Премини към съдържание

Препоръчано мнение

  • Отговори 96
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Публикувано

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

Сигурен ли си? От къде имаш тази информация?

Публикувано

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

 

И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата.

Публикувано

И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата.

 

На Галантите, които са фейслифт /вероятно става въпрос за тези със 161 к.с., защото моя е края на 1999г. и е 163 к.с., и уж е фейслифт, но има стандартния разпределител/ Мицубиши се отказват от стандартния дотогава разпределител и започват да поставят прост преходник /същия на външен вид, но празен/ - MR510720.

Публикувано (редакция)

След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?

Ами от Мицубиши са се опитали да намерят някакъв начин да си отправят грешките при новите версии на Галант /2001г.-2003г./. Основен проблем на Галант преди версията със 161 к.с. /2001г.-2003г./ са спирачките. Сменили са двубуталните апарати с еднобутални и фактически са махнали разпределителя на спирачното усилие към задните спирачки. Първото намалява блокирането и разбиването на предните спирачни апарати, а второто намалява натоварването на предните спирачни дискове и апарати, защото започват да се натоварват и задните спирачки.

Редактирано от Julien
  • преди 2 години ...
Публикувано

Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. 

Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например?

Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне.

Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. 

Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. 

  • преди 4 седмици ...
Публикувано (редакция)

От познат, който кара бензинова колица в Германия и единпът го върнаха от TUV, заради отрабонети газове, някой го подучи да сипе спирт за горене в резервоара, да покара 10 км и да отиде на ТUV. Нямам идея в какво съотнощение. Но мина на същото място и му казаха, че са му оправили перфектно колата. А тя е едно Сузуки Суифт от 2005-та година

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Публикувано
На 1/4/2022 at 11:34 AM , Andy Van Der Drift написа:

Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. 

Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например?

Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне.

Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. 

Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. 

Незнам за филтрите на инжекторите, но моята я прекарах на преглед началото на декември и без проблеми закова на евро 3. Това е като имаш предвид, че големия катализатор на тръбата съм го разкарал. Даже не се наложи да си търся "приятели" за еко категорията. Вярно, че е 2003 година, но според мен това не би трябвало да оказва влияние (може да ме поправите, ако греша).

Публикувано

Изгорелите газове почти не влияят на тази еврокатегория,  която дават на ГНП. Еврото по скоро зависи от годината на производство.

Публикувано

Пинина е 2000г и минах онзи ден, системата отчете перфектни газове и дадоха ЕКО 3. Принципно след 2002-ра дават еко 3...Те не дават, де само оператори са, програмата им ни категоризира колите.

Публикувано

Говорих с един мъж от пункт за ГТП и каза да я докарвам. Щял съм да бъда 2 к-рия или колкото е за евро 2. Галантите от първия фейслифт (06.1999 до края на 2000 г мисля) са правени да отговарят на евро 2. А втория фейслифт - галантите с 4 кисл. датчика и 2 катализатора - евро 3.

Почва много да не върви работата с тази кола. Днес тръгнах да сменям втулки на задни носачи и ги изнисаха на преса, само че видях дупки в носачите (изгнили). 2 мм желязо е изгнило, а какво остава за другата ламарина дето е 0„8 - 1 мм. Като се сетя как вървях със 180 и как намалих като се сетих че имам клопане метал в метал ... и сега като видях тия ръжди. Определено ще е добре да взимам друга кола и то с макферсън и цяла греда отзад. С тези тампони, втулки, носачи и пошибалки не виждам никакъв смисъл. Отделно новата втулка влезе в носача на ръка... Ще видя как ще го оправям утре.

Публикувано

Пичове. Днес минах с галанта техн. преглед. Смеха е пълен. Държавата е пълен кенеф(нищо ново под слънцето)! 

Малко разсъждения: новата система за технически прегледи е създадена с цел да има по - строг контрол специално над вредните емисии. Новите стикери, казват, че имат вграден чип и чрез специални камери държавните органи биха разбрали точно коя еко категория е даден автомобил. От тук следва даден градски регион, регистриран с повишена замърсеност на въздуха, да е ограничен за движение на автомобили с ниска еко категория. Предполага се, че ниската еко категория е обременена с по - голямо количество вредни емисии! 
Например: В централната част на София се забранява движението на автомобили с по - ниска от ЕКО 4 категория.

От тук започва и парадоксът; колата ми днес след замерване на отработените газове на бензин и на пропан бутан влиза спокойно в нормите на група ЕКО 4. Катагоризирана е, обаче, според годината на производство като ЕКО 3. На въпроса ми, ако автомобила ми е с по - високи емисии на отработените газове, но е 2009год каква категория ще получа ми отговориха - ЕКО 4!!!

Тъй, питам аз, за чий уй са въпросните еко категории тогаз? Защо стари, технически изправни автомобили с нива на емисиите, отговарящи като за значително по - нови такива не се категоризират според еко нормите, а според годината на производство??? За какво тогава, не си карахме както досега според евро сертификата на колата, определен от производителя, а се инвестираха едни огромни средства в системи и устройства уж с цел да се намалят вредните емисии и да се повиши чистотата на въздуха, който дишаме?!
Това е една от многото безсмислици, създадени от управляващите. Тези и онези!
Бъдете здрави, апвайте и пийвайте и се радвайте на живота, щото е много кратък!

Публикувано

Много е вероятно това:

"ако автомобилът ми е с по-високи емисии на отработените газове, но е 2009 г...."

да не е изобщо възможно да се случи. Или ако се случи този автомобил да получи по-ниска категория. Какво ти е казал един служител в един пункт не е непременно достоверно. Истината ще бъде ясна, едва когато в пункта бъде засечен такъв автомобил и се види каква категория ще присъди системата (компютърът). А не днес какво е казал служителят. Да не се предоверяваме кой какво казва.

Публикувано

Сигурно след 2 години, най-късно 2025-та, хората няма да могат да експлоатират автомобил с ДВГ под евро 4. От 2030-та и евро 5. Ще може само да го притежават и да си плащат скъпо за това (данък върху МПС). Контролът по пунктовете за ГТП ще е по-строг. Това означава връщане докато вредните емисии не влязат в нормите, с които е бил произведен. Катализатор, ДПФ, софтуерен ремап и тн, всичко ако трябва ще се върне както е било, да се купи ново, за да влезе двигателят в нормите. В момента ако една кола не мине преглед в един пункт, собственикът й отива на друг пункт и минава там. За да не загубят клиента се затварят очи и колата минава, плаща се таксата и така. А ако вкарат един провалил се на този тест автомобил в системата и след това се следи къде ще отиде, какво ще покаже ... може да се провери и на пътя и да има глобени. Така няма да има мърдане - не отговаря на нормата - не минава преглед и не може да мине никъде в нито един друг пункт, докато не се сменят ако трябва и буталата. 

Ако зависеше от мен, нямаше да гледам никакви норми на замърсяване. Записвам километража и догодина като ми цъфне този автомобил, виждам колко километра е пропътувал, информацията стига до данъчна служба, те по коефициент изчисляват този автобил колко точно е замърсил и го таксуват. Примерно моята кола замърсява много, евро 2, бла-бла, 200 грама СО2 на км., но с нея за 1 година съм изминал 1500 км. (хиляда и петстотин). 1500 * 200 = 300 000 грама.

Друг с евро 4, 120 грама на км, е навъртял 12 000 км. И сега кой е изхвърлил повече вредни вещества, м? 1 440 000 грама. 4,8 пъти повече вредни емисии. Е, справедливо ли е аз да платя същата такса и данък като този питам ... 

Публикувано

По тая схема всеки ще връща километража преди преглед:12w00t: И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав!

  • преди 2 седмици ...
Публикувано

Днес прекарах VR-a на преглед, по стечение на обстоятелствата нямам катализатор.
Колата е 1998г. и покри изискванията за 3-та категория и така ми я вписаха в прегледа

Публикувано
преди 2 часа, mmotors написа:

Начи или колите ни са супер екологични или изискванията са занижени:12w00t:

Ами младежа ми каза, че дори и на 2002ра покривам критериите спокойно :icon_n_dunno:

Публикувано (редакция)

Един приятел ми разказа как е опитал да мине преглед някъде в английско. Там го наричат МОТ. Колата е била пежо за 500 паунда купена и да я карат временно. Проверяващият пипнал с ръка десния праг някъде назад към дясна задна гума и видял че се клати. Там е изгнило и се крепи на боята дет се вика. Не е носещо, нищо не държи, просто крепи него си. Отказал да го пусне с този проблем. Този приятел е монтьор/майстор и точно това работеше там - поправяше блъснати коли. Заварил едно парче метал, изпилил, китосал и наръсил с боя. Отива на същото място, същия проверяващ. Онзи пак гледа каквото се гледа и опипал там при прага. Този път вдигнал вежди и кимнал "Да, добре" и така минал МОТ. 

Та се сетих дали щях да мога да мина ГТП с изгнилите бомбета на галантния ... :)  Аз не бих се пуснал ако се самопроверявах честно казано. Тук вече е носещо и за съжаление не знам как да реша този проблем.

Редактирано от Andy Van Der Drift
  • преди 4 месеца ...
Публикувано
На 2/9/2022 at 4:22 PM , mmotors написа:

По тая схема всеки ще връща километража преди преглед:12w00t: И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав!

Ако иматжелание всичко ще разберат! Камери на всяка керемидка има вече. ЕКО и ЕВРО нямат нищо общо. Гледаш кола 2015г на светофара бълва черни кълба дим ,но тя е висока ЕКО категория само заради годината на производство. 

Opera Snapshot_2021-07-24_162948_www.facebook.com.png

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...