Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

  • Admin

Тези ще ги изкриви ли?

 

http://i.ebayimg.com/t/MITSUBISHI-Galant-2-5-V6-276mm-3-00-BLACK-DIAMOND-Combi-Front-Brake-Discs-/00/s/ODQwWDg0MA==/z/pn0AAOxyk99R3-gk/$(KGrHqRHJCIFHV3j96oEBR3-gkGbuw~~60_12.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Зaдни дискове brembo съм кривил.Предишните бяхa криви купих нови от тaзи мaркa и пaк се изкривихa и ръждясa чaстa която покривa бaрaбaнa зa ръчнaтa,но все пaк ми ги подменихa,зaщото имaт три години гaрaнция.

A по какво познаваш, че са ти криви задните дискове?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По педaлa нa спирaчкaтa.Тресе той и цялaтa колa.

Така прави и при криви предни дискове! Показателно е когато волана вибрира при леко натискане на педала, така задните изобщо не сработват!

 

Направих си инструмент, с който можеш да си измериш отклонението на диска и на главината, като сменям дискове тоя път ще меря и ще направя снимки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така прави и при криви предни дискове! Показателно е когато волана вибрира при леко натискане на педала, така задните изобщо не сработват!

 

Направих си инструмент, с който можеш да си измериш отклонението на диска и на главината, като сменям дискове тоя път ще меря и ще направя снимки.

 

Направи или си купи ? Най добрия начин е със индикаторен часовник и една магнитна стойка или горе долу това

 

http://www.beta-tools.bg/article.php?id=1662SP0

 

http://markita.net/chasovnik-indikatoren-0-10-9420144.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно е когато започнат да се престъргват, тогава веднага си проличава, когато се пусне "първата стружка" за зачистване.

С индикаторния часовник е вярно, но диска понякога се криви неравномерно по повърхността на различно разстояние от центъра (дано ме разбирате какво искам да кажа, защото не се сещам точно как да го обясня по-ясно), тогава индикаторния часовник може и да те излъже, иска си добри умения и познания за да се направи точно измерване, а и доста търпение.

..........с часовника от периферията към центъра или обратното.........те така требе да го обясниш....... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Вчера смених единия заден диск, направих измерване на отклонението: 0.2мм, дебелина на диска 9.2мм, корозия от долния край на работната вътрешна част.

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1381209290l.JPG

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1381209349l.JPG

 

Замерване на главината - 0.05мм.

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1381209428s.JPG

 

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1381209456q.JPG

 

Сложих нови накладки, почистих и смазах с медна грес водачите на апаратите, буталцата функционират нормално, гумените им маншони са здрави. Новия диск е с отклонение 0.08мм, дебелина 10.1мм. Днес ще сменя и другия, по - нататък и предните. Ще направя същите замервания, ще напиша за обща култура тук :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: П.С> Да не забравиш да стегнеш с гайките като мериш предните дискове, че иначе и повече отклонение ще измериш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, стегнал ги бях като мерих, това е преди да меря...На другия диск отклонението беше по - малко, главината 0.025мм :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, стегнал ги бях като мерих, това е преди да меря...На другия диск отклонението беше по - малко, главината 0.025мм :icon_thumbup:

Готин инструмент.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илийка,новите задни дискове които слагаш.....каква марка са?

Общо взето,така и не остана производител на спирачни дискове около които да се обединим че 'стават' за Галанта и ще покарват повечко време преди да се изкривят.Вече от няколко места ми хвалят някави полски дискове,които не били лоши.....ама така и не разбрах каква марка са,имало ги в 'Софийските' магазини за авточасти.

Някой да има инфо за тях?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илийка,новите задни дискове които слагаш.....каква марка са?

Общо взето,така и не остана производител на спирачни дискове около който да се обединим че 'стават' за Галанта и ще покарват повечко време преди да се изкривят.Вече от няколко места ми хвалят някакви полски дискове,които не били лоши.....ама така и не разбрах каква марка са,имало ги в 'Софийските' магазини за авточасти.

Някой да има инфо за тях?

 

АТЕ....имаш ли наблюдение вьрху тази марка дискове,добри ли са?

Редактирано от mmaanekena
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АТЕ....имаш ли наблюдение вьрху тази марка дискове,добри ли са?

..........пълна излагация......има даже тема в раздел Лансер за тях......

Полските са всъщност Аляска и са руски .........сложил съм на 2 Паджера такива и чакам "отзиви" от тях.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ето и моята история. Предвид изписаното в различните теми, когато отидох да си купувам Галанта, веднага забелязах крив заден десен диск. Пояснявам, предните дискове са 276 мм с двубутални апарати. Задните спирачни апарати бяха блокирали до степен, че външната спирачна повърхност на диска беше ръждива, а на вътрешната беше образувай улей. Предните не бяха криви.

Последва промивка на цялата система, ремонтни комплекти гумички на всички апарати и смяна на всички спирачни дискове /предните са Маунтайн/, накладките - Акебоно. Ефектът - колата започна да спира равномерно и по-добре, но така, както описват повечето от вас - че не спира достатъчно. Воден от страха от прочетеното из темите, аз си изработих приоми, граничещи с крайности. Освен избягването на продължително средно натоварване на спирачната система и краткотрайно силно натоварване, при спиране на автомобила /например на светофар/, автоматично пусках спирачката и дръпвах ръчната. Последното - за да избегна неравномерно изстиване на диска или сили на усукване в някакви посоки. Дори това вманиачаване не ме спаси. За три години кривнах заден диск. За предни не съм съвсем сигурен, защото има почти незабележими тласъци и причината може и да е друго. Но за задния, който смених преди две седмици /като върнах този, с който купих колата/, нямам никакво обяснение. Сваленият диск сложих на струг и действително имаше малко отклонение.

Отделно, пролетта сложих задни накладки Айсин /с тях купих колата/ и спирането стана много-много по-добро. Въпреки това, задните дискове и сега не изглеждат така блестящи, като предните. Това на мен ми говори за слабо спирачно усилие на задните апарати, коеато се потвърждава и от факта, че и с по-меките Айсин-и задните джанти не се зацапават. А предните си стават черни за отрицателно време.

От тези наблюдения, изводите, които аз си вадя, са:

- технологично несъвъшенство, водещо до блокиращи след време спирачни апарати. Това налага по-честа профилактика.

- недобро разпределение на спирачното усилие на преден-заден мост. Аз усещам, че задните не спират и тва е. Не съм пробвал да изключа АБС-а и да изпробвам при какъв натиск на педала блокират предни колела и при какъв настиск - всички колела. Освен това дори и седанът не е толкова лек отзад, че задните спирачки да са направени нарочно да не спират, за да не започнат да изпреварват предните. Другото обяснение е понеже никой от нас не е купил нов автомобил, съответно наблюденията ни са върху "коли на години", за това време спирачната систама някъде из разпределителните звена /преден-заден мост/ да се е задръстила.

- задължително слагане на най-меки накладки. Мен не ме притеснява да сменям накладки и през 20 хил. км., стига колата да спира добре. Освен това "спирането" след смяната на Акебоното с Айсин ме изуми.

Сега, наблюдавайки и сравнявайки себе си с останалите "състезатели" в скоросните отсечки между две кръстовища /не ме мислете за джигит, по скоро карам "пенсионерската"/, колата се държи като основната маса. Мен обаче това не ме устройва. Искам повече. Смятам скоро да се възползвам от едно предложение, за резултата от което ще пиша.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен и задните дискове са лъскави поне във външната си видима част. Като се сетя да опипам за нагряване задните винаги са топли, но все пак с някакви градуси по-малко от предните. Прах от накладките се образува повече по предните, като има на всяка от 4-те джанти.

Може би защото моето каране е 90% в града. Улиците са къси с много пресечки и спирачката редовно се използва.

Задните дискове са може би откакто колата е станала кола. Купих я на 8 години и 4 месеца, на "143225 км". Задните дискове имаха малко ръбче, порядъчно ръждясали по външния си ръб (описващ окръжността на диска) и ... малко криви. Накладките навсякъде бяха с дебелина като прегъната на две страница от вестник. При въртене на задните колела на крик и на ръка забелязах криволичене в дисковете. Както писах преди време, с други предни дискове (на старо но перфектни) и нови Textar отпред и Akebono отзад, преритването в сп. педал стана минимално, като при движение в града не се усеща. Засега оставям нещата така. На мен също ми се искат по-мощни спирачки. Не че ми трябват непременно, но за критична ситуация...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АТЕ....имаш ли наблюдение вьрху тази марка дискове,добри ли са?

Нямам Наско, като ги сложа ще видя, на форуми съм спрял да вярвам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........пълна излагация......има даже тема в раздел Лансер за тях......

Полските са всъщност Аляска и са руски .........сложил съм на 2 Паджера такива и чакам "отзиви" от тях.........

 

Нещо си се объркал май, яко ментета сте сложили :hysterical: ,откъде го взимаш това АТЕ ?

В почти цяла Германия, където съм ходил и по сервизите, слагат предимно АТЕ. Пък те в Германия не са много будали, даже малко са и повече по сметките/ могат да се конкурират с габровлии :hysterical:/ И гаранциите им важат, като имат рекламации от клиентите, нали се досещаш, че сервиза го поема.

Да не говорим за първоначалното вграждане и на високите класове автомобили.

http://www.ate.de/www/ate_de_de/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

{style_images_url}/offtop.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АТЕ са си бая голям и сериозен бранд. Това, че в България е фрашкано се техни ментета създава проблемите. Истинското АТЕ е много добро. На галанта както 1000 пъти сме си говорили проблемът не му е в качеството на материала, просто спирачната му система е конструктивно недоносена.

Иначе няма как задните дискове да не са подложени на по-малко износване, просто спирачната система така работи, над 80% от общото спирачно усилие отива към предния мост, отзад само помага.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и странно и невероятно да му се стори на някой аз от вече 60 хил.км съм с дискове Цимерман (незнам даже дали се пише така) и нямам никакви проблеми :icon_thumbup: Началото на тази година имах малки съмнения ,че вече са тръгнали да се кривят....но не, оказа се накрайник. Тези километри ги навъртях за 4,5 години, през това време съм имал няколко екстремни спирания на магистрала едно от което беше от 190км/h.....тогава си казах е този път вече се изкривиха....но не, всичко е ок!

Искам да обърна внимание на още една предпоставка за кривене на дискове а именно автомивките. В градския трафик газ-спирачка, газ -спирачка и така един час....накрая нахълтвате в някоя автомивка и ви взимат веднага.....започва едно миене с ледено студена вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта на анкетата беше да се направи съпоставка кой какво е/НЕ е кривил. Виждате резултатите, 8 човека са изкривили малките дискове, 7 - големите с 2 буталния апарат, само 2-ма са кривили големите с 1 буталния...11 обаче не са имали проблем с кривенето на дисковете. От което следва, че може би системата не е толкоз калпава(все пак сравняваме стари возила, които едно с друго нямат общо), еднобуталния с големия диск, слаган на галант след 2000год показва много по - редки дефектации...От друга страна 2 - буталния спира по - добре и се внедрява на много автомобили и до сега.

Кой каквито изводи иска да си прави.

 

п.п. задните спирачки при комби и при седан са с различно налягане, повечето проблеми с клеясали буталца отзад са при седаните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще гласувам и аз тогава да стане още малко по-представителна анкетата.

 

Като взех колата предните бяха криви (или поне ми тресеше педала) и ги смених.

Конфигурацията при мен сега - отпред малки (256) EBC GD, Mountain отзад, накладки - зелени EBC-та отпред и отзад. Изминат пробег с това: 32000км.

Проблеми никакви. Имах подозрения че са тръгнали по едно време, но се оказаха накрайници. 60/40 е разпределението при мен според машината на последния преглед. Задните ми дискове са си огледални и се стоплят доста след спиране. Позвам много мотора и инерция за намаляване - по навик, а не за да ги пазя - друго специално не правя.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...