Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 ноември 2014 Admin Сподели Публикувано 7 ноември 2014 Аз да напиша update за моите чистачки. От както направихме профилактиката, почистването смяната на втулката и т.н. със съдействието на Любо който ми посочи сервиза, чистачките работят страхотно :icon_rock: !!! Стъклото е супер чисто, чистачките са тихи и се движат гладко. Цялата разправия ми струва около 30лв труд и всичко, скъсаха се 3 болта, побългаряваха се някои неща, но момчетата работеха съвестно и качествено, използваха хубави материали и гресираха всичко много добре ;) Още веднъж благодаря на Любо :drinks:, че ме светна да направя манипулацията и за отделеното време. За всички, които имат галанти на над 150к или им поскърцват чистачките, по-добре да действате от рано преди да е твърде късно. Никой не иска да остане на силен дъжд + дълъг път без чистачки. И при мен стана така! Благодаря на Любо! :bowi: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 13 Май 2015 Сподели Публикувано 13 Май 2015 (редакция) Колеги, и аз направих профилактиката на механизма на чистачките - разглобяване, почистване, подмяна на втулки и смазване (графитна грес). Много благодаря за инфото, както и за link-а към магазина на fransizkup (Lyubo Dimitrov) откъдето закупих упоменатите втулките от по-горе за 70-80 ст. бройката - не знам дали наистина са Febi, но са с размери 14х12х14 мм и са бронз/графит, самосмазващи. Ето малко снимки: ЦЪК На едната ос - по-малко корозиралата, втулките си бяха в идеално здраве. Свалих ги за да пробвам как ще е с новите - появи се луфт. Оказа се, че оригиналните втулки са с външен диаметър 14.2 мм и вътрешен 12 мм. Диаметъра на цилиндричния отвор в корпуса е 14.1 мм. На пръв поглед не видях някакво сериозно износване или разлика между двата ос-механизма, но обаче на другия, на който оста му беше корозирала по-сериозно и имаше захабяване на оригиналните втулки, бронзовите почти заспаха и луфта, за който споменах при другата ос, е почти нищожен. Така накрая на едната ос съм с оригиналните, а на другата с нови бронзови. Скъсаха се два болта - тези, които са най-близо до левия калник, но това като че ли е неизбежно, защото там се задържа вода/влага. Има подобрение в работата на чистачките, но шофьорската продължава да ме изнервя с "хлъц" при крайно ляво положение точно при смяната на посоката. На стъклото остава 1-1.5 см замазана ивица и после чисти сравнително добре. След като вече осите със сигурност са ОК, то проблема отива или към рамо на чистачката, чистачката или евентуално луфт в "рейките", които задвижват осите. Редактирано 13 Май 2015 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2015 Сподели Публикувано 13 Май 2015 А тези втулки дали е удачно да се направят от пластмаса? Имам една пръчка материал, купувана от производител от Пловдив - 20 мм е дебела и ми останаха към 130-140 мм дължина. Материалът става за плъзгащи лагери, съдържа молибденов дисулфид, с който се самосмазва, устойчив на UV лъчи, на грес, масло, висока твърдост, износоустойчивост ... Става за много неща (плъзгащи плочи, зъбчатки, втулки, ролки и др.). Забравих как се нарича точно този вид пластмаса. Не е полиамид със сигурност. Работи се много добре на струг. От нея правихме втулки за задно окачване на едно АТВ. Имам и аз едно "хлъц" в крайно горно положение на лявата чистачка. Точно като тръгва надолу издава този звук и го издава всеки път. Ама работят, чистят добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staki Публикувано 13 Май 2015 Сподели Публикувано 13 Май 2015 А тези втулки дали е удачно да се направят от пластмаса? Имам една пръчка материал, купувана от производител от Пловдив - 20 мм е дебела и ми останаха към 130-140 мм дължина. Материалът става за плъзгащи лагери, съдържа молибденов дисулфид, с който се самосмазва, устойчив на UV лъчи, на грес, масло, висока твърдост, износоустойчивост ... Става за много неща (плъзгащи плочи, зъбчатки, втулки, ролки и др.). Забравих как се нарича точно този вид пластмаса. Не е полиамид със сигурност. Работи се много добре на струг. От нея правихме втулки за задно окачване на едно АТВ. Имам и аз едно "хлъц" в крайно горно положение на лявата чистачка. Точно като тръгва надолу издава този звук и го издава всеки път. Ама работят, чистят добре. :mitsu-smiley: То оригинално втулката вътре в механизъмът са си от шластмаса. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.