Премини към съдържание

Как можем да вдигнем кончетата на колата.......


Препоръчано мнение

Ами ако си решил да ползваш до край потенциала на Т04 вече ще трябва да сменяш карантии.

 

Някъде бях писал какъв е планът, ще повторя. Имам вече специфицирани Висеко бутала с болтове и сегменти, имам биели, даже съм ти пратил линк. Лагерите не са драма, шлайф и хонинг също. Валовете имам таблица за регринд, само още не съм намерил 100 % надежден изпълнител в България, но мисля че знам кой може да се справи, само закаляването ми куца малко. Иначе в Нова Зеландия ми искат 400 долара НЗ за регринда на 4-те вала. Карантия има, няма проблем с това, остават въпросите за грамотно (а не варварско) преправяне на хаусинга на турбините, малко преправяне на на радиаторите и вентилаторите и местоположението на масления филтър и 2 добри Т04. Електроника имам. Бюджет съм писал, очакван резултат също - 5 бона, 400 коня колела. Задния диф го отписваме почти веднага, кутията и тя... Останалото ще го мислим. И сега да не разваляме вървящата кола само даваме газ до прекъсвач в очакване да се наложи ремонт, ама тоя момент може никога да не дойде по технически причини, щото здраво излиза хайванчето.

 

Иначе дотук разговорът беше за виолетовия галант, при който идеята е да се махнат двете турбини и да бъдат заменени с Вортеха. Ама за това друг ще си чупи главата. Ако някой ми прати един РОМ от ръчен ВР4, ще му купя бира. Моят вече не е сток, а ми дотрябва оригинален. Този от сайта на Евоскан не ми върши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 208
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Със 7202 ли си? Във VR-4 форума майче имаше мапове за TD04 в темата на Kenneth, ама не знам дали се вижда от free юзери. Другия вариант е да си вземеш опенпорт 2.0 (ако нямаш) и направо при бате ти Ивчо в Хеед да ти го мапне, барабар с дино тестването за 500 кинта. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със 7202 ли си? Във VR-4 форума майче имаше мапове за TD04 в темата на Kenneth, ама не знам дали се вижда от free юзери. Другия вариант е да си вземеш опенпорт 2.0 (ако нямаш) и направо при бате ти Ивчо в Хеед да ти го мапне, барабар с дино тестването за 500 кинта. :)

 

Имам 2 екута, едното е 7201, другото 7202. Аз в момента съм мапнат на макс бууста, който носят турбините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, 7201 направо го изхвърли. :) Радвам се, че си докопал 02 за ръчна кутия, те са рядкост. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма значка, авто 7202 се флашва с ръчен РОМ и готово.

 

А, еми супер. Аз мислех, че имат разлики и хардуерни, вкл. различен пинаут. Ама щом казваш, че става :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
регринд, хаусинг, опенпорт 2.0, ръчен РОМ, пинаут :wacko:

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ами аз затова ти казах,наскоро че се увличаш в дълбоки води и работата е по-сериозна от колкото ти изглежда http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
регринд, хаусинг, опенпорт 2.0, ръчен РОМ, пинаут :wacko:

 

Сега като се замислям, има по-български начини да се говори за тия неща. Регриндът е да поошлайфаш гърбиците на валовете и после да ги закалиш, за да са здрави. По-агресивните им ъгли на работа дават по-добра динамика във високите обороти, особено ако имаш олекотен маховик. Хаусингът е дето се захващат турбините към двигателя. Оупънпорт е видът кабел, чрез който се чете или препрограмира (флашва) ЕКУ-то. РОМ е конкретната софтуерна конфигурация на горивните карти и изобщо управлението на ЕКУ-то. На някои компютри на ВР-а могат да се препрограмират свободно, включително английските фенове са написали софтуер, който има екстри като сменяеми горивни карти и контрол на стартирането - даваш газ до ламарината, колата държи 3500 оборота (не повече) или подобрения от типа детонационният датчик като даде критична стойност, да ти примигва чек енджин лампата. Пинаутът е видът на буксите на ЕКУ-то.

За да не е съвсем безсмислен този пост ще кажа, че ЕКУ от ВР4 може да се монтира на конвенционален ЕА5а галант. Това е един от най-евтините начини да се "чипоса" стандартния галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за хаусинг ми беше вярно предположението. А за истински тунинг на обикновен ЕА5А освен препрограмируем ЕКУ от ВР трябват и още няколко работи, като двигател с всичко например. И вече трябва да се иде на спирачки, иначе не си е работа.

Един приятел знае къде се прави закаляване. Ходихме да разпитваме за направа на зъбчатка за скоростна кутия на каквото и да е (кола, мотор ... всичко) и намерихме. Каза, че е правил пиньон и корона за Форд А (1929 г. ако не се лъжа) и ги е носил за закаляване. По негови думи, а той е много в час, е станало без грешка.

За зъбчатките майстора ни показа как се напасват преди да се сглоби трансмисията. Трябва, защото ще вие като линейка.

 

А за онзи списък ... Това са основните части за турбо конверсия и само съм ги посочил. Не мога да го направя на нито една кола. Виж, да я счупя мога :icon_clap:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за хаусинг ми беше вярно предположението. А за истински тунинг на обикновен ЕА5А освен препрограмируем ЕКУ от ВР трябват и още няколко работи, като двигател с всичко например. И вече трябва да се иде на спирачки, иначе не си е работа.

Един приятел знае къде се прави закаляване. Ходихме да разпитваме за направа на зъбчатка за скоростна кутия на каквото и да е (кола, мотор ... всичко) и намерихме. Каза, че е правил пиньон и корона за Форд А (1929 г. ако не се лъжа) и ги е носил за закаляване. По негови думи, а той е много в час, е станало без грешка.

За зъбчатките майстора ни показа как се напасват преди да се сглоби трансмисията. Трябва, защото ще вие като линейка.

 

А за онзи списък ... Това са основните части за турбо конверсия и само съм ги посочил. Не мога да го направя на нито една кола. Виж, да я счупя мога :icon_clap:

 

Имах предвид, че на 6а13 може да се направи и не съвсем "истински туниг". Да се помине с друга електроника от ВР (цена около 400 лв.), малко преработка на пълненето и изпускателната система (1500 лв.), маховик и валове (1500 лв.), например. На атмосферен мотор. Скъпо и неоправдано, може би, но има колега от форума, който предпочита този вариант. Вместо да купуваш Аутроник SM4 за 4000 лв. колкото струва цялата кола. За закаляване знам няколко места, включително един много модерен завод на мой приятел, но нямам сигурност, че това е правено достатъчно на брой пъти на разпределителни валове. Говоря ти по-скоро за специфичната циментация на гърбиците на разпределителните валове. Това е деликатна дейност. Не че употребяваните валове за ВР4 не са сравнително евтини и би могло да се допусне една проба-грешка.

Абе дето се вика набутвация чиста проба.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обаче имай предвид, че регринднеш ли валовете, празния ход ще ти стане нестабилен и сигурно ще ти се наложи да го дигнеш на поне 1000 рпм

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако сложа на моето текме доста по-малък (към 0,6-0,7 бара еквивалент) компресор дали ще се взриви?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако сложа на моето текме доста по-малък (към 0,6-0,7 бара еквивалент) компресор дали ще се взриви?

Да, така се чува. За компресор ти трябват нови бутала, 760 долара без доставката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Извинявам се че се намесвам неадекватно, ама .... що не си купите по един мотор ? Кефа е неописуем, малко практика и теория и за 2-3000 лв имате машина която ускорява от 0-100 за 3 секунди и 0-200 за 8 сек ! ... Говоря за 600 кубиковия клас !

 

После колите ше ви останат само за предвижване и "чадъри" за семейството и ще сънувате как танцувате с мотора по завоите ...

 

Пак се извинявам за оффтопика .... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че се намесвам неадекватно, ама .... що не си купите по един мотор ? Кефа е неописуем, малко практика и теория и за 2-3000 лв имате машина която ускорява от 0-100 за 3 секунди и 0-200 за 8 сек ! ... Говоря за 600 кубиковия клас !

 

После колите ше ви останат само за предвижване и "чадъри" за семейството и ще сънувате как танцувате с мотора по завоите ...

 

Пак се извинявам за оффтопика .... :rulez:

 

Ми доколкото знам и двамата последно писали преди теб имат мотори :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ама ускоренията са по-слабички отколкото ги представяш. Може, но с еднолитров двигател. Иначе 0-200 е над 10 секунди и под 11 при идеални условия. Както четох в един форум - пауър ис нотин` уидаут гума. Точно за моторетките става въпрос, но важи дори за мощните автомобили с два двигателни моста.

Ускоренията се чувстват различно не само в автомобилите. Колкото по-комфортна и тиха е една кола, толкова по-слабо ускорение се усеща и толкова по-трудно измеримо (чрез г*зомера примерно) е то. Субективно е. Едни мислят, че ускорението е по-здраво в кола с ръчни скорости заради лашкането на главата при смяна на по-висока предавка, други държат на плавното и почти неусетно набиране в съвременен автомат или полуавтомат с два съединителя. В една рс6-ца, М6 или наточен мерц, е почти еднакво тихо при 60 и 160 км/ч. Зловещо тихо. По-друг начин стоят нещата в кола с раздрънкано табло, пукащи кори и скърцащи детайли, особено в комбинация с лошо окачване и надъхан да покаже колко (не)върви колата му шофьор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 600 до 100 си е за 3 секунди, ама е майсторлък малко, защото цялата първа е на полусъеденител, него трябва да го пуснеш на 10 000 оборота, а не всеки го може. Трябва да отъркаш 1-2 комплекта съеденители ;) Иначе да до 200 сте прави за 600 около 10 секунди са :icon_rock:

 

Исках да кажа, че е по евтино с мотор да си правиш кефа, за кола трябват много много камари с пари да докараш нещо прилично. Аз лично не бих се изкафил на кола под 500 коня, за ускорение .. освен ако не говорим за дрифт ... там кефа е друг. Но 500+ коня не мога да си ги позволя :icon_angel:

 

Това с каква кола ше го докараш ?

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........При чаргерите е същото , само че налягането което прави то зависи от оборотите на мотора..........не от товара ,т.е. от изгорелите газове....... :D Тук те се делят на два типа : Винтови и центрофугни........последните се ползват при високооборотните мотори и правят налягане на по високи обороти............докато другите правят налягане от много ниски обороти.........Центрофугните компрсори са с перка от която от другата срана излиза ос и е закачена шайба, която се върти от мотора като алтернатор...........Такова имат WV Korado G60......... Винтовите представляват 2 винта големмис едра резба, като са зацепени един за друг....при въртенето си създават голямо налягане при ниски обороти........От там идва да се разбере че центрофугните са по скоро да вадят въртящ момент , а другия е да вади коне.......при високи обороти..... :D

Ще продължа с Нитрото но не сега че ме заболяха пръстите от писане.... :D

 

DJ, нека и аз първо ти благодаря за изчерпателната информация!

 

Имам въпрос, обаче. Аз лично не съм много голям фен на турбото, а и не ми харесва звука, който прави. Обаче пък съм много по-надъхан за чарджерите. Едно, че звука е много по-тарикатски, това свистенето все едно ти идва изтребител насреща, и друго че както ти каза, бууста или налягането е пропорционално на оборотите на автомобила, а аз съм повече фен на внезапно ускорение, отколкото повече мощност на по високи обороти. Тук ми идва и въпроса. Възможно ли е на всяка една кола да се монтира чарждер, и по-конкретно на Еклипс 2ра генерация? Знам, че повечето идват с 4Г63 двигателя който уж лесно можел да се турбинира, но не съм срещал никаде чарджнат Еклипс.

Редактирано от Kryndon
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последните няколко години очертаха тенденциите в близко бъдеще при бензиновите двигатели. Сега двигател 1.4 с турбо компресор и над 150 коня серийно е нещо обичайно при някои производители. Дори баварците пристъпват към турбинните двигатели в наточените си версии с магическото М пред число от 1 до 6. Ауди пък в S-ките са с компресор (супер чарджър) - 3.0Т V6 и 4.0Т V8 в S7 примерно.

:mitsu-smiley: имат бърз сериен модел - Лансер FQ-400, който развива 100 км/ч за 3,5 секунди. Разни фирми тунинговат двигателя до 500 и дори 600 к.с. Гледал съм мицубишито на Илия Царски (по слухове 600 Hp) и състезателни пистови мотоциклети и мога да кажа, че върви повече от 600 куб. см. мотор. Доста повече даже. Една швейцарска фирма още преди 10 и повече години предлагаше еволюшън с доработка в два варианта - 500 и 600 коня.

Малко коли могат да се справят с 0-200 или 100-250 в сравнение с пистов мотор, но такива има още в началото на 80-те. Това са вече забравени спортисти, като БМВ М1 с 265 серийни коне, които с турбиниране са ставали 850. Порше също имат зверски спортисти още от онова време. било е лудост на колела както се изрази един възрастен вече състезател в едно предаване за автомобили. Американците също имат доста модели тип биг масъл. Одеве гледах някаква смеска от два модела с 6.2 V8 с чарджър и не знам си колко коне. Брабус също имат модел на базата на CLS мисля с 850 коня. По принцип рецептата е ясна на всеки - малко и леко купе с як двигател. "Кораби" като CLS, S8 и т.п. може да набират малко по-бавно, но пък винаги максималната скорост е над 300.

Прилагам сайт с много Porche-та, които ще напляскат всеки повярвал си моторист: http://www.topcarrating.com/topspeed.php?brand_id=126

От години бързи коли има и в България и постоянно някъде в някой гараж нещо се човърка :icon_bye:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мотора от горния клип струва между 7 и 9000 лв .. инфо:

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51377506086094804&f1=details&slink=4h6vtj

 

В сравнение с тия тунингованите поршета ... само турбината им струва 2 пъти повече ...

 

За справка и на моторите слагат турбина:

 

 

... край на разговора, надявам се да не бъде считан за спам. Исках да кажа че парите при мотори и коли са несъпоставими при сходни данни ...

 

И , за да не засегна феновете на колите ето пример как много тунингован ГТР 850 коня "пляска" стокова хаябуса :)

 

 

но ... 200 000 евро (наизуст) срещу 5000 евро ;) като цена ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мотора от горния клип струва между 7 и 9000 лв .. .....................

 

но ... 200 000 евро (наизуст) срещу 5000 евро ;) като цена ...

Най евтино е с колелото и с метрото, ;) но тук не става дума за евтин транспорт, а "как да вдигнем кончетата на колата" и с тези моторетки изкривихте темата в друга посока ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Предлагам да се спре с тези сравнения с мотори!

Спазвайте правилата на форума!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В каталозите фигурира един двигател 2.5 V6 200 к.с. Предполагам е с 2 разпр. вала в глава.

Дали главите от ВР стават на атмосферния, смукателния колектор от какво става да се замени с по-голям (дори с малко преправяне ако трябва) и същото за изпускателните колектори?

Това може да знае само някой, който е разглобявал двата двигателя и е сравнявал. Или пък от 3.0V6 нещо да се вземе.

Само не знам с ЕКУ какво трябва да стане - става ли със стандартното, или от ВР и рефлаш :icon_hmm:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...