CBeTHaX Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) Здравейте колеги, Бях ходил при Пламен мисля че края на Януари месец да сменям масла и филтри. Не я карам често (от тогава съм навъртял 1000 макс 2000 км) и рядко правя проверки по течностите. Преди седмица реших да проверя как е маслото и за мое учудване беше около 1 пръст над максимума и беше черно като катран. Знам че не е нормално, но какво може да го е причинило? Редактирано 14 Май 2013 от CBeTHaX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Относно нивото, ти гледал ли си нивото след наливане на новото масло. Да не е било така отначало ? 1 пръст ми се струват 300 мл, пресечено ли е ?Относно цвета - да е черно, колко черно да е ? За 2000 км си почернява, но точния нюанс .... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 14 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2013 Относно нивото, ти гледал ли си нивото след наливане на новото масло. Да не е било така отначало ? 1 пръст ми се струват 300 мл, пресечено ли е ?Относно цвета - да е черно, колко черно да е ? За 2000 км си почернява, но точния нюанс .... Преди да се върна от Добрич го гледах, ако е било пресечено до сега щеше да ми е изтрещял двигателя. А относно цвета - тъмно кафяво с черен отенък. Маслото в Colt-а на баща ми е на 4000 км. и си е още светло все едно е току що сипано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) Провери го преди да си карал колата и хубаво изтрий пръчката преди това. Виж няколко пъти. Щеше да е добре да си сигурен докъде е било. Предполага се че не са ти сменили пръчката за нивото (да ти сложат по-дълга, защото и такъв случай съм виждал) и че не сте се престарали в наливането.Относно цвета на маслото и аз го точа кафяво и сравнително свежо. Много хора са ме убеждавали че двигателят не е наред, защото маслото трябвало да почернява. Викам "т`ва да не е дизел бе, какво черно масло търсиш тука".... "Ооо, не, не. Трябва да почернява. Или маслото ти е менте, или двигателя ти не е наред" --> :icon_doh: Щом не е пресечено и не смърди на гориво, карай и това е. Редактирано 14 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Ако я караш на бензин ще почернява, ако е на газ няма и така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 14 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2013 Ако я караш на бензин ще почернява, ако е на газ няма и така. За пръв път го чувам, сигурен ли си в това твърдение? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) За пръв път го чувам, сигурен ли си в това твърдение?И аз така знам.. поне не почернява толкова ако се кара предимно на газ, понеже газта изгаря почти без остатък освен пара.. По темата моите 5ст: - За нивото - зависи колата дали е на равно като гледаш. Ако е налято до макса когато колата е била на напълно равно, а ти гледаш когато е дори малко под наклон нагоре, ще изглежда повече на щеката, личен опит. - Хубавото масло почернява, понеже чисти мотора. Ако седи чисто ново до 4000км, мани го. Пламен сигурно ти е сложил Мотул, а то по принцип чисти много добре!- Ако караш често на кратки разстояния, маслото почернява много и по-бързо.- Състояние на гумички и клапани мисля е от значение също. Редактирано 14 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Ако я караш на бензин ще почернява, ако е на газ няма и така.И от къде на къде,не мисля че горивото има значение в случая(освен ако не ги меси което е лошо ).По твоето изказване аз като карам дизел какъв цвят трябва да ми е маслото. П.С.: Старта ми кола беше бензин/газ като повечето време се караше на газ и маслото си почерняваше . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Демек ако имам гумички за смяна, износени цилиндри, сегменти и охлабени бутала какво трябва да стане с това масло, че не разбрах? Карам най-вече на къси разстояния. Респективно да допуснем, че всичко това е в норми и се кара на газ и само на дълги дестинации. Какво трябва да стане с маслото? На колата не почернява и на мотора не почернява. Първото е така от близо 5 години и 40 000 км., а второто от още по-отдавна. Даже на мотора като го източих след година и половина (~4000 км) и един искаш да му го дам да кара неговия мотор с него, че било като ново. Счупен ли е двигателя в този случай, изгорели газове ли минават покрай буталните пръстени или какво? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alexander Shopov Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Колеги, понеже сме на тема масло, имам един въпрос относно лампата за нивото на маслото. Ситуацията е следната:Зимата смених маслото и всяка сутрин или вечер, независимо кога паля колата (трябва да е изстинал двигателя) лампата на маслото светва.Появи се на другия ден след смяната. Това продължава 2-3 мин.. после изгасва и не светва повече. И така абсолютно всеки ден. Помислих си, чеили маслото или филтъра са менте, и няма и 4 х, километра пак ги смених. Сега сложих тотал 10W40. Ситуацията остана същата, само че сега светва само когато колата е стояла навън, ако е била в гаража, не светва. И разликата е че сега светва само за 20-30 секунди. Не усещам никаква разлика в работата на мотора или каквото и да е друго необичайно явление. Дайте идеи това на какво може да се дължи.Галанта е дизел 1998г. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) На сегашната ми кола, фиат браво, каквото го сложа, такова го вадя. Кара се само на газ.Дизела, прословут с кадежите, знаете - като катран е черно.Сериозно ли за първи път го чувате, радвам се, че допринасям с нещо от първите постове :icon_rock: Редактирано 14 Май 2013 от Subsa Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 На сегашната ми кола, фиат браво, каквото го сложа, такова го вадя. Кара се само на газ.Дизела, прословут с кадежите, знаете - като катран е черно.Сериозно ли за първи път го чувате, радвам се, че допринасям с нещо от първите постове :icon_rock: {style_images_url}/offtop.gifКолега явно не си запознат с по новите и дори с японските дизели относно кадежите,но това е друга дълга тема. Аз продължавам да не съм съгласен с това твърдение,има достатъчно майстори в нашия форум така че ако те се включат в темата и потвърдят тогава мога и да се съглася.Порових,почетох но само по формите се пише за това,а и няма човек който си кара колата само на газ особено това важи за хората с ГИ.А и още нещо на което се натъкнах в един форум :Маслото освен смазващо има и отмиващо действие.Не почернява ли значи не е добре положението,вместо да се отмива нагара се наслагва някъде и след време.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 Аз продължавам да не съм съгласен с това твърдение,има достатъчно майстори в нашия форум така че ако те се включат в темата и потвърдят тогава мога и да се съглася.Порових,почетох но само по формите се пише за това,а и няма човек който си кара колата само на газ особено това важи за хората с ГИ.А и още нещо на което се натъкнах в един форум : Ами ще трябва да се съгласиш, защото си е факт .. Особено при коли с обикновени АГУ които карат само на газ и с мотори в добро състояние, независимо какво масло ще сипеш на 10к. км. си го източваш с почти същият цвят като на ново масло ..Има и коли които са без газови и се карат само на бензин и почти не го цапат маслото, но те са предимно на запад :D и са на по малко километри, в БГ не го цапат толкова тези които скоро са правили ОР ..Това на което си попаднал в "един форум", почти няма нищо общо с действителността, там са все батки- разбирачи . Знам кой е форума, знам и в коя тема си го чел и ако се загледаш ще видиш, че същия дето го е написал се утрепва да хвали Тотал като най доброто масло, а аз от 6 г. съм дистрибутор на това масло, даже повечето ми работни гащеризони са от тях, но до сега да си видял да го предложа на някой от форума ..:D Не смея, че после ще ме бият ..:lol:Всички коли на които съм правил ОР, след ремонта продължават да си карат със същите масла и при всички рЕзко изчезва миещият ефект на маслото, което ме навежда на мисълта, че не трябва да им се вярва на батките от другия форум .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 Здравейте колеги, Бях ходил при Пламен мисля че края на Януари месец да сменям масла и филтри. Не я карам често (от тогава съм навъртял 1000 макс 2000 км) и рядко правя проверки по течностите. Преди седмица реших да проверя как е маслото и за мое учудване беше около 1 пръст над максимума и беше черно като катран. Знам че не е нормално, но какво може да го е причинило?Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или нещо не си забърсал щеката преди да го гледаш.........За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режим,след това паркирай я на възможно по равно място и изгаси мотора, изчакай 5-10 мин,и изкарай щеката, забърши я хубаво с парчал чист и после я вкарай обратно в мотора, изчакай 2-3 сек. и тогава дръпни и я изкарай...........гледай хубаво белезите и виж до къде е нивото му.........и така повтори 2-3 пъти ,за да си убеден че е на едно и също ниво , ако е над макс. то ела да го източиме, но се съмнявам,тъй като ние го гледаме, когато колата е на подемника, а от там по равно няма.........Маслото ти е Мотул Синерджи 8100 X-clean и то се цапа повечко , отколкото другото ,което имам ,само че полусинтетиката...........Маслото има и отмиващи качества ,не само смязващи, ако някой не вярва може да направи следното, да се омаже с грез от каретата, после да потърка малко някой издухан и омаслен дизелов мотор или пък да свали въздуховодите и да ги забърше от вътрешната страна с пръсти и ръце ,след това да потрие малко мръсни гуми и т.н. и накрая да хване една бутилка с ново масло , да сипе малко в ръцете си и да се растрие да видите какъв ще е ефекта, ще останете с мазни ръце, но чисти ........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 15 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2013 Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или нещо не си забърсал щеката преди да го гледаш.........За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режим,след това паркирай я на възможно по равно място и изгаси мотора, изчакай 5-10 мин,и изкарай щеката, забърши я хубаво с парчал чист и после я вкарай обратно в мотора, изчакай 2-3 сек. и тогава дръпни и я изкарай...........гледай хубаво белезите и виж до къде е нивото му.........и така повтори 2-3 пъти ,за да си убеден че е на едно и също ниво , ако е над макс. то ела да го източиме, но се съмнявам,тъй като ние го гледаме, когато колата е на подемника, а от там по равно няма.........Маслото ти е Мотул Синерджи 8100 X-clean и то се цапа повечко , отколкото другото ,което имам ,само че полусинтетиката...........Маслото има и отмиващи качества ,не само смязващи, ако някой не вярва може да направи следното, да се омаже с грез от каретата, после да потърка малко някой издухан и омаслен дизелов мотор или пък да свали въздуховодите и да ги забърше от вътрешната страна с пръсти и ръце ,след това да потрие малко мръсни гуми и т.н. и накрая да хване една бутилка с ново масло , да сипе малко в ръцете си и да се растрие да видите какъв ще е ефекта, ще останете с мазни ръце, но чисти ........ Мерси за отговора, ще видя тая събота да направя замерването както трябва.Относно цвета му, както и предполагах е нормално, но реших за всеки случай да попитам дали не е някакъв симптом за нещо по-сериозно. Само още един въпрос: След като е зачистващо, трябва ли да го сменям по-рано от колкото бих сменил едно обикновено масло? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 ...имам един въпрос относно лампата за нивото на маслото...Бих почистил буксата на датчика (долу, на картера). Не мога да намеря логика, освен едно тъпо предположение - лош контакт на буксата->лампата светва->двигателят като работи потреперва при запалване (а и след това като е студен) и буксата се намества->добър контакт->лампата за нивото на маслото изгасва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 (редакция) Според мен грешно си го замерил, или колатА ти е била под наклон, или си го мерил при студен мотор или За да го замериш както трябва , то запали колата и врътни едно кръгче около 10 мин. т.е. мотора да влезе в нормален темп. работен режимЗа пръв път чувам, че масло се мери след като е загрял мотора или е палена скоро колата. Аз знам че се гледа след престояла една нощ кола, да е напълно студена и да се е изтекло напълно в картера маслото. Редактирано 15 Май 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 - Може датчика да е дал фира, то е една пластина вътре, дето се огъва, и по някое време става дупка в нея. Омаслен ли е откъм кабелите? Може и само 1 кабелче да е, да си взима минус от двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 Може и сутрин, може и следобед ако се изчака 5-10 мин. да се изцедят капките от главата/ите. 10 мл нагоре-надолу (сутрин-следобед с изчакване).... това нема`а стреЯ :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 За пръв път чувам, че масло се мери след като е загрял мотора или е палена скоро колата. Аз знам че се гледа след престояла една нощ кола, да е напълно студена и да се е изтекло напълно в картера маслото.Грешиш, но може и така да си го мериш......този метод важеше за Лади, Москвичи и т.н.........там къде маслото е М10Д примерно........за днешното поколение не е необходимо този метод........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 (редакция) Да не отварям нова темаhttp://www.vegalubricants.com/userfiles/photos/0/product_19_P_R_5W40_a8560bafad52d77ede2c00345eb385d7_3311.png Колеги на това масло може ли да се има доверие някой ползвал ли го е?Моят сайт Редактирано 15 Май 2013 от lesko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 Колеги на това масло може ли да се има доверие Да отличен избор е. Притежава най-върховният до момента стандарт по API SN (бензинова защита преди и след 2010г до днес). За справка стандартните двигатели на Мицку (визирам напр. моя) изисква API SG (защита преди и между 1988-1992г).Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 27 юли 2013 Сподели Публикувано 27 юли 2013 Първи впечатления от маслото ENEOS SUSTINA 5W/40:Бях се засилил да сменя някой друг повдигач, тъй като дотук с 2 вида масла DIAMOND PERFORMANCE и CASTROL MAGNATECH и двете 5W/40, потракваха повдигачите дори и при топла кола, за известно време, но след наливането на това масло нещата седят по друг начин, та засега отложих процедурата. Според вносителя точно този модел на Енеос и само той от предлаганата им гама е произведен в Япония. Киселото в цялата работа се явява цената му. Миризмата му е различна от всички досегашни, цвета също Ще покарам, ще видя и ще драсна пак 2 реда Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.