Премини към съдържание

Mihail Varbanov

Потребител
  • От него общо

    31
  • Регистрация

  • Беше тук

За Mihail Varbanov

  • Рожден ден 05/09/1970

Местоживеене

  • Град
    София

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Outlander 2.4 CVT Instyle

Mihail Varbanov's Постижения

Начинаещ

Начинаещ (3/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Предната ми кола беше Peugeot 605, точно с такива амортисьорчета на предния капак. Постепенно с годините започнаха да се скапват, в резулт на което капака започна да се свлича от само-себе си на различн таймаут. Няма спор, неприятна работа си беше да те "издрънка" по главата. Не си и помислях да ги подменям - колата си беше все пак на 15+ години. Просто когато стоях надвесен над двигателя за да правя нещо, или го подпирах с подръчни средства (и не си беше толкова лесна работа да намериш нещо с необходимата дължина и подходящи места за застопоряване), или просто бях в готовност да поема удара (дай боже с рамо, а не с главата). Mitsu-то ми сега изглежда много по-дървено в това отношение: подпираш капака с някава си щека там, за да да стои изправен! Ей Богу, вярвай ми - сигурна работа си е!!! Мен да питаш: не си търси сам проблемите и забрави за тези глупости! Просто няма абсолютно никакъв смисъл, освен ако не ти си налага да отваряш капака по десетина пъти на ден!?
  2. Здрасти колега, След 15+г. шофьорлък и експерименти с различни марки зимни и летни гуми стигах до извода, че марката има значение и за мен тя е Michelin. Малко по-скъпи се яваяват, но според мен си заслужават парите. Вече две зими изкарах с Michelin Alpin 4x4 215/70/16 (или Latitude, или беше нещо от сорта - това, което Michelin препоръчва за SUV) - мнението ми за Michelin само се затвърди. То като се съчетае добра зимна гума с 4x4 на Outlander-а - нямам представа за нормална ситуация (разбирай не форсмажорна или някаква екстремна такава), при която да си имаш какъвто и да било проблем с проходимостта. Освен това, гумата се представя доста добре на суха и мокра (не заледена) настилка. Така че, когато някой ден тези гуми си заминат - сигурно пак ще се огледам за същите или подобни гуми. А, да - и при мен сметката показа, че 16" гуми + джанти като цена се явява колкото едни 18" гуми, така че минах на този вариант.
  3. И аз миналата година през май пътувах до Италия, колата беше на около 16-17 хиляди км., там навъртях 4500км. И на мен ми направи впечатление силното почерняване на джантите. Но в никакъв случай не мога да допусна това да идва от износване накладките. За мен това е някаква черна прах, може би спечена от нагряти джанти (ако изобщо се награват толкова при 10 часово шофиране по магистрала със 140). Иначе накладките ги гледаха скоро на 30,000км. в Балканстар – казаха, че още не са за смяна. При старата ми кола интервала за смяна беше на около 40,000км, така че не се притеснявам особено, все още.
  4. Имал съм подобни проблеми със старата кола. Причината бе акумлатора - беше му дошло времето за смяна.
  5. Наш фан-клуб начинает интернационализации, и это мне определенно нравится! Вот голосовал и я: Чери Амулет (Юрий) [ 143 ] [36,86%] Mitsubishi Colt (Сергей) [ 118 ] [30,41%] Всего голосов: 369 Давайте коллеги, еще немного осталось...
  6. Честито, да си я караш дълги безаварийни километри! И бъди убеден, че не си сбъркал в избора :icon_thumbup:. Между другото: един колега си взе наскоро същия Outlander (2.4 CVT), слизайки точно от RAV4 автоматик с екстри на max (нали това ти беше алтернативата) – до момента не се е оплакал, съжалил, или казал лоша дума за новия си избор. Вярвам, че и ти ще останеш много доволен. Наздраве, и да ти е честита!
  7. Много зависи от стила на шофиране и пътната обстановка като цяло, както и колко пътника са в колата. И при мен 11-12 / 100 си е нормално за трасето Бургас – София: на магистралите със 130-140 км/ч разхода си е точно такъв, а за участъка Карнобат – Стара Загора няма какво да се говори, особено ако се опитваш да правиш изпреварвания в колоните (газ-спирачка, газ-спирачка, ...). Аз лично например докарвам с лекота 9 / 100 на участъка Ябланица – Русе: един сравнително ненатоварен път, карайки на автопилот с 100-110 км/ч. Интересното е, че ми се е случвало да падна и под 8 / 100 на второкласни селски пътища където се кара с 60-80 км/ч. Но с пет човека в колата и интензивен трафик с много изпреварвания определено си отивам и над 13 / 100.
  8. Mihail Varbanov

    Данък МПС !

    Там поне ще е ясно за какво ги плащаш. :icon_hmm:
  9. Mihail Varbanov

    Данък МПС !

    Доколкото съм запознат, “пътният данък” е местен данък – събира се от общината и според мен би трабвало да се изразходва за подръжка на пътната инфраструктура в населенот място. За републиканската пътна мрежа се заплащат винетни такси (които впрочем са крайно недостатъчни за подръжката й, да не говорим ново строителство). Отделно, върху горивата се начислява акциз и ДДС, но изобщо не съм убеден дали тези пари се насочват целево за пътища. Накрая, за пътища се наливат пари от бюджета и европейски фондове. А бе изобщо пълна каша... То си е ясно че хубави (или поне нормални) пътища се правят с пари, които няма от къде другаде да дойдат освен от данъци. Основният проблем, според мен, е че няма ясна визия и логика в тази съвкупност от данъци, насочени към финансирането на пътната инфраструктура - и резултатът от това е явен! И конкретно за пътния данък – по никакъв не мога да приема за нормално ако два субекта потребяват приблизително еднаква услуга, разликата в цената за това да е толкова драстична (над 10 пъти) и да е основана на такива безумни критерии!
  10. Mihail Varbanov

    Данък МПС !

    Колеги, позачетох се в Закона за Данъка върху превозните средства (http://www.bizkonsult.net/danaci_4.html). Направо се чудя къде живея – в съвременна Европа или някъде в османския феодализъм... Това, че данъка се увеличава до 3 пъти за най-новите коли, и отделно от 3 до 4 пъти за най-мощните леки коли говори само за едно - от тези, които са имали пари за по-нова и/или по-мощна кола може да се изтиска повече. Това колко караш, колко амортизираш пътищата, какви вредни емисии отделяш, или каквото друго смислено се сетите – няма никанво значение. Значение има само какви са финансовите ти възможности! Има обаче и още нещо! Направо се втрещих когато прочетох, че плащам годишен пътен данък (моят е 500+лв) съизмерим с този за тежкотоварни 15-20 тонни камиони, или пък че данъкът за “специализирани строителни машини (бетоновози, бетон-помпи и други), автокранове, ...” е от 50 до 150 лв!!! Всички знаят какви поражения нанасят специализираните строителни машини по пътищата в населените места. А пътният данък е местен данък – събира се от общината и е предназначен за подръжка на пътната инфрасруктура. Между другото, положението с данък сгради и такса смет е горе-долу същото. Направо се чудя какво мога аз да направя като гражданин. Да се гневим по форумите полза няма. Да ходим с паветата пред парламента (защото там ги коват тези “творения”) – минали сме вече по този път, няма дългосрочен ефект. Да ги съдим ли – та нали те ги правят тези закони. Май единственото смислено нещо, което може да направи човек, е да си обира крушите от тази държава.
  11. Балкан Стар и Алианц наиситна са свързани фирми. Търговеца не случайно ти предлага Алианц на първо място. Правят някаква отстъпка колкото да замажат очите на клиента. Сигурен съм, че ако се сметне, на края цялата изгода ще се изразява в 100-200 евро, които те ще си избият неколкократно с раздутите разходи за застраховките. Просто застраховките са си съществено перо в цялата операция, което хората в общия случай първоначално подценяват. В интерес на истината трябва да се отчете и улеснението, че всичко е на едно място – лизингодател, застраховател и фирмения сервиз. В случай на щета колата просто се транспортира до базата на Резбарска (вкл. и с Mitsubishi Assistance), и те си поемат нещата оттам. Иначе знаеш как е: опис на щети, сервиз, плащания, и като цяло – време и разправии. Е, аз до сега не съм се възползвал още от този плюс, но силно се надявам така да изглеждат нещата с Алианц :unsure: . Ключа и според мен го държат, за да могат “теоритично” във всеки един момент да дойдат и да приберат колата. Много ми е любопитно колко пъти са се възползвали от тази си възможност!? Мисълта ми е, че ако не си плащаш лизинговите вноски, не можеш да постигнеш споразумение с тях как да се процедира в такава ситуация, и не желаеш да върнеш доброволно автомобила – сигурно всеки здравомислещ човек ще вземе мерки да не успеят просто да дойдат и да си го приберат. Наистина не ги разбирам тези хора защо го правят това. PS Spawn, тъкмо като завършвах поста си забелязах и твоя предходен. Така си е, това че са събрани на едно място си е наисина сериозен плюс.
  12. Пич, първо - честито за колата и късмета! Дано останеш доволен от нея и я караш дълго и безпроблемно! Забелязах, че очакваш одобрение от Алианц за лизинга. Аз също съм техен лизингополучател. Когато взимах моята кола ми беше първо ”взимане-даване” с лизингодатели, и в суматохата (а то и при мен си беше подобна суматоха при избора и покупката), не обърхан достатъчно внимание на тази ”подробност”. Лизхвените проценти между различните лисингодатели бяха почти еднакви и просто смятах, че всичките са ”кантар-работа” и разликите са без съществено значение. Сега леко съжалявам, че тогава не задълбах повече по темата. Та, от какво не съм доволен (или по-скоро раздразнен) от Алианц: 1. Дилърът на Мицубиши ми предложи лизинг от Алианц и Райфайзен (сигурно му дават комисионна хората). Устно ми беше казал, че аз си избирам при кого да сключа гражданска и каско. След подписването на лизинговия договор констатирах, че това не го решавам аз, а лизингодателя - моята част от споразумението е само да плащам на застрахователя, който те изберат. Нали се сещаш кой е той: Алианц лизинг енд сървисиз, с далеч не най-изгодните оферти на застрахователния пазар. 2. В момента тече една реклама на Алианз по телевизията с мотото ”до 30% отстъпка за добрите шофьори!”. Е, като подновявах каското ги запитах за това, тъй като нямах щети от първата година на лизинга. Отгориха ми: ”А, то за лизингови автомобили това не важало... !”. Да им ... майката! Просто знаят, че съм абониран за тях до края на лизинга – за какво да си правят усилието!? За другите им клиенти обаче – да! Не знам какво повече да кажа! 3. Колата върви с два ключа, единият остана в тях. Ходих на море миналата година на един гръцки остров, влизаме да се къпем, моят и единствен ключ в плажната чанта. Деца играят наоколо, хората щръкат. Мисля си – бре, ако вземе да се загуби този ключ такава клизма ще настъпи.... Проверявах в Mitsubishi – цената на дубликат на ключа е около 500 лв. (моят е безконтактен) – яка цифра! При подновяването на застраховката им викам: А бе хора, този ключ на вас за какво ви е? Вие просто не можете да го употребите. Колата домува в гараж със СОТ. Вие без съдия-изпълнител там не можете да припарите. Стигне ли се до там, един ключар ще ви е последната грижа! Дайте ми този ключ по гореописаните съображения! Отговор: ”И дума да не става!”. Мои приятели взеха същите коли с друг лизингодател (май от Булбанк), при тях този момент го нямаше, т.е. явно не е 100% практика. 4. Има и още куп дреби и дразнещи подробности с Алианц, които не считам за нужно да изборявам сега. Та колега, за какво ти разправям всичко това. Познато ми е усещането при взимането на кола - лизинга някак си се явява последната грижа в такъв един момент. После обаче береш ядове! Просто те съветвам (в случай че не си го направил все още) да проучиш по-задълбочено различните лизингодатели - няколко дена забавяне не са фатални и няма да провалят покупката. И ако след това пак се спреш на Алианц – пък нека те да са!
  13. Да наистина, всичко останало в този автомобил е на такова ниво, че ако отново трябва да избирам, пак ще се спра на същото решение. Просто като се тегли чертата и се прецени цялостно: колата си струва яко, “барабар” с посочените минуси (които и аз съм констатирал)!
  14. И аз мисля, че стабилността на колата е функция от мощността на двигатела и теглото му, или още по-точно от центъра на тежестта. Outlander-ите са с мощни двигатели и висок център на тежестта. Резултатът е нестабилност при подаване на повече газ в режим 2WD, при 4WD аз поне до момента не съм забелявзъл някаква нестабилност (но и в интерес на истината не карам ексремно). Старата ми кола, Peugeot 605 - 114кс, 1400кг, 4.76/1.80/1.40 (т.е. дълга, широка и сравнително ниска, или с други думи – с много нисък център на тежестта) беше с уникална стабилност, според мен. Аз за първи път разбрах какво имат предвид хората под 'нестабилност' когато се качих на Outlander-а. Пежото си беше здраво залепено на пътя независимо то това, кофа, как и колко натискаш газта. Също така, колата си запазваше стабилността при навлизане в остри е завои с висока скорост ( независимо от центробежните сили вътре, в резултат на които жена ми започваше да издава неистови крясъци). С Outlander-а ме съм експериментирал второто (в 4WD, разбира се), но изобщо не си и помислям, че ще успее да конкурира Пежото. В края на краищата става дума за различни класове коли. Много ми хареса поведението на Outlander-а из неразчистените софийски улици тази зима (в 4WD с Michelin Alpin 4x4) – няма нищо общо с Пежото. Така че, всеки вариант си влече плюсовете и минусите, въпросът опира до на лични вкусове, предпочитания и приоритети.
  15. Моят е 2.4 MIVEC, купен през март 2008 и сглобяван в Япония. Кората на предната маска си вибрира и скърца – не постоянно и страховито, а от време на време и по-скоро досадно. Не съм очарован и от шумоизолацията. Двигателят не се чува изобщо дори и при високи обороти - май защото бензиновия си е много тих, даже и отвън се чува едва-едва когато е загрял и не държи високи обороти. Тук имам предвид шума, който се чува в купето когато вали дъжд (яко барабанене по покрива); при каране в мокро време когато гумите хвърлят кал и дребни камъчета. За второто дори си сложих и калобрани (аксесоар предлаган в БС), но нямаше съществен ефект. Старата ми таратайка (Пежо 605 производство 1990г.) си беше класи над Outlander-а в това отношение. Не ме разбирайте зле – колата си е много добра във всяко останало отношение, ако сега трябваше да купувам отново бих си взел същата. Просто недоумявам защото от Mitsubishi се излагат като кифладжии за такива дребни и елементарни неща. Не знам, предполагам се спестени няколкостотин лева от шумоизолации и кори, които аз с удоволствие бих им ги платил за да ги нямам тези недостатъци.
×
×
  • Създаване...