Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разглобяване и сглобяване на арматурно табло на Галант


Препоръчано мнение

Тъй като преди няколко дни ми дойде една поръчка за ново табло на Галанта, ми се наложи не веднъж да разглобя и сглобя арматурното табло в колата. Ето защо пускам и тази тема, с подробно обяснение и снимков материал, стъпка по стъпка, как точно да го направите.

 

Необходими инструменти:

1. Отвертка кръстата (размер Рh2)

2. Права отвертка (с голяма стъпка, за да може да прихващате и отделяте елементи с нея)

3. Памук или нещо меко за подлагане

4. Вилица (най-обикновена, кухненска, с по-голямо отстояние между зъбите)

 

Стъпки по сваляне на таблото от самата кола:

 

1. Това е вида на таблото, преди да сте се намесили деструктивно. Ключово е да се знае, че таблото, което аз разглобявам, е с възможно най-много екстри по него - има дисплей за автоматик, има бутон за круиз контрол и т.н. Тоест - гледайки тези снимки, всеки може да свали и своето:

http://farm4.static.flickr.com/3019/2999922467_8dd336c26f_b.jpg

 

2. Първото действие е да се отвият винтовете, които държат вътрешната рамка на таблото. Тя се крепи с два винта, намиращи се отгоре на таблото - отляво (на снимката го отвиваме) и отдясно. Трябва ви кръстата отвертка. Внимавайте да не го изпускате да пада, въпреки че няма къде да го изгубите.

http://farm4.static.flickr.com/3044/2999923383_fcd9b5e56a_b.jpg

 

3. Ето така изглеждат двата винта, които трябва да сте свалили:

http://farm4.static.flickr.com/3276/3000765904_206358b79b_b.jpg

 

4. След като сте свалили винтовете, с правата отвертка съвсем леко откачате рамката, като започнете от долната страна, някъде под потенциометъра за светлината. Рамката се държи на 6 щипки, не много силни, но не прекалявайте с напъването, за да не нараните таблото. След това продължавате одясно, под копчето за круиз контрол (ако имате такова), после бавно нагоре и така, докато не се откачат всички щипки:

http://farm4.static.flickr.com/3141/3000767210_5f6dd2fc32_b.jpg

 

5. След като се отщипана, рамката на таблото ще изпъква малко към вас. Свалете волана на най-ниска позиция (сваля се, като се отпусне с лостчето, напиращо се отдоли посредата под волана), за да не ви пречи и внимателно я издърпайте с ръце на около 5см, за да имате видимост зад рамката:

http://farm4.static.flickr.com/3037/2999926465_73b89f7b06_b.jpg

 

6. Отмествайки рамката, ще трябва да откачите буксите на потенциометъра (отляво на таблото) и на круиз контрола (отдясно, ако имате такъв). Всички букси в Галанта са с щипки, така че не напъвайте, а намерете къде трябва да се стисне, за да се откачи, иначе рискувате да счупите нещо. Недейте да дърпате рамката на таблото, преди да сте откачили двата кабела, тъй като кабелите са много много къси, а повечето спойки са стари и може да ги прекъснете някъде:

http://farm4.static.flickr.com/3159/3000769238_4a2674b5fa_b.jpg

 

7. Когато откачите двете букси, започнете да извърпвате горната част на рамката, така че горната козирка да мине над волана... издърпайте я хубаво, за да може задната горна част да мине през ръба. Не местете долната част на рамката - конструкцията е със страничен профил, наподобяващ трапец с малка основа, така че важното е да освободите рамката в горната й част при върха на волана. Отново ви напомням да спуснете максимално надолу волана, за да може да мине. След като свалите рамката, тя изглежда по следния начин:

http://farm4.static.flickr.com/3040/2999928355_3f4843bdcc_b.jpg

 

8. Ето и арматурното табло с вече свалена рамка:

http://farm4.static.flickr.com/3218/2999929209_7ec6605098_b.jpg

 

9. Това е буксата на потенциометъра за регулиране на яркостта на таблото. Ако ви трябва да го откачите от рамката, просто отвийте двата златисти винта. Имайте предвид, че самото тяло на потенциометъра е капсуловано - не го напъвайте да го отваряте, иначе ще го счупите. Пиновете са: най-долу минус, посредата минус с регулиран интензитет, най-горе плюс:

http://farm4.static.flickr.com/3283/3000772028_5c7118a4b4_b.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10. Отляво на рамката пък е буксата с копчето за включване на круиз контрола. Тя е странно загърната с дунапрен. Ако решите да сваляте копчето, трябва да внимавате при връщането - да бъде добре затегнато, иначе започва да заяжда. След като се свали от самата рамка, копчето се разглобява с още две малки винтчета - вътре има крушка и малка схема. Пипайте само крушката, но не бърникайте останалото.

http://farm4.static.flickr.com/3010/3000773112_802700be1a_b.jpg

 

11. Това е буксата на круиз контрола на самото табло. От двете й страни се виждат гнездата на щипките, които държат таблото. Също така се вижда и един от четерите винта, които се свалят на следващата стъпка. За да го достъпите без да падне при свалянето, най-добре използвайте качествена отвертка с намагнетизиран връх, иначе винтът може да падне някъде из таблото и няма намиране:

http://farm4.static.flickr.com/3136/2999932273_0e9707b925_b.jpg

 

12. Централен поглед на таблото, преди да продължим със следващата стъпка. Обърнете внимание къде има винтове за сваляне и къде са гнездата на щипките на рамката, която вече свалихме:

http://farm4.static.flickr.com/3027/2999933621_60de597694_b.jpg

 

13. Това е горната част на таблото, погледнато отвътре - виждат се двете дупки, в които влизат винтовете, крепящи рамката. Огледайте ги дали са здрави, защото често пъти те са причина за скърцане на таблото:

http://farm4.static.flickr.com/3199/2999935883_12346fd897_b.jpg

 

14. Следва отвиване на 4 винта, които държат таблото с показателите. Винтовете са кръстати и са разположени, както следва: горе ляво (вижда се на снимката), долу ляво, горе дясно и долу дясно (долу дясно се виждаше на снимката с буксата на круиз контрола). Отвивате ги внимателно, като отново припомням - намерете си отвертка с намагнетизиран връх, за да не ги изпуснете някъде. Ако нямате такава - вземете един магнит и натъркайте върха на ответката - ще има временен, но достатъчен ефект:

http://farm4.static.flickr.com/3194/3000778618_ba8c65a58a_b.jpg

 

15. Ето ги и четерите винта, които държат таблото с приборите на Галанта:

http://farm4.static.flickr.com/3153/3000780326_31c63eb139_b.jpg

 

16. Следва една от най-деликатните стъпки - изваждането на самото табло. Отбелязвам, че трябва да се прави много бавно и внимателно!!! Това е фина техника все пак. Подхващате първо отдолу и леко придърпвате. Галантите нямат механични връзки отзад!!! Връзките на таблото са 3 букси с гнезда, които нямат щипки... просто се издърпва, но се внимава, за да не се нарани някое пинче или да не се огъне букса, защото после няма да прави контакт. !!!N.B!!! Преди да го направите, махнете ключа от таблото и не пипайте нищо!!!! Колата не бива да се дава на контакт, нито да се пуска осветлението на таблото, габарити или друго, тъй като ЕКУ-то трупа грешки, неоткривайки таблото. Единственото, което можете да си позволите - отваряне на врата, което задейства лампчиката на таблото.

Продължаваме нататък - та започвате с издърпване първо на долната част, тъй като буксите са отгоре и трябва внимателно да излязат. Дърпайте равномерно и от двете страни, като придържате отгоре да не мърда много много:

http://farm4.static.flickr.com/3189/2999939419_27f8f01fce_b.jpg

 

17. Когато усетите, че буксите са се откачили и таблото се движи свободно, издърпайте го към волана и с превъртане на 90 градуса го извадете от горната част, без много да го удряте. Извадете първо дебелата част, после тънката, иначе няма да мине.

http://farm4.static.flickr.com/3138/2999940771_709cc4f8cf_b.jpg

 

18. Сваляйки таблото, в колата ще остане следната дупка. Виждат се и трите букси, които подават всички сигнали към таблото ви. Няма механика! Километрите и оборотите идват в електронен вид. Свободно място за слагане на захранване за ново табло или друго има горе вляво и вдясно:

http://farm4.static.flickr.com/3055/3000783388_7ca6b605e2_b.jpg

 

19. Това е гърбът на таблото. Зеленото е мека платка, доста здрава - можете спокойно да пипате. Горе се виждат трите гнезда за буксите. Черното са крушките, които се държат на собствени пластмасови връзки. Препоръчвам ви след свалянето на таблото да проверите всяка крушка дали не е изгоряла... но внимавайте да не объркате коя от къде е.

http://farm4.static.flickr.com/3052/3000784556_458aec6709_b.jpg

 

20. Ето го и сваленото табло. Обърнете внимание, че когато се окачи, всички стрелки си падат на минимума, с изключение на бензина!!! Това е много важно, защото, ако сваляте стрелките, трябва да знаете на каква стъпка се е намирала стрелката. Моят съвет е да напълните колата догоре, за да нямате грижи - стрелката се лепва на максимум и готово. За темепратурата пък е добре да разглобявате таблото, когато колата е напълно студена, за да не направите разминаване в показанията. При мен се получи така, че разглобих на сравнително топъл двигател, стрелката падна на минимум при откачане на таблото и при връщане - сега дава отклонение.

http://farm4.static.flickr.com/3055/3000785774_7da7b80b18_b.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

21. Това е комплектът с крушките на таблото. Пак напомням - при свалянето, групирайте си крушки и запомнете на кои гнезда е имало и на кои не е имало крушка! При мен, макар да имам почти всичко, липсваха някои крушки... като лапма за теглич за ремарке! Там нямам нищо, защото нямам теглич. Затова - най-добре си снимайте гърба на таблото, за да имате някъде място, на което да проверите - където било и къде не било ;)

http://farm4.static.flickr.com/3233/2999947303_f59b0c783b_b.jpg

 

22. Размерите на крушките са три, като тези от backlight са с гумени чорапчета отгоре. Има само една уникална по рода си крушка със сива основа - не знам защо! Може би при мен е изгоряла и е била сменена:

http://farm4.static.flickr.com/3249/2999948771_6986605c4e_b.jpg

 

23. Отарянето на самото табло започва със сваляне на стъклото (което е пластмасово ;) ). То се държи на 5 щипки, като най-лесно ще ви бъде, ако започнете от долната страна, където са две и си помагате с правата отвертка - просто натискайте зъбчетата с отвертката и те сами ще се отарят - най-безболезнено и сигурно, че няма да счупите нищо.

http://farm4.static.flickr.com/3196/3000791616_87d64cfa49_b.jpg

 

24. Когато откачите и петте щипки, просто надигнете нагоре, като внимавате с лостчето за нулиране на километража - то си има дупка. Препоръчвам ви да работите в чисто помещение, където няма прах, иначе после трудно ще го изчистите от вътрешността на таблото! Също така - измийте си добре ръцете, за да не оставяте мазни отпечатъци по таблото!

http://farm4.static.flickr.com/3008/2999950723_b257ee4a8b_b.jpg

 

25. Черната вътрешна рамка е следващото, което трябва да откачите. Тя също се държи на 5 щипки - откачайте както при стъклото - започвайки отдолу и помагайки си с отвертка. Внимавайте със стрелките, тъй като те вече са открити и може да ги нараните!

http://farm4.static.flickr.com/3215/2999951663_581e87e2d3_b.jpg

 

26. Отново - след откачане на всичките щипки, просто надигате нагоре и го махате. Никъде, както виждате, няма винтове, при разглобяването на самото табло, освен при отделянето му от колата. Пак напомням - помагайте си с права отвертка - много по сигурно е!

http://farm4.static.flickr.com/3197/2999952601_2841859515_b.jpg

 

27. Ето и гърбът на вътрешната рамка, на който се вижда коя лампичка за какво е... Най-вдясно е това зеленото, което предполагам е за теглич и при мен нямаше крушка:

http://farm4.static.flickr.com/3228/3000795312_493ec1c7c8_b.jpg

 

28. Това е таблото, с всички свалени рамки, стъкла и т.н. Обърнете внимание - стрелките на километрите, оборотите и температурата са си легнали на най-долните позиции, а на бензина си стои там, където е било при откачането от колата!

http://farm4.static.flickr.com/3224/3000796140_4539bcbc0a_b.jpg

 

29. Следва една от най-деликатните стъпки - откачането на стрелките! Тук трябва да работите като факири, за да не счупите нещо или да не сложите нещо на погрешен показател. Преди да се извадят стрелките, те трябва да се отпуснат не просто на минимум, но на нулева позиция, за да си маркирате къде спират. Стрелките са с пружинки, които ги бутат надолу, но имат едни пастмасови крачета, на които стъпват при своя минимум. За да ги поставите на нула, стрелките трябва да прескочат тези крачета... За целта, придържайки с пръст стрелката при основата, за да не си излезе от оста, просто я надигнете при нейния връх, така че да прескочи ограничителя. Той е мек и пастичен - можете да го натиснете леко (!!!N.B!!! - тъй като при връщането ще имате същият проблем, който е много по-труден за решаване, цялата схема има едно улеснение! Просто с ножичка скъсете височината на ограничителя - той е висок около 15мм, което е предостатъчно! Скъсете го на около 5мм и стрелките ще го прескачат далеч по-лесно - хем и чисто естетически ще изглежда по-добре).

http://farm4.static.flickr.com/3025/3000797770_17d99220f5_b.jpg

 

30. След като стрелката мине своя ограничител (всичките без тази на бензина!!!) тя ще провисне надолу. С един маркер си отбележете, къде точно спира, за да знаете къде при връщането и трябва да я сложите.

http://farm4.static.flickr.com/3217/2999955439_45b032f939_b.jpg

 

31. По този начин отбележете всички стрелки, които ще сваляте.

http://farm4.static.flickr.com/3227/3000798810_b904b88a7b_b.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

32. Следва кулинарна стъпка номер едно - използване на вилица! Просто подпъхвате върховете на вилицата под основата на стрелката (подчертавам - основата!!! Не я подхващайте за самата стрелка, защото ще я счупите) и я надигате.

Тук следват два много много важни съвета!!!! Съвет номер едно - почукайте леко стрелката, преди да тръгнете да я вадите... така тя ще се отпусне при захвата си за оста и ще се извади много по-лесно.

http://farm4.static.flickr.com/3053/3000799708_08f457819a_b.jpg

 

Втори, още по-важен съвет, който на мен никой не ми го даде и си нараних таблото!!!! Използвайте някакъв омекотител под вилицата, когато манипулирате! Може с хартиено тиксо, може с малко памук - но вилицата не бива да опира в пластината на таблото, иначе ще я надраска безвъзвратно, както се случи при мен (ще го видите по-надолу в снимките) - не правете моята грешка!!!

http://farm4.static.flickr.com/3293/3000801564_99944c2706_b.jpg

 

33. Изваждането на стрелките става по един и същи начин за всички стрелки, включително и тази на бензина.

http://farm4.static.flickr.com/3199/3000803372_d6ed5df277_b.jpg

 

34. Ето го комплектът стрелки и пластината за автоматика:

http://farm4.static.flickr.com/3056/2999962723_9b9ce16d3a_b.jpg

 

35. Черните пластини с маркерите за километри, обороти, температура и гориво не са закачени, а са залепени върху таблото с двустранно лепяща лента на по 3-4 места. След като свалите стрелките, съвсем внимателно бръкнете с правата отпертка и надигнете там, където са лепенките! НЕ ДЪРПАЙТЕ С РЪЦЕ ОТ КРАИЩАТА! Ще счупите пастините, които са много крехки... не бутайте и силно с отвертката, защото лепящата лента е много силна и може да отлепи боята от пластината. Гърбовете на пластините са направени с много интересна светоотразителна окраска:

http://farm3.static.flickr.com/2036/2999964967_3e1e0a7c40_b.jpg

 

36. Лепкавите неща (двустранно лепящата лента) трябва да останат върху самото табло, което е с прозрачна конструкция. Ако се загледате внимателно в снимката, ще видите къде са били лепките. Препоръчвам ви, след като отлепите пластините, да изстържете старите лепки, да си купите от Практикер за 1лв една качествена двустранно лепяща лента и да сложите нови парчета, за да държат здраво. Ако пластините не са зелепени качествено за таблото, те се надигат и стрелките опират в тях... и поради финия механизъм, всяко опиране води до блокиране на стрелка!!!

http://farm4.static.flickr.com/3252/2999963773_d284e20f9b_b.jpg

 

37. Ето го и самото табло със свалени пластини. Вижда се механизмът на километража и оборотомера. Те са покрити с едни прозрачни пластмаси, които, всъщност, са разпространител на светлината в backlight-а на таблото. Под тях по принцип нямате работа, но ако решите да ги сваляте - то всяка една се държи с по два много малки кръстати винта.

http://farm4.static.flickr.com/3026/3000807280_72c011c77b_b.jpg

 

38. Ето всичко, което се сваля от таблото:

http://farm4.static.flickr.com/3240/3000808056_4e0e608092_b.jpg

 

39. Ето последствията от неизползването на нещо меко под вилицата, когато се свалят стрелките... сега ще си имам вечен спомен, от който ще ми се дояжда на път и още повече ще ме е яд:

http://farm4.static.flickr.com/3207/3000809050_e192002d48_b.jpg

 

40. Дотук приключихме с разглобяването... Всичко, което можеше, е свалено ;) Оттук нататък следва сглобяването. Слагам няколко снимки на това как монтирах пластините на моето ново Moman табло, като тук няма да пиша обяснения - който го интересува, ще гледа и ще пита, защото следват манипулации с бормашина, прокарване на няколко нови кабела, местене, лепене и т.н. сложни процедури:

http://farm4.static.flickr.com/3189/3000810076_1ae2aaa5a5_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3246/3000811412_33e3bb6234_b.jpg

 

 

И така... на сглобяването снимки не съм правил, тъй като то се прави по обратния ред, както е разглобено. Отново припомням ключови моменти, с които следва да се внимава:

- Никакво пускане на габарити, светлини, лампички и най-важното - даването на контакт при свалено табло!!!

- При сглобяването, използвайте качествена подлепваща лента за под пластините. Никога не лепете с нищо върху видими зони на пластините, защото ще повредите боята!!!!

- Внимателно преглеждайте крушките, които сваляте и помнете откъде сте ги свалили!

- При връщането на стрелките - слагате ги така, както са били маркерите... натискате лекичко, но не избутвайте стрелките съвсем до дъни, защото ще опират в пластините!!! Слагат се с внимателно натискане. За да проверите, дали са се захванали за оста, просто ги бутнете леко - ако пружината ги връща, значи се държат. След това я бутате нагоре и надигате връхчето, за да прескочи ограничителя. Отново внимавате, за да не излезе стрелката от оста. Пак провете дали се държи, като бутнете и видите дали се връща. Внимавайте къде слагате стрелката на бензина!

- Почистете добре с памучна тъкан и медицински спирт, за да няма отпечатъци по пластините, по стрелките и по вътрешната част на стъклото. Не оставяйте прах вътре - после цял живот ще ви дразни.

- При монтирането на таблото, когато закачате самото табло за буксите - не натискайте силно, но гледайте таблото добре да прилепне! Понякога само една или две клеми не правят контакт и това е достатъчно, за да ви обърка сметките. След като сте го сложили, преди да завинтите - пробвайте да дадете на контакт и вижте дали всичко свети... ако сте автоматик - прекарайте всички скорости, за да сте сигурни, че лампичките са ок.

- Когато връщате таблото, не се плашете, че backlight-а не работи - трябва да закачите и буксата на потенциометъра (специално благодарности за това на Марин - Mario64)

- Когато затваряте последната рамка на таблото, внимавайте с бутона на круиз контрола, тъй като е много дълъг и опита... а като опре някъде, после заяжда... действайте предпазливо с него.

- Не забравяйте да вържете двете букси - на потенциометъра и на на круиз контрола.

- Преди да завинтите всичко - запалете и си сверете показателите. Ако има разминаване - ще трябва да отваряте пак ;)

 

 

И те така то... дано съм бил максимално полезен. Ако модераторите сметнат за добре, нека сложат темата към важните в раздел Галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стиляне, трябваше да тонираш стъклото докато е свалено! Просто щеше да стане точно като на по-новите модели!

Браво, много нерви се изискват за това, аз не бих се справил! :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взимам си отпуска да изчета процедурата!

Сега всички Галанти по автокъщите ще са на по 90 000км! :D

:icon_thumbup: Стиляне Браво за подробния репортаж!

Качвам темата като важна!

Дано все повече теми има като тази! :icon_clap: :respect:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЛУДА ГЪБА си ти :icon_thumbup: , а кога ще видим снимки с новата придобивка, но в действие?

 

Поздравления за добрата работа и честито ново табло!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЛУДА ГЪБА си ти :icon_thumbup: , а кога ще видим снимки с новата придобивка, но в действие?

 

Поздравления за добрата работа и честито ново табло!!!!

Браво на момчето! Описанието е отнело поне толкова време, колкото работата по таблото :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И за какво беше всичкото това сваляне и разглобяване, като брояча пак показва 209 хиляди километра........ :P :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И за какво беше всичкото това сваляне и разглобяване, като брояча пак показва 209 хиляди километра........ :P :lol:

 

Хмммм... колебаех се дали да го направя ;) Не да го нулирам, а все едно съм я купил колата на 0км, тоест сега да я сложа на около 8000км, колкото съм й навъртял ;) Ама за какво?! Тъпо... иначе и това проверихме как се прави - превъртането става с пинсета и отвертка ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм... колебаех се дали да го направя ;) Не да го нулирам, а все едно съм я купил колата на 0км, тоест сега да я сложа на около 8000км, колкото съм й навъртял ;) Ама за какво?! Тъпо... иначе и това проверихме как се прави - превъртането става с пинсета и отвертка ;)

 

Давай , давай обяснявай... то джамбазите от Горубляне не спят! :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво на момчето!Сигурно си се изгърбил ама сега като ти светне новото табло ще ти е мн.гот!Хиляди благодарности за подробното обяснение. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега мн.полезно инфо,но по закона на гадостите го виждам със закъснение,аз 2 дни сглабях и разглабях,получи се де но ако го бях видял по рано щеше да ми е по-лесно,само не разбрах как се вадят бутоните на -КЛИМАТА,ВЕНТИЛАЦИЯТА В КУПЕТО И РЕОТАНА НА ЗАДНОТО СТЪКЛО,за да видя дали имат крушки да ги сменя щото не светят(не цветните а белите-ако има).Та ако някои знае как се вадят моля нека да пише!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преразказ по картинки! :icon_thumbup: Браво Стилянчо, получаваш отличен! Много хубаво си го направил!

Честито за таблото! :) Съвсем скоро и други ще започнат да се хвалят...ама много добро дете си!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Стиляне! Много подробно описание на операцията по разлобяване. Само кога ще видим снимки с новата придобивка?

Поздрави!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Стиляне! Много подробно описание на операцията по разлобяване. Само кога ще видим снимки с новата придобивка?

Поздрави!!

 

Те вече са качени, още в началото на седмицата: :link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

 въпрос: ако откачим акумулатора преди да свалим таблото, няма ли да избегнем риска с грешките в бордовия и разминаването на показанията на бензиномера с действителната наличност в резервоара?  :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 въпрос: ако откачим акумулатора преди да свалим таблото, няма ли да избегнем риска с грешките в бордовия и разминаването на показанията на бензиномера с действителната наличност в резервоара?  :icon_blush:

Нивото на бензина ще си остане същото, дори и да разкачиш акумулатора, просто там машинката е на друг принцип! А при сваляна на таблото, дори и да има отворена врата това не е проблем! Аз моето съм го свалял поне 5-6 пъти и досега не е записало грешка!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на бензина ще си остане същото, дори и да разкачиш акумулатора, просто там машинката е на друг принцип! А при сваляна на таблото, дори и да има отворена врата това не е проблем! Аз моето съм го свалял поне 5-6 пъти и досега не е записало грешка!

 

мисълта ми е не че нивото в резервоара ще се промени, а просто няма да има ток за да се предаде дигиталната информация към таблото, но ясно, щом е друг принципа, изясни ми се положението, благодаря за отговора  :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Много полезна тема, браво на колегата "Estilian" за труда който е положил да обясни всичко, че дори и със снимков материал :good:

Ще бъда благодарен обаче да се спомене и колко ватове са тези крушки на таблото. Ясно е, че са 12V, но W-те са въпросителна, защото нищо не пише на самите крушки. Имах изгоряла една от големите, която осветява оборотомера, отидох с нея в автомагазин с мисълта ако има няколко вида да взема от всички да ги сравня но имаха само 5W, взех такава сложих я и в последствие разбрах че свети по-силно сега пак ще трябва да го разглобявам.

Другият вариант за който си мисля да сменя само големите с 5W тъкмо шe светят по ярко, но незная дали след продължително ползване няма да стопят гумените чорапчета :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема, браво на колегата "Estilian" за труда който е положил да обясни всичко, че дори и със снимков материал :good:

Ще бъда благодарен обаче да се спомене и колко ватове са тези крушки на таблото. Ясно е, че са 12V, но W-те са въпросителна, защото нищо не пише на самите крушки. Имах изгоряла една от големите, която осветява оборотомера, отидох с нея в автомагазин с мисълта ако има няколко вида да взема от всички да ги сравня но имаха само 5W, взех такава сложих я и в последствие разбрах че свети по-силно сега пак ще трябва да го разглобявам.

Другият вариант за който си мисля да сменя само големите с 5W тъкмо шe светят по ярко, но незная дали след продължително ползване няма да стопят гумените чорапчета :icon_hmm:

 

Здрасти , мога да ти подаря една две крушки от големите оригинални с чорапче (втора употреба) :good:

 

п.с. Еконта ще вемат 5лв. за доставка или ако минаваш край Ямбол да ги вземеш :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Темата е малко старичка, но като гледам снимките по-големите крушки са същите като при опела и те са 5 вата и 3 вата. По-големи няма като ватове или по-малки(става въпрос за големите крушки). А малките с макия цокъл са 1,2 вата и 1.5 вата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги това табло много ме кефи.....да имате идея как е направено така че да отразява показанията и светлината от таблото по 'капака' пред него.

С фолио ли става или пък с някакви 'огледала' ? :icon_hmm:

 

 

http://dox.abv.bg/files/DownloadFile?eid=36890563&sha=0&m=

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...
  • преди 6 месеца ...

Здравейте колеги,още 1 пьт ЧНГ на всички.

И веднага на вьпроса......вьзможно ли е смяна на местата на километража с оборотомера,тоест километража си отива отдясно,а оборотомера отляво,на всичките коли които сьм карал,километража е по близо централната конзола,незнам от :mitsu-smiley: защо са ги разменили.

Може ли да се 'реализира' тази ми идея и как ще стане закрепването,захранването и осветеността на 2те секции,както и 'верните' им показания.

Нека колегите които имат наблюдения и вьрху оптитронното табло на Галанта да кажат при него вьзможна ли е тази интервенция?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...