне идеално един такъв стар дизел.

А темата за бензиновите коли на газ които никога не вървяли по същия начин на газ са....смехотворни.

Аз лично съм правил и настройвал сравнително скъпи и мощни коли, при които няма никаква разлика след газифицирането...

освен че карат на 60-70% по-ниска цена :) От миналата седмица - Ауди А8 2006 3.7 V8 - с 2 изпарителя си пълни километража и оборотомера по същия начин както на бензин.

Мерцедес Ц200 компресор - возих се около 2 часа на тракия с 160-220, просто човека си обича да го кара 5000-7000 оборота.

 

Извинявам се за спам-а, но тя темата си е такава още като заговориха дизелджиите (нищо лично), но се надлъгвате като рибари :)

По самата тема - колега, дизела е добър вариант ако не караш бързо, не те бърка тракащият звук като на трактор (аз така и неможах да свикна),

а ако караш малко по-динамично и все пак не ти се дават много пари за бензин - 2.0/2.5 на газ, вървят по същият начин като на бензин, говоря от личен опит :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак ли да обяснявам, че дори и да е с 46 к.с., бензина разполага с тях чак към 4000 оборота. В същия диапазон, в който дизела си има всичките си 90, т.е. м/у 2300-4000, когато турбото е в надув, в този диапазон бензина не разполага с 136 к.с. посмъртно, най-много да са 100. Никой не си кара колата в 4000 оборота, за да говорим че е 136 к.с., а и какъв разход би имала тогава? Карал съм и единия, и другия мотор и съществена разлика не намирам в динамиката. Стига сте вадили каталожни данни, след като там нещата само на хартия са така. Дизела си върви в тези обороти достойно и има доста добро доускорение, докато бензина го няма никакъв в ниските, но пък си ускорява доста плавно и приятно. Най -голямата разлика в случая е разхода на гориво, но за това съм писал по нагоре как стоят нещата.

 

Колега, аз си карам колата на 4000 оборота почти постоянно, а пък за разход ми дава 11/100 газ смесено (Galant 2.0 136hp комби ми е колата с газов инжекцион BRC с авансатор) :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

mario64 абе много го хвалиш тоя твой дизел...па сети се че и други хора са карали такива и знаят за какво иде реч.

Един пример за тези галанти (88-92) - дизел 1.8ТД - извънградски разход 6-6.5 (просто с 4 човека и багаж за да движи със 140-150 му трябва пълна газ

 

Извинявам се за спам-а, но тя темата си е такава още като заговориха дизелджиите (нищо лично), но се надлъгвате като рибари :)

Поста ти си е чист спам, за това още доста трябва да се извиняваш....

Ти по бензиновия ли съдиш, че с пълна газ вдига двойно разхода ?...

На този дизел максималният му разход е 8/100 колкото и да го настъпваш, повече от това не дава.....

Случайно да си забелязал по магистралата, че повечето коли дето те изпреварват са дизели ?... И защо ли ?

Защото ако тръгнеш да ги гониш, твоят разход се вдига двойно......

Казал съм ви го и в друга тема, на всички газаджии.....Ако е толкова ефективно, отдавна всички камиони, автобуси, локомотиви и кораби, да са започнали да ги правят с бензинови мотори, и да ги газифицират....

А от поста ти личи, колко си карал дизел празен и с 4 човека, за да видиш че разлика в разхода няма....

Разликата ще си я търсиш при тебе, защото не съм те карал аз да си вземаш такава кола....

 

И освен това, темата отдавна се изчерпи, за това я заключвам....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...