Премини към съдържание

Електро Галант


WVO

Препоръчано мнение

Здравейте, започвам конверсия на галанта си в електро такъв.

 

Крайната цел е: 200км пробег с едно зареждане, при скорост до 90км/ч

Top speed - 160км/ч

Продължителна мощност - 100к.с.

Кратковременна мощност 10сек - 220к.с.

Тегло до 1500кг.

 

За момента съм събрал някой от компонентите:

Двигателите ще са 2 (kostov 9'HV 220V 32kw) един над друг куплирани с ремък) - за момента имам 1 колкото да тръгне колата :)

Скоростната кутия остава, съединителя също.

Батерийте - 60бр. 200Ah Lion 3,7V - за момента имаме 10бр. колкото да тръгнем :)

Вакуум помпа и хидравлична помпа - 12V

Климатик - с отделен малък двигател - за момента имаме 500ватов - който върши 'горе доле' работа

Отопление - в процес на обмисляне :)

 

Ето малко снимки - клик

 

За момента сме свалили стария двигател: който си работи отлично и се продава в тази тема: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=34554

 

Ако имате интерес към проекта ще ъпдейтвам темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Успех с начинанието :icon_thumbup: . Ще следя с интерес темата и ако може да помоля за ориентировъчна информация за компоненитите като цена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега шапка ти свалям за инициативата. Лично аз не бих се захванал да електризирам именно галант, защото е прекалено тежък седан. По скоро бих работил с малка количка, но "хвала!" за желанието и идеята. Ще следя прогреса с огромен интерес. Може ли да попитам според теб една такава конверсия колко би коствала? Знам че тези батерии не са никак евтини. Моторите също.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо галант, тези неща не се ли правят с леко купе? Как остава съединителя и скоростите? Или това на първо време да се види как ще са нещата. Иначе евала за мерака :mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лелееее е товa не го очaквaх дa видя или чуя гaлaнт електромобил!

Евaлa колегa дaно успееш!

 

A просто от любопитство ЗAЩО?

От екологичнa гледнa точкa, от интерес или от усещaнето кaк нaбирa електромобилa което е зверско!

Кaрaл съм Теслa М преди две години в норвегия и бях просто зaшеметен от ускорението ,но повече от 95км не вдигaше и повече от 80км пробег не можеше дa мине свършвaше бaтериятa и все пaк ускорявa зверски!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подкрепата. Значи галанта си ми харесва и не искам да се разделям с него. Като тегло е среден клас нито прекалено тежък нито прекалено лек - 1350кг е моят, теглил съм го 2пъти.

 

А защо го правя ли: Мерак, Кеф, Привързаност, Хоби, всеки иска да е различен, а и реших да го съчетая и като дипломна работа - за магистърската ми степен, която я отлагам вече 2ра година понеже проекта върви бавно.

 

Не съм първия 'ЛУД' нито последния, който ще прави такова нещо. В америка има хиляди хора занимаващи се с това ето ви един линк: клик .

 

Като цена вероятно ще надхвърли 10к - но пари се изкарват - успявам да отделям от заплатата.

Ето ви малко цени:

Двигател - 3к лв

Контролер за момента ще ползвам от електрокар, който е слаб 120v/275A - 300лв за в бъдеще разработвам такъв за 400V/1000A ще излезе около 800- 1000лв

Вакуум п-па - има ги 2ра ръка - 60лв

хидравлична п-па - пак 2ра ръка - 120лв

Батерийте това е основният разход - има много варианти - аз съм се спрял на такива от лаптоп клетки (все пак и Тесла е с такива :) )

Разбира се има и периферия - като конвертор от голямата батерия към - 12V и зарядно - но тях също ще си правя сам.

 

До края на семицата - ще монтираме ел. двигателя и другата седмица ще са първите проби - надявам се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно. Ако ти трябват още батерии за лаптоп свиркай. Предполагам говориш за 18650 ? Ако да, имам около 10тина които са в добро състояние. Единствения недостатък на тези батерии обаче е че при екстремно ниски температури падат изключително бързо (говоря за нашите зими). Не знам как ще превъзмогнеш този фактор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подкрепата. Значи галанта си ми харесва и не искам да се разделям с него. Като тегло е среден клас нито прекалено тежък нито прекалено лек - 1350кг е моят, теглил съм го 2пъти.

 

А защо го правя ли: Мерак, Кеф, Привързаност, Хоби, всеки иска да е различен, а и реших да го съчетая и като дипломна работа - за магистърската ми степен, която я отлагам вече 2ра година понеже проекта върви бавно.

 

Не съм първия 'ЛУД' нито последния, който ще прави такова нещо. В америка има хиляди хора занимаващи се с това ето ви един линк: клик .

 

Като цена вероятно ще надхвърли 10к - но пари се изкарват - успявам да отделям от заплатата.

Ето ви малко цени:

Двигател - 3к лв

Контролер за момента ще ползвам от електрокар, който е слаб 120v/275A - 300лв за в бъдеще разработвам такъв за 400V/1000A ще излезе около 800- 1000лв

Вакуум п-па - има ги 2ра ръка - 60лв

хидравлична п-па - пак 2ра ръка - 120лв

Батерийте това е основният разход - има много варианти - аз съм се спрял на такива от лаптоп клетки (все пак и Тесла е с такива :) )

Разбира се има и периферия - като конвертор от голямата батерия към - 12V и зарядно - но тях също ще си правя сам.

 

До края на семицата - ще монтираме ел. двигателя и другата седмица ще са първите проби - надявам се.

Евала, пич!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, поздравления :) Интересно ми е и на мен обаче защо са оставени скорости и съединител? Не претендирам да съм прекалено технически грамотен в това отношение, но съм с впечатление че при електромобилите няма нужда от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, поздравления :) Интересно ми е и на мен обаче защо са оставени скорости и съединител? Не претендирам да съм прекалено технически грамотен в това отношение, но съм с впечатление че при електромобилите няма нужда от тях.

 

Може би, защото на първо време мотора е слаб. По този начин силата му ще се редуцира към колелетата през кутията и дифа. 32 кв. са около 44 к.с. което за галант си е малко, макар и високия В.М. от буквално нулеви обороти.

 

П.С. Колега, а какви са максималните обороти на този ел. двигател?

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чисто електрическо задвижване в случая би означавало малък пробег, задължително номер на приятел с МПС с теглич на бутон за бързо набиране и често оглеждане за ел. контакт, който не е ясно дали всеки ще ти даде да ползваш. Отделно времето за зареждане едва ли ще е малко.

За да е още по-добре, може да предвидиш малък дизелов двигател, чиято работа да е единствено да връцка генератор за зареждане на батериите. Може да вземеш например от VW Lupo или подобен - трицилиндров дизел с разход един каскет нафта на час. Пада зарядът до 40% примерно и двигателят се включва. Това ще увеличи пробегът в пъти.

 

Предполагам ел. двигателя ще го сложиш на входящия вал на скоростната кутия и така ще се задвижва.

То има и вариант да се направи 4х4, като двойното би могло да дойде от два електромотора на двете задни колела. Как става синхронизацията с ДВГ (двата моста да въртят еднакво бързо) не знам, но ми се вижда готино.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чисто и просто - най-лесният начин за предаване на задвижването е чрез съществуващата скоростна кутия и съединител. Ел моторът се слага на мястото на ДВГ-то посредством адапторна плоча.

Понеже съм си и привърженик на ръчката, пък и скоростите доста улесняват работата на моторът при потегляне (не че не може да тръгне и на 5-та), но и динамиката е по-голяма.

 

 

Може би, защото на първо време мотора е слаб. По този начин силата му ще се редуцира към колелетата през кутията и дифа. 32 кв. са около 44 к.с. което за галант си е малко, макар и високия В.М. от буквално нулеви обороти.

 

П.С. Колега, а какви са максималните обороти на този ел. двигател?

 

Тези 32kw са номиналната мощност на мотора при 6800 оборота. По принцип ел. моторите издържат кратковременни претоварвания от порядъка на 2 - 3 пъти - без лоши последствия. Производителят е дал че за около 15сек (достатъчно при набиране) моторът може да осигури 80KW и то с к.п.д. близо 80% така че се очаква галантът да върви даже и по-добре от дизела. А след монтажа на 2рия двигател - може би ще гони и V6-така. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чисто електрическо задвижване в случая би означавало малък пробег, задължително номер на приятел с МПС с теглич на бутон за бързо набиране и често оглеждане за ел. контакт, който не е ясно дали всеки ще ти даде да ползваш. Отделно времето за зареждане едва ли ще е малко.

За да е още по-добре, може да предвидиш малък дизелов двигател, чиято работа да е единствено да връцка генератор за зареждане на батериите. Може да вземеш например от VW Lupo или подобен - трицилиндров дизел с разход един каскет нафта на час. Пада зарядът до 40% примерно и двигателят се включва. Това ще увеличи пробегът в пъти.

 

Предполагам ел. двигателя ще го сложиш на входящия вал на скоростната кутия и така ще се задвижва.

То има и вариант да се направи 4х4, като двойното би могло да дойде от два електромотора на двете задни колела. Как става синхронизацията с ДВГ (двата моста да въртят еднакво бързо) не знам, но ми се вижда готино.

 

Обмислял съм го - само че с бензинов агрегат - има ги мънички като куфарче и може да се направи сваляемо, т.е. когато ще се ходи на дълъг път се монтира.

 

А и все пак очакваме 'УЖ' за в близките 4- 5 години да инсталират повечко зарядни станции из страната. Между другото батерийте могат да се заредят до около 60% за един час (само че трябва мощно зарядно). Но това им скъсява малко живота - бавният заряд е щадящ. Обмислям да комбинирам йонните батерии и полимерни - такива за RC модели, които могат да се зареждат до близо 80% за по-малко от 30мин. За момента карам ел. скутер с такива батерии и се държат доста добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е масата на автомобила след като си изхвърлил всичко, което е свързано с работата на дизел (двигател, гърнета, резервоар...) ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е масата на автомобила след като си изхвърлил всичко, което е свързано с работата на дизел (двигател, гърнета, резервоар...) ?

 

Малките работи (периферията + кюнците) ги теглих с електронна везна - около 65кг , резервоара (още не съм го свалил) предполагам че празен е между 15 и 20кг + 60кг гориво = 80кг. Двигателят не знам колко тежи - приемам че е между 140 - 180кг. Значи в момента масата е по-малка с около 250- 300 кг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко свършена работа за днес.

http://media.snimka.bg/s1/4634/035511550.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/4634/035511551.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/4634/035511552.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,

шапка ти свалям за инициативата, отдавна чаках да пуснеш тази тема и ще я следя с интерес. Пожелавам ти всичко да стане в най-кратки срокове както и да бъде безпроблемно и да ти спори работа.

Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте, имахме малко забавяне с подкарването на машинта - но вече е в движение.

 

Имаше доста умуване кое къде ще стои. За сега много от нещата са временно разположени. Батериите са в багажника.

 

http://media.snimka.bg/s1/4697/035637601.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/4697/035637600.jpg?r=0

 

 

Първият тест беше проведен с напрежение 50 волта. Резултата не беше задоволителен. Максималната скорост която развихме беше 40км/ч, но все пак използвахме само 5kw мощност.

Тази неделя предстоят тестове с напрежение 70V очакваме скорост - 60км/ч.

 

Скоро ще кача видео.

 

Между другото усещането в колата е много приятно - доста тихо. Най-шумното нещо в колата е вакуум помпата - понеже е бутална с мембрана и като се включи - издава звуци на форсиран дизел :D.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер колега много ми харесва идеята ти !!!! Мислил ли си за генератор , който да е на принципа на климатика . Мисълта ми е когато достигне определена стойност батерията той да се включва. Например постоянно зацепен с ремък към двигателите и при достигани на 50% заряд да се включва като климатика с магнитна котва. Или примерно да е отделен от ремъка но когото има нужда пружина да го дръпне към ремъка. Като електро котва го пусне да зацепи.

Късмет в начинанието .

Ще чакам следващи публикации . :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега нещо не ти разбирам идеята. За какво ми е друг генератор - когато мога да използвам задвижващия ел. мотор в генераторен режим при спиране.

 

Btw, ето едно видео - тест на 60V (само не разбрах защо се качи наопаки видеото)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...