rafaelo Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 Тъп проблем ама ме дразни. В дъждовни дни, ако не вали прекалено силно а по скоро капе, когато чистачките минават през стъклото се чува звука, който по принцип е нормално да се чува когато гума се трие в леко влажно стъкло. Мислих че гумата се е износила за това отидох и купих Bosch уж скъпи и хубави... Същата работа. Чудя се стъклото ли е мазано с нещо на автомивката, че се чува това скърцане. Много ми лази по нервите как мога да го оправя. Мисля да намажа стъклото с нещо ама не знам с какво Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 юли 2014 Admin Сподели Публикувано 23 юли 2014 Измий си стъклото с препарат за почистване на стъкла, ако от това е проблема би трябвало да се оправи. А ако не е от това, как се оправя проблема? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
konoko Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 Ремонт трапеции стеклоочистителя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 А като вдигнеш перата и ги пуснеш пак ли скърца? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 На мен скърца лявата, но в основата някъде там в механизма. Наподобява глухо хълцане на човек - като тръгне от горно положение надолу и в първите сантиметри се чува "хлъц" ... хлъц ... хлъц :rolleyes: . отдавам го на луфт някъде. Аз не съм ги ползвал често, ама явно преди мен доста са ги покарали.По конкретния проблем съм пас, не знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 23 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 23 юли 2014 А като вдигнеш перата и ги пуснеш пак ли скърца? Няма промяна, пробвал съм го. Гледал съм и рамената, много хубаво си държат и добре натискат (не пракелно силно) гумата има перфектен контакт със стъклото. Ще пробвам съвета с препарата за стъкло, защо ли не се бях сетил за това по рано :icon_blush: :icon_doh: . Помня че на авто-мивката ми бяха казали че във водата, с която мият имало някаква вакса която не задържала вода и тем подобни дрън дрън. Може пък и това да е, ще измия и самите гуми на чистачките, може и там да се е задържало нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 При мен, при много слаб дъжд, когато интервалите на чистачките не отговарят на количеството вода върху сухото стъкло, се получава чак оглушителна вибрация. 100% от контактната повърхност на перото със стъклото. Но понеже чистачката си чисти добре, засега не я сменям. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 Няма промяна, пробвал съм го. Гледал съм и рамената, много хубаво си държат и добре натискат (не пракелно силно) гумата има перфектен контакт със стъклото. Ще пробвам съвета с препарата за стъкло, защо ли не се бях сетил за това по рано :icon_blush: :icon_doh: . Помня че на авто-мивката ми бяха казали че във водата, с която мият имало някаква вакса която не задържала вода и тем подобни дрън дрън. Може пък и това да е, ще измия и самите гуми на чистачките, може и там да се е задържало нещо......нищо няма да направиш, проблема не е в перата, не е в стъклото ,нито в рамената на чистачките........проблема е във втулките ,които държат осите на рамената .........трябва си разглобяване ......и внимавайте когато разглобявате,махнете ключа от таблото,че съм виждал премазани пръсти от мотора на чистачките...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 (редакция) Линкът към руския сайт изглежда обещаващо! Този си е сложил втулки FEBI 02181, което излиза втулка за стартер за VW Passat B3 1.8 моно (ABS,RP мотор!) с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм. Мисля да мина през Францискуп и да взема малко такива втулки и после ще разглобя при мен за една профилактика... Редактирано 23 юли 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 23 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 23 юли 2014 Любо, драсни когато правиш тази профилактика, можем двамата да действаме в синхрон Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 23 юли 2014 Сподели Публикувано 23 юли 2014 Тоз прословут проблем съм го имал! Колега:1 сваляш рамената като ги отвиваш с гаечен ключ2 сваляш пластмасовия предпазител3 сваляш самите стави ,като ги развиваш и тях4 аз си развих ел двигателя за да спечеля малко място по протежение на рамената- щангите за да сваля ставите от тях5 сваляш стоп гривните за да отвориш самите валове във втулките6 чистиш с примерно WD събралата се ръжда между втулките и валовете Това мога да ти кажа за процеса и ВНИМАВАИ! Да не потрошиш ставите , защото са от пластмаса. Гарантирам ти ,че след това и няма да скърцат и двигателя на чистачките ще работи мнооого добре.При мен беше намаляла и скоростта на почистване. Това може да се избегне с профилактично пръскане на WD при валовете за да се омаже системата. И същевременно да се почистват. Щом се е случило това значи имаш голямо износване на втулките при валовете и ако леко натиснеш рамената ще забележиш луфта. При сглабянето хубаво намажи всички стави с графитна или тънка грес. Поздрави! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 24 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 24 юли 2014 Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 юли 2014 Сподели Публикувано 24 юли 2014 Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега)........в този случай стъклото се третира с един препарат "Уиндоу рекавър" с някаква нанотехнология,която после стъклото ти става не само хлъзгаво,ами и не се задържа капчици по него, дори можеш да караш по магистралата без чистачки, тъй като само от възд. струя капките "бягат" много лесно...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 24 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 24 юли 2014 Това определено трябва да се пробва. От къде мога да го закупя. Гугъл ми вади само някакви флашки за оправяне на Windows 7-цата :icon_doh: :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 24 юли 2014 Сподели Публикувано 24 юли 2014 Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега).Оп сори брат нещо не съм разбрал! :icon_doh: А този препарат и аз съм го чувал ама се се каня да го взема и все не го правя! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 август 2014 Сподели Публикувано 5 август 2014 Така, бърз репорт, днес направихме с един приятел операцията от руската тема - при него оригиналните втулки (тефлонови са между другото) не бяха изхабени - луфт нямаше, но много ръждясали бяха осите - почистване, грес (ползвахме такава за водачи на спирачни апарати) и всичко заспа. При мен бяха останали на косъм втулките, луфт имаше и дори капака леко опираше като се отваря в резултат. Тези стартерни втулки заспаха като заводски, капака ми вече не опира в рамената, а в момента до колкото пробвах с пръскалките на прозореца, чистачките направо изсушават прозореца с 2 движения - шум няма никакъв и натиска е осезаемо по-голям по прозореца . Въпросните втулки се водят втулки за стартер от към скоростите за Пасат 1.8 моно, размерите са 12мм вътрешен, 14мм външен и ще ги има навсякъде където се занимават с ремонт стартери/алтернатори на цена под левче за брой. Трябват 4 броя. Така че си заслужава операцията, но не се захващайте съвсем пред блока, че и при двамата се скъса по един болт докато сваляхме триъгълниците :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 18 август 2014 Сподели Публикувано 18 август 2014 Отново да докладвам, вчера се прибирах в проливен дъжд към София, чистачките се държат съвсем различно - комфорта и видимостта се повишиха значително. Отново препоръчвам операцията на всички, които не са я правили. И да ви кажа, че луфта не може да се хване без да се свалят рамената - докато те са там, може да се заблуждавате, че всичко е наред при вас, но след като разглобите, почти сигурно е, че ще се учудите за какво става въпрос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 18 август 2014 Автор Сподели Публикувано 18 август 2014 Потвърждавам казаното по-горе Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 август 2014 Сподели Публикувано 18 август 2014 . И да ви кажа, че луфта не може да се хване без да се свалят рамената - докато те са там, може да се заблуждавате, че всичко е наред при вас, но след като разглобите, почти сигурно е, че ще се учудите за какво става въпрос..........може,стига да знаеш как...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 2 ноември 2014 Сподели Публикувано 2 ноември 2014 (редакция) Айде и аз един репорт - Закупих си втулки от стартер за VW Passat B3 1.8 моно - с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм, както Lyubo Dimitrov беше споменал по горе /използвам случая да му благодаря за отзивчивостта за една бърза консултация по случая, която ми се наложи/ и днес разпарчетосах всичко. Отварям скоба, за да кажа на всички, чийто коли са поръждясали вече (австрийки като моята или подобни), да не започват ремонта пред блока, защото ще имат нужда от специализиран инструмент. Аз например скъсах и трите болта на едната триъгълна основа, която държи рамото на чистачката /откъм шофьора/. След като свалих плочката с рамото, не успях да завъртя оста нито на ръка, нито с клещи. Трябваше да я стегна в менгеме и с гарги да помръдна оста. Как се е справял мотора на чистачките, не ми е ясно. При мен луфт нямаше, но след като свалих оста видях, че тефлоновата втулка е изядена, а самата ос изключително ръждясала. В крайна сметка около 4 часа ми отне профилактирането и на двете рамена /второто без скъсани болтове и с движение на ръка/. Даже си пръснах обелените рамена на чистачките в черен мат, с което станах най-големия гъзар на село. И още нещо - оста е "законтрена" от горната си страна /дето стърчи под капака/ с някаква шайба, която изпълнява ролята на зегерка, но не потъва в жлеб направен в оста, а "прескача" някакво одебеление. При сглобяването, за да влезне оста в триъгълната основа, когато са набити не тефлонови втулки, а месингови, трябва това одебеление да се изпили. Редактирано 2 ноември 2014 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 ноември 2014 Сподели Публикувано 2 ноември 2014 Айде и аз един репорт - Закупих си втулки от стартер за VW Passat B3 1.8 моно - с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм, както Lyubo Dimitrov беше споменал по горе /използвам случая да му благодаря за отзивчивостта за една бърза консултация по случая, която ми се наложи/ и днес разпарчетосах всичко. Отварям скоба, за да кажа на всички, чийто коли са поръждясали вече (австрийки като моята или подобни), да не започват ремонта пред блока, защото ще имат нужда от специализиран инструмент. Аз например скъсах и трите болта на едната триъгълна основа, която държи рамото на чистачката /откъм шофьора/. След като свалих плочката с рамото, не успях да завъртя оста нито на ръка, нито с клещи. Трябваше да я стегна в менгеме и с гарги да помръдна оста. Как се е справял мотора на чистачките, не ми е ясно. При мен луфт нямаше, но след като свалих оста видях, че тефлоновата втулка е изядена, а самата ос изключително ръждясала. В крайна сметка около 4 часа ми отне профилактирането и на двете рамена /второто без скъсани болтове и с движение на ръка/. Даже си пръснах обелените рамена на чистачките в черен мат, с което станах най-големия гъзар на село. И още нещо - оста е "законтрена" от горната си страна /дето стърчи под капака/ с някаква шайба, която изпълнява ролята на зегерка, но не потъва в жлеб направен в оста, а "прескача" някакво одебеление. При сглобяването, за да влезне оста в триъгълната основа, когато са набити не тефлонови втулки, а месингови, трябва това одебеление да се изпили.....следващия път дай 60 лв. и не се занимавай с глупости.....да не говорим ,че има риск, който не си заслужава,аз съм виждал такъв случай , къде на човека му минал моторчето през пръстите и за малко да ги скъса,цялата му китка беше бинтована, ама както си трябва...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 ноември 2014 Сподели Публикувано 2 ноември 2014 Операцията не продължава повече от час - час и половина .. 60лв малко много ми се виждат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 ноември 2014 Сподели Публикувано 3 ноември 2014 Операцията не продължава повече от час - час и половина .. 60лв малко много ми се виждат.........завииси от няколко неща,които и аз дори не знам......понякога е 30 лв,понякога е 50 лв.....така че това е ориентирна цена......освен това, ние си ги правим от екструдиран полиамид...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso_nasko Публикувано 4 ноември 2014 Сподели Публикувано 4 ноември 2014 (редакция) Да споделя и моя опит по въпроса. Дълго време и зс си се лъгах, че проблема ми е в перата или нещо подобно. Дори два комплекта чистачки смених - докато се убедя (за съжаление, късно), че проблема ми бе именно във втулките.В крайна сметка проблема дотолкова се задълбочи, че чистачките спряха да се движат. Моторчето прегря, но слава, Богу, все още се държи - дори и малко да е по-шумен в момента. Пробвах се да разглобя втулките, а те по никакъв начин нито се въртяха, нито помръдваха, махнах шайбата-зегерка, но пустата втулка така и така не излизаше. Колко ли не съветвах с чука, триъглника се потроши и в крайна сметка взех други рамена и ги подмених. Това ми реши проблема със скърцащите чистачки. Редактирано 5 ноември 2014 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 5 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 5 ноември 2014 Аз да напиша update за моите чистачки. От както направихме профилактиката, почистването смяната на втулката и т.н. със съдействието на Любо който ми посочи сервиза, чистачките работят страхотно :icon_rock: !!! Стъклото е супер чисто, чистачките са тихи и се движат гладко. Цялата разправия ми струва около 30лв труд и всичко, скъсаха се 3 болта, побългаряваха се някои неща, но момчетата работеха съвестно и качествено, използваха хубави материали и гресираха всичко много добре ;) Още веднъж благодаря на Любо :drinks:, че ме светна да направя манипулацията и за отделеното време. За всички, които имат галанти на над 150к или им поскърцват чистачките, по-добре да действате от рано преди да е твърде късно. Никой не иска да остане на силен дъжд + дълъг път без чистачки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.