Премини към съдържание

Климатроника умря


rafaelo

Препоръчано мнение

Колеги помагайте,

Днес в голямата жега, тръгвам да водя едно младо гадже на кафе със забележителния галант, блестящ и лъснат. Паля колата пускам снежинката и нънци, не се чува компресора. УЖАС! Викам си изложихме се пред момичето - галант ама без климатик, срам ме беше да я поканя в колата :icon_doh: (та това в кръга на шегата). Пускам снежинката, самия компресор не тръгва въобще. Преди половин година помня че самия компресор започна да издава много интересен звука на който лично аз много се кефех, звучеше като турбо набираш скорост и той звучи повече, та много готино, духаше перфектно мръзнех си вътре нямах грижи. Днес обаче нямаше никой там. Пълно затишие, та се чудя изгорял ли е, някоя жица да е заминала, бушон даже - колкото и да е абсурдно? Приемам предложения от колегите :)

 

P.S. Винаги много съм се грижил, да не го пускам на високи обороти, да го изгасям 3-4 мин преди да паркирам и т.н.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми умря компресора. :) Гледах разни оферти за около 350-400 евро нов неоригинален, чудя се дали може да се иде по-надолу.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С един приятел тази вечер пробвахме аз да стоя над двигателя и да слушам за страничен шум когато той включи снежинката... и нищо... Едно нещо ме притеснява в момента. Погледнах върху дехидратора, сменян е миналата година, но около едната тръба има масло... може ли да е изтекъл фреона някак си от лошо оплътнение?

 

3jd4j5u5l6t0j4b6g.jpg

hon5sbjydo28suf6g.jpg

636nch3tmd2xwxb6g.jpg

gg7gkuhdfiv82gf6g.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито чатка,нито перките се включват така ли ? Защото и аз се зачудих моя защо не тръгва,а се оказа,че не ми се пускат перките и затова. Оправих проблема и вече всичко е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак слушах и гледах, нито чатка нито перките се пускат, абсолютно никаква реакция или страничен звук... Мисля че не е от перките, защото ги сменях преди година и тях заедно с мотора (не са нови) но са в кондиция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иди да ти измерят има ли фреон в системата и от там го мисли .. перките се управляват от таралежа дето е до въздухозаборника преди въздушния филтър, виж там конекторите да не са се разместили нещо .. при мен преди време едната перка не се въртеше заради лош контакт в едната букса там, ама пък си се пускаше климата..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те каквито букси има по тая кола, не мога да ги мръдна, или са сложени на невъзможно място, или нямам силата да ги изкарам. Изнервих се, утре ще я водя на сервиз че ми писна.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно нещо ме притеснява в момента. Погледнах върху дехидратора, сменян е миналата година, но около едната тръба има масло... може ли да е изтекъл фреона някак си от лошо оплътнение?

 

 

 

Не търси под вола теле. Щом имаш масло на съединението значи ти е изтекъл фреона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......изтекъл ти е фреона и ти е слабо налягането ,което пък задейства датчика, който е на дехидратора......за да провериш че компресора работи, или пък съединителя ти е в ред, трябва да откачиш буксата на датчика и да я дадеш на късо, ако тръгне компресора, значи ти е изтекъл фреона и трябва да си оправиш системата ,после новв фреон и готово, но ако не тръгне, ще трябва доста неща да провериши не е работа за ТНТМ.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре иди да то го оправят и недей много слуша Пламен да пускаш компресора без фреон и масло,че да не търсиш друг после.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре иди да то го оправят и недей много слуша Пламен да пускаш компресора без фреон и масло,че да не търсиш друг после.

.......за 1-2 сек не е проблем...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и маслото си е там - ако изобщо е имало масло, то си седи основно в компресора :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и маслото си е там - ако изобщо е имало масло, то си седи основно в компресора :rolleyes: .

 

Маслото се движи основно в цялата система,нали затова се зарежда от машината, а не през компресора .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Част от него се движи по системата, голямата част си остава в него. Зареждаш през системата, но като превърти стига пак там и си остава. Като сменяш компресора, 120 грама се наливат директно в него, за другите компоненти е по-малко - има си таблица в ръководството. Не си ли виждал свален компресор - тече масло от него... отделно колко хора карат почти без никакво масло, понеже масово пълначите изобщо пропускат да им добавят, та Пламен тук е прав - за няколко секунди няма да има проблем, то и компресорите при нас не са бутални.. но както и да е, Рафи сигурно вече е в сервиз и ще стане ясно какъв е проблема при него.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам някое уплътнение и фреонът е вън. Ще му закачат машината, ще надуят, ще сложат оцветител с фреон и след два дни ще се върне да търсят теча. Ако е на оправно място, ще стане същия ден, но ако е навътре при таблото ... Има вероятност да е изпуснал газа и от компресора.

Дали ще е удобно да питам за недостатъците и предимствата на роторния компресор и защо на другите коли слагат бутални?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще е удобно да питам за недостатъците и предимствата на роторния компресор и защо на другите коли слагат бутални?

Скрол тип компресорите са измислени преди буталните. Предимствата им са, че са много тихи и с високо КПД, нямат други триещи се части освен оста, т.е. по-малко се износват. Един от недостатъците им е, че са трудни и съответно скъпи за производство. Другият и основен такъв е, че те са компресори с постоянно изместване (на фреона), т.е. контрола върху потока става чрез включване и изключване. При по-малките двигатели зацепването на компресора оказва сериозно влияние върху мощността както знаем, за това е възникнала необходимост от компресори с променливо изместване. Такива са буталният тип компресори. Първоначалният вариант на бутален компресор с променливо изместване, появил се през 1985 година е имал като недостатък високото ниво на шум. В съвременният вариант това е избегнато чрез бла бла бла ... източник тук.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка развръзката... оказа се че тръбата която се свързва с дехидратора е изгнила в горната част. Реално там където свършва тръбата и започва това блокче, във връзката им има сериозна пукнатина, ето и снимка:

 

h73a3cqwh52td3z6g.jpg

 

Сега съм в процес на търсене на такава тръба от друг галант...да се надяваме че е само това. Иначе както и се предполагаше компресора не се пуска защото няма и капчица фреон в системата. Благодаря на всички отзовали се. В крайна сметка ако не се пуска нищо когато се натиска звездичката, най-вероятната причина е да няма фреон в системата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше "изгнила" на същото място, което наложи търсене насам-натам. Ако не си сменял дехидратора, прави ремонтите накуп.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е работата, дехидратора е чистак бърсак нов от миналата година, и сега ме е яд че системата бачка толкова малко. В момента съм яко в зор да намеря тази тръба... оказа се че никой я няма...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е работата, дехидратора е чистак бърсак нов от миналата година, и сега ме е яд че системата бачка толкова малко. В момента съм яко в зор да намеря тази тръба... оказа се че никой я няма...

За дългата тънка тръба ли става дума?

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дългата тънка - Да. Преди малко се върнах от Горубляне :) взех от там. Ще видя колко е читава. Предполагам имаш такава, ако моята не стане, ще ти пиша!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка след като сменихме тръбата, в системата има някаква много малка утечка (пробив) който видимо не се знае от къде идва. Може и да е в купето някъде. За сега сме наляли течност и ще чакаме да видим с UV светлина какво ще излезе. Силно се надявам да не е в купето, че голямо разглабяне ще трябва да падне :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рафа, тъй като в 90% от случаите когато има две възможности (или едното, или другото; или отпред, или отзад; или в лявата ръка, или в дясната и т.н.) става обратното на моето предположение, ще ти кажа че фреонът излита от тръба в купето :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...