Премини към съдържание

Хайде и аз да се похваля


Galant2002

Препоръчано мнение

Най-после и аз да стана член на един от най-готините клубове. Карам Галанта вече 3 години, ама чак сега успях да се включа.

Mitsubishi Rulez!!! :mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега!!!! И аз днес станах член на клуба :icon_thumbup: и усещам, че все повече се вманиачавам по марката!!!Сега вече маниите са ми две F1 i :mitsu-smiley: Много съжелявам, че три години карах Pegeot и чак сега преоткрих света на колела с Mitsu-то. Но все пак по- добре късно отколкото никога :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито и на двама ви!!!Сега разбирате какво е да си болен от болестта :mitsu-smiley: :first:

Аз болестта я знам още от 3 години насам. :icon_clap: Ама просто сега станах член на клуба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Страхотна е! А ако не се лъжа в събота те засякох на Илиенци :D , аз бях с моя галант една кола зад теб на светофара, на излизане от Илиенци :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко оффтопик: Galant2002, гледам че си със Xenon HID (каква температура са?) на късите, има ли голяма съществена разлика с нормалните крушки? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам да си сложа Ксенони. Но май трябва да се бъзикне компютура, за да ги разпознава, а това хич не е добре.

Галанат 2.5 - 2001 автоматик/типтроник/има ли борд компютър или не ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но май трябва да се бъзикне компютура, за да ги разпознава, а това хич не е добре.

Галанат 2.5 - 2001 автоматик/типтроник/има ли борд компютър или не ?

 

Как така да ги разпознава?

Има ли Галанти изобщо с борд компютър? (то че има поне 10 микропроцесора е ясно, имам предвид потребителски "компютър")

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам да си сложа Ксенони. Но май трябва да се бъзикне компютура, за да ги разпознава, а това хич не е добре.

Галанат 2.5 - 2001 автоматик/типтроник/има ли борд компютър или не ?

Ако говориш за тази опция "Да ти светне на таблото, ако има изгоряла крушка" няма как да стане на Галант, той просто няма такова нещо. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма борд компютър няма да има проблем, но ако има със сигурност, ще трябва да са настрои.

А аз не знам дали Галантите имат борд компютри наистина!? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега няма от какво да се притесняваш, това не е някоя от немските кочинки които за щяло и нещяло светка по някоя лампичка по таблото :) :rolleyes: галанта няма проверка за изгоряла крушка пък и да има си има устройства които лъжат колата без да се настройва компа. Също така има и баласти за ксеноновите светлини с вградени модулчета за тази цел, можеш да разгледаш на www.luxima.bg, аз съм със 4 комплекта на на късите, дългите и на 4-те халогена на бронята и няма такъв кеф вечер. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понятието "Борд компютър" е много относително, миналата година в службата взехме нова "Опел Зафира", която уж имаше борд компютър, а се оказа, че трябва да си доплатим за да активират опцията за отчитане разхода на гориво. Незнам дали в Германия по време на гаранционната поддръжка тези неща се заплащат, но тук искат пари!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Брат ми кара Мерцедес С200 компресор, ходил да си слага ксенони и

като му хакнали един компютър и почнали да му бъзикат по настройикте на колата, му се доревало. Но той има борд компютър и той

контролира всичко по колата. Ако Галантите нямат борд компютър би трябвало слагането на ксенони да е безпроблемно.

А аз защо си мислех че моят галант има борд комп.?

 

 

Колеги кои са най-добрите ксенони с температура на цвета от 4000К до 12000К?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз не знам дали Галантите имат борд компютри наистина!? :icon_hmm:

 

Почти всички коли след 90-те години имат някакво устройство, което условно може да се нареже "компютър" - брат ми кара Опел Кадет 89г и дори той има някакво устройство, което спомага за диагностика на някои системи. Пример за кола без подобно нещо е Трабант, примерно... или Марути Сузуки... или АЗЛК. Всъщност това са микропроцесори или комбинация от релета и т.н. които управляват дадени неща по колата (примерно отчитат температура, включват автоматичен смукач и т.н). Но това е просто електроника, която подава сигнали - тя няма визуален интерфейс.

 

Ако под компютър разбирате дисплей с информация, каквито има при повечето БМВ-та или пък по-високият клас Тойота и т.н. - Галантите 97-2003 нямат подобно или поне заводско не им се монтира. Що се касае до датчик за изгоряла крушка - също не съм виждал или чувал да имат. Единствено има индикация за включени светлини/къси/дълги - но това няма какво да се връзва с ксенона!

 

Само между другото, понеже се повдигна темата за ксенон - моето лично мнение е, че Галантите имат почти перфекта конструкция за фарове и дават много оптимална осветена площ на пътя... не знам дали си струва ксенона, от гледна точка на КПД... а за гъзария - подобен стил на тази агресивна форма стои като да си смениш предния капак на бяла кола с черен, за да изглежда по-гъзарско! Не изглежда гъзарско - изглежда блъснато!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как стой въпроса с дългите може ли да се сложи ксенон за дългите, защото дочувам че има време на загряване на крушката около 3-4 сек. може ли да се избегне такова забавяне

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно приятелче си сложи ксенон на късите светлини на Галанта и доколкото знам е нямало проблем. Не са му пипали нищо по колата.

Галанта изглежда още по-зловещ. :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как стой въпроса с дългите може ли да се сложи ксенон за дългите, защото дочувам че има време на загряване на крушката около 3-4 сек. може ли да се избегне такова забавяне

Не знам кой ти ги е обяснявал тези неща, но според мен в принципа на работа на ксеноните нищо не предполага такова забавяне. Истинските ксенони нямат реотани или нещо подобно - имат два електрода между които се поддържа постоянна искра. Поддържането на стабилна "светкавица" не е особено лесно и затова се ползва т.нар баласт, но и той не би трябвало да е причина за забавяне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото няма нажежаема жичка, при обикновенните крушки святкат мигновенно, а ксенона му е необходимо малко време да се йонизира газта в балона и светне... поне така знам аз.

И ме притеснява да сложа на дългите защото при каране на дълги и разминаване с насрещнодвижещите се при минаване от дълги на къси и след това пак на дълги ще има забавяне :icon_hmm:

Има ли въобще някаква истина в това или просто зависи от качеството на ксенона? Има ли някой ксенон на дъгите да каже как е при него, също и има ли забавяне при включването на фаровете т.е. дали святкат като мигновенно :mitsu-smiley:

Баласта подава нужното напрежение на крушката, от него до колкото разбирам не влияе забавянето, а само от крушката

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото няма нажежаема жичка, при обикновенните крушки святкат мигновенно, а ксенона му е необходимо малко време да се йонизира газта в балона и светне... поне така знам аз.

И ме притеснява да сложа на дългите защото при каране на дълги и разминаване с насрещнодвижещите се при минаване от дълги на къси и след това пак на дълги ще има забавяне :icon_hmm:

Има ли въобще някаква истина в това или просто зависи от качеството на ксенона? Има ли някой ксенон на дъгите да каже как е при него, също и има ли забавяне при включването на фаровете т.е. дали святкат като мигновенно :mitsu-smiley:

Баласта подава нужното напрежение на крушката, от него до колкото разбирам не влияе забавянето, а само от крушката

Има го "замислянето" или по точно някакво супер малко забавяне - ако се сложи нормален Xenon и на дълги се губи присвяткането или светлинния "клаксон". Има Bi-Xenon системи предвидени за къси и дълги, на които баласта за дълги държи още с влючването крушката на дългите в напрежение и след като се подаде сигнал за дълга светлина се включват моментално без забавянето, но и цената на този комплект е от 700 лв нагоре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички коли след 90-те години имат някакво устройство, което условно може да се нареже "компютър" - брат ми кара Опел Кадет 89г и дори той има някакво устройство, което спомага за диагностика на някои системи. Пример за кола без подобно нещо е Трабант, примерно... или Марути Сузуки... или АЗЛК. Всъщност това са микропроцесори или комбинация от релета и т.н. които управляват дадени неща по колата (примерно отчитат температура, включват автоматичен смукач и т.н). Но това е просто електроника, която подава сигнали - тя няма визуален интерфейс.

 

Ако под компютър разбирате дисплей с информация, каквито има при повечето БМВ-та или пък по-високият клас Тойота и т.н. - Галантите 97-2003 нямат подобно или поне заводско не им се монтира. Що се касае до датчик за изгоряла крушка - също не съм виждал или чувал да имат. Единствено има индикация за включени светлини/къси/дълги - но това няма какво да се връзва с ксенона!

 

Само между другото, понеже се повдигна темата за ксенон - моето лично мнение е, че Галантите имат почти перфекта конструкция за фарове и дават много оптимална осветена площ на пътя... не знам дали си струва ксенона, от гледна точка на КПД... а за гъзария - подобен стил на тази агресивна форма стои като да си смениш предния капак на бяла кола с черен, за да изглежда по-гъзарско! Не изглежда гъзарско - изглежда блъснато!!!

 

 

Не е обяснено съвсем прецизно, но като цяло си прав за всичко, вкл. за фаровете - перфектни са, не ти трябват ксенони. Това в което има наистина смисъл на тема фарове са новите поколения интелигентни фарове които настройват сами посоката и снопа в зависимост от обстоятелствата. Очевидно такива на Галант не могат да се сложат освен ако не се направи custom разработка.

 

Всеки автомобил с инжекцион има контролер в комплект със сензори (MAF, O2) с които се управлява впръскването, запалването и се регулират емисиите на двигателите. Това е оборудване минимум като електроника за да се движи колата, дори при Фиат Пунто. Следват контролери за ABS като следващ минимум, след това Airbag. Това от средата на 90-те е абсолютен минимум. Следват контролери за климатик, контролер за автоматична трансмисия, системите ESP, контролер за ел. сервоуправление, и т.н. В съвременните автомобили има десетки, ако не и над 100 малки суб-системи използващи микроконтролери.

 

А потребителският "борд компютър" , т.е. GUI, е от една страна добре, но от друга може да има минуси. Като пример, на някои коли като Фолксваген, се появява надпис Service Car или подобен, като дойде време за масла. И надписът се маха само в сервиза. Ако решиш сам да си смениш маслото или отидеш при Бай Пешо, надписът няма как да се махне. С което те връзват за дилърската мрежа дори когато колата стане на 10 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото няма нажежаема жичка, при обикновенните крушки святкат мигновенно, а ксенона му е необходимо малко време да се йонизира газта в балона и светне... поне така знам аз.

И ме притеснява да сложа на дългите защото при каране на дълги и разминаване с насрещнодвижещите се при минаване от дълги на къси и след това пак на дълги ще има забавяне :icon_hmm:

Има ли въобще някаква истина в това или просто зависи от качеството на ксенона? Има ли някой ксенон на дъгите да каже как е при него, също и има ли забавяне при включването на фаровете т.е. дали святкат като мигновенно :mitsu-smiley:

Баласта подава нужното напрежение на крушката, от него до колкото разбирам не влияе забавянето, а само от крушката

 

При мой приятел с BMW сме го наблюдавали това явление със забавянето... при него забелязахме, че ако не са пускани около 10-15 минути дългите, им отнема примерно 1-2 секунди да светнат... но ако си ги спрял само за няколко секунди или минута, светват практически без закъснение... пак има малко забавяне, но то е под секунда и няма начин да го усетиш или да ти повлияе на шофирането.

 

А иначе решението, както е писал колегата, е Bi-Xenon но е много скъпо и ненужно... по-добре виж, сега японците разработват нещо като аналог на Angel Eyes, само че от светодиоди, които се фокусират... гледах едно клипче в youtube, но не му пазя линка - бедна ви е фантазията за каква светлина говорим... като бял ден става пред колата и при това заслепява пъти по-малко от ксенона, който е кошмар за колите в насрещното през нощта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А потребителският "борд компютър" , т.е. GUI, е от една страна добре, но от друга може да има минуси. Като пример, на някои коли като Фолксваген, се появява надпис Service Car или подобен, като дойде време за масла. И надписът се маха само в сервиза. Ако решиш сам да си смениш маслото или отидеш при Бай Пешо, надписът няма как да се махне. С което те връзват за дилърската мрежа дори когато колата стане на 10 години.

 

Обаче е добре да добавим, че вече и бай Пешо може да има техника (беше някакъв вид лаптоп, но не си спомням как се казваше), с която да нулира компютъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...