Премини към съдържание

Помощ скъсaхa ме нa преглед!


al_bandi

Препоръчано мнение

  • Отговори 97
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

Сигурен ли си? От къде имаш тази информация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

 

И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата.

 

На Галантите, които са фейслифт /вероятно става въпрос за тези със 161 к.с., защото моя е края на 1999г. и е 163 к.с., и уж е фейслифт, но има стандартния разпределител/ Мицубиши се отказват от стандартния дотогава разпределител и започват да поставят прост преходник /същия на външен вид, но празен/ - MR510720.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

Ами от Мицубиши са се опитали да намерят някакъв начин да си отправят грешките при новите версии на Галант /2001г.-2003г./. Основен проблем на Галант преди версията със 161 к.с. /2001г.-2003г./ са спирачките. Сменили са двубуталните апарати с еднобутални и фактически са махнали разпределителя на спирачното усилие към задните спирачки. Първото намалява блокирането и разбиването на предните спирачни апарати, а второто намалява натоварването на предните спирачни дискове и апарати, защото започват да се натоварват и задните спирачки.

Редактирано от Julien
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами от Мицубиши са се опитали да намерят някакъв начин да си отправят грешките при новите версии на Галант /2001г.-2003г./. Основен проблем на Галант преди версията със 161 к.с. /2001г.-2003г./ са спирачките. Сменили са двубуталните апарати с еднобутални и фактически са махнали разпределителя на спирачното усилие към задните спирачки. Първото намалява блокирането и разбиването на предните спирачни апарати, а второто намалява натоварването на предните спирачни дискове и апарати, защото започват да се натоварват и задните спирачки.

 

За съжаление съвсем правилно си се изразил - "....от Мицубиши са се опитали...", но опита е останал неуспешен както при Галант така и при някои от следващите модели. И до този момент за съжаление Мицубиши не се справят със спирачните системи с много малко изключения, но те са специфични модели и не са масови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. 

Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например?

Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне.

Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. 

Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

От познат, който кара бензинова колица в Германия и единпът го върнаха от TUV, заради отрабонети газове, някой го подучи да сипе спирт за горене в резервоара, да покара 10 км и да отиде на ТUV. Нямам идея в какво съотнощение. Но мина на същото място и му казаха, че са му оправили перфектно колата. А тя е едно Сузуки Суифт от 2005-та година

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 1/4/2022 at 11:34 AM , Andy Van Der Drift написа:

Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. 

Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например?

Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне.

Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. 

Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. 

Незнам за филтрите на инжекторите, но моята я прекарах на преглед началото на декември и без проблеми закова на евро 3. Това е като имаш предвид, че големия катализатор на тръбата съм го разкарал. Даже не се наложи да си търся "приятели" за еко категорията. Вярно, че е 2003 година, но според мен това не би трябвало да оказва влияние (може да ме поправите, ако греша).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изгорелите газове почти не влияят на тази еврокатегория,  която дават на ГНП. Еврото по скоро зависи от годината на производство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пинина е 2000г и минах онзи ден, системата отчете перфектни газове и дадоха ЕКО 3. Принципно след 2002-ра дават еко 3...Те не дават, де само оператори са, програмата им ни категоризира колите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с един мъж от пункт за ГТП и каза да я докарвам. Щял съм да бъда 2 к-рия или колкото е за евро 2. Галантите от първия фейслифт (06.1999 до края на 2000 г мисля) са правени да отговарят на евро 2. А втория фейслифт - галантите с 4 кисл. датчика и 2 катализатора - евро 3.

Почва много да не върви работата с тази кола. Днес тръгнах да сменям втулки на задни носачи и ги изнисаха на преса, само че видях дупки в носачите (изгнили). 2 мм желязо е изгнило, а какво остава за другата ламарина дето е 0„8 - 1 мм. Като се сетя как вървях със 180 и как намалих като се сетих че имам клопане метал в метал ... и сега като видях тия ръжди. Определено ще е добре да взимам друга кола и то с макферсън и цяла греда отзад. С тези тампони, втулки, носачи и пошибалки не виждам никакъв смисъл. Отделно новата втулка влезе в носача на ръка... Ще видя как ще го оправям утре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове. Днес минах с галанта техн. преглед. Смеха е пълен. Държавата е пълен кенеф(нищо ново под слънцето)! 

Малко разсъждения: новата система за технически прегледи е създадена с цел да има по - строг контрол специално над вредните емисии. Новите стикери, казват, че имат вграден чип и чрез специални камери държавните органи биха разбрали точно коя еко категория е даден автомобил. От тук следва даден градски регион, регистриран с повишена замърсеност на въздуха, да е ограничен за движение на автомобили с ниска еко категория. Предполага се, че ниската еко категория е обременена с по - голямо количество вредни емисии! 
Например: В централната част на София се забранява движението на автомобили с по - ниска от ЕКО 4 категория.

От тук започва и парадоксът; колата ми днес след замерване на отработените газове на бензин и на пропан бутан влиза спокойно в нормите на група ЕКО 4. Катагоризирана е, обаче, според годината на производство като ЕКО 3. На въпроса ми, ако автомобила ми е с по - високи емисии на отработените газове, но е 2009год каква категория ще получа ми отговориха - ЕКО 4!!!

Тъй, питам аз, за чий уй са въпросните еко категории тогаз? Защо стари, технически изправни автомобили с нива на емисиите, отговарящи като за значително по - нови такива не се категоризират според еко нормите, а според годината на производство??? За какво тогава, не си карахме както досега според евро сертификата на колата, определен от производителя, а се инвестираха едни огромни средства в системи и устройства уж с цел да се намалят вредните емисии и да се повиши чистотата на въздуха, който дишаме?!
Това е една от многото безсмислици, създадени от управляващите. Тези и онези!
Бъдете здрави, апвайте и пийвайте и се радвайте на живота, щото е много кратък!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е вероятно това:

"ако автомобилът ми е с по-високи емисии на отработените газове, но е 2009 г...."

да не е изобщо възможно да се случи. Или ако се случи този автомобил да получи по-ниска категория. Какво ти е казал един служител в един пункт не е непременно достоверно. Истината ще бъде ясна, едва когато в пункта бъде засечен такъв автомобил и се види каква категория ще присъди системата (компютърът). А не днес какво е казал служителят. Да не се предоверяваме кой какво казва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно след 2 години, най-късно 2025-та, хората няма да могат да експлоатират автомобил с ДВГ под евро 4. От 2030-та и евро 5. Ще може само да го притежават и да си плащат скъпо за това (данък върху МПС). Контролът по пунктовете за ГТП ще е по-строг. Това означава връщане докато вредните емисии не влязат в нормите, с които е бил произведен. Катализатор, ДПФ, софтуерен ремап и тн, всичко ако трябва ще се върне както е било, да се купи ново, за да влезе двигателят в нормите. В момента ако една кола не мине преглед в един пункт, собственикът й отива на друг пункт и минава там. За да не загубят клиента се затварят очи и колата минава, плаща се таксата и така. А ако вкарат един провалил се на този тест автомобил в системата и след това се следи къде ще отиде, какво ще покаже ... може да се провери и на пътя и да има глобени. Така няма да има мърдане - не отговаря на нормата - не минава преглед и не може да мине никъде в нито един друг пункт, докато не се сменят ако трябва и буталата. 

Ако зависеше от мен, нямаше да гледам никакви норми на замърсяване. Записвам километража и догодина като ми цъфне този автомобил, виждам колко километра е пропътувал, информацията стига до данъчна служба, те по коефициент изчисляват този автобил колко точно е замърсил и го таксуват. Примерно моята кола замърсява много, евро 2, бла-бла, 200 грама СО2 на км., но с нея за 1 година съм изминал 1500 км. (хиляда и петстотин). 1500 * 200 = 300 000 грама.

Друг с евро 4, 120 грама на км, е навъртял 12 000 км. И сега кой е изхвърлил повече вредни вещества, м? 1 440 000 грама. 4,8 пъти повече вредни емисии. Е, справедливо ли е аз да платя същата такса и данък като този питам ... 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По тая схема всеки ще връща километража преди преглед:12w00t: И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Днес прекарах VR-a на преглед, по стечение на обстоятелствата нямам катализатор.
Колата е 1998г. и покри изискванията за 3-та категория и така ми я вписаха в прегледа

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, mmotors написа:

Начи или колите ни са супер екологични или изискванията са занижени:12w00t:

Ами младежа ми каза, че дори и на 2002ра покривам критериите спокойно :icon_n_dunno:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми разказа как е опитал да мине преглед някъде в английско. Там го наричат МОТ. Колата е била пежо за 500 паунда купена и да я карат временно. Проверяващият пипнал с ръка десния праг някъде назад към дясна задна гума и видял че се клати. Там е изгнило и се крепи на боята дет се вика. Не е носещо, нищо не държи, просто крепи него си. Отказал да го пусне с този проблем. Този приятел е монтьор/майстор и точно това работеше там - поправяше блъснати коли. Заварил едно парче метал, изпилил, китосал и наръсил с боя. Отива на същото място, същия проверяващ. Онзи пак гледа каквото се гледа и опипал там при прага. Този път вдигнал вежди и кимнал "Да, добре" и така минал МОТ. 

Та се сетих дали щях да мога да мина ГТП с изгнилите бомбета на галантния ... :)  Аз не бих се пуснал ако се самопроверявах честно казано. Тук вече е носещо и за съжаление не знам как да реша този проблем.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...
На 2/9/2022 at 4:22 PM , mmotors написа:

По тая схема всеки ще връща километража преди преглед:12w00t: И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав!

Ако иматжелание всичко ще разберат! Камери на всяка керемидка има вече. ЕКО и ЕВРО нямат нищо общо. Гледаш кола 2015г на светофара бълва черни кълба дим ,но тя е висока ЕКО категория само заради годината на производство. 

Opera Snapshot_2021-07-24_162948_www.facebook.com.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...