vlad enev Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 Към колегите с нафтовите печки:- лятото като изгасите двигателите продължава ли да върти перката на радиатора, за да охлади течността или спира и тя с изгасянето на двигателя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 Да не е климатика :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
макс62 Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 На " Галант"-а ми спира всичко. На друга кола, която имам перката на радиатора продължава да се върти до сваляне на температурата и не може да се спре по никакъв начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 В което няма много смисъл, тъй като отнема температура от радиатора, а най-голямата жега е върху тиквата /главите за 6-цилиндровите бензинови/. Когато се изгаси двигателя температурата в главата и блока се покачва с няколко градуса, задържа се там известно време и тогава вече започва да спада. Лятото бавно, зимата при -15 доста бързо. Буталата отдават температурата си и това е основната причина. При други автомобили, които са с 2 водни помпи, от които едната електрическа, вече има смисъл. Пък може и да има и тук... де да знам. Факт е че основните проблеми с прегряване не са при мицубишита, а по бмв, които са с виско, което незнайно за мен защо било по-добро от ел. вентилатор ... и ей такива нещица. За мен има смисъл вентилаторите да се въртят при системи с малка вместимост. Например на мотоциклета ми е 2,1 L (на галанта е 7,5 някъде) и ти да си го изгасил за 2 минути и тръгваш пак - течността ще се превърти бързо и ще има някакво охлаждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 Към колегите с нафтовите печки:- лятото като изгасите двигателите продължава ли да върти перката на радиатора, за да охлади течността или спира и тя с изгасянето на двигателя? Още не ми се е случвало /четвърта година/ да ми загрее до включване на вентилатора.Иначе бързо вдига до работна температура /и зимата/ и си стои там.На предишните бензинови перката въртеше и след загасване на двигателя.Прегледай си системата, ниво, смени антифриза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 (редакция) М доста време карам тез машини и винаги когато загасиш всичко спира. Даже и лансъра е по същия начин, както и каризмата. Даже като я чуя да върти я чакам да спре . После гася и след 3 4 минути пак паля за 1 минута. Но виж ,че при галантите когато стигне до работна температура и малко се повиши над нея започва перката - те да се въртят бавно.И колкото повече става топло толкова повече забързват. Явно за това не се включват, защото няма шоково включване на перките за да охладят с пълни обороти. Тук поради причината ,че се действа превантивно с плавни обороти няма нужда от такова аварийно охлаждане.Поне така си го обяснявам . Поздрави :icon_bye: Редактирано 30 юли 2014 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 30 юли 2014 Сподели Публикувано 30 юли 2014 (редакция) Потвърждавам казаното от колегите, при загасяне на двигателя спират перките. Поне до този момент, не съм засичал да остава някоя перка да се върти след изгасяне на мотора. Редактирано 31 юли 2014 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Към колегите с нафтовите печки:- лятото като изгасите двигателите продължава ли да върти перката на радиатора, за да охлади течността или спира и тя с изгасянето на двигателя? При всичките си 3 мицубишита които съм имал до сега като изгася мотора и спират перки, мерки..., което ми се струва напълно логично то като не работи двигателя няма повече на къде да се вдига температурата, не знам защо наповечето европейски коли продължават да въртят перките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Температурата се вдига след като спреш двигателя. Естествено, трябва да е в работна температура, с горещо масло ... каран поне 20-25 минути. По стрелката не можеш да разбереш, но на дигитален термометър си вдига едно 7-8 градуса, задържа ги и полека почва да пада. Примерно спираш я на 90 гр след като си карал в жегата и си влизаш вкъщи. През това време Т ще достигне над 95-96.Затова ако е много загряла и върти перките като луда, я включвам на парно 32 градуса, предпоследна степен на парното и я оставям още 30-40 сек след спиране на перките да работи на място на парно. На колко градуса се пускат вентилаторите при дизела и бензиновите? Ако въртят на макс както на климатик това колко градуса минимум значи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Температурата се вдига след като спреш двигателя. Естествено, трябва да е в работна температура, с горещо масло ... каран поне 20-25 минути. По стрелката не можеш да разбереш, но на дигитален термометър си вдига едно 7-8 градуса, задържа ги и полека почва да пада. Примерно спираш я на 90 гр след като си карал в жегата и си влизаш вкъщи. През това време Т ще достигне над 95-96.Затова ако е много загряла и върти перките като луда, я включвам на парно 32 градуса, предпоследна степен на парното и я оставям още 30-40 сек след спиране на перките да работи на място на парно. На колко градуса се пускат вентилаторите при дизела и бензиновите? Ако въртят на макс както на климатик това колко градуса минимум значи? Ти си егати мазохиста,ако кажеш,че и стоиш вътре в колата докато в тая жега пускаш парното на макс :D . Аз на моята едвам ми дава сърце 2 минути по-рано да и запра климатика, тии . Иначе и аз не съм чувал да работят перките след като съм изгасил,нищо че пише,че може да се включат по всяко време и да не се пипат вентилаторите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Температурата се вдига след като спреш двигателя. Естествено, трябва да е в работна температура, с горещо масло ... каран поне 20-25 минути. По стрелката не можеш да разбереш, но на дигитален термометър си вдига едно 7-8 градуса, задържа ги и полека почва да пада. Примерно спираш я на 90 гр след като си карал в жегата и си влизаш вкъщи. През това време Т ще достигне над 95-96.Затова ако е много загряла и върти перките като луда, я включвам на парно 32 градуса, предпоследна степен на парното и я оставям още 30-40 сек след спиране на перките да работи на място на парно. На колко градуса се пускат вентилаторите при дизела и бензиновите? Ако въртят на макс както на климатик това колко градуса минимум значи? Тук си много прав и всъщност тайната на повечето авто производители е заровена в две неща, за да продават повече коли. Първото е локалното прегряване след изгасяне на колата, второто, но по-важното е нежеланието им да монтират независимо, електрическо задвижвано мазане на глава и цилиндри при подаване на контакт преди палене при някаква елементарна логика на ЕКУ-то от, премерно, температура на охл. течност плюс поне 2 часа престой от последно палене. Последното ще направи "сухите" стартове изключение, а вероятно ще удължи живота на двигателя със стотици хиляди километри. Повечето евро "бангии" имат логика да продължат да духат на радиатора и след изгасване на двигателя именно за да контролират последващото покачване на температурата и локално прегряване. Ама се разсеях, иначе съм съгласен, че на Анди нещата отиват към патология вече :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Тук си много прав и всъщност тайната на повечето авто производители е заровена в две неща, за да продават повече коли. Първото е локалното прегряване след изгасяне на колата, второто, но по-важното е нежеланието им да монтират независимо, електрическо задвижвано мазане на глава и цилиндри при подаване на контакт преди палене при някаква елементарна логика на ЕКУ-то от, премерно, температура на охл. течност плюс поне 2 часа престой от последно палене. Последното ще направи "сухите" стартове изключение, а вероятно ще удължи живота на двигателя със стотици хиляди километри. Повечето евро "бангии" имат логика да продължат да духат на радиатора и след изгасване на двигателя именно за да контролират последващото покачване на температурата и локално прегряване.Ама се разсеях, иначе съм съгласен, че на Анди нещата отиват към патология вече :icon_thumbup:Аз не съм чул някой европейски мотор да има по-голям ресурс от японския (точно заради въпросното охлаждане след изгасен мотор), в най лошия случай нещата ще са на кантар а и веорятно сравнението е относително. Другото, това охлаждане на антифриза след като двигателя е изгасен и водната помпа не върти антифриза, как точно ще спомогне от локално "прегряване"? Едва ли радиатора е толкова чувствителен на прегряване в сравнение примерно с главата, но тя така или иначе няма да усети нищо от въпросното охлаждане на перката...Просто си е излишно за мене да ти въртят перките след като угасиш мотора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Аз не съм чул някой европейски мотор да има по-голям ресурс от японския (точно заради въпросното охлаждане след изгасен мотор), в най лошия случай нещата ще са на кантар а и веорятно сравнението е относително. За моторите си прав, Японските са с по голям ресурс, стига да имаш няколко резервни глави ..:DАз пък не съм чул някой с дизелов Опел (на тях перките им работят по всяко време) да търси глава, а за Галант дизел доста пъти съм чувал да се търси .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Здравейте , по отношение на темата. Ма повечето европейски коли схемата е акумулатор - предпазител- вентилатор- датчик на радиатор .Схемата им е независима от контактният ключ. Загрее ли много радиатора се включва, съответно като се охлади спира. Така е на другата кола която карам, на Опела който преди имах и т.н....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 За моторите си прав, Японските са с по голям ресурс, стига да имаш няколко резервни глави ..:DАз пък не съм чул някой с дизелов Опел (на тях перките им работят по всяко време) да търси глава, а за Галант дизел доста пъти съм чувал да се търси .. Пак разводнихме много темата. С цялото ми уважение към теб ще ти кажа че не съм съгласен. И знаеш много добре че не това е причината (вероятно самата сплав или конструктивно има друг проблем), щото аз съм виждал доста от тези дето им рабтят перките след вадене на ключа със спукани глави, както и японски които на по полувин милион километри без да са спукали глави така че е много относително и няма нищо общо по простата причина че перката няма как да повлияе на температурата на главата когато е изгасен мотора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Пак разводнихме много темата. С цялото ми уважение към теб ще ти кажа че не съм съгласен. И знаеш много добре че не това е причината (вероятно самата сплав или конструктивно има друг проблем), щото аз съм виждал доста от тези дето им рабтят перките след вадене на ключа със спукани глави, както и японски които на по полувин милион километри без да са спукали глави така че е много относително и няма нищо общо по простата причина че перката няма как да повлияе на температурата на главата когато е изгасен мотора. И си прав, и не точно. Че не се върти помпата е така, но продължаващото обдухване на радиатора заради термичните разлики все пак осигурява някаква, макар и малка циркулация, което път не е фундаментално важно, защото главата иска доста по-солидно прегряване за да се изметне от това да качи температурата локално и за кратко до 110 градуса. А иначе дали EU или японските двигатели са по-здрави е напълно невъзможен за разрешаване спор, защото е съвсем неконкретен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valdis Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Прав е колегата Todor V. , всичко опира до сплав и изработка, която при японските дизели се е доказала във времето. Нещо повече мога да дам пример от личен опит. В момента карам един кантер с 2,5 мотор (4D56) , там няма електрическа перка понеже перката е с вискозен съединител, но го прегрявам перманентно в големите жеги и по баирите, като причината си я знам - радиатор. И не само не пука или криви глава, но и дори не съм доливал антифриз от години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 (редакция) Чакайте малко сега, няма циркулация, но перката духа навътре, т.е. смуче, така че обдухва целия двигател. И да, при евро-то на доста им се въртят след загасяне, но това е поради факта, че системата за пускане е директен кръг 'акумулатор-датчик на радиатора-перка', както каза колегата по-горе (ама никой не му обърна внимание). Т.е. не че е с някаква цел - страничен ефект е от техническото решение по-скоро :first: . Редактирано 1 август 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Обдухващата двигателя струя не може да направи много, но сваля Т в радиатора и задейства процеса конвекция. Можем да сме доволни от добре сметнатите охл. с-ми при галантите. Не знам с кое охлаждането е по-ефективно, но знам, че виското на Шипка нагоре вие като изгладняла карпатска мечка, а конете стават магарета. Нещо за Т на включване на І и ІІ скорост да знаете? На повечето МПС втората степен значи над 104 гр/целзий на течността, а това не се отразява добре на гумените уплътнения. Не знам дали няма и опасност от локално прегряване и образуване на нещо като въздушна възглавница. С уплътненията на свещите можеше да се играе на джаги, а тези на капаците на клапаните си стояха прави като ги подпрях на стената. Бакелит. Можеше да си късаш парченца от по 1 см. Тя ако никога не е вдигала над 90 гр нямаше да са в това положение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Май не сте виждали Мерцедес. Някой да знае,че имат рециркулационна помпичка (за отопление на купето на изгасен двигател),за моделите с печка ? Не съм сигурен дали върти без да е пусната печката,но може да се направи да се включва на изгасен двигател ако е висока температурата,ако мислите,че е толкова важно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Май не сте виждали Мерцедес. Някой да знае,че имат рециркулационна помпичка (за отопление на купето на изгасен двигател),за моделите с печка ? Не съм сигурен дали върти без да е пусната печката,но може да се направи да се включва на изгасен двигател ако е висока температурата,ако мислите,че е толкова важно. Не, аз искам да работи маслена помпа на изгасен двигател, не водната :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Не, аз искам да работи маслена помпа на изгасен двигател, не водната :icon_thumbup: Ами на някой по-сериозни турбо бензинови зверове има и такава,защото ако си карал "на рали" и веднага си изгасил колата....... абе става много весело и затова има такава екстра фабрично,но повечето нямат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 Като се замисля, може да направим да се пуска перката и със SMS или имейл. И ще сме 1 крачка напред Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 1 август 2014 Сподели Публикувано 1 август 2014 При изправна охладителна система и датчици, и редовен антифриз няма никаква опасност.Конструктора го е сметнал и се е застраховал.Виж ако има нещо нередно което често се подминава и се оставя за после, става интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 2 август 2014 Сподели Публикувано 2 август 2014 Обдухващата двигателя струя не може да направи много, но сваля Т в радиатора и задейства процеса конвекция.Ето това е истината ! :good: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.