Премини към съдържание

Как можем да вдигнем кончетата на колата.......


Препоръчано мнение

Така, гледам че се интересувате от това как можем да направим една кола да върви повече без много разходи и капиталовложения по нея...... :D

Естествено че тук става въпрос за съотношение между мощност/ пари.....това е вързано помежду си и е неизбежно.......но........ : :D

Първо и най евтино ще излезне ако се сложи един KN спортен въздушен филтър.......наред с това може да се сменят и тръбите със все всичките гърнета и те да се заменят със спортни такива а тръбите да са с по голям диаметър.......примерно от 45 на 55 мм. Друг трик е да се завърти делкото в посока в която то ще даде предверение..........по този начин мотора ще се "отпуши" на високи обороти(от около 3000 об./мин.). Делкото обаче не трябва много да му се дава аванс защото идва един момент в който в дадения цилиндър двата/четирите клапана седят все още отворени когато се подава искра на съответния цилиндър и горивната смес се възпламенява преди буталото да стигне горна мъртва точка(ГМТ). В тоя случай буталото ще се затормозява , защото при запалването на сместа, от горещите газове почва да бута буталото надуло преди то да е стигнало ГМТ.........което е много лошо, а от друга страна смукателните клапани не са затворили напълно и при евентуално изпреварване ,част от компресията ще се хвърля в всмукателния колектор.........което е много лошо..............а и мотора вече няма да върви как трябва..... :D За всеки мотор е различно допустимото завъртане на делкото ............то трябва да бъде от 12 до 17-18 градуса предверение, ако е повече рискувате да вкарвате газовете в всмукателния колектор.......освен това може да прегорите клапаните.............това е за аванса.......има и друг начин.......освен това може да се свалят колекторите (всмукателни и изпускателни) и да се полират.........отвътре де......... това става най често със фина шкурка примерно от 1000 до 3000 и с специално приспособление което се закача шкурката от единия край а от другия се слага бор машината и тя върти шкурката вътре .........добре е пръта да е метален но да се огъва( подобно на телта за миене на шишетата.... )и така всяка тръба на всмук. и изпуск. кол-р Най накрая като се обработи с шкурката , колекторите се обработват с специална абразивна паста и всъщност това е полирането на колекторите.......Другия начин е други колектори , с друга форма (спортни един вид) правят се по поръчка и са различни за всеки мотор......... Това са горе долу евтините тунинги от които все пак можеш да изкараш до около 15-25 коня макс. в зависимост от мотора и конфигурацията на този мотор........ Т.е. ако направите тези 4 неща то толкова коне ще изкарате...........сле това идва вече тежката артилерия и там вече играят многото пари......... Това са освен тези щуротии като генерации други , полирания и т.н. вече се сменят разпределителните валове с по остри гърбици и по високи, за да може да натискат клапаните по бързо и за по кратко време и повече да се отварят( с по голям ход на клапана....) По този начин се вадят още много коне , но по важното е че се увеличават макс. обороти на матора............с около 1000 - 1500 отгоре.......

Може наред с това да се смени и коляновия вал.............т.е. други шийки по къси но с по голяма мотовилка, по този начин се вадят още обороти.............може да се челосва главата и по този начин се намалява обема на горивната камера и сгъстяването става съвсем друго по високо , а от там вече при възпламеняването й , дава и по голям въртящ момент, а от там и по голяма мощност, защото мощността е функция от въртящия момент .....т.е. тя зависи от вртящия момент на мотора, по нея се изчислява............докато върт. момент зависи от конструктивните особености и параметри на мотора ( като ход на буталото, площ на буталото , разтояние на горивна камера и др.) :D Както виждате има много начини да се вдигне мощността на един мотор, но всичко си е до пари...............освен това мозе да се сложи и чип туннинг , която да управлява целия процес на мотора най оптимално в зависимост от целите, които сме си поставили....... Има още неща които могат да се кажат.......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 208
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Ето ви и една добавка, която е за бензина и която повишава мощността на мотора като прави бензина да се възпламенява по лесно........ :D Лично аз съм я пробвал, на трите коли които имам под ръка............има ефект и то осезаем, но за всяка кола е различен...... :D

Колегата Nikicar я дистрибутира, лошото е че е във Варна, но той ще ви я праща по куриер ако някой се интересува..........цената е около 30 лв. /л. а 1 л. стига за един резервоар нормален (до 60 л.) :D

 

http://www.mitsubishibg.com/phpbb/files/dscn0119.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина евала Dj, браво :icon_clap: , нямам думи за изчерпателния отговор, даже си мисля дали да не дадем на Dj титла, нещо като д-р Хонорис Кауза! :icon_n_smartass:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да споделя моя опит който за съжаление е доста горчив, но за сметка на това и доста богат.. Пакета от подобрения трябва да бъде внимателно подбран, защото доста "екстри" са несъвместими помежду си :D така че внимавайте!!!!!! ремонта е доста скъп, особенно когато не подобряваш нещо, а само възтановяваш... Моя съвет е да се обърнете към професионалисти. Примерно www.prospeed.bg .Там има адреса и телефони. Имат най-модерната апаратура и спезиалисти. Като цяло този вариант ще ви излезе в пъти по-евтин и резултатен :D

П.С. Не съм свързан с тях и не им правя реклама . Просто съм доволен :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо и най евтино ще излезне ако се сложи един KN спортен въздушен филтър....

 

Това по моя опит е пасивен вариант и нищо не подобрява...

 

..наред с това може да се сменят и тръбите със все всичките гърнета и те да се заменят със спортни такива а тръбите да са с по голям диаметър.......примерно от 45 на 55 мм.   :D

 

DJ обясни моля те каква е разликата между спортно гърне и обикновено такова... Също има ли значение дали колата е с катализатор и трябва ли той да се махне като сменяш гърнетата...

 

Друг трик е да се завърти делкото в посока в която то ще даде предверение..........по този начин мотора ще се "отпуши" на високи обороти(от около 3000 об./мин.)   :D  Делкото обаче не трябва много да му се дава аванс ....За всеки мотор е различно допустимото завъртане на делкото ............то трябва да бъде от 12 до 17-18 градуса предверение, ако е повече рискувате да вкарвате газовете в всмукателния колектор....

 

Kak точно става това с завъртането - надали аз мога просто да се надвеся на колата и да го завъртя :icon_blush: А и как се разбира за определен двигател колко е допустимото предверение което да се зададе... :icon_confused:

 

...има и друг начин.......освен това може да се свалят колекторите (всмукателни и изпускателни) и да се полират.........отвътре де.........  :D Най накрая като се обработи с шкурката , колекторите се обработват с специална абразивна паста и всъщност това е полирането на колекторите.......

 

Като полираш колекторите - какво ще промени това и до колко кончета можеш да вдигнеш без да ги сменяш(имам предвид да си преработиш стандартните)... А и каква е тази абразивна паста - от къде може да се намери и има ли нещо специфично при обработката с нея... :icon_blush:

 

Като минем през стандартните неща предлагам да по говорим и за такива които се закупуват допълнително... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каже нещо което си правил при тях и имаш представа за какво става дума - в смисъл как те са го подобрили (4x4, керамичен съединител, etc неща които си говорихме на срещата)... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи първото е че при смяна на възд. филтър само по себе си дава ефект, но той е различен за различната кубатура на мотора и какъв е самия мотор...... :D Ако ти е 1.3 мотора , то ти няма да го усетиш осезаемо, но има разлика и тя е положителна............ако ти е 2.0 или по голям , то пак ще има , но по осезаема........ :D

Наред с това да смениш филтъра , можеш и това е задължително, да се сменят и тръбите на ауспуховата система..................естествено че ще има разлика ако махнеш катализатора, защото той е един вид пречка........когато го махнеш и махнеш и средното гърна например (т.е. колата ти остава само с задно ) и увеличиш диаметъра на тръбите то по този начин даваш допълнителна свобода на изг. газове да се отвеждат от гор. камера..... Махането на катализатора обаче е в противоречие на стандартните настройки на ЕКУ-то и на работата на мотора, и тук идва първото блъскане по главата, както каза Бат Гого, че при слагането на една екстра може да навредиш повече , отколкото да го подобриш.......Това е така ,защото мотора има ламбда сонда, и тя за да анализира изг. газове трябва малко или много тези газове да се задържат в ауспуховата с-ма, защото иначе газовете ще се отвеждат много бързо и сондата няма да отчита правилно......това от своя страна ще наруши работата на мотора...........значи има вариант да махнеш гърнето , но трябва да сложиш и по бърза сонда, ако има такава...........другия вариант е да се махне тази сонда изобщо и да се преконфигурира ЕКУ-то на мотора........... :D Има разлика м/у спортно гърне и обикновенно...... и тя е че при спортното вътре в самото гърне е друга конструкция, с цел да се улесни отвеждането на газовете за сметка на по високия шум който е неизбежен..........друга конструкция има, с други материали е направено и т.н. :D

За даването на аванс на мотора......чрез делкото................. да , и ти можеш да си го направиш ,така на око.............както казах то трябва да е умерено , не до края защото така може да излезне от нормалните граници и тогава става лошо...........но първо трябва да знаеш на каде се върти, това обаче зависи на каъде върти коляновия вал...........ако върти на дясно , то и делкото се завъртя на наляво..........ако е обратно и делкото се върти на обратно ........колега ....нямам време сега ............довечера ..... :mad: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......Това е така ,защото мотора има ламбда сонда, и тя за да анализира изг. газове трябва малко или много тези газове да се задържат в ауспуховата с-ма, защото иначе газовете ще се отвеждат много бързо и сондата няма да отчита правилно......това от своя страна ще наруши работата на мотора...........значи има вариант да махнеш гърнето , но трябва да сложиш и по бърза сонда, ако има такава...........другия вариант е да се махне тази сонда изобщо и да се преконфигурира ЕКУ-то на мотора...........  :D

 

Още едно въпросче за довечера: на темата ламбда сонда - аз предполагам, че няма универсални такива, така че как се решава този проблем ако решиш да слагаш спортни гърнета....Може ли да се преработи съществуващата или пък да се сложи сонда от същия модел но от по голям двигател... :icon_confused:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За да правиш сериозен ъпгрейд е необходимо мотора да бъде много по-мощен или най-мощен в гамата от мотори на Мицубиши. Базата на 4G13 e прекалено малка. Алтернативата е да сложиш на това купе двигател 4G92 , 4G63 , 4G93 :plane: Оттам нататъка започваме да говориме за сериозни преспективи.Скоростните кутии на 4G63 , 4G93 са абсолютно идентични :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да правиш сериозен ъпгрейд е необходимо мотора да бъде много по-мощен или най-мощен в гамата от мотори на Мицубиши.Базата на 4G13 e прекалено малка.Алтернативата е да сложиш на това купе двигател 4G92 , 4G63 , 4G93  :plane: Оттам нататъка започваме да говориме за сериозни преспективи.Скоростните кутии на 4G63 , 4G93 са абсолютно идентични   :icon_bye:

аз предлагам 6G72 и с това купе ще си номер 1 :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
За да правиш сериозен ъпгрейд е необходимо мотора да бъде много по-мощен или най-мощен в гамата от мотори на Мицубиши.Базата на 4G13 e прекалено малка.Алтернативата е да сложиш на това купе двигател 4G92 , 4G63 , 4G93  :plane: Оттам нататъка започваме да говориме за сериозни преспективи.Скоростните кутии на 4G63 , 4G93 са абсолютно идентични   :icon_bye:

аз предлагам 6G72 и с това купе ще си номер 1 :D :D

 

Ако сложи 6G72 трябва да преправи цялата кола :D 6-така си иска и друга скоростна кутия и теглич, за да ме тегли мене примерно :D

А сега сериозно-няма да влезе мотора в купето :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Базата на 4G13 e прекалено малка.Алтернативата е да сложиш на това купе двигател 4G92 , 4G63 , 4G93  :plane:

 

Моята идея е да си направя колкото се може повече експерименти със сегашния двигател... После направо смятам да сменя колата, като ще се опитам да е кола, която търпи сериозен upgrade... до тогава се надявам да понатрупам опит... :) Дали ще се получи - времето ще покаже... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... аз предлагам 6G72   и с това купе ще си номер 1  :D  :D

 

Ако случайно влезе мотора - като дам газ и ще изпада кита от купето... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........Та бяхме стигнали до делкото.......когато вече знаеш на къде да го въртиш, то делкото има две винчета най често каде го държат неподвижно за главата..........тези винчета се разхлабват леко ттака че да се върти плавно делкото......обикновенно на делката има някакъв аванс да се върти малко наляво или надясно, но той е съобразен със самия мотор.............т.е. ти не можеш да го въртиш 1/4 оборот или 90 градуса..............допуските са +- 15-20 градуса , на някои са до 25 градуса..............в най добрия случай то се завъртя на около 10-12 градуса, може и повече ,зависи от самия мотор..........най добре е да се закачи на стенд и да се гледа до кога ще е най оптимално съобразно твоите изисквания..........може и на око както се вика, но там по скоро трябва да го чуеш как работи мотора, и да познаваш шума на мотора ...........когато му дадеш предверение , стига до един момент когато мотора почва да пращи, като подадеш гас и я пуснеш, почва да патка...... е това вече не трябва дфа го допускаш, защото при това положение аванса е много голям , и искрата на съответния цилиндър прихвърча преди клапаните да са затворили и буталото да е стигнало ГМТ...... В този случай ти рискуваш да прегориш клапаните , в най добрия случай, защото те не са затворени напълно и компресията която се създава от възпламеняването на гор. смес, излиза през тях.......... Има и по тежки случаи като счупване на мотовилки и бутала......... С аванса се постига по голяма мощност на високи обороти............ Това се получава при промяната му......

При полиране на испуъскателните и всмукателните колектори се получава по гладко0 влизане на въздуха и излизане на изгорелите газове в мотора и от него....... по този начин се постига и по добро изгаряне и по бързо отвеждане на изг. газове и от там се увеличава мощността........но преди всичко се полират за да не се получават завихрания в самите колектори..............което от своя страна са от голямо значение..............

Абразивната паста е специална и не знам дали ще я намериш по магазините , може да я има там каде правят ремонт на глави и шлайф.........те със сигурност я имат.....................но преди да стигнеш до нея то трябва първо да я минеш със шкурка фина от 1000 до 3000 номер........

Има още много начини да се вдигне мощността на мотора , но до тук изброих само сравнително евтините варианти..................има и други ,много скъпи варианти , като слагане на турбо или чаргер, НОС, Интеркулери, охлаждане на турбините, на интеркулера , на мотора и т.н. с всичките му подробности мога да ви обясня но нямам време щото си е бая писане......

Подробно мога да обясня при турбото какви предимства има и недостатъци и каде е по добре да се ползва, както и при чаргерите, каде се ползват , защо, графики , формули и т.н. и т.н. ..............естествено не знам всички подрообности, като примерно колко трябва да бъде блендата на турбото при еди кво си сечение на изп. колектор и турбото.....................но ще се опитам да дам обяснение на всичко каквото се сетя и знам....... Но кога има време чеееее.................. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.............Пак ще продължа темата....... нека започнем от Турбо компресора...... Турбото се слага за принудително вкарване на въздух в мотора..........има два вида компресори за нагнетяване на въздух.........това са Турбо и Суперчарджър...........и двата работят почти на еднакъв принцип, с лопатки загребва въздух и го вкарва под налягане в всмук. колектор, и двата се въртят, нно имат една единсртвена разлика и тя е съществена, че едното се върти от изгорелите газове( Турбото) а другото се върти механично от ремък за кол. вал..............при първите компресора седи на изпускателните колектори, а другия седа или отгоре на мотора или пред ДВГ-то......прилича на алтернатор с тръби

При турбината конструкцията представлява две камери една до друга, вътре в тях има по една турбинка с витла, а между тях е ос която ги свързва помежду си...........Всяка турбина има горещ и студен контур..........едната камера е вързана за изпускателните колектори(това е горещия контур) а другата е вързана за всмукателните кол-ри в най общия случай................на изходящия колектор има стеснение което е строго изчислено ............когато запали мотора , изгорелите газове минават през това стеснение (това се казва бленда) :D и то създава налягането в горещия контур на турбината............от там започва да се върти турбината в едната камера а тя от своя страна завъртя ттурбината в другата камера , по този начин тя засмуква чист въздух от вън (околната страна) го вкарва в мотора............. Просто и ясно.............да ама не................първо за да нагнети студения въздух колкото трябва (това се изчислява) то самата турбина трябва да се завърти с достатъчна скорост която стига до 80-100 000 об./мин. .... тъй като скоростта на въртене е много голяма и нито един лагер не може да издържи, лагеруването на оста става с черупков лагер, подобно на коляновия вал каде лагерува в мотовилката...............и напрактика лагеруването става от маслото , а не от нещо друго..........тъй като турбината се върти от изгорелите газове, и е непосредствено близо до главата, то тя се загрява страшно много ......понякога до 600-700 градуса........то това значи че там трябва да има много сериозно охлаждане............тъй като няма такова, то тогава се охлажда маслото което преминава през оста за да лагерува , това масло е най често двигателното и то се охлажда от спец маслен радиатор,който седи най отпред в един от двата края на автомобила най често зад спойлера........ Затова когато ръчкаме автомобила, после преди да го изгасим то трябва да поработи 3-5 мин. а в някои случаи и повече защото турбината е много гореща и маслото което преминава през него ако се изгаси мотора ще спре маслената помпа , а това значи че и маслото което е останало в турбината ще се спече........ това се познава когато се разглоби турбината самата ос седи като оксидирана, тъмно червено едно такова.............това не е ич хубаво................

До тук с мазането на турбината.............какво става по нататък .......с чистия въздух.........ми когато турбината се развърти то в другия контур ( студения) се нагнетява въздух който е готов да се вкара в всмук. колектори, .............да ,ама преди това въздуха минава през спец . радиатор , който се казва интеркулер............този радиатор служи да охлади въздуха който минава през турбото, тъй като както казах тя се нагрява до 800 градуса и чистия въздух и той се загрява..........Защо трябва да се охлади чистия въздух??? Ми защото в единица обем влиза много повече студен въздух ,отколкото при загрят въздух в същия обем..............тук съм длъжен да спомена че въздуха се измерва не в обем, а в килограми........ т.е. в един съд който е с определен обем ще вкараме повече кг. студен въздух отколкото ако той е горещ............тъй като той преминава през турбината то той се загрява бая и за това ще влиза по малко въздух в мотора и от там и по малко гориво и от там няма да върви повече...........за това се слага този радиатор за да може да се охлажда този въздух и от там повече ще влиза....... До тук всичко е ясно .............но има много проблеми при тях.......например :Както казах за да нагнети турбото зависи от скоростта на изгорелите газове, а тя пък зависи преди всичко от блендата на турбото, т.е. стеснението......с цел да се вдигне скоростта на газовете а те от своя страна да въртят турбината повече............да но тук пък има проблем ....пречи се на изпускателния тракт( колектор, тръби, аспуси и др.) т.е. трябва да се смятат тия неща и да има комппромиси..............няма да давам формулите за смятане на тракта ,че много ще пиша а и не ги знам всичките.........Това е 1-вия проблем, 2-рия е турбото има инертност и зависимост от раб. режим на мотора........т.е. съществува пряка зависимост от оборотите на мотора..... при развъртяне на турбината примерно с 50000 об. докато се развърти и почне да прави налягане оттатък, минава време,което е пропорционално на налягането на изгорелите газове........това време се нарича закъснение или ЛАГ............същестуват много решения за отстраняване на този ЛАГ......с повече но по малки турбини , със свързването им по различен начин, с различни диаметри и др. Проблем е и интеркулера , защото пътя на въздуха минава през него , и колкото е по дълъг толкова е по голям ЛАГ-а , също така и големината на интеркулера........ЛАГ-а по принцип е това положение ,в което когато караш колата, 1-ва скорост и газ, стига 6000об. и трябва да включиш 2 -ра скорост, но тогава пък отнемаш газта.....това е лошо защото това налягане което е създало турбината няма каде да отиде и спира турбината посредстом студения контур, и скоростта на въртене пада на примерно 20000 об. .....................обаче при 20 хил. об. турбото не прави достатъчно налягане......вкарваш 2-ра скорост и пак газ тогава пък турбото се стреми пак дастигне тези обороти каде да правят налягане и т.н. ........... Този проблем се решава като в студения контур се слага клапан(blowoff valve) който като се вдигне рязко налягането защото си пуснал газта той отваря малко така че да изпусне налягането за да не спре турбината............да но има ситуации когато поради някакви причини мотора работи макар за кратко време повече, ( около 2-3 секунди....). През това време турбината почва да губи обороти и пак същото. За да се игнорира и тозьи проблем се монтират специални инжектори на изпускателния колектор, който при такива моменти впръсква гориво във колекторите, и тъй като те са нагряти се самозапалва и от взривовете турбото продължава да се върти .....не случайно при ралитата по някога се чуват едни "паткания" и " горгорения" ...............точно това е защото в този момент се впръсква горивото..............по този начин турбото продължава да се върти в близки до макс. обороти т.е. 50000 .........

Има и друг момент и той е свързан с моторната спирачка............това значи че ако слизаш надолу и си пуснал мотора на скорост..........той хем ще нагнетява турбината и тя ще вкарва въздух, хем мотора не му е необходим този въздух..........тогава има вероятност да сцепиш най малко филтърната кутия или тръбите, в по лоши случаи може и колектора да се пръсне, защото се задържа голямо налягане там......... :icon_doh: В този случай се монтира клапан който контролира това налягане, коеот турбото прави.....този клапан се нарича wastegate......той може да е механично да се управлява с пружина или по новите модели коли се управляват електро магнито с ЕКУ............ Той ограничава макс. налягане което турбото прави .............когато то е по голямо от допустимото, клапана се отваря и изпуска изгорелите газове с цел да ограничи скоростта на турбината.............. :D Този клапан се регулира с цел да се постигнат различни налягания..........ако по късно отвори налягането е по голямо и съответно мотора развъртя повече мощност и обратно.........

При чаргерите е същото , само че налягането което прави то зависи от оборотите на мотора..........не от товара ,т.е. от изгорелите газове....... :D Тук те се делят на два типа : Винтови и центрофугни........последните се ползват при високооборотните мотори и правят налягане на по високи обороти............докато другите правят налягане от много ниски обороти.........Центрофугните компрсори са с перка от която от другата срана излиза ос и е закачена шайба, която се върти от мотора като алтернатор...........Такова имат WV Korado G60......... Винтовите представляват 2 винта големмис едра резба, като са зацепени един за друг....при въртенето си създават голямо налягане при ниски обороти........От там идва да се разбере че центрофугните са по скоро да вадят въртящ момент , а другия е да вади коне.......при високи обороти..... :D

Ще продължа с Нитрото но не сега че ме заболяха пръстите от писане.... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена и други работи ,ма то така ще е, не мога всичко наведнъж и за това ако някой се интересува нека пита......

Когато се слага турбо на мотор който не е пригоден за турбо..........то трябва не само да го сложиш , ми и да промениш една камара неща..........Първо при слагането му ще трябва да се сменят изпускателните колектори ,защото за да сложиш турбото има едни фланци каде седят на колектора..............те не могат да се заварят , дори и да може то няма да стане добре......... второ.........може и всмукателните колектори да се сменят,зависи от това дали имаш място за тръбите, дали тези колектори отговарят на изискванията на турбинат и т .н.

Трето...........при слагане на турбина трябва да се свали главата и да се увеличи горивната камера, защото при турбината на нормален мотор ще се получат невероятни детонации и ще има счупени бутала и мотовилки .... в по редки случаи и клапани и т.н. Затова ако един мотор е примерно с компресия 11 атмосвери , то той трябва да се направи на 8-7 атм. ........макар че в случая на нас ни трябва по скоро степента на сгъстяване а не компресията.......... Т.е. трябва да се намали компресията по някакъв начин......това става с сваляне на главата и подлагането на специална гарнитура стоманена (това са по примитивните и ппървобитни начини) или пък нова глава по поръчка специално за турбо компресор..........тази глава идва напълно окомплектована със все основните болтове които са много важни....... Трето .....ако мотора е инжекцион то трябва наред с всичките други дадчици и електроника да се подмени , за такъв случчай...........Освен това тъй като турбината бута повече въздух, а въздуха само по себе си нищо не прави без гориво , то трябва да се смени или по някакъв друг начин да се вдигне налягането на бенз. помпа, да се сменят инжекторите с по голямо сечение и дебит.........да се промени настройката или пък да се смени клапана който регулира налягането на бензина в дюзовата тръба............в тази тръба трябва при нормален мото инжекционен налягането да е около 4-5 бара на бензина, но при слагането на турбо то трябва да се увеличи на около 6-7 бара зависи........... :D От друга страна ЕКУ-то което управлява мотора и отчасти инжекторите , трябва да има по голяма бързина на накъсване на масата която подава на инжекторите и т.н. и т.н. ......... :D Така че............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нитрос (NOS) :D

Нитроса е газ който при сгъстеено състояние е течен но при впръскване е газ , който се впръсква в всмукателния колектор след въздушния филтър , и този газ се управлява под строга последователност или от шофиора или от електроника която следи оборотите на мотора... целта е да се даде втори шут на колата когато тя започне да "издиша".........т.е. при високи обороти и на висока предавка (3-та е рядкост , по скоро 4,5 или 6-та скорост.....). Ако се включи на по ниска предавка и по ниски обороти ,то тогава става много зле защото може мотора да не понесе този "взрив" и ще стане едно мазало отвсякаде.........това значи трошене на бутала, мотовилки, валове и т.н........

По съвременните системи са на няколко степени и са компютризирани така че първо да се включи едната степен ( примерно 50- 75 коня ) а след 1-2 секунди да включи и другата степен ( още 50 -75 коня) по този начин се облекчава мотора и от друга страна се ибягва превъртането на колелата и носенето по пътя като ти дойдат 150 коня отгоре..... Друг момент който е неприятен е че има закъснение, това значи че ти тръгваш и когато вече си стигнал макс. обороти, то чак тогава се включи, това е лошо защото мотора няма да издържи.............за това има спец. дюзи които продухват системата за да бъде тя в готовност.........( като на Бързи и яросни филма.... :D

Нитроса може да се ползва и наред с турбото, но там е друго.....газта не се ползва за да дава по голяма мощност а да се охлажда въздуха от турбото към мотора.......по този начин ефекта е много голям и може да се докара до двойно увеличение на мощността........Ползва се още и при ниски обороти на мотора ,с цел да му даде начална засилка , преди турбото да е нагнетило въздуха.....а и още се ползаа да се охлади интеркулера ,и по този начин се получава цялостно охлаждане на системата.........

При нитроса има други проблеми специфични , и те трябва да се решат за да може да стане нещо..........за тази цел трябва мотора да е претърпял цялостен ремонт ,като са сложени легирани бутала, снижение на компресията, центровката на запалването да се връща и да е като функция на оборотите и налягането , тъй като има голяма възможност да се получи някой сакатлък като силни детонации и трошене на буталата.......Това зависи и от горивото , количеството , ако е малко в такъв случай то веднага сместа ще обеднее и ще се получат детонации и мотора заминава.......значи трябва да има система която да следи и контролира този процес......... ЕКУ-то трябва да се пренастрои или ново , а с това атрябва и по мощна горивна система и т.н. и т.н........

Ми това е по общото в подобряването на моторите ...........

Както казах подобренията могат да се класифицират на етапи в зависимост от парите и възможностите на мотора..........сега ,съгласете със мен че на 1.3 литров мотор не можеш да сложиш примерно Нитро , щото просто няма необходимия ресурс този мотор...........за да сложиш Нитро трябва мотора да почва от 2 литра нагоре.........

Е, надявам се че съм бил полезен за темата........... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, относно оборотите на турбината мицу са доста напред с материала и произвеждат турбо още за една камара автомобили между които е и ланчия ,та при съвременните коли( не всички де) те са 250 000 - 300 000об.мин. Охлаждането им е водно и не е необходимо колата да работи 3-5 мин :D . Ролята на блоу оф винтила или дън клапата както е по-известен ,основно е свързан с остатъчното налягане в колекторите при затворена дроселова клапа , а не с лага. :D Проблема с лага се решава по принцип както си посочил с впръскване на гориво в изходящите колектори. За това при насъсканите коли дън клапите са атмосферни. един вид изпускат налягането в атмосферата. Т.е всеки път като се пусне газта се чува едно много ефектно свистене . Аз имах такъв клапан ама го махнах че беше с слаба пружина и не отговаряше за моята кола. Уесгеитите единствено разтоварват турбото и нищо друго :D . регулацията на налягането става с един клапан наречен соленоид :D и т.н............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D Bat Gogo.......не съм чувал за турбина с 300000об./мин..........може и да има но аз не съм виждал и чувал.......посочените обороти бяха примерни, за всяка турбина са различни.............има турбини на 100-120 000 об./мин. за повече не знам........

За дън клапатаа е точно така, аз не го свързвам с лага ....... а с остатъчното налягане във смукателния колектор ппри затворена дроселова клапа, не случайно посочих че ако не отвори тя, най малкото е да спраскаш филтърната кутия или въздуховода или пък направо всмукателния колектор...... Защото турбината продължава да нагнетява въпреки че си отнел газта но пък ползваш така наречената моторна спирачка.........освен това турбината има инерционен момент..... :D

За соленоида най често го натягат или пък в ЕКУ-то му "казват" да отваря по късно ,от там се дължи и прословутия "чип" туннинг на мотора.............или пък ако е механичен се натяга така че да отваря по късно....

А какво сложи на мястото на клапата...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аааа, да , прав си Гого, объркал съм го за Лага........ :mad: сега се зачетах какво съм постнал......... :icon_bye: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

точно такава атмосферна ама за друга кола и издишаше по-рано .... :D .Сега съм взел клапан от стария еклипс - 92 год. защото е по здрав и не изпуска налягане. А клапата ако не отвори- (НЯМА такъв случай защото като е преебана се отваря по-рано), но въпреки това не може да направи нищо на филтърната кутия, защото налягане има само м/у турбото и цилиндъра . М/у ф-ра и турбото- вакуум :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

пичове ако ниакои иска да си полира колектора(всмукателния) и ви мързи един симпатяга се занимава по принтзип полира джанти и рами на мотори е го и моиа

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...