Премини към съдържание

"Невъзможният" тунинг


Препоръчано мнение

Здравейте,

много си харесвам колата, но трудно мога да преживея това че е като овца във вълча кожа ! Неможе така изглеждащи коли с такива двигатели да вървят само толкова и общо взето да не подлежат на никакви интервенции. Това ме депресира ! На алеята имаме Галант 2.4 GDI; слагаме си примерен бюджет от 2000 до 3000 лв; цел - 10-20 % повече мощност (20-30 к.с.); ще ми е много любопитно въпреки всичко което изчетох да видя кой какво би си направил като проект; предложения или дори направо оферти..кое е смислено и кое неоправдано !? Знам цялостното заключение ! Но искам да си представим, че задължително трябва да достигнем някаква мощност в рамките на тази сума и да задълбаем малко повече..

Знам че има не малко изписано като мнения за това по различните теми, но ще съм много благодарен ако обърнете внимание и на тази. А още по-щастлив ще съм ако накрая има реализиран поне един проект и с това да се осмисли всичко, което правим тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Навярно беше по-подходящо да пусна темата в раздела за тунинг, но сега незнам как да я преместя !?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

щрак Обади се и ги питай за какво става въпрос,ама надали ще ти хареса отговора и цената.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

щрак Обади се и ги питай за какво става въпрос,ама надали ще ти хареса отговора и цената.

 

 

Да знам за този проект, но цената за изпълнение ми изглежда поне 2 пъти над себестойността на колата (и поне 5 пъти над бюджета за който споменах)..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Турбиниран гди!!!

.....има да, един спейс стар 1.8 а доколкото съм чувал и някаква плевенска каризма.....но на колегата ще му кажа изобщо да не си помисля да прави този проект, тъй като сумите за реализирането надхвърлят 2-3 че и повече пъти от цифрата, която си е дал......за него е по добре да продаде неговата си кола,и със сумичките за проекта да си вземе Легнумче......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Турбиниран гди!!!

 

 

И смяташ, че може да се побереш в бюджета ? (всъщност това е първо предпочитание за мен, но колкото повече чета мнения се убеждавам че неможе да стане или поне не в рамките на тази сума..мога да си намеря примерно кит за 2000 лв. но май това е най-малкият проблем и от там нататък тепърва започват покупките и харча)(като пак добавям че гоним 10-20 %, не голямо надуване..но с тази степен на сгъстяване май и това не е възможно без разреждане..)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....има да, един спейс стар 1.8 а доколкото съм чувал и някаква плевенска каризма.....но на колегата ще му кажа изобщо да не си помисля да прави този проект, тъй като сумите за реализирането надхвърлят 2-3 че и повече пъти от цифрата, която си е дал......за него е по добре да продаде неговата си кола,и със сумичките за проекта да си вземе Легнумче......

 

 

Хубаво само дето ги няма тук, а вноса май е с доста горчив привкус и пак прескачаме главоломно ориентировъчната сума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 3000 лева може да сложиш друг двигател и така да ти се сбъдне мечтата .

Абе хубавото на невъзможния тунинг е, че е невъзможен :D и на края ти остават спестени едни 2- 3000 лв. ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Краткият отговор според мен е - залудо ще си дадеш парите за такова повишение на мощността.

А дългият е тук.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ще й свикнеш за 2-3 часа и ще се чудиш тя така ли вървеше или наистина върви повече. Със сигурност пак няма да върви. За да те изкефи как върви и за да ти прави удоволствие, трябва да мислиш за повишение от поне 40% или 200 коня. Тогава вече наистина ще имаш прилична мощност. Отделно мощността на магистралата се усеща по един начин и по съвсем друг в града. С 200 коня в града ще се дърпа много добре. На моменти някой може да се помисли за Себастиан Льоб докато прелита покрай блоковете. В същото време на дълъг път, особено ако наоколо няма неподвижни предмети, като сгради и дървета например, тази мощност е недостатъчна за усещане на ускорение. И ти се чудиш къде са тия 200 коня, усещам ги като 130.

За да има ефект трябва да се вземе разпределителен вал с по-агресивни гърбици. Той ще кара клапаните да отварят по-рано, да отварят повече и да затварят по-бързо. Спортен филтър също, малко отпушване на генерацията (на V6 няма нужда - тръбите са доста широки), програмируема електроника (ЕСU) и не на последно място настройка на тази електроника. Само че тази рецепта е неизгодна, тъй като себестойността на допълнителните коне е много голяма. Много по-евтино може да се доведат коне с (би)турбо двигател. В този случай пък спирачките и кутията няма да издържат дълго. Отделно ще трябва известно привикване, защото вътрешното на завоя колело ще се бори за тракция на предавки до трета, бързото потегляне от кръстовище ще е проблемно (ще се престараваш с газта и ще въртят гумите) и ако си с широки нови гуми това няма да се хареса на съединителя, защото трябва да пренася още мощност и ще се предаде и той.

Според мен форсирането на атмосферката е възможно, но допълнителната тяга излиза солено и това го обезсмисля. Обикновено се губи тягата в ниските и се подобрява тази във високите. Галантът тежи и му трябват още нютони за да прави удоволствие при даване на газ. За него 15-20% повишение си е нищо като субективно усещане.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си спести парите от тунинг и взимай VR4...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Краткият отговор според мен е - залудо ще си дадеш парите за такова повишение на мощността.

А дългият е тук.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ще й свикнеш за 2-3 часа и ще се чудиш тя така ли вървеше или наистина върви повече. Със сигурност пак няма да върви. За да те изкефи как върви и за да ти прави удоволствие, трябва да мислиш за повишение от поне 40% или 200 коня. Тогава вече наистина ще имаш прилична мощност. Отделно мощността на магистралата се усеща по един начин и по съвсем друг в града. С 200 коня в града ще се дърпа много добре. На моменти някой може да се помисли за Себастиан Льоб докато прелита покрай блоковете. В същото време на дълъг път, особено ако наоколо няма неподвижни предмети, като сгради и дървета например, тази мощност е недостатъчна за усещане на ускорение. И ти се чудиш къде са тия 200 коня, усещам ги като 130.

За да има ефект трябва да се вземе разпределителен вал с по-агресивни гърбици. Той ще кара клапаните да отварят по-рано, да отварят повече и да затварят по-бързо. Спортен филтър също, малко отпушване на генерацията (на V6 няма нужда - тръбите са доста широки), програмируема електроника (ЕСU) и не на последно място настройка на тази електроника. Само че тази рецепта е неизгодна, тъй като себестойността на допълнителните коне е много голяма. Много по-евтино може да се доведат коне с (би)турбо двигател. В този случай пък спирачките и кутията няма да издържат дълго. Отделно ще трябва известно привикване, защото вътрешното на завоя колело ще се бори за тракция на предавки до трета, бързото потегляне от кръстовище ще е проблемно (ще се престараваш с газта и ще въртят гумите) и ако си с широки нови гуми това няма да се хареса на съединителя, защото трябва да пренася още мощност и ще се предаде и той.

Според мен форсирането на атмосферката е възможно, но допълнителната тяга излиза солено и това го обезсмисля. Обикновено се губи тягата в ниските и се подобрява тази във високите. Галантът тежи и му трябват още нютони за да прави удоволствие при даване на газ. За него 15-20% повишение си е нищо като субективно усещане.

 

 

 

Изглежда се предавам и аз вече..все пак това мнение ми беше удоволствие да го прочета в дългият вариант. (Точно това исках като мнение - все пак смислени варианти, разгледани по-подробно и аргументирано. Благодаря за това !)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда се предавам и аз вече..все пак това мнение ми беше удоволствие да го прочета в дългият вариант. (Точно това исках като мнение - все пак смислени варианти, разгледани по-подробно и аргументирано. Благодаря за това !)

Колега, ако искаш повече мощност, сложи един 6А13 двигател и си готов. А ако и това не ти е достатъчно, тогава си сложи 6А13Т

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда се предавам и аз вече..все пак това мнение ми беше удоволствие да го прочета в дългият вариант. (Точно това исках като мнение - все пак смислени варианти, разгледани по-подробно и аргументирано. Благодаря за това !)

Спести 3 бона току-що. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спести 3 бона току-що. ;)

 

 

Ще ме накарате и да почерпя накрая :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако искаш повече мощност, сложи един 6А13 двигател и си готов. А ако и това не ти е достатъчно, тогава си сложи 6А13Т

 

 

От къде мога да взема такъв и кой може да го трансплантира ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От къде мога да взема такъв и кой може да го трансплантира ?

 

Това е двигателя, който се слага на Галант/Легнум VR-4. Мисля, че почти винаги идва с две турбини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е двигателя, който се слага на Галант/Легнум VR-4. Мисля, че почти винаги идва с две турбини.

 

 

Да де разбира се, но кой продава такъв ? От къде да си купя ? Англия ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако в БГ няма, Англия. Ето ти няколко екземпляра, на сравнително честна цена.

 

Едно

 

Две

 

Три

 

За съжаление не съм мобилен и не бих могъл да отида да ги погледна (не че разбирам много още :D), но все пак проучи тук там, питай разни хора, мисля че имаше няколко човека тук, които се занимават с такива суапове, и така. Дръж ни в течение, все ще има някой, който ще последва стъпките ти :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спести 3 бона току-що. ;)

Ако се натискаш за почерпката, да знаеш, че си след мен, аз му го казах първи ..:D

Сега му трябват още 3-4 бона да спести и е готов да се обзаведе със зверче като твоето ..:)

Както си има и донор, мисията изобщо не е невъзможна .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е голям мерак да вкарам 6а13тт пред мен. Мечта ми е да преправя генерацията с две тръби и две гърнета - по едно от двете страни, с изрязване на бронята за десния ауспухов накрайник. Представям си го с електрическа клапа във всеки ауспух, която да се отваря на 3500 оборота и да РЕВЕ. През останалото време да ползвам двете оригинални тръби с гърнетата на обикновен галант, при което генерацията ще е много тиха до тези обороти. Като бонус когато почне да прекъсва някоя свещ или кабел, лула ... ще се чуе от кой накрайник идва "преплитането" и ще се търси в съответния ред цилиндри проблема, вместо да се рови по всички. Ако е в предния ред, свалянето на смукателя става излишно упражнение и спестява много, много работа. Отделно звукът от 2 пъти по три цилиндъра ще е много готин :icon_rock:

Преди години щях да правя бартер с мотоциклета ми за двигател с всичко, но се отказах поради слабостите в трансмисията. Като калкулирам кутия от ево с 6 степени нещата придобиват други цифри, плюс спирачките ..... не мога да си го позволя. А щях да търся начин ако поне купето не правеше съединения с влагата. Тогава вече нямаше да имам спиране. Патладжанчо щеше да папка предни гуми за закуска.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мислите ли, че най-добре е да си намери запазен VR4 екземпляр (без наченки на ръжда) и да се обърне дирекцията? Това ми се струва по-добро решение, но разбира се и най-скъпо от финансова гледна точка, спрямо просто смяна на двигателя, защото тези 280 кончета май много ще им дойдат на предните гуми. Динамиката при 4х4 би трябвало да е по-добра или се бъркам? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и задвижването се прехвърля колега,а англичанките си имат ръждичка,все пак там времето е дъждовно, през голямата част от годината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: все се чудя дали влажния/дъждовен/морски климат на острова или хвърляните химии срещу снега в алпииските държави нанасят повече вреда върху ламарините на купето. Иначе от съвместното съжителство с този автомобил, единствения му сериозен проблем срещу който борбата е загубена е точно ръждата.

Колкото до тунинга, при съвместимостта на платформата с 4G63T и 6А13ТТ, не виждам смисъл да се хвърлят пари за експерименти с неясен изход - специално за двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...