WVO Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Здравейте, започвам конверсия на галанта си в електро такъв. Крайната цел е: 200км пробег с едно зареждане, при скорост до 90км/чTop speed - 160км/чПродължителна мощност - 100к.с.Кратковременна мощност 10сек - 220к.с.Тегло до 1500кг. За момента съм събрал някой от компонентите:Двигателите ще са 2 (kostov 9'HV 220V 32kw) един над друг куплирани с ремък) - за момента имам 1 колкото да тръгне колата Скоростната кутия остава, съединителя също.Батерийте - 60бр. 200Ah Lion 3,7V - за момента имаме 10бр. колкото да тръгнем Вакуум помпа и хидравлична помпа - 12VКлиматик - с отделен малък двигател - за момента имаме 500ватов - който върши 'горе доле' работа Отопление - в процес на обмисляне Ето малко снимки - клик За момента сме свалили стария двигател: който си работи отлично и се продава в тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=34554 Ако имате интерес към проекта ще ъпдейтвам темата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Успех с начинанието :icon_thumbup: . Ще следя с интерес темата и ако може да помоля за ориентировъчна информация за компоненитите като цена. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Колега шапка ти свалям за инициативата. Лично аз не бих се захванал да електризирам именно галант, защото е прекалено тежък седан. По скоро бих работил с малка количка, но "хвала!" за желанието и идеята. Ще следя прогреса с огромен интерес. Може ли да попитам според теб една такава конверсия колко би коствала? Знам че тези батерии не са никак евтини. Моторите също. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrenkrustev Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Успех с реализацията.Ще следим темата с интерес :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Защо галант, тези неща не се ли правят с леко купе? Как остава съединителя и скоростите? Или това на първо време да се види как ще са нещата. Иначе евала за мерака :mitsu-smiley: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 2 юни 2015 Сподели Публикувано 2 юни 2015 Лелееее е товa не го очaквaх дa видя или чуя гaлaнт електромобил!Евaлa колегa дaно успееш! A просто от любопитство ЗAЩО?От екологичнa гледнa точкa, от интерес или от усещaнето кaк нaбирa електромобилa което е зверско!Кaрaл съм Теслa М преди две години в норвегия и бях просто зaшеметен от ускорението ,но повече от 95км не вдигaше и повече от 80км пробег не можеше дa мине свършвaше бaтериятa и все пaк ускорявa зверски! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 2 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 2 юни 2015 Благодаря за подкрепата. Значи галанта си ми харесва и не искам да се разделям с него. Като тегло е среден клас нито прекалено тежък нито прекалено лек - 1350кг е моят, теглил съм го 2пъти. А защо го правя ли: Мерак, Кеф, Привързаност, Хоби, всеки иска да е различен, а и реших да го съчетая и като дипломна работа - за магистърската ми степен, която я отлагам вече 2ра година понеже проекта върви бавно. Не съм първия 'ЛУД' нито последния, който ще прави такова нещо. В америка има хиляди хора занимаващи се с това ето ви един линк: клик . Като цена вероятно ще надхвърли 10к - но пари се изкарват - успявам да отделям от заплатата.Ето ви малко цени:Двигател - 3к лвКонтролер за момента ще ползвам от електрокар, който е слаб 120v/275A - 300лв за в бъдеще разработвам такъв за 400V/1000A ще излезе около 800- 1000лвВакуум п-па - има ги 2ра ръка - 60лвхидравлична п-па - пак 2ра ръка - 120лвБатерийте това е основният разход - има много варианти - аз съм се спрял на такива от лаптоп клетки (все пак и Тесла е с такива )Разбира се има и периферия - като конвертор от голямата батерия към - 12V и зарядно - но тях също ще си правя сам. До края на семицата - ще монтираме ел. двигателя и другата седмица ще са първите проби - надявам се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 Страхотно. Ако ти трябват още батерии за лаптоп свиркай. Предполагам говориш за 18650 ? Ако да, имам около 10тина които са в добро състояние. Единствения недостатък на тези батерии обаче е че при екстремно ниски температури падат изключително бързо (говоря за нашите зими). Не знам как ще превъзмогнеш този фактор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jorkata-160 Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 :icon_thumbup: Лудите като теб движат прогреса!!! Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 Благодаря за подкрепата. Значи галанта си ми харесва и не искам да се разделям с него. Като тегло е среден клас нито прекалено тежък нито прекалено лек - 1350кг е моят, теглил съм го 2пъти. А защо го правя ли: Мерак, Кеф, Привързаност, Хоби, всеки иска да е различен, а и реших да го съчетая и като дипломна работа - за магистърската ми степен, която я отлагам вече 2ра година понеже проекта върви бавно. Не съм първия 'ЛУД' нито последния, който ще прави такова нещо. В америка има хиляди хора занимаващи се с това ето ви един линк: клик . Като цена вероятно ще надхвърли 10к - но пари се изкарват - успявам да отделям от заплатата.Ето ви малко цени:Двигател - 3к лвКонтролер за момента ще ползвам от електрокар, който е слаб 120v/275A - 300лв за в бъдеще разработвам такъв за 400V/1000A ще излезе около 800- 1000лвВакуум п-па - има ги 2ра ръка - 60лвхидравлична п-па - пак 2ра ръка - 120лвБатерийте това е основният разход - има много варианти - аз съм се спрял на такива от лаптоп клетки (все пак и Тесла е с такива )Разбира се има и периферия - като конвертор от голямата батерия към - 12V и зарядно - но тях също ще си правя сам. До края на семицата - ще монтираме ел. двигателя и другата седмица ще са първите проби - надявам се.Евала, пич! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifАко този проект е успешен ще чакаме следващото поколение Електро VR-4 ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
C0ldblooded Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 Браво, поздравления Интересно ми е и на мен обаче защо са оставени скорости и съединител? Не претендирам да съм прекалено технически грамотен в това отношение, но съм с впечатление че при електромобилите няма нужда от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 (редакция) Браво, поздравления Интересно ми е и на мен обаче защо са оставени скорости и съединител? Не претендирам да съм прекалено технически грамотен в това отношение, но съм с впечатление че при електромобилите няма нужда от тях. Може би, защото на първо време мотора е слаб. По този начин силата му ще се редуцира към колелетата през кутията и дифа. 32 кв. са около 44 к.с. което за галант си е малко, макар и високия В.М. от буквално нулеви обороти. П.С. Колега, а какви са максималните обороти на този ел. двигател? Редактирано 3 юни 2015 от Емил Димитров Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 (редакция) Чисто електрическо задвижване в случая би означавало малък пробег, задължително номер на приятел с МПС с теглич на бутон за бързо набиране и често оглеждане за ел. контакт, който не е ясно дали всеки ще ти даде да ползваш. Отделно времето за зареждане едва ли ще е малко. За да е още по-добре, може да предвидиш малък дизелов двигател, чиято работа да е единствено да връцка генератор за зареждане на батериите. Може да вземеш например от VW Lupo или подобен - трицилиндров дизел с разход един каскет нафта на час. Пада зарядът до 40% примерно и двигателят се включва. Това ще увеличи пробегът в пъти. Предполагам ел. двигателя ще го сложиш на входящия вал на скоростната кутия и така ще се задвижва. То има и вариант да се направи 4х4, като двойното би могло да дойде от два електромотора на двете задни колела. Как става синхронизацията с ДВГ (двата моста да въртят еднакво бързо) не знам, но ми се вижда готино. Редактирано 3 юни 2015 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 3 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 3 юни 2015 Чисто и просто - най-лесният начин за предаване на задвижването е чрез съществуващата скоростна кутия и съединител. Ел моторът се слага на мястото на ДВГ-то посредством адапторна плоча.Понеже съм си и привърженик на ръчката, пък и скоростите доста улесняват работата на моторът при потегляне (не че не може да тръгне и на 5-та), но и динамиката е по-голяма. Може би, защото на първо време мотора е слаб. По този начин силата му ще се редуцира към колелетата през кутията и дифа. 32 кв. са около 44 к.с. което за галант си е малко, макар и високия В.М. от буквално нулеви обороти. П.С. Колега, а какви са максималните обороти на този ел. двигател? Тези 32kw са номиналната мощност на мотора при 6800 оборота. По принцип ел. моторите издържат кратковременни претоварвания от порядъка на 2 - 3 пъти - без лоши последствия. Производителят е дал че за около 15сек (достатъчно при набиране) моторът може да осигури 80KW и то с к.п.д. близо 80% така че се очаква галантът да върви даже и по-добре от дизела. А след монтажа на 2рия двигател - може би ще гони и V6-така. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 3 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 3 юни 2015 Чисто електрическо задвижване в случая би означавало малък пробег, задължително номер на приятел с МПС с теглич на бутон за бързо набиране и често оглеждане за ел. контакт, който не е ясно дали всеки ще ти даде да ползваш. Отделно времето за зареждане едва ли ще е малко. За да е още по-добре, може да предвидиш малък дизелов двигател, чиято работа да е единствено да връцка генератор за зареждане на батериите. Може да вземеш например от VW Lupo или подобен - трицилиндров дизел с разход един каскет нафта на час. Пада зарядът до 40% примерно и двигателят се включва. Това ще увеличи пробегът в пъти. Предполагам ел. двигателя ще го сложиш на входящия вал на скоростната кутия и така ще се задвижва. То има и вариант да се направи 4х4, като двойното би могло да дойде от два електромотора на двете задни колела. Как става синхронизацията с ДВГ (двата моста да въртят еднакво бързо) не знам, но ми се вижда готино. Обмислял съм го - само че с бензинов агрегат - има ги мънички като куфарче и може да се направи сваляемо, т.е. когато ще се ходи на дълъг път се монтира. А и все пак очакваме 'УЖ' за в близките 4- 5 години да инсталират повечко зарядни станции из страната. Между другото батерийте могат да се заредят до около 60% за един час (само че трябва мощно зарядно). Но това им скъсява малко живота - бавният заряд е щадящ. Обмислям да комбинирам йонните батерии и полимерни - такива за RC модели, които могат да се зареждат до близо 80% за по-малко от 30мин. За момента карам ел. скутер с такива батерии и се държат доста добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 3 юни 2015 Сподели Публикувано 3 юни 2015 Браво и успех с начинанието ,колега. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A9A Публикувано 4 юни 2015 Сподели Публикувано 4 юни 2015 Каква е масата на автомобила след като си изхвърлил всичко, което е свързано с работата на дизел (двигател, гърнета, резервоар...) ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 4 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 4 юни 2015 Каква е масата на автомобила след като си изхвърлил всичко, което е свързано с работата на дизел (двигател, гърнета, резервоар...) ? Малките работи (периферията + кюнците) ги теглих с електронна везна - около 65кг , резервоара (още не съм го свалил) предполагам че празен е между 15 и 20кг + 60кг гориво = 80кг. Двигателят не знам колко тежи - приемам че е между 140 - 180кг. Значи в момента масата е по-малка с около 250- 300 кг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 4 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 4 юни 2015 Ето малко свършена работа за днес. http://media.snimka.bg/s1/4634/035511550.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4634/035511551.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4634/035511552.jpg?r=0 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 5 юни 2015 Сподели Публикувано 5 юни 2015 Браво колега,шапка ти свалям за инициативата, отдавна чаках да пуснеш тази тема и ще я следя с интерес. Пожелавам ти всичко да стане в най-кратки срокове както и да бъде безпроблемно и да ти спори работа.Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 26 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 26 юни 2015 Здравейте, имахме малко забавяне с подкарването на машинта - но вече е в движение. Имаше доста умуване кое къде ще стои. За сега много от нещата са временно разположени. Батериите са в багажника. http://media.snimka.bg/s1/4697/035637601.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4697/035637600.jpg?r=0 Първият тест беше проведен с напрежение 50 волта. Резултата не беше задоволителен. Максималната скорост която развихме беше 40км/ч, но все пак използвахме само 5kw мощност.Тази неделя предстоят тестове с напрежение 70V очакваме скорост - 60км/ч. Скоро ще кача видео. Между другото усещането в колата е много приятно - доста тихо. Най-шумното нещо в колата е вакуум помпата - понеже е бутална с мембрана и като се включи - издава звуци на форсиран дизел :D. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 28 юни 2015 Сподели Публикувано 28 юни 2015 Супер колега много ми харесва идеята ти !!!! Мислил ли си за генератор , който да е на принципа на климатика . Мисълта ми е когато достигне определена стойност батерията той да се включва. Например постоянно зацепен с ремък към двигателите и при достигани на 50% заряд да се включва като климатика с магнитна котва. Или примерно да е отделен от ремъка но когото има нужда пружина да го дръпне към ремъка. Като електро котва го пусне да зацепи. Късмет в начинанието . Ще чакам следващи публикации . :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
WVO Публикувано 29 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2015 Колега нещо не ти разбирам идеята. За какво ми е друг генератор - когато мога да използвам задвижващия ел. мотор в генераторен режим при спиране. Btw, ето едно видео - тест на 60V (само не разбрах защо се качи наопаки видеото) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 30 юни 2015 Сподели Публикувано 30 юни 2015 Много готино. И си звучи съвсем прилично браво за първите успешни резултати ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.