Премини към съдържание

Обслужване


social1986

Препоръчано мнение

Някой ентусиаст да разясни какво означава доволен съм от маслото? Аз не съм доволен от нито едно масло - цапам се с него, трудно се мие от ръцете, дрехите трудно се перат и освен това са скъпи.

 

Ами 26 000км с едно доливане от 350-400мл, мисля, че е основание да кажа, че съм доволен :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Малко да се поизкажа и аз. Относно лоусапс-а го бях сипал на кола която си искаше 5w30. LowSAPS-а и след това му разгледах характеристиката и работните вискозитети бяха по-близки до 10w40 от колкото до стандартно масло 5w30. Отделно елементи, които запазват живота на двигателя бяха във пъти по-малка концентрация сравнение със стандартното 5w30. Сами си правете изводите защо моторите мъркат със LowSAPS маслата на Петронас. Същия ефект ще се постигне и със стандартно масло 10w40 което е поне 2 пъти по-ефтино. Не ми се рови сега да вадя конкретни цифри, но всеки които има интерес може да си провери. Има ги на официалните страници на всички производители на масла. И са вредни са за старите двигателите, пише си го на самата опаковка, пак производителя на маслото го казва.

 

LowSAPS е разработен с една единствена цел, да е с по-малко сяра, цинк и т.н. които запушват DPF филтъра и съответно затова е и по-гъсто, за да не го гори, т.е. пак да не излизат сажди от масло към DPF филтъра. Самите двигатели които го използва са проектирани да работят със такъв тип масло.

 

Лично аз след 3 опита за 5w40 и тракащи повдигачи се върнах на 10w40 и забравих за тях.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко да се поизкажа и аз. Относно лоусапс-а го бях сипал на кола която си искаше 5w30. LowSAPS-а и след това му разгледах характеристиката и работните вискозитети бяха по-близки до 10w40 от колкото до стандартно масло 5w30. Отделно елементи, които запазват живота на двигателя бяха във пъти по-малка концентрация сравнение със стандартното 5w30. Сами си правете изводите защо моторите мъркат със LowSAPS маслата на Петронас. Същия ефект ще се постигне и със стандартно масло 10w40 което е поне 2 пъти по-ефтино. Не ми се рови сега да вадя конкретни цифри, но всеки които има интерес може да си провери. Има ги на официалните страници на всички производители на масла. И са вредни са за старите двигателите, пише си го на самата опаковка, пак производителя на маслото го казва.

 

LowSAPS е разработен с една единствена цел, да е с по-малко сяра, цинк и т.н. които запушват DPF филтъра и съответно затова е и по-гъсто, за да не го гори, т.е. пак да не излизат сажди от масло към DPF филтъра. Самите двигатели които го използва са проектирани да работят със такъв тип масло.

 

Лично аз след 3 опита за 5w40 и тракащи повдигачи се върнах на 10w40 и забравих за тях.

 

 

Затова всеки, след кратко ограмотяване, си сваля дейта шийта на съответното масло, сравнява важните за него параметри и избира. За двигателите на мицубиши винаги е въпрос за повдигачи, та почти всички търсят масло, с което повдигачите да са тихи. Това невинаги означава с най-добри вискозитетен индекс или съдържание на противозадирни добавки.... Свят широк, масла всякакви.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Щатите масово се кара с минерално масло, но го сменят на 5к км,

така че е нормално цените да са други.

 

Едната кола е сивик на 20 години и 280к км, като аз я карам от 9 години

и за този период съм сменявал маслото с каквото ми сложат в сервиза(милър,

мобил, веднъж някакво неизвестно за мен немско), но винаги 10в40. В момента

съм с кастрол магнатек 5в40 и след смяна няма фрапантна разлика от предното,

което беше неизвестното немско :) .

 

С никое масло не съм имал проблеми с горене. Дори и в момента мотора си

работи добре и продължава да не гори масло. По скоро проблема с горенето

на масло е в стила на каране(на по-високи обороти) и състояние на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами 26 000км с едно доливане от 350-400мл, мисля, че е основание да кажа, че съм доволен :icon_blush:

Ти пък кога стана доволен, като караш от тези Европейските синтетики от 8-9 лв. литъра ? ..:D

 

 

В Щатите масово се кара с минерално масло, но го сменят на 5к км,

така че е нормално цените да са други.

 

 

Така е, ама не е така ..:) Минерални масла си имаме и тук, но цените им са колкото 2-3 литра дизелово гориво (новата парична единица) ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък кога стана доволен, като караш от тези Европейските синтетики от 8-9 лв. литъра ? ..:D

 

Не, не аз тогава бях с друго масло, но трудно се намира тук и е по-скъпичко. Нали ти звъннах, че съм просрочил с доста и съм за спешна смяна.. но това беше преди 4 смени някъде. От тогава карам с европейските, че много ме наплашиха с пукането на глава и няма смисъл да взимам скъпо масло :D

 

Иначе сега сериозно, досега с каквото и масло да съм карал, не съм усещал проблем - дизелчето явно не е претенциозно кат презряла девойка. Даже за 10 000км не ми се налага и да доливам, но ти знаеш, нали при теб идвам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро, не се хаби .. всички са опитни маслари по форумите с дългогодишен опит .. за пореден път се убеждавам, че в теми за масло и гуми няма никакъв смисъл да се пише...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Agip (вече са ENI) винаги са имали качествени продукти, маслото е добро но не знам дали би могло да има ефект доливането на 1л и това да доведе до промяна. Много е важно продукта да не е менте - това е основния проблем с маслата в България, разбира се трябва да се четат препоръчките на производителя на автомобила и да се подбере точния продукт.

 

Поддържам Миро.

Аз от няколко смени карам някакво немско "Манолл", малко разпространено, но оригинално според продавача от местната ни "Мототехника". 5в40 и веднъж 5в30. Не го пипа изобщо, работи като бензинка /той моя дизел е уникален :yes3:/. На цена се връзва около 14 лв/л.

На бензиновите съм карал всякакви масла, включително и "Приста", но бензиновите ми погорваха заради гумички на клапани /не ми пречеше да доливам по литър до два на смяна, вместо да ми бърникат в двигателите към които иначе нямах никакви забележки/.

И преди е ставало въпрос, в упътването на първата ми западна кола "Фолксваген Сантана" 1.8 пишеше, че гори по 30 млл. масло на 100 км. което прави три литра на смяна 10 000 км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Щатите масово се кара с минерално масло, но го сменят на 5к км,

така че е нормално цените да са други.

 

Едно време може и така да е било в щатите. Дори са карали с базови масла без присадки. Спираш на бензиностанцията източват ти старото и ти наливат новото и плащаш 10$ за масло и филтър :-) Със все смяната.

 

Дори там двигателите претърпяха развитие, появиха се тук таме дизел по бензиностанциите :-) И вече и те карат с по-добри и хубави масла.

 

 

Мирослав, много добре и подробно е обяснил нещата. Остава всеки сам за себе си да прецени финансово дали му се пробва :)

 

 

 

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добри хора, разбрахме че LowSaps на дизела няма да слагаме. Я кажете сега, предстои ми обслужване, какви ролки, ремъци и масла препоръчвате за моята машина. Galant '97, GLS TD, 268 k km.

 

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Най-доброто масло е това, което ти е в момента в двигателя.

Така е по форумите. Няма да се промени тази тенденция скоро. :D

 

Иначе ако трябва да определим най-доброто масло, то това е Eneos (Made in Japan).

Също така най-добрите гуми са Toyo (Made in Japan).

Както казваше (пишеше) един многоуважаем наш колега:

"Нека споровете започнат сега!" :D

Ръкавицата е хвърлена...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не успях да хвана. :| В крайна сметка какво масло да сложа? До сега е карана с Castrol, по думите на предишния собственик, а за последната смяна съм сигурен че е било такова, защото е правена при приятел. Вискозитета не го помня но ще проверя утре лепенката.

 

Иначе за ангренажа, ролките и балансиращия ремък, да гледам ли за някоя определена марка?

 

Знам че ще е най-добре ако сложа OEM-ски но ми се струва че няма да се побера в бюджета.

 

Силно се надявам водната помпа да е ок, че работата ще стане дебела иначе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не успях да хвана. :| В крайна сметка какво масло да сложа? До сега е карана с Castrol, по думите на предишния собственик, а за последната смяна съм сигурен че е било такова, защото е правена при приятел. Вискозитета не го помня но ще проверя утре лепенката.

 

Иначе за ангренажа, ролките и балансиращия ремък, да гледам ли за някоя определена марка?

 

Знам че ще е най-добре ако сложа OEM-ски но ми се струва че няма да се побера в бюджета.

 

Силно се надявам водната помпа да е ок, че работата ще стане дебела иначе.

 

За ремък мисля, че Гейтс би ти свършил работа(ако не се лъжа аз съм с такъв). Иначе за масло харесай си някакво 10w40 и сипвай :)

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е добри хора, разбрахме че LowSaps на дизела няма да слагаме. Я кажете сега, предстои ми обслужване, какви ролки, ремъци и масла препоръчвате за моята машина. Galant '97, GLS TD, 268 k km.

 

Благодаря предварително!

Като не щеш LowSaps да слагаш, слагай Mid SAPS ..:D

Ремъците и ролките е хубаво да са нови преди всичко :) и да пише кога са правени, защо са правени (най вече за ремъците), защото освен пробега в км. си имат и срок за годност, който обикновено е 5 г. ..;)

Като попаднеш на някой силно заседял по рафтовете, ако ще и специална поръчка да е, пак е рисковано да караш с такъв ремък .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с петте години е поредната градска легенда раздувана за да пълни джобовете на майстори и продавачи на части. Искам да го видя написано някъде черно на бяло в официален документ .. понеже в книжките и на двете ми коли пише само пробег пък не знам ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От мене имате един глас, че годините нямат значение за ремъците и ще ви кажа защо мисля така.

На една от служебните ми коли, която се кара малко ( 5-10 км дневно и не всеки ден)ангренажният ремък е сменян някъде през 2000 или 2001. До днешна дата няма проблем. Сменям само масло и маслен филтър веднъж годишно, въздушен когато го видя много мръсен и горивен когато не може да вдига над 3000 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Например 18 месеца или 15 000км - ако не изминеш 15 000км след като изтечат 18 месеца трябва да направиш конкретното обслужване, в таблицата са посочени всички проверки и смени, които трябва да бъдат извършени.

Категорично и в двете книжки пише 100000 в графата анг. ремък и това е - няма нищо друго упоменато, дори и за инспекция (както е при пистовите ремъци). А по други пера има отбелязани години ИЛИ пробег и то много ясно - не може да има грешка. Ако трябва ще сканирам.

 

Сега, естествено че за автомобил на ЕМнайсе години, вероятно с някакъв си там ремък (не ОЕ), по разумно звучи примерно 60000 или 7-8 години, обаче 5 независимо от пробега ми се струва пресилено.

Също така съм склонен да предположа, че една сервизна документация е вероятно по-подробна от книжката, за това казвам - ако някой го има написано черно на бяло в официален документ, нека пусне скрииншот - ще е полезно.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

90 000 км пише за ремъците (ангренажния и на балансиращи вал при двулитровите бензинови). Като години не пише, но от таблицата разбирам че имат предвид 10 години.

Срещал съм и 5 години в друг мануал, който може би съм запазил у нас на домашния компютър.

 

Колкото до смяната "до време" на една или друга част защото може да се счупи, скъса или дефектира, има смисъл от гл. т. стареенето на материала. Понякога ангренажните ремъци на нашите мицубишита изкарват и 200 000 км. Свещите също. Пламен може да потвърди вероятно. А друг път смениш нещо с качествена част (даже и оригинал) и или се откъсва ремък или ролка се разпадне. Да кажем това зависи много от натягането - не трябва да е нито много натегнато, нито много много хлабаво. Има си допуск от-до и начин на натягане. Като го претегнеш и току виж се скъсал ремък или провила ролка. Пресилват се частите, затова.

 

Както има примери и с хора, несменяли маслото с години и карат без проблем. Също каране на 2Т моторетка без масло в бензина и тя издържала над 2000 км. Чудим се с майстора как е издържала толкова, а собственика пита "ама то трябва ли се сипва масло в бензина", хехехех. Друг път сменяш масла, догонваш хлабини на лагери, бутала, цилиндри и то приключва скорострелно. Както му дойде и когато му дойде. Това са сложни свързани механизми, всичко трябва да е изправно и не се знае кога какво може да стане.

 

Даже и с автоматиците има много примери със смяната на маслото в тях. Много често след смяна и то в оторизирания сервиз за марката кутията дава дефект. Други хора й сцепват трътките от каране с оригиналното масло на половин милион километра и нищо й няма ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да не забравите,като сменяте ремъците и да смените и ролките,аз моите ги оставих,защото бяха на 30 000 км само и изненадата е вече на лице-едната ролка взе да вие.А започна още след смяната на ремъците,на първо палене. Така че, сменяйте ролки и ремъци винаги,защото аз пак ще олекна едни 80 лева само труд за смяната им.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ролките пък по принцип се сменят на 2 ремъка. Или си сложил некачествени или не са ти ги натегнали правилно (най-вероятно, щом веднага след смяната е почнало). Но в никакъв случай ролки на 30к не е нормално да умрат ако са читави и при правилен монтаж.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

90 000 км пише за ремъците (ангренажния и на балансиращи вал при двулитровите бензинови). Като години не пише, но от таблицата разбирам че имат предвид 10 години.

Срещал съм и 5 години в друг мануал, който може би съм запазил у нас на домашния компютър.

 

Колкото до смяната "до време" на една или друга част защото може да се счупи, скъса или дефектира, има смисъл от гл. т. стареенето на материала. Понякога ангренажните ремъци на нашите мицубишита изкарват и 200 000 км. Свещите също. Пламен може да потвърди вероятно. А друг път смениш нещо с качествена част (даже и оригинал) и или се откъсва ремък или ролка се разпадне. Да кажем това зависи много от натягането - не трябва да е нито много натегнато, нито много много хлабаво. Има си допуск от-до и начин на натягане. Като го претегнеш и току виж се скъсал ремък или провила ролка. Пресилват се частите, затова.

 

Както има примери и с хора, несменяли маслото с години и карат без проблем. Също каране на 2Т моторетка без масло в бензина и тя издържала над 2000 км. Чудим се с майстора как е издържала толкова, а собственика пита "ама то трябва ли се сипва масло в бензина", хехехех. Друг път сменяш масла, догонваш хлабини на лагери, бутала, цилиндри и то приключва скорострелно. Както му дойде и когато му дойде. Това са сложни свързани механизми, всичко трябва да е изправно и не се знае кога какво може да стане.

 

Даже и с автоматиците има много примери със смяната на маслото в тях. Много често след смяна и то в оторизирания сервиз за марката кутията дава дефект. Други хора й сцепват трътките от каране с оригиналното масло на половин милион километра и нищо й няма ...

 

Много си прав, но това са изключения, а не правило :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ролките пък по принцип се сменят на 2 ремъка. Или си сложил некачествени или не са ти ги натегнали правилно (най-вероятно, щом веднага след смяната е почнало). Но в никакъв случай ролки на 30к не е нормално да умрат ако са читави и при правилен монтаж.

 

Еми OEM са от Миро и затова ги оставих,ама на. Майстора каза,че имал случай само охлабват ремъка и после го затягат и ролките започват да вият.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно доста често се случва при този майстор, не мислиш ли? Кой знае как натягат зверски .. :icon_crying:

Моята дойде на 240к с третия си ремък и заводските си ролки .. тамън почваха да шумят лекичко .. няма вариант ОЕ ролки да завият на 30к, аз бих си намерил друго място за ангренажните операции ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно доста често се случва при този майстор, не мислиш ли? Кой знае как натягат зверски .. :icon_crying:

 

Да бе, големи гадове са това майсторите ..:icon_thumbup: Сигурно са му премахнали хидравличния обтегач и на негово място са монтирали някоя преса- 12 тонова, само и само да му прецакат ролките .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, само той ли натяга ангр. ремък? Моя майстор ми каза, че е натегнал колкото трябва и дори ми показа преди да е затворил с капаците. Язък че бях на работа докато го сменяше.

Моя го карах 2,5 години преди да сменя ролките и ремъка. Бяха в неразличимо от ново състояние.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...