Премини към съдържание

Маслото е над нормата и е тъмно на 1000км


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Бях ходил при Пламен мисля че края на Януари месец да сменям масла и филтри. Не я карам често (от тогава съм навъртял 1000 макс 2000 км) и рядко правя проверки по течностите. Преди седмица реших да проверя как е маслото и за мое учудване беше около 1 пръст над максимума и беше черно като катран. Знам че не е нормално, но какво може да го е причинило?

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно нивото, ти гледал ли си нивото след наливане на новото масло. Да не е било така отначало ? 1 пръст ми се струват 300 мл, пресечено ли е ?

Относно цвета - да е черно, колко черно да е ? За 2000 км си почернява, но точния нюанс ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно нивото, ти гледал ли си нивото след наливане на новото масло. Да не е било така отначало ? 1 пръст ми се струват 300 мл, пресечено ли е ?

Относно цвета - да е черно, колко черно да е ? За 2000 км си почернява, но точния нюанс ....

 

Преди да се върна от Добрич го гледах, ако е било пресечено до сега щеше да ми е изтрещял двигателя. А относно цвета - тъмно кафяво с черен отенък. Маслото в Colt-а на баща ми е на 4000 км. и си е още светло все едно е току що сипано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери го преди да си карал колата и хубаво изтрий пръчката преди това. Виж няколко пъти. Щеше да е добре да си сигурен докъде е било. Предполага се че не са ти сменили пръчката за нивото (да ти сложат по-дълга, защото и такъв случай съм виждал) и че не сте се престарали в наливането.

Относно цвета на маслото и аз го точа кафяво и сравнително свежо. Много хора са ме убеждавали че двигателят не е наред, защото маслото трябвало да почернява. Викам "т`ва да не е дизел бе, какво черно масло търсиш тука".... "Ооо, не, не. Трябва да почернява. Или маслото ти е менте, или двигателя ти не е наред" --> :icon_doh: Щом не е пресечено и не смърди на гориво, карай и това е.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако я караш на бензин ще почернява, ако е на газ няма и така.

 

За пръв път го чувам, сигурен ли си в това твърдение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За пръв път го чувам, сигурен ли си в това твърдение?

И аз така знам.. поне не почернява толкова ако се кара предимно на газ, понеже газта изгаря почти без остатък освен пара..

 

По темата моите 5ст:

- За нивото - зависи колата дали е на равно като гледаш. Ако е налято до макса когато колата е била на напълно равно, а ти гледаш когато е дори малко под наклон нагоре, ще изглежда повече на щеката, личен опит.

- Хубавото масло почернява, понеже чисти мотора. Ако седи чисто ново до 4000км, мани го. Пламен сигурно ти е сложил Мотул, а то по принцип чисти много добре!

- Ако караш често на кратки разстояния, маслото почернява много и по-бързо.

- Състояние на гумички и клапани мисля е от значение също.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако я караш на бензин ще почернява, ако е на газ няма и така.

И от къде на къде,не мисля че горивото има значение в случая(освен ако не ги меси което е лошо ).

По твоето изказване аз като карам дизел какъв цвят трябва да ми е маслото.

 

П.С.: Старта ми кола беше бензин/газ като повечето време се караше на газ и маслото си почерняваше .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Демек ако имам гумички за смяна, износени цилиндри, сегменти и охлабени бутала какво трябва да стане с това масло, че не разбрах? Карам най-вече на къси разстояния.

Респективно да допуснем, че всичко това е в норми и се кара на газ и само на дълги дестинации. Какво трябва да стане с маслото?

На колата не почернява и на мотора не почернява. Първото е така от близо 5 години и 40 000 км., а второто от още по-отдавна. Даже на мотора като го източих след година и половина (~4000 км) и един искаш да му го дам да кара неговия мотор с него, че било като ново. Счупен ли е двигателя в този случай, изгорели газове ли минават покрай буталните пръстени или какво?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, понеже сме на тема масло, имам един въпрос относно лампата за нивото на маслото. Ситуацията е следната:

Зимата смених маслото и всяка сутрин или вечер, независимо кога паля колата (трябва да е изстинал двигателя) лампата на маслото светва.Появи се на другия ден след смяната. Това продължава 2-3 мин.. после изгасва и не светва повече. И така абсолютно всеки ден. Помислих си, чеили маслото или филтъра са менте, и няма и 4 х, километра пак ги смених. Сега сложих тотал 10W40. Ситуацията остана същата, само че сега светва само когато колата е стояла навън, ако е била в гаража, не светва. И разликата е че сега светва само за 20-30 секунди. Не усещам никаква разлика в работата на мотора или каквото и да е друго необичайно явление. Дайте идеи това на какво може да се дължи.

Галанта е дизел 1998г.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На сегашната ми кола, фиат браво, каквото го сложа, такова го вадя. Кара се само на газ.

Дизела, прословут с кадежите, знаете - като катран е черно.

Сериозно ли за първи път го чувате, радвам се, че допринасям с нещо от първите постове :icon_rock:

Редактирано от Subsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На сегашната ми кола, фиат браво, каквото го сложа, такова го вадя. Кара се само на газ.

Дизела, прословут с кадежите, знаете - като катран е черно.

Сериозно ли за първи път го чувате, радвам се, че допринасям с нещо от първите постове :icon_rock:

{style_images_url}/offtop.gif

 

Аз продължавам да не съм съгласен с това твърдение,има достатъчно майстори в нашия форум така че ако те се включат в темата и потвърдят тогава мога и да се съглася.Порових,почетох но само по формите се пише за това,а и няма човек който си кара колата само на газ особено това важи за хората с ГИ.А и още нещо на което се натъкнах в един форум :

Маслото освен смазващо има и отмиващо действие.Не почернява ли значи не е добре положението,вместо да се отмива нагара се наслагва някъде и след време....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Аз продължавам да не съм съгласен с това твърдение,има достатъчно майстори в нашия форум така че ако те се включат в темата и потвърдят тогава мога и да се съглася.Порових,почетох но само по формите се пише за това,а и няма човек който си кара колата само на газ особено това важи за хората с ГИ.А и още нещо на което се натъкнах в един форум :

 

Ами ще трябва да се съгласиш, защото си е факт .. Особено при коли с обикновени АГУ които карат само на газ и с мотори в добро състояние, независимо какво масло ще сипеш на 10к. км. си го източваш с почти същият цвят като на ново масло ..

Има и коли които са без газови и се карат само на бензин и почти не го цапат маслото, но те са предимно на запад :D и са на по малко километри, в БГ не го цапат толкова тези които скоро са правили ОР ..:)

Това на което си попаднал в "един форум", почти няма нищо общо с действителността, там са все батки- разбирачи . :)

Знам кой е форума, знам и в коя тема си го чел и ако се загледаш ще видиш, че същия дето го е написал се утрепва да хвали Тотал като най доброто масло, а аз от 6 г. съм дистрибутор на това масло, даже повечето ми работни гащеризони са от тях, :) но до сега да си видял да го предложа на някой от форума ..:D Не смея, че после ще ме бият ..:lol:

Всички коли на които съм правил ОР, след ремонта продължават да си карат със същите масла и при всички рЕзко изчезва миещият ефект на маслото, което ме навежда на мисълта, че не трябва да им се вярва на батките от другия форум ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Бях ходил при Пламен мисля че края на Януари месец да сменям масла и филтри. Не я карам често (от тогава съм навъртял 1000 макс 2000 км) и рядко правя проверки по течностите. Преди седмица реших да проверя как е маслото и за мое учудване беше около 1 пръст над максимума и беше черно като катран. Знам че не е нормално, но какво може да го е причинило?

Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или нещо не си забърсал щеката преди да го гледаш.........

За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режим,след това паркирай я на възможно по равно място и изгаси мотора, изчакай 5-10 мин,и изкарай щеката, забърши я хубаво с парчал чист и после я вкарай обратно в мотора, изчакай 2-3 сек. и тогава дръпни и я изкарай...........гледай хубаво белезите и виж до къде е нивото му.........и така повтори 2-3 пъти ,за да си убеден че е на едно и също ниво , ако е над макс. то ела да го източиме, но се съмнявам,тъй като ние го гледаме, когато колата е на подемника, а от там по равно няма.........Маслото ти е Мотул Синерджи 8100 X-clean и то се цапа повечко , отколкото другото ,което имам ,само че полусинтетиката...........Маслото има и отмиващи качества ,не само смязващи, ако някой не вярва може да направи следното, да се омаже с грез от каретата, после да потърка малко някой издухан и омаслен дизелов мотор или пък да свали въздуховодите и да ги забърше от вътрешната страна с пръсти и ръце ,след това да потрие малко мръсни гуми и т.н. и накрая да хване една бутилка с ново масло , да сипе малко в ръцете си и да се растрие да видите какъв ще е ефекта, ще останете с мазни ръце, но чисти ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или нещо не си забърсал щеката преди да го гледаш.........

За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режим,след това паркирай я на възможно по равно място и изгаси мотора, изчакай 5-10 мин,и изкарай щеката, забърши я хубаво с парчал чист и после я вкарай обратно в мотора, изчакай 2-3 сек. и тогава дръпни и я изкарай...........гледай хубаво белезите и виж до къде е нивото му.........и така повтори 2-3 пъти ,за да си убеден че е на едно и също ниво , ако е над макс. то ела да го източиме, но се съмнявам,тъй като ние го гледаме, когато колата е на подемника, а от там по равно няма.........Маслото ти е Мотул Синерджи 8100 X-clean и то се цапа повечко , отколкото другото ,което имам ,само че полусинтетиката...........Маслото има и отмиващи качества ,не само смязващи, ако някой не вярва може да направи следното, да се омаже с грез от каретата, после да потърка малко някой издухан и омаслен дизелов мотор или пък да свали въздуховодите и да ги забърше от вътрешната страна с пръсти и ръце ,след това да потрие малко мръсни гуми и т.н. и накрая да хване една бутилка с ново масло , да сипе малко в ръцете си и да се растрие да видите какъв ще е ефекта, ще останете с мазни ръце, но чисти ........

 

Мерси за отговора, ще видя тая събота да направя замерването както трябва.

Относно цвета му, както и предполагах е нормално, но реших за всеки случай да попитам дали не е някакъв симптом за нещо по-сериозно. Само още един въпрос: След като е зачистващо, трябва ли да го сменям по-рано от колкото бих сменил едно обикновено масло?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...имам един въпрос относно лампата за нивото на маслото...

Бих почистил буксата на датчика (долу, на картера). Не мога да намеря логика, освен едно тъпо предположение - лош контакт на буксата->лампата светва->двигателят като работи потреперва при запалване (а и след това като е студен) и буксата се намества->добър контакт->лампата за нивото на маслото изгасва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или

За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режим

За пръв път чувам, че масло се мери след като е загрял мотора или е палена скоро колата.

Аз знам че се гледа след престояла една нощ кола, да е напълно студена и да се е изтекло напълно в картера маслото.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- Може датчика да е дал фира, то е една пластина вътре, дето се огъва, и по някое време става дупка в нея. Омаслен ли е откъм кабелите? Може и само 1 кабелче да е, да си взима минус от двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и сутрин, може и следобед ако се изчака 5-10 мин. да се изцедят капките от главата/ите. 10 мл нагоре-надолу (сутрин-следобед с изчакване).... това нема`а стреЯ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За пръв път чувам, че масло се мери след като е загрял мотора или е палена скоро колата.

Аз знам че се гледа след престояла една нощ кола, да е напълно студена и да се е изтекло напълно в картера маслото.

Грешиш, но може и така да си го мериш......този метод важеше за Лади, Москвичи и т.н.........там къде маслото е М10Д примерно........за днешното поколение не е необходимо този метод........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова темаhttp://www.vegalubricants.com/userfiles/photos/0/product_19_P_R_5W40_a8560bafad52d77ede2c00345eb385d7_3311.png Колеги на това масло може ли да се има доверие някой ползвал ли го е?Моят сайт

Редактирано от lesko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на това масло може ли да се има доверие

 

Да отличен избор е. Притежава най-върховният до момента стандарт по API SN (бензинова защита преди и след 2010г до днес). За справка стандартните двигатели на Мицку (визирам напр. моя) изисква API SG (защита преди и между 1988-1992г).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Първи впечатления от маслото ENEOS SUSTINA 5W/40:

Бях се засилил да сменя някой друг повдигач, тъй като дотук с 2 вида масла DIAMOND PERFORMANCE и CASTROL MAGNATECH и двете 5W/40, потракваха повдигачите дори и при топла кола, за известно време, но след наливането на това масло нещата седят по друг начин, та засега отложих процедурата.

Според вносителя точно този модел на Енеос и само той от предлаганата им гама е произведен в Япония. Киселото в цялата работа се явява цената му. Миризмата му е различна от всички досегашни, цвета също :yes3:

Ще покарам, ще видя и ще драсна пак 2 реда :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...