Премини към съдържание

Скърцащи чистачки


Препоръчано мнение

Тъп проблем ама ме дразни. В дъждовни дни, ако не вали прекалено силно а по скоро капе, когато чистачките минават през стъклото се чува звука, който по принцип е нормално да се чува когато гума се трие в леко влажно стъкло. Мислих че гумата се е износила за това отидох и купих Bosch уж скъпи и хубави... Същата работа. Чудя се стъклото ли е мазано с нещо на автомивката, че се чува това скърцане. Много ми лази по нервите как мога да го оправя. Мисля да намажа стъклото с нещо ама не знам с какво :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Измий си стъклото с препарат за почистване на стъкла, ако от това е проблема би трябвало да се оправи.

 

А ако не е от това, как се оправя проблема? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен скърца лявата, но в основата някъде там в механизма. Наподобява глухо хълцане на човек - като тръгне от горно положение надолу и в първите сантиметри се чува "хлъц" ... хлъц ... хлъц :rolleyes: . отдавам го на луфт някъде. Аз не съм ги ползвал често, ама явно преди мен доста са ги покарали.

По конкретния проблем съм пас, не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като вдигнеш перата и ги пуснеш пак ли скърца?

 

Няма промяна, пробвал съм го. Гледал съм и рамената, много хубаво си държат и добре натискат (не пракелно силно) гумата има перфектен контакт със стъклото.

 

Ще пробвам съвета с препарата за стъкло, защо ли не се бях сетил за това по рано :icon_blush: :icon_doh: . Помня че на авто-мивката ми бяха казали че във водата, с която мият имало някаква вакса която не задържала вода и тем подобни дрън дрън. Може пък и това да е, ще измия и самите гуми на чистачките, може и там да се е задържало нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен, при много слаб дъжд, когато интервалите на чистачките не отговарят на количеството вода върху сухото стъкло, се получава чак оглушителна вибрация. 100% от контактната повърхност на перото със стъклото. Но понеже чистачката си чисти добре, засега не я сменям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма промяна, пробвал съм го. Гледал съм и рамената, много хубаво си държат и добре натискат (не пракелно силно) гумата има перфектен контакт със стъклото.

 

Ще пробвам съвета с препарата за стъкло, защо ли не се бях сетил за това по рано :icon_blush: :icon_doh: . Помня че на авто-мивката ми бяха казали че във водата, с която мият имало някаква вакса която не задържала вода и тем подобни дрън дрън. Може пък и това да е, ще измия и самите гуми на чистачките, може и там да се е задържало нещо.

.....нищо няма да направиш, проблема не е в перата, не е в стъклото ,нито в рамената на чистачките........проблема е във втулките ,които държат осите на рамената .........трябва си разглобяване ......и внимавайте когато разглобявате,махнете ключа от таблото,че съм виждал премазани пръсти от мотора на чистачките......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линкът към руския сайт изглежда обещаващо! Този си е сложил втулки FEBI 02181, което излиза втулка за стартер за VW Passat B3 1.8 моно (ABS,RP мотор!) с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм. Мисля да мина през Францискуп и да взема малко такива втулки и после ще разглобя при мен за една профилактика...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоз прословут проблем съм го имал!

Колега:

1 сваляш рамената като ги отвиваш с гаечен ключ

2 сваляш пластмасовия предпазител

3 сваляш самите стави ,като ги развиваш и тях

4 аз си развих ел двигателя за да спечеля малко място по протежение на рамената- щангите за да сваля ставите от тях

5 сваляш стоп гривните за да отвориш самите валове във втулките

6 чистиш с примерно WD събралата се ръжда между втулките и валовете

Това мога да ти кажа за процеса и ВНИМАВАИ! Да не потрошиш ставите , защото са от пластмаса.

Гарантирам ти ,че след това и няма да скърцат и двигателя на чистачките ще работи мнооого добре.

При мен беше намаляла и скоростта на почистване.

Това може да се избегне с профилактично пръскане на WD при валовете за да се омаже системата. И същевременно да се почистват.

Щом се е случило това значи имаш голямо износване на втулките при валовете и ако леко натиснеш рамената ще забележиш луфта.

При сглабянето хубаво намажи всички стави с графитна или тънка грес.

Поздрави! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега).

.......в този случай стъклото се третира с един препарат "Уиндоу рекавър" с някаква нанотехнология,която после стъклото ти става не само хлъзгаво,ами и не се задържа капчици по него, дори можеш да караш по магистралата без чистачки, тъй като само от възд. струя капките "бягат" много лесно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това определено трябва да се пробва. От къде мога да го закупя. Гугъл ми вади само някакви флашки за оправяне на Windows 7-цата :icon_doh: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета колега, определено ще бъде полезен, но в моя случай скърцането е при допира на гумата в стъклото. Самите чистачки работят безпроблемно (за сега).

Оп сори брат нещо не съм разбрал! :icon_doh:

А този препарат и аз съм го чувал ама се се каня да го взема и все не го правя! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Така, бърз репорт, днес направихме с един приятел операцията от руската тема - при него оригиналните втулки (тефлонови са между другото) не бяха изхабени - луфт нямаше, но много ръждясали бяха осите - почистване, грес (ползвахме такава за водачи на спирачни апарати) и всичко заспа.

 

При мен бяха останали на косъм втулките, луфт имаше и дори капака леко опираше като се отваря в резултат.

 

Тези стартерни втулки заспаха като заводски, капака ми вече не опира в рамената, а в момента до колкото пробвах с пръскалките на прозореца, чистачките направо изсушават прозореца с 2 движения - шум няма никакъв и натиска е осезаемо по-голям по прозореца :) . Въпросните втулки се водят втулки за стартер от към скоростите за Пасат 1.8 моно, размерите са 12мм вътрешен, 14мм външен и ще ги има навсякъде където се занимават с ремонт стартери/алтернатори на цена под левче за брой. Трябват 4 броя.

 

Така че си заслужава операцията, но не се захващайте съвсем пред блока, че и при двамата се скъса по един болт докато сваляхме триъгълниците :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Отново да докладвам, вчера се прибирах в проливен дъжд към София, чистачките се държат съвсем различно - комфорта и видимостта се повишиха значително. Отново препоръчвам операцията на всички, които не са я правили.

 

И да ви кажа, че луфта не може да се хване без да се свалят рамената - докато те са там, може да се заблуждавате, че всичко е наред при вас, но след като разглобите, почти сигурно е, че ще се учудите за какво става въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.

 

И да ви кажа, че луфта не може да се хване без да се свалят рамената - докато те са там, може да се заблуждавате, че всичко е наред при вас, но след като разглобите, почти сигурно е, че ще се учудите за какво става въпрос.

.........може,стига да знаеш как......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Айде и аз един репорт -

Закупих си втулки от стартер за VW Passat B3 1.8 моно - с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм, както Lyubo Dimitrov беше споменал по горе /използвам случая да му благодаря за отзивчивостта за една бърза консултация по случая, която ми се наложи/ и днес разпарчетосах всичко. Отварям скоба, за да кажа на всички, чийто коли са поръждясали вече (австрийки като моята или подобни), да не започват ремонта пред блока, защото ще имат нужда от специализиран инструмент. Аз например скъсах и трите болта на едната триъгълна основа, която държи рамото на чистачката /откъм шофьора/. След като свалих плочката с рамото, не успях да завъртя оста нито на ръка, нито с клещи. Трябваше да я стегна в менгеме и с гарги да помръдна оста. Как се е справял мотора на чистачките, не ми е ясно. При мен луфт нямаше, но след като свалих оста видях, че тефлоновата втулка е изядена, а самата ос изключително ръждясала. В крайна сметка около 4 часа ми отне профилактирането и на двете рамена /второто без скъсани болтове и с движение на ръка/. Даже си пръснах обелените рамена на чистачките в черен мат, с което станах най-големия гъзар на село. И още нещо - оста е "законтрена" от горната си страна /дето стърчи под капака/ с някаква шайба, която изпълнява ролята на зегерка, но не потъва в жлеб направен в оста, а "прескача" някакво одебеление. При сглобяването, за да влезне оста в триъгълната основа, когато са набити не тефлонови втулки, а месингови, трябва това одебеление да се изпили.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз един репорт -

Закупих си втулки от стартер за VW Passat B3 1.8 моно - с вътрешен диаметър 12мм и външен 14мм, както Lyubo Dimitrov беше споменал по горе /използвам случая да му благодаря за отзивчивостта за една бърза консултация по случая, която ми се наложи/ и днес разпарчетосах всичко. Отварям скоба, за да кажа на всички, чийто коли са поръждясали вече (австрийки като моята или подобни), да не започват ремонта пред блока, защото ще имат нужда от специализиран инструмент. Аз например скъсах и трите болта на едната триъгълна основа, която държи рамото на чистачката /откъм шофьора/. След като свалих плочката с рамото, не успях да завъртя оста нито на ръка, нито с клещи. Трябваше да я стегна в менгеме и с гарги да помръдна оста. Как се е справял мотора на чистачките, не ми е ясно. При мен луфт нямаше, но след като свалих оста видях, че тефлоновата втулка е изядена, а самата ос изключително ръждясала. В крайна сметка около 4 часа ми отне профилактирането и на двете рамена /второто без скъсани болтове и с движение на ръка/. Даже си пръснах обелените рамена на чистачките в черен мат, с което станах най-големия гъзар на село. И още нещо - оста е "законтрена" от горната си страна /дето стърчи под капака/ с някаква шайба, която изпълнява ролята на зегерка, но не потъва в жлеб направен в оста, а "прескача" някакво одебеление. При сглобяването, за да влезне оста в триъгълната основа, когато са набити не тефлонови втулки, а месингови, трябва това одебеление да се изпили.

....следващия път дай 60 лв. и не се занимавай с глупости.....да не говорим ,че има риск, който не си заслужава,аз съм виждал такъв случай , къде на човека му минал моторчето през пръстите и за малко да ги скъса,цялата му китка беше бинтована, ама както си трябва......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Операцията не продължава повече от час - час и половина .. 60лв малко много ми се виждат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Операцията не продължава повече от час - час и половина .. 60лв малко много ми се виждат.

........завииси от няколко неща,които и аз дори не знам......понякога е 30 лв,понякога е 50 лв.....така че това е ориентирна цена......освен това, ние си ги правим от екструдиран полиамид......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит по въпроса.

Дълго време и зс си се лъгах, че проблема ми е в перата или нещо подобно.

Дори два комплекта чистачки смених - докато се убедя (за съжаление, късно), че проблема ми бе именно във втулките.

В крайна сметка проблема дотолкова се задълбочи, че чистачките спряха да се движат.

Моторчето прегря, но слава, Богу, все още се държи - дори и малко да е по-шумен в момента.

Пробвах се да разглобя втулките, а те по никакъв начин нито се въртяха, нито помръдваха, махнах шайбата-зегерка, но пустата втулка така и така не излизаше.

Колко ли не съветвах с чука, триъглника се потроши и в крайна сметка взех други рамена и ги подмених.

Това ми реши проблема със скърцащите чистачки.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да напиша update за моите чистачки. От както направихме профилактиката, почистването смяната на втулката и т.н. със съдействието на Любо който ми посочи сервиза, чистачките работят страхотно :icon_rock: !!! Стъклото е супер чисто, чистачките са тихи и се движат гладко. Цялата разправия ми струва около 30лв труд и всичко, скъсаха се 3 болта, побългаряваха се някои неща, но момчетата работеха съвестно и качествено, използваха хубави материали и гресираха всичко много добре ;)

 

Още веднъж благодаря на Любо :drinks:, че ме светна да направя манипулацията и за отделеното време. За всички, които имат галанти на над 150к или им поскърцват чистачките, по-добре да действате от рано преди да е твърде късно. Никой не иска да остане на силен дъжд + дълъг път без чистачки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...