StanislavB Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Здравейте, От 2-3 дни на Галантния се чува основно при потегляне и каране с ниска скорост някакви стържене, все едно нещо се върти, а друго му пречи през цялото време. Понякога не се чува дори и при ниска скорост, но все по-често като тръгвам го чувам от лявата страна. Възможно ли е накладките да не се "връщат" в изходното си положение или пък диска да е крив? Предполагам ако е второто ще се чува за момент докато колелото прави целия си оборот, а при мен е постоянно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 април 2013 Admin Сподели Публикувано 22 април 2013 Лагер-главина? Ламаринка на накладката? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Кристиян Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Клеясaли сприрaчни aпaрaти? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Задържал апарат и заминала накладка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Ако е от клеясал апарат трябва да му грее и да няма инерция.Заминали накладки лесно се проверява визуално, отпред на супорта има прозорче през което се вижда състоянието и на двете накладки. нека колегата свали колелото и погледне, и да завърти колелото.По-вероятно е причината която Светльо е казал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 22 април 2013 Автор Сподели Публикувано 22 април 2013 (редакция) Ламаринката звучеше сякаш по друг начин, но пак ще проверя сега като ида до колата. Каква трябва да е дебелината на накладката? EDIT: Със сигурност не е ламаринка... Това стърже по-дебело, а ламаринката все едно свири. Понеже забелязах, че над 110 започва да тресе леко волана, а всичко това започна някъде след като смених гумите, възможно ли е гумаджията някъде нещо да не е направил? Айде може баланса да не е ОК, ама пък стърженето сякаш няма да има общо. Как мислите? Редактирано 22 април 2013 от StanislavB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Минималната дебелина на накладката е 10мм, от там нататък има една ламаринка на нея, която има допир по диска, за да ти подскаже, че накладките са за смяна.Може да имаш изкривена ламарина, тази която предпазва от боклуци, около диска, обикновенно на тези години са вече поизгнили и много лесно се деформират, може да стърже и тя. Вдигаш на крик и въртиш колелото да видиш какво се случва вариантите не са малко, може да ти е задържал и спирачния апарат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 22 април 2013 Автор Сподели Публикувано 22 април 2013 Каква е процедурата ако е задържал той? Случвало ми се е тези изгнили ламаринки да стържат, но този път не е от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 10 мм или един сантиметър са чисто нови накладки.Минималната дебелина я пише в мануала, но по спомен беше около 2 мм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 Ако е задържал спирачният апарат в най-добрия случай ще се разминеш само с ремонтни комплекти. Те включват всички видове гумички и маншончета. Аз правих профилактика на моите лятото. Някой път ако е скъсано маншончето на буталата на сп.апарат влиза вода и мръсотия и клеясва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 10 мм или един сантиметър са чисто нови накладки.Минималната дебелина я пише в мануала, но по спомен беше около 2 мм.Правилно, благодаря за корекцията. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 (редакция) Отиди виж дали ти е стегнал добре колелото. На мен ми се е случвало да чегърта ламаринката от незатегнато колело. Тя изглежда анемична и кекава, но явно е много калЕна, защото изкопа каналче в диска докато се усетя. Трябваше да ида до нас че нямах никакъв инструмент, пък и се стъмваше... Вдигнах я на крика и се напънах на ключа да развивам и щях да се хвърля на земята - болта незавит. Прикарах ги равномерно, пуснах я на земята, стегнах яко, прибрах крика и `сичката газ. Трябваше първо да развия, ама се бях настроил да правя апарати. На кочката й трябваше цяла година и половина докато се подравни. И това само за няма и 2 км. Редактирано 22 април 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 22 април 2013 Сподели Публикувано 22 април 2013 ...Може да имаш изкривена ламарина, тази която предпазва от боклуци, около диска... Аз залагам само на това предположение, тъй като е най-вероятната причина за такова стържене, след смяна на гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 О, да, това го забравих. Може ли и аз да заложа на това :icon_bye: Цели 3 пъти са ми го причинявали, но бъркам зад гумата с пръсти и го оправям за време докато Ф1 механици сменят гумите и дозареждат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 (редакция) Колега повдигни колата с крика и върти гумата на ръка и гледай и слушай Ето така изглежда ламаринката на накладките http://gallery2.deephorizon.net/d/441406-1/______046.jpg ограничаваща кога да се сменят. Ако е опряла и стърже ще разбереш. Обаче и аз предполагам че е ламарината тип "тава" дето предпазва спирачките.. особено след смяна на гуми е много вероятно да са ти я изкривили. Тресенето най-вероятно е от криви джанти или гуми или кофти баланс Редактирано 23 април 2013 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 23 април 2013 Автор Сподели Публикувано 23 април 2013 (редакция) Джантите са същите, с които карах и преди това. И аз мисля, че нещо с баланса не е ОК. Ще я закарам днес-утре да я завъртят. Благодаря на всички за помощта Редактирано 23 април 2013 от StanislavB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 (редакция) Колеги, влизам в темата с подобен кахър :(. Всъщност не знам до колко е удачно за тук понеже така като гледам казуса е по спирачките по-скоро. Днес ми смениха преден ляв лагер главина (освен всичките накладки). Току що покарах колата след като приятелката ми я взе по-рано от сервиза. Когато оставя Галанта под лек обратен наклон и го изгася, съответно оставя на 1-ва без ръчна - при стандартното "отдръпване" или "улягане" назад се чува един вой изпод колата. Не мога да определя откъде идва нито по какъв повод. Не е от накладките според мен - от тях би бил тънък и по-писклив звук като скърцане, а това е един приглъхнал вой като от спиране на автобус (не са ми слагали накладки от Икарус :D ). Насоки и идеи? :icon_hmm: Благодаря. П.С. И по спирачките имам едно досадно единично изскърцване ламарина в ламарина всеки път при потегляне когато колата е студена, но така като гледам тук сте го разнищили - вярвам че ще да е от някоя предпазна ламарина. Това по-горе е по-тревожно разбира се. Редактирано 23 април 2013 от Suppressing_5RE Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Новите накладки улягат и причиняват това единично изскърцване. Ще се оправи в карането. За всеки случай следи за загряване на джантите когато спирачката почти не е ползвана. Ръчната не знам от кой зъб трябва да "хваща". Не е зле да видиш да не е много натегната (да кове от втория зъб примерно). При мен не знам точно как е, но изцъква няколко пъти - 3-4 поне и тогава се усеща че почва да лягат накладките в барабаните. Ама и това да е и що се е оправи в карането.Може и някой тампон към купето от магарето, задния мост, стабилизращите щанги, или от носач да се е спекъл и купето да се намества еднакратно с някакво движение от порядъка на десети. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 (редакция) Единичното изскърцване го имаше и със старите накладки Анди. С новите няма промяна. Ръчната е в нормално състояние - в смисъл не е много натегната. Не е барана изобщо така че не вярвам да е от там. Откакто смениха главината го има това, не знам от какво е. Днес като идвах на работа и като я оставих на паркинга по същия начин избуча леко като я изгасих и я оставих на първа и си помрънда леко. Редактирано 24 април 2013 от Suppressing_5RE Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 А на трета или четвърта ако я оставиш, дали ще вие пак?Съжалявам за глупавото предположение, но дали не е нещо по първа скорост?... :icon_hmm: А виенето отзад ли идва, или отпред (така - по слух)?Наистина може да е лагера, който си сменял, но на крик едва ли ще си проличи, понеже няма да има натиск на колелото.Ако е от лагер обаче, не трябва ли и в движение да си вие?На мен ми звучи (след като еднократно при спряла кола вие) да е нещо като спекъл маншон.А ако при загасена кола я пуснеш да се намества по наклона, с натиснат съединител без да намесваш предавки в схемата, дали ще вие пак? :icon_hmm: За случая на автора на темата - и моето задно колело "църкаше" при движение неравномерно - цър-цър-цър... С увеличаване на скоростта се увеличаваше и честотата. Това се случи след като отварях профилактично барабана. Мисля, че причинителят беше предпазната ламарина. С течение на времето се намести. Сега църка едвам доловимо.Успех, колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badcookie666 Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Здравейте колеги да споделя и аз , преди месец пала колата тръгвам и неще да върви едвам едвам все едно ръчната съм дръпнал след малко се оправи , ония ден пак така спрях пипнах джантата на центъра топла , крик вдигам колата свалям апарата накладките си знаех че са за смяна , свалям и тях въртя главината на ръка голем зор едвам я помръдвам (задна лява) и реших че лагера заминал спекал ли и прочее .. отивам в сервиза да питам за накладки и главина , реших че ще ги правя ако не сега то кога свалиха диска и то какво излиза , накладките на ръчната се отлепили и търкат постоянно и аз се чудя защо не ми се дърпа колата като преди и ми погорва повече , поръчах накладките че ги нямаха в магазина на другия ден да ги слагат опааа един отвор не съвпада ( а иначе поръчани за мойта кола) и чакам сега други. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Да ти кажа и аз имам подобен проблем - в последно време колата ми взе да върви като запънато магаре и на бензин и на газ, да не говорим че след като ми смениха инжекторите на газовото и разлика във вървежа почти не се усещаше, тук до преди 10-на дни. Газта до долу, бучи а вървежа не отговаря ама хич на вървенето което иначе по принцип си го има. Тая ръчна я мислих и ще е добре да я ревизирам и нея, може да се окаже разковничето на проблемите ... Накладките ги сменях щото им беше много наложащо време - онзи ден спирам да зареждам на една бензиностанция - бе нещо трака (като на изстиване) ама сериозно, оглеждам колелата - задна дясна джанта готова да пържа картофи на нея - тлее, понамирисва на изгорял метал. И то как ... накладките се сменят на 15хилки км. ако не се лъжа, аз ги карам тия 20 ... :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 (редакция) Накладките се сменят като изтънеят колега.. моите EBC-та са на около 30к в момента и много малко са мръднали (естествено зависи и от стила на шофиране де). Накладките за ръчната ги имат в Евро07 064.177 TRUSTING 58лв клиентска, виж намери някой с намаление да ти ги поръча. Пасват идеално.. :drinks: Това което описваш може да е и задържал апарат също .. Редактирано 24 април 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 (редакция) Често тествам инерцията на колата. Като стъпя на алеята (без никакъв наклон) за работата съм си набелязал един железен кол и от там с 40 км/ч изключвам от скорост. Предполагам че до мястото ми за паркиране остават около 200-220 метра. Последните 25-30 м без спирачки взимам 90 градуса завой и след 15 метра още един 90 градуса в същата посока и я спирам със спирачките. Преди време имаше проблем с преден десен апарат - задържаше съвсееем леко, но не можех да стигна до първия завой. Раздвижване и за всеки случай промиване на спирачната с-ма, нова сп. течност, по два пъти обезвъздушавне всяко колело... и така. Редактирано 24 април 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 Аз ги гледах свалените - предните FERODO са кажи речи на половината си живот - имат още много хляб в тях :icon_blush: . Задните ТРВ са различна история. Направо са отлепени от желязото, и се оказа че заден десен апарат всъщност е задържал. За това диска е тлеел като котлон онзи ден. Благодаря за инфото за цената на накладките за ръчната. Като я прегледаме ще видим дали там има нужда от интервенция. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.