naso Публикувано 2 юли 2014 Сподели Публикувано 2 юли 2014 Според мен компа на газовия инжекцион може да работи добре без аванс процесор, ако е направена OBD връзка с еку - то на колата, което е възможно например при галант след 2001, доколкото съм чувал те са с по нов компютър. При по старите, какъвто е моя, няма как компа на газовата да кореспондира с еку - то и да задава предверие и т.н ЕКУто си мисли, че работи на бензин и това е. Затова и според мен колата няма душа на по ниски обороти при ускорение на газ, отколкото на бензин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 юли 2014 Сподели Публикувано 2 юли 2014 Тая работа с кореспонденцията с еку-то е само с идеята да чисти ГИ грешката веднага щом се появи, за да не светва лампата и да си мислиш че всичко е ток и жица. Няма как да кажеш на бензиновото еку какво предварение да прави, то си го гледа според таблиците, най-много може да го прочетеш информативно. Освен това не мисля че Галант коя да е година поддържа друг протокол освен MUTII, така че забрави да се закачиш с ГИ, но може и да не съм прав. Отписвам се от темата че станаха големи локуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 юли 2014 Сподели Публикувано 2 юли 2014 Често при газта се търси адската икономия и се компенсира с центровка. Центровката не прави чудеса. Тя трябва да бъде точна и не бива да се правят експерименти с нея с процесори от 100-150 лева. За да вървят по-добре колите с газ трябва да се подаде повече гориво. Хората искат да се регулира да харчи колкото на бензин (за V6 7,5 при 110 км/ч), да върви същото и да зареждат на цена по-малко от 1/2 цената на бензина. И за целта ще пипнем центровката... Ама че си съсипваме двигателя от бедна смес, няма значение. Завчера като пътувах за Враца на 3 коли им чух "аванса" докато ме изпреварват - бензинки на газ. Не казвам че са с аванс процесори. Предполагам какво са направили - затворили са крана на газта да харчи по-малко и вътре в цилиндъра алуминия е на прага да се стопи, свещта се е насветяла и запалва сместта преди искрата. Ето детонация. За всеки двигател си има точно определен ъгъл на подаване на искрата, запалването трябва да стане в точния момент и горенето да продължи докато буталото върви надолу. 14 градуса от ГМТ в посока надолу ли беше оптимално... По-малък ъгъл от оптималния намалява мощността, а по-високия не води до повишаване на мощността, а до опасност от детонации. Или каквото и вредно горене да е там. Затова не бих си купил за колата такова нещо, а бих взел временно от някой да го пробвам, ще искам да гледам температурата на двигателя в сравнение с на бензин при същите условия на шофиране, ще се поинтересувам за температурата на изгорелите газове, ще преслушам за детонации и др. видове вредно горене (не само на ухо) и ако го харесам, ще си го купя и монтирам. Ама така без да знам до какво може да доведе и понеже съм чул и чел, че газта иска повече предварение, дай да взимам и слагам, да въртя делкото и др. експерименти. Да беше някой изгнил и окапал "труп" за 300 лева с акумулатора и новите гуми, да му сложа, пък да прави каквото иска. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 3 юли 2014 Сподели Публикувано 3 юли 2014 A не е ли по - добре да си харчи колкото трябва на газ, но газовите времена да са равни на 0? Разбирай сместа да не е нито богата, нито бедна?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 3 юли 2014 Сподели Публикувано 3 юли 2014 Ми не, човекът пише, че бил ГИ. Не съм голям почитател, още по-малко разбирач на газ, но си спомням, че миналата година качвахме един 6а13 с ГИ на диното и си беднееше малко, както почти всички коли на газ. Е, ако е с ГИ, контролера му си поема функцията на аванс процесор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
C0ldblooded Публикувано 4 юли 2014 Сподели Публикувано 4 юли 2014 Не е необичайно, просто не е аванс процесор. Принципно в първия пост още имах предвид само TRE-то, но мисля че не ме разбра...няма значение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 4 юли 2014 Сподели Публикувано 4 юли 2014 Принципно в първия пост още имах предвид само TRE-то, но мисля че не ме разбра...няма значение. Все тая. Между другото имам напълно работеща помпа на AYC-а резервна.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
C0ldblooded Публикувано 4 юли 2014 Сподели Публикувано 4 юли 2014 Все тая. Между другото имам напълно работеща помпа на AYC-а резервна.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Да не би DJ-a да ти е споделил мойта мъка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 юли 2014 Сподели Публикувано 5 юли 2014 Е, ако е с ГИ, контролера му си поема функцията на аванс процесор. И как точно влияе на предварението ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 юли 2014 Сподели Публикувано 9 юли 2014 Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор. Както може би знаете, газовия ми инжекцион си е скъпичък, със самоадаптивен компютър, НО той НЕ МОЖЕ да променя предварението на запалването. Аванс процесора е това, което го променя, според датчика на коляновия вал, сигнал от ТПС-а и съответно от газовия компютър. Засега покарах малко, 30-40км извънградско и мога да дам само първоначални впечатления. Колата стана осезаемо по - пъргава, усещайки се доста във високите обороти, над 4000, когато започва пика на въртящия момент. Не съжалявам за парите, за разход на гориво ще говоря по - нататък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 9 юли 2014 Сподели Публикувано 9 юли 2014 (редакция) Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор... Каква марка/модел е? Звучи интересно... Редактирано 9 юли 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 9 юли 2014 Сподели Публикувано 9 юли 2014 Каква марка/модел е? Звучи интересно... {style_images_url}/offtop.gifТакава информация се дава, само след сериозна почерпка :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 юли 2014 Сподели Публикувано 9 юли 2014 процесор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uck Публикувано 10 юли 2014 Сподели Публикувано 10 юли 2014 Къде ти го програмираха ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Където ми го монтираха тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор. Както може би знаете, газовия ми инжекцион си е скъпичък, със самоадаптивен компютър, НО той НЕ МОЖЕ да променя предварението на запалването. Аванс процесора е това, което го променя, според датчика на коляновия вал, сигнал от ТПС-а и съответно от газовия компютър. Засега покарах малко, 30-40км извънградско и мога да дам само първоначални впечатления. Колата стана осезаемо по - пъргава, усещайки се доста във високите обороти, над 4000, когато започва пика на въртящия момент. Не съжалявам за парите, за разход на гориво ще говоря по - нататък. Сега разгледах некви контролери за ГИ и то май верно никой от тях не коригира предварението. Баси смешната работа.Да ти е честита новата придобивка, обади се ако имаш път насам, да я полеем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Сега разгледах некви контролери за ГИ и то май верно никой от тях не коригира предварението. Баси смешната работа.Да ти е честита новата придобивка, обади се ако имаш път насам, да я полеем. Сега остана да опишем алгоритъма, по който бензиновото ЕКУ регулира предварението, елиминирайки детонационния датчик и ще стане приказка...:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Сега остана да опишем алгоритъма, по който бензиновото ЕКУ регулира предварението, елиминирайки детонационния датчик и ще стане приказка...:icon_thumbup: Почти нищо в двигателя не работи по алгоритми, Роска. Всичко е таблици. Специално за газта, едно тъпо линейно отместване спрямо оригиналния аванс на бензин е напълно достатъчно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uck Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Почти нищо в двигателя не работи по алгоритми, Роска. Всичко е таблици. Специално за газта, едно тъпо линейно отместване спрямо оригиналния аванс на бензин е напълно достатъчно.Не мисля ,че е линейно. Две различни горива горящи по два различни начина. В различните обороти количеството и вида на смесите е различно (разбирайте наситеността). От там и времето за пълното изгаряне е различно. Ако в ниските предварението е +3 градуса спрямо заводското ,то във високите може да е +7 спрямо заводското предварение(което вече също е различно от това на празен ход). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Онези дни се зачетох за газта. От празен ход до 2000 об/мин предварението в плюс е едно (по-напред съм ги казал тия работи), от 2000-4000 е друго (пак по-голямо от на бенц, но степента на увелич. на аванса намалява) и след 4000 е същото като на бензин. Значи този процесор не трябва да "пипа" нищо след 4000. Другото интересно нещо бе за скоростта на изгаряне в горивните камери - при МРЪСНА газ газта гори по-бързо от бензина и по тази логика искрата трябва да се подаде ... кога? -По-късно май :icon_hmm: . Дали така ще стане?Изглежда при ежедневно нормално шофиране ще е от полза заради корекцията с по-ранното запалване и по-доброто оползотворяване на горивната смес. В града до 2000-2500 оборота логично ще да е по-добре (да се почувства разлика в добрия смисъл), както и при поддържане на някаква скорост на дълъг път. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Всичко това е вкарано като логика в аванс контролерчето - то си получава инфо за оборотите и положението на педала. Със сигурност не е чисто линейно отместването, макар че не съм особено уверен за това за над 4000 оборота че е баш така на теория. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 На мен ми е по-интересно,къде се свързва по "веригата". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 (редакция) Между екуто и комутатора, а ако комутатора е вграден в ЕКУ-то, между екуто и бобината през външен комутатор. Сигнали още взема от хал сензора/индуктивния датчик на к. вал и евентуално от тпс за да знае кога е idle системата (т.е. на празен ход). Редактирано 11 юли 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 юли 2014 Сподели Публикувано 11 юли 2014 Не мисля ,че е линейно. Две различни горива горящи по два различни начина. В различните обороти количеството и вида на смесите е различно (разбирайте наситеността). От там и времето за пълното изгаряне е различно. Ако в ниските предварението е +3 градуса спрямо заводското ,то във високите може да е +7 спрямо заводското предварение(което вече също е различно от това на празен ход). Казах достатъчно, не идеално. Да, за да се изстиска максимума е добре да си има карта, или поне вектор. Но профита няма да е гигантски. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 12 юли 2014 Сподели Публикувано 12 юли 2014 При автомобили с повече от една повишаваща бобина трябва да се монтират съответния брой аванс процесори.4G63 Rules!Освен това има ГИ със вградени аванс процесори... за съжаление моето Sequent 24, не е от тях... ама няма пък да тръгна да слагам два аванс-а или пък да си сменя ГИ, заради това. Парите от вложението съм ги избил още преди 10к км. След още 2-3 години максимум и Галанта ще е със друг собственик или за скрап. Няма нищо вечно, карайте си колите и не се вманиачавайте толкова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.