Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Данък МПС !


Pavkata JPN

Препоръчано мнение

Не е недоразумение. Стараят се общинарите- в закона пише действащ катализатор. И те знаят, че на 70% от старите коли са им отрязани катализаторите или, ако не са, не функционират. Надали е реалистично пред гишето в данъчното да се инсталира един газ-анализатор и там да мерят има ли, няма ли работещ катализатор. Затова пращат в Технотест. Колко струва там не знам, колко струва загубеното време също. Общият принцип е, че на кола до 100 коня! снабдена с действащ катализатор данъкът е наполовина. Сметката си я прави собственика.

А, и да ви напомня, че това не е НАП, а общинските данъчни служби, в случай че не е достатъчно добре изяснено кой да бъде наплют.

 

Хмм....добре, да кажем, че в закона така пише. То си е и така де. Няма как да знаят дали катализатора функционира. И това добре. Пращат на технотест...малко ала-бала....глупаво е, защото трябва един прост газ-анализатор от кой да е пункт за ГТП. НО...че някой си, решил, че на автомобил на 10 г. катализатора не работи. Малко май се вживяват повечко в ролята... Как пък никой не е решил, че катализатора работи, а все решават, че нещо не работи....

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според правото - всеки е невинен до доказване на противното.

Друг е въпроса, че над определени коне е без значение дали имаш или нямаш катализатор.

Старата кола е заводски с два катализатора и на 18 години е 10 пъти под границата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, позачетох се в Закона за Данъка върху превозните средства (http://www.bizkonsult.net/danaci_4.html). Направо се чудя къде живея – в съвременна Европа или някъде в османския феодализъм...

 

Това, че данъка се увеличава до 3 пъти за най-новите коли, и отделно от 3 до 4 пъти за най-мощните леки коли говори само за едно - от тези, които са имали пари за по-нова и/или по-мощна кола може да се изтиска повече. Това колко караш, колко амортизираш пътищата, какви вредни емисии отделяш, или каквото друго смислено се сетите – няма никанво значение. Значение има само какви са финансовите ти възможности!

 

Има обаче и още нещо! Направо се втрещих когато прочетох, че плащам годишен пътен данък (моят е 500+лв) съизмерим с този за тежкотоварни 15-20 тонни камиони, или пък че данъкът за “специализирани строителни машини (бетоновози, бетон-помпи и други), автокранове, ...” е от 50 до 150 лв!!! Всички знаят какви поражения нанасят специализираните строителни машини по пътищата в населените места. А пътният данък е местен данък – събира се от общината и е предназначен за подръжка на пътната инфрасруктура. Между другото, положението с данък сгради и такса смет е горе-долу същото.

 

Направо се чудя какво мога аз да направя като гражданин. Да се гневим по форумите полза няма. Да ходим с паветата пред парламента (защото там ги коват тези “творения”) – минали сме вече по този път, няма дългосрочен ефект. Да ги съдим ли – та нали те ги правят тези закони. Май единственото смислено нещо, което може да направи човек, е да си обира крушите от тази държава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май единственото смислено нещо, което може да направи човек, е да си обира крушите от тази държава.
Ами какво чакаш ?

Отивай в Европа, там сигурно няма данъци ... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много често почва да не ми харесва отношението към потребителите в форума.

Това обаче само гори лошо и хора желаещи да се регистрират тук се отказват само при прочета на подобни мнения.

 

Да в Европа има данъци, да в Европа живота е труден и пак ДА на всички останали хубави и лоши работи в ЕВРОПАТА обаче в същата тази

трудна ЕВРОПА хората с новите коли плаштат по-малко данъци, хората там живеят много по организирано от нас и със сигурност не търпят

такова странно отношение по някой въпроси.

 

И пак за данъците само за пример данъка в Германия на едно ново БМВ 5 серия мисля 335 е 200евро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен лично не е странно, кой е казал, че данъците са екологични или според това колко се износва пътя..., мисля че обсъждахме тази тема преди време.

За Европата също е навсякъде различно. За Германия доколкото помня част от данъка е включен в цената на бензина. В момента 95 бензин там е 1.33 евро. Така сметнато при 10 000 км на година и 10/100 разход имаш още 330 евро отгоре!

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За Германия доколкото помня част от данъка е включен в цената на бензина.

 

И тук е така. Цената на бензина е 0.80-1.20лв при цена от 200 долара за барел (да на толкова я смятат), останалото е акциз и ДДС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тук е така. Цената на бензина е 0.80-1.20лв при цена от 200 долара за барел (да на толкова я смятат), останалото е акциз и ДДС.

Не, имам в предвид пътния данък освен другото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат, “пътният данък” е местен данък – събира се от общината и според мен би трабвало да се изразходва за подръжка на пътната инфраструктура в населенот място. За републиканската пътна мрежа се заплащат винетни такси (които впрочем са крайно недостатъчни за подръжката й, да не говорим ново строителство). Отделно, върху горивата се начислява акциз и ДДС, но изобщо не съм убеден дали тези пари се насочват целево за пътища. Накрая, за пътища се наливат пари от бюджета и европейски фондове. А бе изобщо пълна каша...

 

То си е ясно че хубави (или поне нормални) пътища се правят с пари, които няма от къде другаде да дойдат освен от данъци. Основният проблем, според мен, е че няма ясна визия и логика в тази съвкупност от данъци, насочени към финансирането на пътната инфраструктура - и резултатът от това е явен! И конкретно за пътния данък – по никакъв не мога да приема за нормално ако два субекта потребяват приблизително еднаква услуга, разликата в цената за това да е толкова драстична (над 10 пъти) и да е основана на такива безумни критерии!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво чакаш ?

Отивай в Европа, там сигурно няма данъци ... :icon_hmm:

 

Там поне ще е ясно за какво ги плащаш. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се заблуждавайте, че пътищата назапад се строят и поддържат само от пътен данък! Нали знаете колко и какви пътища има в Германия, да речем?! Колко километра магистрали, за какви пътни съоръжения, мостове, пътни възли и пр.... На цяла Европа пътния данък не може построи това чудо!

Данъците и данъчните облекчения за новозакупените коли са предимно в страни производителки. В които огромният процент автомобили е родно производство. По този начин се запазват работни места, държавата печели от данъци, облагайки фирмите производители, социални осигуровки и куп други. Лостове затова - дал бог! Ето пример с Румъния - Там почти не можеш да си купиш кола втора употреба нов внос. Акцизът е сигурно колкото една нова неуДачия. И народът купува нови коли - въпрос на икономически интереси в държавата! Щото е по-важно да има 5 000 работника в заводите, да им се плащат данъци и осигуровки, отколкото да се гледа на някой кефа, че му се кара Галант 2.5.......

При нас какво е - нямаме родно производство, народът е беден, затова държавата предпочита да защити по-бедните, дето не могат да си купят нова кола, а търкалят таралясници. Туй то.

Отделно - вярно е за % пътен данък в цената на горивата в Германия. Един кара 15 000 годишно, а друг - 100 000. Кара повече - плаща повече. Няма къде да отиде.... И това е супер справедливо. Акцизите и ДДС-то са съвсем отделна бира, нея я има навсякъде!

 

А що се отнася до данък смет и данък сгради - навсякъде по света е така - скъпите имоти се облагат повече от евтините. И е нормално. То е същото като с доходите - изкаваш 100 лв - 10 данък. Изкарваш милион - 100 000 данък.... Пак 10%. Нормално е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но пропусна нещо типично Българско.

Това, което е построено от Германските инженери в България от времето на ІІ-та Световна война е живо и здраво и днес. От Видин до Козлодуй и Оряхово има 4-5 моста от тогава и няма дупки, проподания или други дефекти от 60-70 години време на експлоатация.

Построеното от техните колеги у нас се ремонтира още в първите 3 месеца след пуска. Само за пример - последния ремонт на бул.Цариградско шосе. Софиянци може да дадат и други примери. Да не споменавам магистралите и тунелите.

Хората мерят 10 пъти и режат веднъж, а ние веднъж мерим, 10 пъти режем и то все късо излиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но типично българското в случая е, че трябва 10 пъти да откраднем! Затова.

За немското си прав. По вашия край има случай преди години - строили немците мост, 50 год гаранция. Минава срока и пускат факс до общината - изтича гаранцията, предлагаме профилактика. Разбира се, нашите отказват и се смеят - бе какво му е на моста..... 2 години по-късно пада.

няма какво да се сравняваме с тях, толкова сме далеч, че се натъжавам чак

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но типично българското в случая е, че трябва 10 пъти да откраднем! Затова.

За немското си прав. По вашия край има случай преди години - строили немците мост, 50 год гаранция. Минава срока и пускат факс до общината - изтича гаранцията, предлагаме профилактика. Разбира се, нашите отказват и се смеят - бе какво му е на моста..... 2 години по-късно пада.

няма какво да се сравняваме с тях, толкова сме далеч, че се натъжавам чак

Тука нищо не става колеги. Всеки лъже и мисли единствено и само в една насока - Пре*и другарче. Ама ако може да е повече пре*ано другарчето, ще е супер. Но така е. Няма как хората да се научат да плащат, докато държавата не се научи да дава. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма общо с данъци, но има общо с такси. Ето един интересен пример с '09 Camaro SS, което пристига от Щатите и цената му до BG става двойна. Вярно, че колата е звяр, но да плащаш над 20к за мита и акцизи си е толкова смешно, колкото и коментираните данъци в темата.

 

ЦЪК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Няма как хората да се научат да плащат, докато държавата не се научи да дава. :icon_rock:

Според мен приходните администрации в държавата ни трябва много по-строго и справедливо да прилагат дадените им от закона репресивни правомощия. Едновременно с това не бива да забравя и за социалните си отговорниости, реализирането на които е в пропорционална зависимост от изпълнение на първото условие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...