mmotors Публикувано 3 март 2019 Сподели Публикувано 3 март 2019 Не е хубаво да няма разпределител, щом са го сложили там... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 4 март 2019 Сподели Публикувано 4 март 2019 (редакция) След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така? Редактирано 4 март 2019 от frantic_ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?Сигурен ли си? От къде имаш тази информация? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така? И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Julien Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 И аз така знам, а и номерата са им различни в програмата. На Галантите, които са фейслифт /вероятно става въпрос за тези със 161 к.с., защото моя е края на 1999г. и е 163 к.с., и уж е фейслифт, но има стандартния разпределител/ Мицубиши се отказват от стандартния дотогава разпределител и започват да поставят прост преходник /същия на външен вид, но празен/ - MR510720. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Julien Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 (редакция) След фейслифта разпределителя няма клапани т.е. е празен. Защо е така?Ами от Мицубиши са се опитали да намерят някакъв начин да си отправят грешките при новите версии на Галант /2001г.-2003г./. Основен проблем на Галант преди версията със 161 к.с. /2001г.-2003г./ са спирачките. Сменили са двубуталните апарати с еднобутални и фактически са махнали разпределителя на спирачното усилие към задните спирачки. Първото намалява блокирането и разбиването на предните спирачни апарати, а второто намалява натоварването на предните спирачни дискове и апарати, защото започват да се натоварват и задните спирачки. Редактирано 5 март 2019 от Julien Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 януари 2022 Сподели Публикувано 4 януари 2022 Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например? Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне. Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 26 януари 2022 Сподели Публикувано 26 януари 2022 (редакция) От познат, който кара бензинова колица в Германия и единпът го върнаха от TUV, заради отрабонети газове, някой го подучи да сипе спирт за горене в резервоара, да покара 10 км и да отиде на ТUV. Нямам идея в какво съотнощение. Но мина на същото място и му казаха, че са му оправили перфектно колата. А тя е едно Сузуки Суифт от 2005-та година Редактирано 26 януари 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 26 януари 2022 Сподели Публикувано 26 януари 2022 На 1/4/2022 at 11:34 AM , Andy Van Der Drift написа: Освен със спирачките имате ли проблеми със състава на отработените газове? Моята кочинка последните няколко години трудно влиза в зеления сектор. Сега предстои в пунктовете за ГТП да има и камера за следене дали сондата на тестера се поставя в ауспуха, а не някъде в пространството и да мери нищото. Знаете ли дали катализатор от по-нова кола, отговаряща на евро 4 например, няма да може да се приспособи към изпускателната с-ма на галант V6 например? Като изключим горенето на двигателно масло при мен, от какво друго зависят показателите за CO, NO и каквото още там се измерва? Знам че на дюзите има едни цедчици, които трябва да се подменят по някое време, или да се промият, не знам и аз. Дюзите трябва да могат да си разпръснат добре горивото на мъгла, иначе няма да има правилно горене и пълно изгаряне. Също нов горивен филтър няма да навреди. Катализаторът още си е на ауспуховата тръба, само че е там от средата на 1999-та. Със сигурност нищо не улавя от вредните емисии. Дори сигурно ги замърсява допълнително. На по-старата ми кола с очите си видях как в бензиновия филтър влиза прозрачен бензин, влиза във филтъра и излизайки ставаше катранено черен към двигателя. След смяната на филтъра преминаваше също толкова прозрачен както е влязъл. Питам отсега какви са начините да намаля вредните емисии колкото да влезе в параметри (евро 2)? Пари за автомобил евро 5 няма. Незнам за филтрите на инжекторите, но моята я прекарах на преглед началото на декември и без проблеми закова на евро 3. Това е като имаш предвид, че големия катализатор на тръбата съм го разкарал. Даже не се наложи да си търся "приятели" за еко категорията. Вярно, че е 2003 година, но според мен това не би трябвало да оказва влияние (може да ме поправите, ако греша). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 27 януари 2022 Сподели Публикувано 27 януари 2022 Изгорелите газове почти не влияят на тази еврокатегория, която дават на ГНП. Еврото по скоро зависи от годината на производство. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 28 януари 2022 Сподели Публикувано 28 януари 2022 Пинина е 2000г и минах онзи ден, системата отчете перфектни газове и дадоха ЕКО 3. Принципно след 2002-ра дават еко 3...Те не дават, де само оператори са, програмата им ни категоризира колите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 28 януари 2022 Сподели Публикувано 28 януари 2022 И аз съм трета група Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 януари 2022 Сподели Публикувано 29 януари 2022 Говорих с един мъж от пункт за ГТП и каза да я докарвам. Щял съм да бъда 2 к-рия или колкото е за евро 2. Галантите от първия фейслифт (06.1999 до края на 2000 г мисля) са правени да отговарят на евро 2. А втория фейслифт - галантите с 4 кисл. датчика и 2 катализатора - евро 3. Почва много да не върви работата с тази кола. Днес тръгнах да сменям втулки на задни носачи и ги изнисаха на преса, само че видях дупки в носачите (изгнили). 2 мм желязо е изгнило, а какво остава за другата ламарина дето е 0„8 - 1 мм. Като се сетя как вървях със 180 и как намалих като се сетих че имам клопане метал в метал ... и сега като видях тия ръжди. Определено ще е добре да взимам друга кола и то с макферсън и цяла греда отзад. С тези тампони, втулки, носачи и пошибалки не виждам никакъв смисъл. Отделно новата втулка влезе в носача на ръка... Ще видя как ще го оправям утре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 3 февруари 2022 Сподели Публикувано 3 февруари 2022 Пичове. Днес минах с галанта техн. преглед. Смеха е пълен. Държавата е пълен кенеф(нищо ново под слънцето)! Малко разсъждения: новата система за технически прегледи е създадена с цел да има по - строг контрол специално над вредните емисии. Новите стикери, казват, че имат вграден чип и чрез специални камери държавните органи биха разбрали точно коя еко категория е даден автомобил. От тук следва даден градски регион, регистриран с повишена замърсеност на въздуха, да е ограничен за движение на автомобили с ниска еко категория. Предполага се, че ниската еко категория е обременена с по - голямо количество вредни емисии! Например: В централната част на София се забранява движението на автомобили с по - ниска от ЕКО 4 категория. От тук започва и парадоксът; колата ми днес след замерване на отработените газове на бензин и на пропан бутан влиза спокойно в нормите на група ЕКО 4. Катагоризирана е, обаче, според годината на производство като ЕКО 3. На въпроса ми, ако автомобила ми е с по - високи емисии на отработените газове, но е 2009год каква категория ще получа ми отговориха - ЕКО 4!!! Тъй, питам аз, за чий уй са въпросните еко категории тогаз? Защо стари, технически изправни автомобили с нива на емисиите, отговарящи като за значително по - нови такива не се категоризират според еко нормите, а според годината на производство??? За какво тогава, не си карахме както досега според евро сертификата на колата, определен от производителя, а се инвестираха едни огромни средства в системи и устройства уж с цел да се намалят вредните емисии и да се повиши чистотата на въздуха, който дишаме?! Това е една от многото безсмислици, създадени от управляващите. Тези и онези! Бъдете здрави, апвайте и пийвайте и се радвайте на живота, щото е много кратък! 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 3 февруари 2022 Сподели Публикувано 3 февруари 2022 Много е вероятно това: "ако автомобилът ми е с по-високи емисии на отработените газове, но е 2009 г...." да не е изобщо възможно да се случи. Или ако се случи този автомобил да получи по-ниска категория. Какво ти е казал един служител в един пункт не е непременно достоверно. Истината ще бъде ясна, едва когато в пункта бъде засечен такъв автомобил и се види каква категория ще присъди системата (компютърът). А не днес какво е казал служителят. Да не се предоверяваме кой какво казва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 7 февруари 2022 Сподели Публикувано 7 февруари 2022 Сигурно след 2 години, най-късно 2025-та, хората няма да могат да експлоатират автомобил с ДВГ под евро 4. От 2030-та и евро 5. Ще може само да го притежават и да си плащат скъпо за това (данък върху МПС). Контролът по пунктовете за ГТП ще е по-строг. Това означава връщане докато вредните емисии не влязат в нормите, с които е бил произведен. Катализатор, ДПФ, софтуерен ремап и тн, всичко ако трябва ще се върне както е било, да се купи ново, за да влезе двигателят в нормите. В момента ако една кола не мине преглед в един пункт, собственикът й отива на друг пункт и минава там. За да не загубят клиента се затварят очи и колата минава, плаща се таксата и така. А ако вкарат един провалил се на този тест автомобил в системата и след това се следи къде ще отиде, какво ще покаже ... може да се провери и на пътя и да има глобени. Така няма да има мърдане - не отговаря на нормата - не минава преглед и не може да мине никъде в нито един друг пункт, докато не се сменят ако трябва и буталата. Ако зависеше от мен, нямаше да гледам никакви норми на замърсяване. Записвам километража и догодина като ми цъфне този автомобил, виждам колко километра е пропътувал, информацията стига до данъчна служба, те по коефициент изчисляват този автобил колко точно е замърсил и го таксуват. Примерно моята кола замърсява много, евро 2, бла-бла, 200 грама СО2 на км., но с нея за 1 година съм изминал 1500 км. (хиляда и петстотин). 1500 * 200 = 300 000 грама. Друг с евро 4, 120 грама на км, е навъртял 12 000 км. И сега кой е изхвърлил повече вредни вещества, м? 1 440 000 грама. 4,8 пъти повече вредни емисии. Е, справедливо ли е аз да платя същата такса и данък като този питам ... 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 февруари 2022 Сподели Публикувано 9 февруари 2022 По тая схема всеки ще връща километража преди преглед И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 19 февруари 2022 Сподели Публикувано 19 февруари 2022 Днес прекарах VR-a на преглед, по стечение на обстоятелствата нямам катализатор. Колата е 1998г. и покри изискванията за 3-та категория и така ми я вписаха в прегледа 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 21 февруари 2022 Сподели Публикувано 21 февруари 2022 Начи или колите ни са супер екологични или изискванията са занижени Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 21 февруари 2022 Сподели Публикувано 21 февруари 2022 преди 2 часа, mmotors написа: Начи или колите ни са супер екологични или изискванията са занижени Ами младежа ми каза, че дори и на 2002ра покривам критериите спокойно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 февруари 2022 Сподели Публикувано 24 февруари 2022 (редакция) Един приятел ми разказа как е опитал да мине преглед някъде в английско. Там го наричат МОТ. Колата е била пежо за 500 паунда купена и да я карат временно. Проверяващият пипнал с ръка десния праг някъде назад към дясна задна гума и видял че се клати. Там е изгнило и се крепи на боята дет се вика. Не е носещо, нищо не държи, просто крепи него си. Отказал да го пусне с този проблем. Този приятел е монтьор/майстор и точно това работеше там - поправяше блъснати коли. Заварил едно парче метал, изпилил, китосал и наръсил с боя. Отива на същото място, същия проверяващ. Онзи пак гледа каквото се гледа и опипал там при прага. Този път вдигнал вежди и кимнал "Да, добре" и така минал МОТ. Та се сетих дали щях да мога да мина ГТП с изгнилите бомбета на галантния ... Аз не бих се пуснал ако се самопроверявах честно казано. Тук вече е носещо и за съжаление не знам как да реша този проблем. Редактирано 24 февруари 2022 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 17 юли 2022 Сподели Публикувано 17 юли 2022 На 2/9/2022 at 4:22 PM , mmotors написа: По тая схема всеки ще връща километража преди преглед И служителите ще трябва да разполагат със сертифицирана система, удостоверяваща истинността на показанията и има ли интервенция там...Няма как да стане твоята схема. Иначе си прав! Ако иматжелание всичко ще разберат! Камери на всяка керемидка има вече. ЕКО и ЕВРО нямат нищо общо. Гледаш кола 2015г на светофара бълва черни кълба дим ,но тя е висока ЕКО категория само заради годината на производство. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.