Премини към съдържание

Въртене на гуми :)


Препоръчано мнение

Колеги имам един въпрос. Смешно е но искам да разбера дали няма нещо нередно с колата . Понякога се случва да въртя гуми и става следното нещо : почва да върти 1-2 секунди и в един момент предницата започва да подскача , дали е нормално или има нещо нередно :).

Смешно е но ми е чудно .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно всичко е наред. Спокойно.

Предницата подскача в смисъл получава се яко разтрисане до степен таблото да се мести нагоре-надолу и да подрусва. Ако е така е в реда на нещата. Причината е, че гумите захапват пътя, демек не са стари или на конци, а държат. По принцип всяка гума колкото и голямо сцепление да има и колкото и да е широка, колкото и гореща да е и колкото и да се е нагорещил асфалта, при наличие на як двигател, може да се разплете. А преди това да стане, няма да се получи т. нар от мен разтрисане на таблото и на цялата предница, а ще превърта, защото има нужните обороти да преодолее сцеплението. Намалят ли се оборотите, най-вероятно ще заподскача.

На галанта така скъсах дългата мека връзка с едно кратичко (~12-15 метра) въртене. В първия момент си превъртя както му е ред, но след 1,5-2 секунди таблото се разтресе, полуоските получиха нежелана порция удари от връщащото и губещото се сцепление на предните гуми... искаше ми се или да пусна газта или да подам до ограничител, но проблемът беше бързо идващ автомобил (ненадейно) и трябваше да изчезвам бързо. Не че съм искал да върти. Така приключи меката връзка. Беше започнала да се разрошва и можеше още да изкара, ама...

Недей да въртиш гуми. Ще счупиш колата бря :icon_bye:

п.п. при мотоциклет също подскача задницата при въртяща задна гума и спиране с предна спирачка, но само ако оборотите на двигателя са ниски. Ако сте гледали как въртят задниците в кръг или просто се возят из града с пушеща задна гума, може би сте забелязали подскачане, макар че те са майстори и едва ли. Но може би някой симсон S51 или скутер в ръцете на дечурлига да си спомняте.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно зависи от промените в сцеплението, а то пък се влияе настилката, от гумите, на колко атмосфери са, колко тежест пада на предната ос, силата на двигателя и оборотите на гумите при превъртане. Ако задните се въртят с 5 км/ч, а предните с 45-60 км/ч, може да притриса само на настилка със солидно сцепление и много нови и загрети гуми, които се лепят и трудно превъртат.

На Меган РС с 265 коня на предно също тресе при тръгване, но вдига 100 от място за 6 и нещо.

Явно на дизела му липсват оборотите и затова връщащото се сцепление води до притрисане. Връща се, губи се, връща се, губи се и това като цяло е много вредно за полуоските, съединителя, а при нашите машини и за скоростната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда на горе на доло подскача , а и гумите са с 6-7мм грайфер , с летните при които е по-малък не подскача толкова :) Благодарско за мненията :rulez: :icon_rock: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда на горе на доло подскача , а и гумите са с 6-7мм грайфер , с летните при които е по-малък не подскача толкова :)

Ако сложиш сега летните гуми и с тях ще подскача ..:)

Причината е изтървали предни амортисьори и влажен терен ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мене по-скоро гумите са за смяна от колкото амортисьорите...

 

 

При мене се получава подобно нещо на пешеходна пътека където тук има тук няма сцепление заради боята

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-бързите времена се дават когато гумите не губят сцепление с асфалта, сиреч въртенето на гуми, страничното приплъзване и поднасяне са ненужни. Освен че са вредни. :plane:

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата ме наведе на мисълта, че ако на Галанта ако му се сложи нещо като щпер диференциал като при бмв -тата (чисто теоретично - не знам дали е възможно), или някакъв блокаж на диференциала, ще прави добър старт. Моята например,като тръгна рязко, пили едната гума 30 метра поне и тогава има сцепление и тръгва. Дърпам се с 328 е46 - въпреки че оня дръгел е с 30 коня отгоре, ми взима само старта с 3 коли разстояние, но после не смогва да се отдалечи още. Ако галант можеше да направи такъв старт, щеше да е, меко казано, мания :)

Редактирано от naso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Максималното сцепление е установено опитно на 12-15% превъртане. На чудовищните драгстъри на слоу моушън може да се види чудесно, а вдигат 400 км за 7-8 сек. Сиреч, ако някой тръгва на електронни помощници и с лънч, може да се изстреля с непревъртащи гуми, но ако тръгне само с лънч контрол и се получи леко превъртане, ще се изстреля още по-бързо. Важи особено за машини с един двигателен мост.

При мотоциклетите също максималното ускорение се постига когато предната гума е на 1-2 см от асфалта, а задната приплъзва по малко.

 

И на мен се е случвало вътрешното на завоя колело да върти безпомощно. Задното предаване позволява по-добър старт при равни други условия в сравнение с предното. Тежестта при рязко тръгване се измества назад и предницата олеква. В резултат на това натискът върху асфалта намалява и гумите буксуват. А когато забуксуват се губи време и трудно връщат сцеплението си.

Пробвайте с галант V6 да тръгнете мощно и максимално бързо назад да видите за какво ускорение става въпрос :icon_doh: Аз съм вдигал 60 по моята улица. Върви все едно е 200 коня и караш напред. Луда работа е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Максималното сцепление е установено опитно на 12-15% превъртане. На чудовищните драгстъри на слоу моушън може да се види чудесно, а вдигат 400 км за 7-8 сек. Сиреч, ако някой тръгва на електронни помощници и с лънч, може да се изстреля с непревъртащи гуми, но ако тръгне само с лънч контрол и се получи леко превъртане, ще се изстреля още по-бързо. Важи особено за машини с един двигателен мост.

При мотоциклетите също максималното ускорение се постига когато предната гума е на 1-2 см от асфалта, а задната приплъзва по малко.

 

И на мен се е случвало вътрешното на завоя колело да върти безпомощно. Задното предаване позволява по-добър старт при равни други условия в сравнение с предното. Тежестта при рязко тръгване се измества назад и предницата олеква. В резултат на това натискът върху асфалта намалява и гумите буксуват. А когато забуксуват се губи време и трудно връщат сцеплението си.

Пробвайте с галант V6 да тръгнете мощно и максимално бързо назад да видите за какво ускорение става въпрос :icon_doh: Аз съм вдигал 60 по моята улица. Върви все едно е 200 коня и караш напред. Луда работа е.

 

А, ти говориш за диспицплината драг рейсинг с дизелов галант с 90 коня... :plane::plane:

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Пробвайте с галант V6 да тръгнете мощно и максимално бързо назад да видите за какво ускорение става въпрос :icon_doh: Аз съм вдигал 60 по моята улица. Върви все едно е 200 коня и караш напред. Луда работа е.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ам сложи си една скоростна кутия от предишния Галант и си карай назад, :D вместо да мечтаеш за БМВ-та .. Така ще си имаш 5 скорости назад и 1 напред, и ще можеш да си дрифтиш на свобода .. :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз избягвам да ускорявам назад (правил съм го няколко пъти, повечето с почти трагични финали :D), понеже, когато колата ускорява назад, аз ускорявам напред... и има опасност да се фрасна някъде :). Иначе, виждал съм Джета на газ да кара назад като луда..., но това щото е Джета.

Така или иначе, веднъж само съм въртял гуми. На тръгване от газаджията. Бях доста ядосан. Колата беше на ръчна, аз без да видя, давам назад, излизам рязко на улицата, давам първа и хоп - гумите свистят. Мокро беше, на паваж. Тръгвам, давам втора и - я, гледам ръчната вдигната. Пуснах я и отпраших. Предницата не ми е друсала. След няколко дни забелязах, че ръчната не лови, ама хич :). И до ден днешен нямам ръчна, не ѝ е дошло ред (пазя си я развалена за обица на ухото :D). Подозирам скъсано жило. Така че, по-полека с въртенето на гуми :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сакън, трябва да идвам да ми местиш кормилото на задната седалка и да ми направиш някакви осталъци за педалите. Волана го слагаме в средата, мятам се на подлакътника, слагам и двата колана отзадЕ и сичката газ :D . Може и един шлем да сложа. Не за друго, ми да не ме разпознават след това и да се смеят. Само че няма да е точно дрифт заради завиващите задни гуми. Ще по-скоро дрЕфт - нещо като дрифт, ма не баш.

А ако ченгетата питат що фаровете ми са отзад, ще им кажа - Защото като се блъскам и първо тях удрям :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш сега летните гуми и с тях ще подскача ..:)

Причината е изтървали предни амортисьори и влажен терен ..

 

Амортисьорите са ми добре , а за терена за сух път става въпрос. Явно много върти купето е тежко и почва да се чуди на къде да хване :D , по предницата всичко съм сменил всичко е здраво , остава съединителя но пък невиждам връзката , пускам го рязко и гас .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормално си е, пробвай следващия път като започне да тресе да върнеш газта и веднага пак да я настъпиш колкото преди (например ако си я бил настъпил на 70% от хода на педала правиш 70% - 0% - 70%). В повечето случаи ще захапе пътя и излиташ :mitsu-smiley: И пак зависи от гуми, настилка, температура и така нататък...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...