Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Аванс процесор


kim69

Препоръчано мнение

Според мен компа на газовия инжекцион може да работи добре без аванс процесор, ако е направена OBD връзка с еку - то на колата, което е възможно например при галант след 2001, доколкото съм чувал те са с по нов компютър. При по старите, какъвто е моя, няма как компа на газовата да кореспондира с еку - то и да задава предверие и т.н ЕКУто си мисли, че работи на бензин и това е. Затова и според мен колата няма душа на по ниски обороти при ускорение на газ, отколкото на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Тая работа с кореспонденцията с еку-то е само с идеята да чисти ГИ грешката веднага щом се появи, за да не светва лампата и да си мислиш че всичко е ток и жица. Няма как да кажеш на бензиновото еку какво предварение да прави, то си го гледа според таблиците, най-много може да го прочетеш информативно. Освен това не мисля че Галант коя да е година поддържа друг протокол освен MUTII, така че забрави да се закачиш с ГИ, но може и да не съм прав. Отписвам се от темата че станаха големи локуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Често при газта се търси адската икономия и се компенсира с центровка. Центровката не прави чудеса. Тя трябва да бъде точна и не бива да се правят експерименти с нея с процесори от 100-150 лева. За да вървят по-добре колите с газ трябва да се подаде повече гориво. Хората искат да се регулира да харчи колкото на бензин (за V6 7,5 при 110 км/ч), да върви същото и да зареждат на цена по-малко от 1/2 цената на бензина. И за целта ще пипнем центровката... Ама че си съсипваме двигателя от бедна смес, няма значение. Завчера като пътувах за Враца на 3 коли им чух "аванса" докато ме изпреварват - бензинки на газ. Не казвам че са с аванс процесори. Предполагам какво са направили - затворили са крана на газта да харчи по-малко и вътре в цилиндъра алуминия е на прага да се стопи, свещта се е насветяла и запалва сместта преди искрата. Ето детонация. За всеки двигател си има точно определен ъгъл на подаване на искрата, запалването трябва да стане в точния момент и горенето да продължи докато буталото върви надолу. 14 градуса от ГМТ в посока надолу ли беше оптимално... По-малък ъгъл от оптималния намалява мощността, а по-високия не води до повишаване на мощността, а до опасност от детонации. Или каквото и вредно горене да е там. Затова не бих си купил за колата такова нещо, а бих взел временно от някой да го пробвам, ще искам да гледам температурата на двигателя в сравнение с на бензин при същите условия на шофиране, ще се поинтересувам за температурата на изгорелите газове, ще преслушам за детонации и др. видове вредно горене (не само на ухо) и ако го харесам, ще си го купя и монтирам. Ама така без да знам до какво може да доведе и понеже съм чул и чел, че газта иска повече предварение, дай да взимам и слагам, да въртя делкото и др. експерименти. Да беше някой изгнил и окапал "труп" за 300 лева с акумулатора и новите гуми, да му сложа, пък да прави каквото иска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A не е ли по - добре да си харчи колкото трябва на газ, но газовите времена да са равни на 0? Разбирай сместа да не е нито богата, нито бедна?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми не, човекът пише, че бил ГИ. Не съм голям почитател, още по-малко разбирач на газ, но си спомням, че миналата година качвахме един 6а13 с ГИ на диното и си беднееше малко, както почти всички коли на газ.

 

Е, ако е с ГИ, контролера му си поема функцията на аванс процесор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е необичайно, просто не е аванс процесор.

 

Принципно в първия пост още имах предвид само TRE-то, но мисля че не ме разбра...няма значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно в първия пост още имах предвид само TRE-то, но мисля че не ме разбра...няма значение.

 

Все тая. Между другото имам напълно работеща помпа на AYC-а резервна.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все тая. Между другото имам напълно работеща помпа на AYC-а резервна.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

 

Да не би DJ-a да ти е споделил мойта мъка? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако е с ГИ, контролера му си поема функцията на аванс процесор.

 

И как точно влияе на предварението ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор. Както може би знаете, газовия ми инжекцион си е скъпичък, със самоадаптивен компютър, НО той НЕ МОЖЕ да променя предварението на запалването. Аванс процесора е това, което го променя, според датчика на коляновия вал, сигнал от ТПС-а и съответно от газовия компютър. Засега покарах малко, 30-40км извънградско и мога да дам само първоначални впечатления. Колата стана осезаемо по - пъргава, усещайки се доста във високите обороти, над 4000, когато започва пика на въртящия момент. Не съжалявам за парите, за разход на гориво ще говоря по - нататък. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор...

 

Каква марка/модел е? Звучи интересно...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка/модел е? Звучи интересно...

 

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момци, днес се обзаведох с италиански аванс процесор. Както може би знаете, газовия ми инжекцион си е скъпичък, със самоадаптивен компютър, НО той НЕ МОЖЕ да променя предварението на запалването. Аванс процесора е това, което го променя, според датчика на коляновия вал, сигнал от ТПС-а и съответно от газовия компютър. Засега покарах малко, 30-40км извънградско и мога да дам само първоначални впечатления. Колата стана осезаемо по - пъргава, усещайки се доста във високите обороти, над 4000, когато започва пика на въртящия момент. Не съжалявам за парите, за разход на гориво ще говоря по - нататък. :)

 

Сега разгледах некви контролери за ГИ и то май верно никой от тях не коригира предварението. :) Баси смешната работа.

Да ти е честита новата придобивка, обади се ако имаш път насам, да я полеем. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега разгледах некви контролери за ГИ и то май верно никой от тях не коригира предварението. :) Баси смешната работа.

Да ти е честита новата придобивка, обади се ако имаш път насам, да я полеем. :)

 

Сега остана да опишем алгоритъма, по който бензиновото ЕКУ регулира предварението, елиминирайки детонационния датчик и ще стане приказка...:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега остана да опишем алгоритъма, по който бензиновото ЕКУ регулира предварението, елиминирайки детонационния датчик и ще стане приказка...:icon_thumbup:

 

Почти нищо в двигателя не работи по алгоритми, Роска. :) Всичко е таблици. Специално за газта, едно тъпо линейно отместване спрямо оригиналния аванс на бензин е напълно достатъчно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почти нищо в двигателя не работи по алгоритми, Роска. :) Всичко е таблици. Специално за газта, едно тъпо линейно отместване спрямо оригиналния аванс на бензин е напълно достатъчно.

Не мисля ,че е линейно. Две различни горива горящи по два различни начина. В различните обороти количеството и вида на смесите е различно (разбирайте наситеността). От там и времето за пълното изгаряне е различно. Ако в ниските предварението е +3 градуса спрямо заводското ,то във високите може да е +7 спрямо заводското предварение(което вече също е различно от това на празен ход).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Онези дни се зачетох за газта. От празен ход до 2000 об/мин предварението в плюс е едно (по-напред съм ги казал тия работи), от 2000-4000 е друго (пак по-голямо от на бенц, но степента на увелич. на аванса намалява) и след 4000 е същото като на бензин. Значи този процесор не трябва да "пипа" нищо след 4000. Другото интересно нещо бе за скоростта на изгаряне в горивните камери - при МРЪСНА газ газта гори по-бързо от бензина и по тази логика искрата трябва да се подаде ... кога? -По-късно май :icon_hmm: . Дали така ще стане?

Изглежда при ежедневно нормално шофиране ще е от полза заради корекцията с по-ранното запалване и по-доброто оползотворяване на горивната смес. В града до 2000-2500 оборота логично ще да е по-добре (да се почувства разлика в добрия смисъл), както и при поддържане на някаква скорост на дълъг път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това е вкарано като логика в аванс контролерчето - то си получава инфо за оборотите и положението на педала. Със сигурност не е чисто линейно отместването, макар че не съм особено уверен за това за над 4000 оборота че е баш така на теория.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между екуто и комутатора, а ако комутатора е вграден в ЕКУ-то, между екуто и бобината през външен комутатор. Сигнали още взема от хал сензора/индуктивния датчик на к. вал и евентуално от тпс за да знае кога е idle системата (т.е. на празен ход).

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля ,че е линейно. Две различни горива горящи по два различни начина. В различните обороти количеството и вида на смесите е различно (разбирайте наситеността). От там и времето за пълното изгаряне е различно. Ако в ниските предварението е +3 градуса спрямо заводското ,то във високите може да е +7 спрямо заводското предварение(което вече също е различно от това на празен ход).

 

Казах достатъчно, не идеално. Да, за да се изстиска максимума е добре да си има карта, или поне вектор. Но профита няма да е гигантски.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При автомобили с повече от една повишаваща бобина трябва да се монтират съответния брой аванс процесори.

4G63 Rules!

Освен това има ГИ със вградени аванс процесори... за съжаление моето Sequent 24, не е от тях... ама няма пък да тръгна да слагам два аванс-а или пък да си сменя ГИ, заради това. Парите от вложението съм ги избил още преди 10к км. След още 2-3 години максимум и Галанта ще е със друг собственик или за скрап. Няма нищо вечно, карайте си колите и не се вманиачавайте толкова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...