Премини към съдържание

Лети джанти за Галанта


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

В момента съм с нормални джанти 14 цола, но за лятото ми се иска да му сложа лети джанти. Моля помагайте - търся си 4 броя 15 цолови лети джанти по възможност комплект с летни гуми. В продавалника нищо не можах да намеря. Според вас 15-ки или 16-ки е по-добре да се сложат от гледна точка на разход на гориво. В момента с 14 цоловити градско ми гори над 10/100 !!! Галанта ми 2.0 TD. Това нормален разход ли е според вас?

А, и още нещо - как мога да разбера коя година е Галанта ми? (не по документи а някъде по самото купе може ли да се види?)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За годината може да се види по номера на рамата. За джантите, аз карам лятото 15ки 195/65, защото предпочитам да карам с малко по-високи гуми заради пътищата.

Относно разхода, това много зависи от поведението на каране и от това дали се кара само студена. Аз като живеех в Пловдив зимата разхода ми варираше между 8 и 10 на 100. Според това колко смело натискам педала на газта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери на етикетите на коланите за точната година колега.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя хубавец на лявата колонка между вратите пише:

 

185/70R14 88Н FRONT 2,2 REAR 2,0

195/60R15 88V FRONT 2,3 REAR 2,1

 

GALANT`99 2000DIESEL комби

и аз си ги спазвам, като ми харчи 11/100 градско и 8-9/100 по "пистите" на България

 

 

АМА КЕФА ЦЕНА НЯМА

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градско и на мен ми гори около 10-11 , обаче извънградско сигурно 6.5-7 , та си е напълно нормално за тия големи коли :)

и аз си търся 15ки или 16ки , сега съм с 15ки мисля че 16ки няма да имам проблем :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

В момента съм с нормални джанти 14 цола, но за лятото ми се иска да му сложа лети джанти. Моля помагайте - търся си 4 броя 15 цолови лети джанти по възможност комплект с летни гуми. В продавалника нищо не можах да намеря. Според вас 15-ки или 16-ки е по-добре да се сложат от гледна точка на разход на гориво. В момента с 14 цоловити градско ми гори над 10/100 !!! Галанта ми 2.0 TD. Това нормален разход ли е според вас?

А, и още нещо - как мога да разбера коя година е Галанта ми? (не по документи а някъде по самото купе може ли да се види?)

 

По отношение на джантите следи в темата Продавам/Части или си пусни обява че купуваш шанса ти да си намериш там е огромен в сравнение с това д аси намериш от продавалник-а. А колкото до големината на джантите за мен най-добрия вариант си е 15'', но не по отношение на разход на гориво а просто са най-практични, иначе на мен при 14" и при 15" ми дава еднакъв разход. Колкото до разхода на мен градско ми е малко под 10 като имай на впредвид че я карам предимно за кратки разстояния и не я мъча особенно, общо взето си я карам до 3000 оборота макс а извънградско последно ми беше около 5.5 като рядко съм вдигал 140 км, но пък беше натоварена до дупка. И климатика не го спирам изключително рядко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едни 15-цолови джантета с гуми 195/65 и готово. Много практичен размер. От друга страна ако си склонен да дадеш повече пари (впоследствие и за гуми), то 16-цола и гуми 205/55 ще са супер откъм вид.

Разходът е такъв и заради двигателя, и заради колата. Това е положението. Здраво куче е заедно с прилежащите агрегати и една дюза не му струва 800 лева. Поне доколкото аз знам.

За годината мога да ти кажа само едно със сигурност - има ли Х във VIN номера, значи е 1999 г. Имах списък някъде коя буква на коя година отговаря. Ровни в нета като имаш желание :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих допълнил само, че за джанти освен тук в нашия сайт можеш да погледнеш и в VolvoClub .

На много Volvo коли джантите стават и на Галантния.

Редактирано от knopp
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един от най-евтините размери гуми на 15" е 195х65. На 16' е 205х60. За Галанта който е 4х114,3 виж и вьв Хонда форумите. На Акорда и Прелюда са им такива . Има и 5х114,3. Централния отвор на Хонда е 64мм.

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showforum=29

 

http://preludebg.com/forum/15

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,колега за джантите и гумите аз лично карам с 15/60/195 (такива е са предписали от :mitsu-smiley: ) иначе съм виждал и с 16" и 17" .Както са споменали колегите по горе не гледай само за :mitsu-smiley: джанти ,а по скоро търси по размер той за Галанта е 4х114,3. (аз съм с джанти от Волво )

Разхода на моята е 8-10/100 градско и около 6/100 извън градско като рядко карам без климатик.

А за годината на производство провери тук по VIN номера.

Редактирано от nikovas
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам хубави и здрави джанти с гумите на OZ оригинални 16 цолови ......в обявата ми за продаване на Галант на части ще ги видите......джантите и гумите са 5 на брой а не 4 бр........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех 16ки BBS "еленов рог" от Волво - (офсет ЕТ44). Заспаха на галанта направо! 16" мисля е оптимален размер - не е 15 които макар предполагам повече комфорт и сигурност откъм трапове не изглеждат съвсем "съразмерно" за такава голяма и хубава кола. Същевременно и не са 17ки които макар да подклаждат неотразимата визия са равни на тотално разбиване по градските пътища. Гори ми среден разход 9 - 10лт. / 100 газ при постоянна скорост от 100 до 130км.ч. Между другото - преди колата ми беше с 195/65/14, като сложих 205/55/16 возията се подобри а не се влоши. Аз бих заложил на 16ки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е с много големи арки, всичко под 16" стои малко... мое мнение. Другият минус е редкия размер 4х114.3 (поне за 16" и 17").

Искам да попитам, може ли да се сложат джанти 4х100, чрез недебели фланци? И крие ли рискове за сигурността?

П.П. Сега като се замисля, май с фланци няма да стане, защото ще трябва да са доста дебели, понеже сме с шпилки... сигурно 25-30 мм, което ще изкара джантата много навън.. Прав ли съм? Някой сеща ли се за други варианти? Разглабяне на главини и пренавиване на шпилки?

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е с много големи арки, всичко под 16" стои малко... мое мнение. Другият минус е редкия размер 4х114.3 (поне за 16" и 17").

Искам да попитам, може ли да се сложат джанти 4х100, чрез недебели фланци? И крие ли рискове за сигурността?

П.П. Сега като се замисля, май с фланци няма да стане, защото ще трябва да са доста дебели, понеже сме с шпилки... сигурно 25-30 мм, което ще изкара джантата много навън.. Прав ли съм? Някой сеща ли се за други варианти? Разглабяне на главини и пренавиване на шпилки?

Прав си , с фланци не става.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е с много големи арки, всичко под 16" стои малко... мое мнение. Другият минус е редкия размер 4х114.3 (поне за 16" и 17").

Искам да попитам, може ли да се сложат джанти 4х100, чрез недебели фланци? И крие ли рискове за сигурността?

П.П. Сега като се замисля, май с фланци няма да стане, защото ще трябва да са доста дебели, понеже сме с шпилки... сигурно 25-30 мм, което ще изкара джантата много навън.. Прав ли съм? Някой сеща ли се за други варианти? Разглабяне на главини и пренавиване на шпилки?

 

Повечето японски автомобили са 4х114,3 и това не е екзотичен размер. Доста от колегите имат такива джанти, които са им излишни, аз също имам един 17-ки заедно с гумите. Ако имаш джанти 4х100 - по-добре ги продай и си вземи каквито ти трябват, не се вкарвай във филми с фланци, разпробиване, центровки и баланс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Самият факт, че търсим 17-ки с 4 болта го прави екзотичен избор, какво остава и като ти трябва 4х114,3... Бърз преглед в cars показва 17" с 4 болта - 5 страници (доста малко от тях са 4х114?), докато 17" с 5 болта - 27 страници. (оригиналните Борбет не ми харесват)

(прегледах в секция Продава "джанти" чак до юни 2012, има тук-там 17-ки за нашите, но не ме грабват. Успях да си харесам едни с 8 отвора на 4х100 и 4х108, но за съжаление е голяма играчка да паснат..)

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариант да се кара с 15-ки и да не изглежда като скейтборд е да се сложат по-големи гуми. Заводски предписаният размер 195/60 за 15" не ми е много ясен какви предимства дава пред 195/65, което е масов размер и по-евтина гума. Аз дори карам с 205/65 на 15 цола и арките са си напълнени. Има по 3 пръста (~6-7 см.) отвсякъде разстояние и в това отношение не е грозно. Грозно е като погледнеш колко е джантата и колко е каучука :rolleyes:

Километражите и скоростомерите се сверяват с по-"балонната" гума 195/65, т.е. доближава се до GPS показанията. Специално при мен се оказва че с 205/65 е скоростомерът е доста точен уред до 140 (нагоре не съм го сверявал, но при 49 реално е на 50 км/). Има сила да ги върти и не се отразява пагубно на разхода. Но аз все пак сравнявам със 17" 215/45, а те са доста тежки колела и не виждам някоя жена като спука гума как ще сваля тези тежки колелища на пътя. Е, ентусиасти помагащи ще се намерят със сигурност...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

А не могат ли да се сменят главините, за да имаме по-голям избор? Примерно от ВР4? Дали не могат да се намерят 4 главини евтино? Или от друг автомобил могат ли да се сложат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А не могат ли да се сменят главините, за да имаме по-голям избор? Примерно от ВР4? Дали не могат да се намерят 4 главини евтино? Или от друг автомобил могат ли да се сложат?

Задните на вр4 не стават на ЕА галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните на вр4 не стават на ЕА галант.

Яко :) Обречени сме да си караме Галантите с джанти като за старите Поло-та :)

А с някой друг модел на Мицубиши дали не са взаимнозаменяеми? Лансер, Каризма (4х100), Еклипс? Някой да знае отговора?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oт еклипс 1 и 2 генерация са съвместими. От щатите нова лагер-главина е около 70 долара. Проверено. И аз мислих да я правя тази схема. Обаче се отказах. Ще се вкараш във филм с доставка, продажба на старите джанти, монтаж на главните, купуване на нови джанти и накрая ще се запиташ струва ли си? Ако ти е мерак и имаш енергията да се занимаваш действаи. Не съм споменал главини на старо, защото това не е добър вариант според мен.

2.) С фланци ще стане обаче там филма е друг, защото 30мм фланци ще изнесат много джантата и има възможност, тя да опира в калника. Така че и там трябват проби, не е като да си купиш джанти от продавалника, да ти ги пратят от Варна примерно и после като не стават да си ги биеш в главата. Отделно, битува мнението , че товарят главините и окачването, което звучи логично, предвид, че отдалечават джантата с зсм. Ако си навит да поемеш тези рискове, мисля че няма да е драма да се сложат 30мм фланци. Рацерите от БМВ форума слагат дистанционни фланци по 5 см :icon_hammering: .

За мен най-разумния вариант е да изчакаш 4х114,3, които да ти харесват. Централния отвор няма значение, винаги можеш да сложиш втулки от дуралуминий на 67,1.

А бе обобщено ще кажа, че никога не е лесно :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А не може ли главината да се разпробие на 5 дупки? Или всъщност проблемът е нейният диаметър (недостатъчен за джанти с 5 дупки)? Ако диаметърът на нашите главини все пак стига, праскат се 5 дупки и това е.

Всъщност какво междуболтово гоните при 5 дупки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Специално при мен се оказва че с 205/65 е скоростомерът е доста точен уред до 140 (нагоре не съм го сверявал, но при 49 реално е на 50 км/). Има сила да ги върти и не се отразява пагубно на разхода.

Да бе, за това и тема за разхода беше пуснал, щото не се отразява ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе обобщено ще кажа, че никога не е лесно :blink:

Чудесно мнение, колега. Много помогна. Наистина най-разумният вариант е да се изчакат джанти, които ни лягат на сърцето. Аз и не бързам де, в момента съм с 16-ки, които много ми харесват, но са 16-ки :)

Сега се замислям за друго, може би ще стане с фланци (30мм), ако се намерят джанти с по-голям офсет. Т.е., джантата да е предвидена да влиза по-навътре. Така ще се получи все едно намалявам офсета (без джантата да се показва навън от калниците) и няма да се натовартват лагерите значително повече. Ще помисля и над този вариант :)

 

Andy, междуболтовото разстояние не е точно определено. Харесал съм повече от 1 комплект джанти, но нито един от тях не е 4х114,3. На прима виста се сещам за 4х100 и 5х114,3, които ми допадат. Има и друго при разпробиването (и за преходните фланци важи) - малък е шансът да се получи преминаване от 4 към 5 болта (и обратното), защото почти сигурно 1 от дупките ще съвпаднат, но няма да се припокрият на 100%.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, за това и тема за разхода беше пуснал, щото не се отразява ..:D

В една тема от 2010-та година друг беше пуснал тема за висок разход. Тя също завършва безславно, а един от писалите в нея смени не само колата, а и марката. Аз съм също съм писал в тази тема и не че се съмнявам в паметта ти, но тогава съм бил със същите джанти и гуми и разходът си беше с 3-4 литра ... да не кажа и 5 надолу. Работя на същото място, земетресения не е имало чак да разместят тектонични плочи, така че релефът е същия. Даже разхода не съм го пресмятал правилно заради по-голямата обиколка на гумата с близо 5%. Та мицубулшита не е харчел 9,9/100 среден, а 9,405/100 среден. Сега харчи 15-16/100. Ако подам газ както ми се ще ловя бас с който иска и на каквото поиска че ще докарам над 50/100 среден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...