Dell Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 (редакция) Не е недоразумение. Стараят се общинарите- в закона пише действащ катализатор. И те знаят, че на 70% от старите коли са им отрязани катализаторите или, ако не са, не функционират. Надали е реалистично пред гишето в данъчното да се инсталира един газ-анализатор и там да мерят има ли, няма ли работещ катализатор. Затова пращат в Технотест. Колко струва там не знам, колко струва загубеното време също. Общият принцип е, че на кола до 100 коня! снабдена с действащ катализатор данъкът е наполовина. Сметката си я прави собственика.А, и да ви напомня, че това не е НАП, а общинските данъчни служби, в случай че не е достатъчно добре изяснено кой да бъде наплют. Хмм....добре, да кажем, че в закона така пише. То си е и така де. Няма как да знаят дали катализатора функционира. И това добре. Пращат на технотест...малко ала-бала....глупаво е, защото трябва един прост газ-анализатор от кой да е пункт за ГТП. НО...че някой си, решил, че на автомобил на 10 г. катализатора не работи. Малко май се вживяват повечко в ролята... Как пък никой не е решил, че катализатора работи, а все решават, че нещо не работи.... Редактирано 13 август 2009 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 Според правото - всеки е невинен до доказване на противното.Друг е въпроса, че над определени коне е без значение дали имаш или нямаш катализатор.Старата кола е заводски с два катализатора и на 18 години е 10 пъти под границата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mihail Varbanov Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 Колеги, позачетох се в Закона за Данъка върху превозните средства (http://www.bizkonsult.net/danaci_4.html). Направо се чудя къде живея – в съвременна Европа или някъде в османския феодализъм... Това, че данъка се увеличава до 3 пъти за най-новите коли, и отделно от 3 до 4 пъти за най-мощните леки коли говори само за едно - от тези, които са имали пари за по-нова и/или по-мощна кола може да се изтиска повече. Това колко караш, колко амортизираш пътищата, какви вредни емисии отделяш, или каквото друго смислено се сетите – няма никанво значение. Значение има само какви са финансовите ти възможности! Има обаче и още нещо! Направо се втрещих когато прочетох, че плащам годишен пътен данък (моят е 500+лв) съизмерим с този за тежкотоварни 15-20 тонни камиони, или пък че данъкът за “специализирани строителни машини (бетоновози, бетон-помпи и други), автокранове, ...” е от 50 до 150 лв!!! Всички знаят какви поражения нанасят специализираните строителни машини по пътищата в населените места. А пътният данък е местен данък – събира се от общината и е предназначен за подръжка на пътната инфрасруктура. Между другото, положението с данък сгради и такса смет е горе-долу същото. Направо се чудя какво мога аз да направя като гражданин. Да се гневим по форумите полза няма. Да ходим с паветата пред парламента (защото там ги коват тези “творения”) – минали сме вече по този път, няма дългосрочен ефект. Да ги съдим ли – та нали те ги правят тези закони. Май единственото смислено нещо, което може да направи човек, е да си обира крушите от тази държава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanimirko Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 Най-добрия изход от кризата в България е летище София!! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 И после на къде? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 Май единственото смислено нещо, което може да направи човек, е да си обира крушите от тази държава.Ами какво чакаш ?Отивай в Европа, там сигурно няма данъци ... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Unknown Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 Много често почва да не ми харесва отношението към потребителите в форума.Това обаче само гори лошо и хора желаещи да се регистрират тук се отказват само при прочета на подобни мнения. Да в Европа има данъци, да в Европа живота е труден и пак ДА на всички останали хубави и лоши работи в ЕВРОПАТА обаче в същата тазитрудна ЕВРОПА хората с новите коли плаштат по-малко данъци, хората там живеят много по организирано от нас и със сигурност не търпят такова странно отношение по някой въпроси. И пак за данъците само за пример данъка в Германия на едно ново БМВ 5 серия мисля 335 е 200евро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 (редакция) Според мен лично не е странно, кой е казал, че данъците са екологични или според това колко се износва пътя..., мисля че обсъждахме тази тема преди време. За Европата също е навсякъде различно. За Германия доколкото помня част от данъка е включен в цената на бензина. В момента 95 бензин там е 1.33 евро. Така сметнато при 10 000 км на година и 10/100 разход имаш още 330 евро отгоре! Редактирано 13 август 2009 от BAlexandrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 август 2009 Сподели Публикувано 13 август 2009 За Германия доколкото помня част от данъка е включен в цената на бензина. И тук е така. Цената на бензина е 0.80-1.20лв при цена от 200 долара за барел (да на толкова я смятат), останалото е акциз и ДДС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 И тук е така. Цената на бензина е 0.80-1.20лв при цена от 200 долара за барел (да на толкова я смятат), останалото е акциз и ДДС.Не, имам в предвид пътния данък освен другото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mihail Varbanov Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 Доколкото съм запознат, “пътният данък” е местен данък – събира се от общината и според мен би трабвало да се изразходва за подръжка на пътната инфраструктура в населенот място. За републиканската пътна мрежа се заплащат винетни такси (които впрочем са крайно недостатъчни за подръжката й, да не говорим ново строителство). Отделно, върху горивата се начислява акциз и ДДС, но изобщо не съм убеден дали тези пари се насочват целево за пътища. Накрая, за пътища се наливат пари от бюджета и европейски фондове. А бе изобщо пълна каша... То си е ясно че хубави (или поне нормални) пътища се правят с пари, които няма от къде другаде да дойдат освен от данъци. Основният проблем, според мен, е че няма ясна визия и логика в тази съвкупност от данъци, насочени към финансирането на пътната инфраструктура - и резултатът от това е явен! И конкретно за пътния данък – по никакъв не мога да приема за нормално ако два субекта потребяват приблизително еднаква услуга, разликата в цената за това да е толкова драстична (над 10 пъти) и да е основана на такива безумни критерии! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mihail Varbanov Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 Ами какво чакаш ?Отивай в Европа, там сигурно няма данъци ... :icon_hmm: Там поне ще е ясно за какво ги плащаш. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 Колеги, не се заблуждавайте, че пътищата назапад се строят и поддържат само от пътен данък! Нали знаете колко и какви пътища има в Германия, да речем?! Колко километра магистрали, за какви пътни съоръжения, мостове, пътни възли и пр.... На цяла Европа пътния данък не може построи това чудо! Данъците и данъчните облекчения за новозакупените коли са предимно в страни производителки. В които огромният процент автомобили е родно производство. По този начин се запазват работни места, държавата печели от данъци, облагайки фирмите производители, социални осигуровки и куп други. Лостове затова - дал бог! Ето пример с Румъния - Там почти не можеш да си купиш кола втора употреба нов внос. Акцизът е сигурно колкото една нова неуДачия. И народът купува нови коли - въпрос на икономически интереси в държавата! Щото е по-важно да има 5 000 работника в заводите, да им се плащат данъци и осигуровки, отколкото да се гледа на някой кефа, че му се кара Галант 2.5.......При нас какво е - нямаме родно производство, народът е беден, затова държавата предпочита да защити по-бедните, дето не могат да си купят нова кола, а търкалят таралясници. Туй то. Отделно - вярно е за % пътен данък в цената на горивата в Германия. Един кара 15 000 годишно, а друг - 100 000. Кара повече - плаща повече. Няма къде да отиде.... И това е супер справедливо. Акцизите и ДДС-то са съвсем отделна бира, нея я има навсякъде! А що се отнася до данък смет и данък сгради - навсякъде по света е така - скъпите имоти се облагат повече от евтините. И е нормално. То е същото като с доходите - изкаваш 100 лв - 10 данък. Изкарваш милион - 100 000 данък.... Пак 10%. Нормално е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 Прав си, но пропусна нещо типично Българско.Това, което е построено от Германските инженери в България от времето на ІІ-та Световна война е живо и здраво и днес. От Видин до Козлодуй и Оряхово има 4-5 моста от тогава и няма дупки, проподания или други дефекти от 60-70 години време на експлоатация.Построеното от техните колеги у нас се ремонтира още в първите 3 месеца след пуска. Само за пример - последния ремонт на бул.Цариградско шосе. Софиянци може да дадат и други примери. Да не споменавам магистралите и тунелите.Хората мерят 10 пъти и режат веднъж, а ние веднъж мерим, 10 пъти режем и то все късо излиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 август 2009 Сподели Публикувано 14 август 2009 Така е, но типично българското в случая е, че трябва 10 пъти да откраднем! Затова.За немското си прав. По вашия край има случай преди години - строили немците мост, 50 год гаранция. Минава срока и пускат факс до общината - изтича гаранцията, предлагаме профилактика. Разбира се, нашите отказват и се смеят - бе какво му е на моста..... 2 години по-късно пада. няма какво да се сравняваме с тях, толкова сме далеч, че се натъжавам чак Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 17 август 2009 Сподели Публикувано 17 август 2009 Така е, но типично българското в случая е, че трябва 10 пъти да откраднем! Затова.За немското си прав. По вашия край има случай преди години - строили немците мост, 50 год гаранция. Минава срока и пускат факс до общината - изтича гаранцията, предлагаме профилактика. Разбира се, нашите отказват и се смеят - бе какво му е на моста..... 2 години по-късно пада. няма какво да се сравняваме с тях, толкова сме далеч, че се натъжавам чакТука нищо не става колеги. Всеки лъже и мисли единствено и само в една насока - Пре*и другарче. Ама ако може да е повече пре*ано другарчето, ще е супер. Но така е. Няма как хората да се научат да плащат, докато държавата не се научи да дава. :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cell Публикувано 17 август 2009 Сподели Публикувано 17 август 2009 Няма общо с данъци, но има общо с такси. Ето един интересен пример с '09 Camaro SS, което пристига от Щатите и цената му до BG става двойна. Вярно, че колата е звяр, но да плащаш над 20к за мита и акцизи си е толкова смешно, колкото и коментираните данъци в темата. ЦЪК Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 17 август 2009 Сподели Публикувано 17 август 2009 ... Няма как хората да се научат да плащат, докато държавата не се научи да дава. :icon_rock:Според мен приходните администрации в държавата ни трябва много по-строго и справедливо да прилагат дадените им от закона репресивни правомощия. Едновременно с това не бива да забравя и за социалните си отговорниости, реализирането на които е в пропорционална зависимост от изпълнение на първото условие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.