Премини към съдържание

Експеримент 100 Октан


Nikolai40

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Много си харесвам Галанта и освен, че използвам само оригинални части при смяна, и наливам скъпо масло, смятам да вложа и повече пари за по- качествено гориво .Старая се да вложа повече ресурс в момента за поддръжка, за да инвестирам в бъдещето на колата и нейния живот. За това смятам да започна да сипвам САМО високооктаново гориво (96 октан и нагоре) . Ще следя как се държи агрегата и ще споделям, какво се е случвало при различни ситуации и бензиностанции. Надявам се да бъда болезен .

 

Ще започна с описание на моя Галант . След това ще коментирам различните бензиностанции, от които съм зареждал, и какъв ефект съм усетил върху автомобила до сега.

 

Автомобил:

 

Галант 8-мо поколение 2002 г. Модела е Avance . Двигател 2.5 V6 бензин . Автоматична типтроник кутия . Седан .

Карам го от 3 години и съм навъртял 20 000 км с 95 октаново гориво. Внос е от Австрия.

 

Първо зареждане с 100 Октан от ОМВ на 03.02.2016г (преди двам месеца).

 

Интересно ми беше да усетя реално, има ли разлика между висококачественото гориво(100 октан) с добавки и нормалното (95 октан). За това реших да сипя до горе.

 

Първи впечатления:

Като запалих колата, ми се стори една идея по тиха. По принцип V6 мотора е изключително плавен и добре уравновесен, но като работа ми се стори още по тих и равномерен. След това смело потеглихме напред . В движение не може да се определи дали е по умен или не. Качих се на Околовръсното, за да пробвам по рязко набиране. Може и да се лъжа но сякаш се усеща разликата. НЕ казвам, че дава повече коне, просто усетих, че някакси набира по-смело и по-рязко от колкото преди. В ниска скорост 40,50 се усеща най-силно разликата. В ниските обороти 1800, 2000 вдига много рязко. Имам предишен опит и мога да усетя че има някаква разлика (не говорим за 100 коня отгоре разбира се) . С повишаването на обороти се усеща все така стабилно . Това за ускорението. После пибирането . Направи ми впечатление на светофарите, че оборотите падат пвече от колкото с 95 октана. Какво имам предвит, при типтроника попринцип, когато загрее колата и е в спряло положение оборотите падат под 900 об/мин. При мен попринцип падат на около 700 об/мин. Със 100 октана паднаха към 500 об/мин.(разбира се може и да не се дължи на горивото, просто предполагам). Интересно ми е ако някой може да сподели опит или знае дали е заради горивото :icon_hmm: И се прибрах смело и безотговорно. На следващия ден слизам да я запаля при студен агрегат. При мен има едно странно цъкане на двигателя след студен старт дза 2/3 минути. Чел съм вече от форума, че могат да бъдат повдигачи, но при мен не са, защото са сменени преди 5 000 км. Та се връщам към паленето. Паля и вече не се чува този неприятен звук. Не можах да повярвам. До ден днешен карам само с 100 октан и това тракане липсва. Засякал съм разход само градско в София 11/12 на 100 км (същия като с 95 октан). В първия месец с горивото от ОМВ.

 

Следващия месец реших да видя има ли разлика на тези промени, които споменах, ако сипя от друга бензиностанция. Реших да пробвам (нарочно) с по-неизвестна марка бензиностанции. Та сипах отново пълен резервуар от "Круиз" само две има в София, и двете са в кв. Слатина. Висококачественото гориве, което те предлагат се казва 99+. Попитах ги, колко е октановото число на това гориво и те ми отговориха, че всеки път може да е различно, но те гарантират с това, че е над 99 октаново всеки път, когато зареждаш (интерено ми се видя) .

 

И сега да сравним:

Като е запалена и е в спряло състояние, агрегата си остана отново тих, не се увеличи звука който издава, когато се сипе обикновен 95 бензин.

При ускорение се усещат същите параметри, една идея по-приятно и рязко набиране . Мотора работи изключитело равномерно и приятно. На светофар при покой и загряла отново оборотите падат до 500 . Предполагам, че това ще доведе до по-малък разход в спяло състояние. Сутрешно време при студен старт отново липсва неприятно тракане . Кеф .

 

Да обобщим :

До днешна дата карам само от "Круиз" 99+ октан . Сипвам до горе. Автомобила се усеща мног приятно и агрегата "мърка" . Не виждам разлика в разхода на гориво, както се рекламира, но със сигурност има по-малко или никакви детонации. Усеща се, че мотора се е по-плавен и приятен. До сега не съм правил тест на дълъг път. Края на месеца ще ходя до Варна и ще споделя точно, колко съм сипал, колко е изгорила и ще сравним как ще бъде на дълъг път, като ще коментирам и от къде ще сипя гориво и други подробности.

 

Това за сега.

 

Поздрави и приятно каране на :plane:

 

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много пъти съм си правил експеримента с двата вида октаново число на бензините, от различни бензиностанции(естествено това беше докато не сложих газова уредба). От където и да заредя, високооктановия бензин е мечтата на галанта! Аз лично усещах осезаема разлика в донабирането на колата, особено след 100км/ч. Разлика в разхода - минимална :icon_thumbup:

Определено много харесва такъв вид гориво колицата. :rulez: Но, бърка яко в джоба, спор няма. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Only one car has such sound", особено със 100 октанов бензин звука на двигателя "гали ухото" :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно си е че бърка, но като го сметнеш със 15 стотинки по-скъпо е от нормалното гориво в бензиностанция "Круиз". Аз 15 стотинки за литър винаги ще ги преглътна, за да инвестирам в дълготраен живот на автомобила си. След 5 години Галанта вече ще е на 20 ... Тогава, който си го е запазил ще кара невероятен ретро автомобил според мен :rulez:

 

Поздрави колега и приятно каране на :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно си е че бърка, но като го сметнеш със 15 стотинки по-скъпо е от нормалното гориво в бензиностанция "Круиз". Аз 15 стотинки за литър винаги ще ги преглътна, за да инвестирам в дълготраен живот на автомобила си. След 5 години Галанта вече ще е на 20 ... Тогава, който си го е запазил ще кара невероятен ретро автомобил според мен :rulez:

 

Поздрави колега и приятно каране на :plane:

 

За съжаление тази тема ще е полезно четиво след 4, 5 години. Когато се натрупа достатъчно информация от по няколко хиляди километра пробег с всяко гориво на въпросната кола. За целта може да се ползва някоя от онлайн платформите за засичане на разход пълно-пълно и да се види евентуално разлика между различните горива.

Разлика между 100 октановия бензин, който аз ползвам от 3 вериги бензиностанции не намирам. Изводите за 15 стотинки на литър и някаква дълговечност на двигател на 14 годишна кола са или сектантство или скрита или явна реклама.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или за изчистване на дюзите,като слагам по 20 лева на месец и си карам на газ през останалото време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е изводът - "Веднага отивам да сипя "Круиз" 99+ октан, сегашният ми безинджия - е уволнен"!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пффф аз 4г съм карал само със 100 октана,но последните 3г мешам,къде 100 къде по-малко,разлика в разхода минимална за сметка на по-дълъг живот на двигателя предполагам,но едва ли ще го карам с орлите.Равносметката е че в Бг горивата са пълен боклук,казвам от опит.2г в Гърция с тяхно гориво,мааалко по арно от нашето,1г в Германия повдигачите не се чуваха ама никак,двигателя беше все едно излязъл от конвейра,1г в Белгия също като в Германия и по малко из доста страни в Европата 50% по-добре от Бг.Извода че в България само си внушаваме,че 100 октановия е баси великото гориво,а то всъщност е като 95 в почти всички страни в Европа. Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За бензиностанции Круиз има... слух (да го наречем), че уж "Гръцкото" гориво наистина идва от Гърция, обаче само минава през там, но реално идва от ИД, рафинирано незнайно къде и без никакви стандарти. Аз се подведох и налях нафта от тяхната, уж обслужвали Бърза Помощ в София, връхта, ала бала .. колата направо умря .. сутрин пали и тресе, върви много по-зле, няма тяга, ужас някъв .. едвам го изгорих този резервоар ей днеска и нямам търпение да си налея пак от нормална бензиностанция... Отделно и персонала и цялото излъчване ми е криминално на мен в Круиз, не мисля повече да стъпвам там.. плюс наистина за кола на 14 години и незнайно колко км малко се превъзнася ОП ми се струва ... ма лощо няма де, всички сме били така :icon_thumbup:

 

Иначе Галанта най-обичаше Лукоил обикновен 95 и Шел малкия В-Пауър. Определено много по-добре се държеше с 95 гориво (макар че малкия В-Пауър е 98) от колкото с прехвалените 100 на Еко и ОМВ ... според мен има значение предварението как е заложено в горивните таблици.. реално електрониката ако не го мърда според октана, половината ефект се губи и е плацебо предимно (безсмислената набутвация тип "Аз като имам 5 лв и си вземам нещо за жигулката" я оставяме на страна) :D

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 7 години каране на Галанта, само веднъж съм сипвал обикновен А95 и то от Лукойл- ускорение и максимална скорост не ме интересуват много, но работата на място стана ужасна - претрисане, което се усеща сериозно в купето. Дали не съм уцелил хубав бензин или просто на този мотор не му понася А95 е друг въпрос. Пробвал съм всички "премиум" бензини (по няколко резервоара от всеки един вид) и най-добре се държи с Shell V-Power 95. Преди на ЕКО имаше един А95+, но го спряха, а новият А100 Кинитрон не ми харесва - цената му е доста за това, което предлага. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм всички "премиум" бензини (по няколко резервоара от всеки един вид) и най-добре се държи с Shell V-Power 95.

Значи не съм се заблуждавал .. и при мен беше така, а за Лукоил понеже по едно време ходех да търся да зареждам само от там е имало 2-3 случая да попадна и аз на гадна партида ..

 

Shell V-Power 95 = 98 октаново число. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес за сравнение сипах от Шел , най-високия клас V-power 100++ . Там пък го рекламират, като горивото с най-много добавки в българия. Били над 50 ... Чесно казано, не видях разлика с другите 100 октанови бензини . Явно трябва да побвам V-Power 95, да видим колегите за какво говорят .

 

Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или за изчистване на дюзите,като слагам по 20 лева на месец и си карам на газ през останалото време.

 

И аз съм така, само дето дето сипвам по 20 литра бензин 100+ на месец от ЕКО и газта само от бензиностанции, които НЕ ползват Лукойл терминали.

 

Преди много години пробвах галанта, който карах тогава с Б90-130(този който сипват на самолетите) - нямам думи, макар че беше руско производство. После го изследвахме с колега от МЕИ-то и се оказа с октаново число 115.

 

При всеки случай се потвърждава теорията, че високо-оборотни мотори с ниско ниво на компресия с държат много по-добре с високо-октаново гориво. А добавките са в 90% търговски трик и 10% подобряват изгарянето, почистването и вътрешното смазване.

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес за сравнение сипах от Шел , най-високия клас V-power 100++ . Там пък го рекламират, като горивото с най-много добавки в българия. Били над 50 ... Чесно казано, не видях разлика с другите 100 октанови бензини . Явно трябва да побвам V-Power 95, да видим колегите за какво говорят .

 

Поздрави :mitsu-smiley:

 

Е ти какво очакваш, да стане все едно си във филма Такси, отвсякъде да започнат да излизат спойлери, ауспуси и да се включи нитрото. Да е намазана филия да видиш разликата, ма то ....

Както е отбелязал Богдан, на малките високо оборотни мотори им трябва бензин с висок октан, на американските бангии се слага 89, защото са с голям обем и ниски обороти, там горивото е по-евтино, но за сметка на това се налива повече пъти. Премиума им го има на западното крайбрежие и той е с октаново число 91.

И Роска, моли се да не си наливал руски дизел на двигател помпа-дюза, че след това много се реве. Тук руски дизел предлага само Марешки и затова е толкова евтин, защото е с високо съдържание на сяра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти какво очакваш, да стане все едно си във филма Такси, отвсякъде да започнат да излизат спойлери, ауспуси и да се включи нитрото. Да е намазана филия да видиш разликата, ма то ....

Както е отбелязал Богдан, на малките високо оборотни мотори им трябва бензин с висок октан, на американските бангии се слага 89, защото са с голям обем и ниски обороти, там горивото е по-евтино, но за сметка на това се налива повече пъти. Премиума им го има на западното крайбрежие и той е с октаново число 91.

И Роска, моли се да не си наливал руски дизел на двигател помпа-дюза, че след това много се реве. Тук руски дизел предлага само Марешки и затова е толкова евтин, защото е с високо съдържание на сяра.

 

Американският бензин не е с по-ниско октаново число от този в Европа, най-кратко казано, макар и обозначенията на пръв поглед да говорят друго. Днес налях 98 от Лукойл, че ми е близо до офиса и разлика, както винаги, не намирам. Двигателят е над 3 литра бензин.

 

Отделно, поради спецификата на работата ми, знам много повече за произхода, съхранението и качеството на горивата, продавани в България, но не бих могъл да коментирам това публично.

 

Керосинът наистина върши отлична работа в ДВГ, но крие някои несимволични рискове :icon_thumbup:

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е интересна и мисля да споделя моя опит до момента с горивата на Галант V6 ръчка. Сипвал съм бензин от следните бензиностанции: Петрол, ЕКО, Ромпетрол, Шел, ОМВ и Лукойл. Пробвал съм и високо-октановите такива и между тях не намирам разлика. Единственото, което се усеща веднага при високо-октановите горива е утихването на характерните вибраций на празен ход. При мен обаче се качва разхода с 1 до 2 литра градско с тези горива.

 

Това е причината сега да сипвам ОМВ 95 и съм доволен, като за нормално градско каране в София разхода ми се върти около 10-11л. и си джиткам :mitsu-smiley:

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз единствен път съм слагал 95, когато си купих колата докато я прибера - разхода беше главоломен. След това винаги и до сега карам само на Racing 100 на Shell (по-рано съм слагал и от ЕКО и ОМВ, вече не). Никакви разлики в шумове и вървене не мога да коментирам. При мен разликата е в икономичността с висококачественото гориво, която е значителна и вярвам че се отразява много по-добре на здравето на мотора - 2.4 GDI.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

На Круиз Дизела им е хубав доказано! И по тая логика сипвам и бензин там на Евото 99+ (в София с отстъпката е 2,00 лв :icon_clap: ) вече 20 000 км минах няма ядове ОСВЕН в Пазарджик в 1 часът сутринта бях на резерва пълня до горе колата запали и умря ...... (не ми се обяснява защото вече ревах по тоя случаи в много форуми) Ще кажа какво стана после сипахме 1 шише бензин от колонката беше мътна вода с черни лайна и малко бензин отгоре - на са седната колонка бензина перфектен. Създадоха ми 4-5 часа главоболия. Персонала бяха пълни кавали и ми казаха че няма какво да направят и едва ли не да се оправям тях не ги интересува. Попитах ги за телефон да се свържа с някои ,които може да поеме отговорност и да направи нещо по въпроса. Казаха ми ами няма на кои питах шеф а - у а няма братче. Докато не видях един телефон с малки букви на вратата вдигна ми една жена Моника областен управител. Нещата за сега бяха същите и ми каза че най-вероятно е от колата не е от бензина но ще дойде да провери на място и се дигна и дойде във вече 2:30 часът и като видя за какво става въпрос ми се извини обажда се тук и там ама денонощен сервиз няма Както и да е дълго и широко платиха си ремонт 2000лв в балкан стар без да се обясняват и да задават въпроси. Реално си поеха пълна отговорност както трябва да бъде. Обяснението им е технически проблем с филтъра на колонката но по приказки от познати и 3-ти лица най-вероятно тия индивиди на бензиностанцията са правили някакви шмекерии да си крадат бензин. Все пак Единия беше със "спортен тунингован опел" (или нещо друго неразпознаваемо) После имах 1 месец гъдел и сипвах само на ЕКО но сега сипвам пак само на Круиз в София (този да зала Армеец) и нямам проблем брат ми на Cayman S само там пак няма проблем. А пак да кажа 2лв са си 2 лв не са 2,40. Макар че аз съм супер зарибен за Е85 горивата и нямам търпение да почнат да се предлагат в БГ а гледах че в Лукоил имат 5% етанол в горивата и се чудя 5% са си 5% хахахха ама нямат 100 октана

И ако се чудите как се точи 50 и няколко литра бензин еи го на + приятели- зяпачи и даващи акъл

13900542_1208183839204592_1592044278_n.jpg

А това е снимка на вкусния сок в домашни условия !

unnamed.jpg

Цетката на помпата

1111.jpg

2222.jpg

Редактирано от Kiril_90
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление тази тема ще е полезно четиво след 4, 5 години. Когато се натрупа достатъчно информация от по няколко хиляди километра пробег с всяко гориво на въпросната кола. За целта може да се ползва някоя от онлайн платформите за засичане на разход пълно-пълно и да се види евентуално разлика между различните горива.

Разлика между 100 октановия бензин, който аз ползвам от 3 вериги бензиностанции не намирам. Изводите за 15 стотинки на литър и някаква дълговечност на двигател на 14 годишна кола са или сектантство или скрита или явна реклама.

 

Абе всичко е относително. Нормалните галанти имат достатъчно разредени мотори за да няма никъв смисъл от 100 октановия (освен, може би, факта, че обикновено е внос и е по-качествен като бензин). Обаче VR-а не смея да го карам с 95, особено в по-топло време, щото си трака. Като сложа голям кулър, ще го пробвам пак, но със стоковия не препоръчвам на никой да сипва 95.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Аз отдавна съм останал с впечатление, че българското A95 е някакъв по-нисък октан, а може би A98(бг)=A95(истинско), понеже половин километър след като заредя 95 двигателят работи с някакъв по-остър звук. После се адаптира по knock-сензорите и си намалява аванса като за A92 и всичко си е ок до следващото зареждане. Това обяснява и хилядите истории как из цяла Европа разходът на колата е един, но влезе ли в България, започва да харчи с 1-2 литра отгоре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...