Премини към съдържание

Нещо стърже


StanislavB

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

От 2-3 дни на Галантния се чува основно при потегляне и каране с ниска скорост някакви стържене, все едно нещо се върти, а друго му пречи през цялото време. Понякога не се чува дори и при ниска скорост, но все по-често като тръгвам го чувам от лявата страна. Възможно ли е накладките да не се "връщат" в изходното си положение или пък диска да е крив? Предполагам ако е второто ще се чува за момент докато колелото прави целия си оборот, а при мен е постоянно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от клеясал апарат трябва да му грее и да няма инерция.

Заминали накладки лесно се проверява визуално, отпред на супорта има прозорче през което се вижда състоянието и на двете накладки. нека колегата свали колелото и погледне, и да завърти колелото.

По-вероятно е причината която Светльо е казал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ламаринката звучеше сякаш по друг начин, но пак ще проверя сега като ида до колата. Каква трябва да е дебелината на накладката?

 

 

EDIT: Със сигурност не е ламаринка... Това стърже по-дебело, а ламаринката все едно свири. Понеже забелязах, че над 110 започва да тресе леко волана, а всичко това започна някъде след като смених гумите, възможно ли е гумаджията някъде нещо да не е направил? Айде може баланса да не е ОК, ама пък стърженето сякаш няма да има общо. Как мислите?

Редактирано от StanislavB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Минималната дебелина на накладката е 10мм, от там нататък има една ламаринка на нея, която има допир по диска, за да ти подскаже, че накладките са за смяна.

Може да имаш изкривена ламарина, тази която предпазва от боклуци, около диска, обикновенно на тези години са вече поизгнили и много лесно се деформират, може да стърже и тя. Вдигаш на крик и въртиш колелото да видиш какво се случва вариантите не са малко, може да ти е задържал и спирачния апарат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е процедурата ако е задържал той? Случвало ми се е тези изгнили ламаринки да стържат, но този път не е от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10 мм или един сантиметър са чисто нови накладки.

Минималната дебелина я пише в мануала, но по спомен беше около 2 мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е задържал спирачният апарат в най-добрия случай ще се разминеш само с ремонтни комплекти. Те включват всички видове гумички и маншончета. Аз правих профилактика на моите лятото. Някой път ако е скъсано маншончето на буталата на сп.апарат влиза вода и мръсотия и клеясва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10 мм или един сантиметър са чисто нови накладки.

Минималната дебелина я пише в мануала, но по спомен беше около 2 мм.

Правилно, благодаря за корекцията. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиди виж дали ти е стегнал добре колелото. На мен ми се е случвало да чегърта ламаринката от незатегнато колело. Тя изглежда анемична и кекава, но явно е много калЕна, защото изкопа каналче в диска докато се усетя. Трябваше да ида до нас че нямах никакъв инструмент, пък и се стъмваше... Вдигнах я на крика и се напънах на ключа да развивам и щях да се хвърля на земята - болта незавит. Прикарах ги равномерно, пуснах я на земята, стегнах яко, прибрах крика и `сичката газ. Трябваше първо да развия, ама се бях настроил да правя апарати. На кочката й трябваше цяла година и половина докато се подравни. И това само за няма и 2 км.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Може да имаш изкривена ламарина, тази която предпазва от боклуци, около диска...

 

Аз залагам само на това предположение, тъй като е най-вероятната причина за такова стържене, след смяна на гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, да, това го забравих. Може ли и аз да заложа на това :icon_bye: Цели 3 пъти са ми го причинявали, но бъркам зад гумата с пръсти и го оправям за време докато Ф1 механици сменят гумите и дозареждат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега повдигни колата с крика и върти гумата на ръка и гледай и слушай :)

Ето така изглежда ламаринката на накладките http://gallery2.deephorizon.net/d/441406-1/______046.jpg ограничаваща кога да се сменят. Ако е опряла и стърже ще разбереш. Обаче и аз предполагам че е ламарината тип "тава" дето предпазва спирачките.. особено след смяна на гуми е много вероятно да са ти я изкривили. Тресенето най-вероятно е от криви джанти или гуми или кофти баланс :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са същите, с които карах и преди това. И аз мисля, че нещо с баланса не е ОК. Ще я закарам днес-утре да я завъртят. Благодаря на всички за помощта :)

Редактирано от StanislavB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, влизам в темата с подобен кахър :(. Всъщност не знам до колко е удачно за тук понеже така като гледам казуса е по спирачките по-скоро.

 

Днес ми смениха преден ляв лагер главина (освен всичките накладки). Току що покарах колата след като приятелката ми я взе по-рано от сервиза.

 

Когато оставя Галанта под лек обратен наклон и го изгася, съответно оставя на 1-ва без ръчна - при стандартното "отдръпване" или "улягане" назад се чува един вой изпод колата. Не мога да определя откъде идва нито по какъв повод. Не е от накладките според мен - от тях би бил тънък и по-писклив звук като скърцане, а това е един приглъхнал вой като от спиране на автобус (не са ми слагали накладки от Икарус :D ).

 

Насоки и идеи? :icon_hmm: Благодаря.

 

П.С. И по спирачките имам едно досадно единично изскърцване ламарина в ламарина всеки път при потегляне когато колата е студена, но така като гледам тук сте го разнищили - вярвам че ще да е от някоя предпазна ламарина. Това по-горе е по-тревожно разбира се.

Редактирано от Suppressing_5RE
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Новите накладки улягат и причиняват това единично изскърцване. Ще се оправи в карането. За всеки случай следи за загряване на джантите когато спирачката почти не е ползвана.

Ръчната не знам от кой зъб трябва да "хваща". Не е зле да видиш да не е много натегната (да кове от втория зъб примерно). При мен не знам точно как е, но изцъква няколко пъти - 3-4 поне и тогава се усеща че почва да лягат накладките в барабаните. Ама и това да е и що се е оправи в карането.

Може и някой тампон към купето от магарето, задния мост, стабилизращите щанги, или от носач да се е спекъл и купето да се намества еднакратно с някакво движение от порядъка на десети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единичното изскърцване го имаше и със старите накладки Анди. С новите няма промяна.

 

Ръчната е в нормално състояние - в смисъл не е много натегната. Не е барана изобщо така че не вярвам да е от там.

 

Откакто смениха главината го има това, не знам от какво е. Днес като идвах на работа и като я оставих на паркинга по същия начин избуча леко като я изгасих и я оставих на първа и си помрънда леко.

Редактирано от Suppressing_5RE
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на трета или четвърта ако я оставиш, дали ще вие пак?

Съжалявам за глупавото предположение, но дали не е нещо по първа скорост?... :icon_hmm:

А виенето отзад ли идва, или отпред (така - по слух)?

Наистина може да е лагера, който си сменял, но на крик едва ли ще си проличи, понеже няма да има натиск на колелото.

Ако е от лагер обаче, не трябва ли и в движение да си вие?

На мен ми звучи (след като еднократно при спряла кола вие) да е нещо като спекъл маншон.

А ако при загасена кола я пуснеш да се намества по наклона, с натиснат съединител без да намесваш предавки в схемата, дали ще вие пак?

:icon_hmm:

За случая на автора на темата - и моето задно колело "църкаше" при движение неравномерно - цър-цър-цър... С увеличаване на скоростта се увеличаваше и честотата. Това се случи след като отварях профилактично барабана. Мисля, че причинителят беше предпазната ламарина. С течение на времето се намести. Сега църка едвам доловимо.

Успех, колеги! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги да споделя и аз , преди месец пала колата тръгвам и неще да върви едвам едвам все едно ръчната съм дръпнал след малко се оправи , ония ден пак така спрях пипнах джантата на центъра топла , крик вдигам колата свалям апарата накладките си знаех че са за смяна , свалям и тях въртя главината на ръка голем зор едвам я помръдвам (задна лява) и реших че лагера заминал спекал ли и прочее .. отивам в сервиза да питам за накладки и главина , реших че ще ги правя ако не сега то кога :) свалиха диска и то какво излиза , накладките на ръчната се отлепили и търкат постоянно и аз се чудя защо не ми се дърпа колата като преди и ми погорва повече , поръчах накладките че ги нямаха в магазина на другия ден да ги слагат опааа един отвор не съвпада ( а иначе поръчани за мойта кола) и чакам сега други.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа и аз имам подобен проблем - в последно време колата ми взе да върви като запънато магаре и на бензин и на газ, да не говорим че след като ми смениха инжекторите на газовото и разлика във вървежа почти не се усещаше, тук до преди 10-на дни. Газта до долу, бучи а вървежа не отговаря ама хич на вървенето което иначе по принцип си го има. Тая ръчна я мислих и ще е добре да я ревизирам и нея, може да се окаже разковничето на проблемите ...

 

Накладките ги сменях щото им беше много наложащо време - онзи ден спирам да зареждам на една бензиностанция - бе нещо трака (като на изстиване) ама сериозно, оглеждам колелата - задна дясна джанта готова да пържа картофи на нея - тлее, понамирисва на изгорял метал. И то как ... накладките се сменят на 15хилки км. ако не се лъжа, аз ги карам тия 20 ... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накладките се сменят като изтънеят колега.. моите EBC-та са на около 30к в момента и много малко са мръднали (естествено зависи и от стила на шофиране де).

 

Накладките за ръчната ги имат в Евро07 064.177 TRUSTING 58лв клиентска, виж намери някой с намаление да ти ги поръча. Пасват идеално.. :drinks:

 

Това което описваш може да е и задържал апарат също ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Често тествам инерцията на колата. Като стъпя на алеята (без никакъв наклон) за работата съм си набелязал един железен кол и от там с 40 км/ч изключвам от скорост. Предполагам че до мястото ми за паркиране остават около 200-220 метра. Последните 25-30 м без спирачки взимам 90 градуса завой и след 15 метра още един 90 градуса в същата посока и я спирам със спирачките. Преди време имаше проблем с преден десен апарат - задържаше съвсееем леко, но не можех да стигна до първия завой. Раздвижване и за всеки случай промиване на спирачната с-ма, нова сп. течност, по два пъти обезвъздушавне всяко колело... и така.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги гледах свалените - предните FERODO са кажи речи на половината си живот - имат още много хляб в тях :icon_blush: . Задните ТРВ са различна история. Направо са отлепени от желязото, и се оказа че заден десен апарат всъщност е задържал. За това диска е тлеел като котлон онзи ден. Благодаря за инфото за цената на накладките за ръчната. Като я прегледаме ще видим дали там има нужда от интервенция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...