Премини към съдържание

Виене при въртене на волана


freeman

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

При мен се получава нещо много странно - когато шофирам, и особено градско, при въртене на волана на ляво и дясно при завоите и кръстовища има едно много странно виене на волана? Не знам как точно да го опиша този звук, може би нещо подобно като при зъболекарска машина?!? Някой може ли да ми каже каква би могла да бъде причината и как да я отстраня ако е възможно? Предварително ви благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виенето може да е предизвикано от затормозяване на хидравличната помпа, която няй-често се претоварва от шарнирите на правите носачи. Когато луфта на шарнира стане прекалено голям, ябълката започва да излиза от гнездото си и преди да излезе се заклинва в шарнира. Без да се бавиш, провери си правите носачи, но за целта задължително трябва да се откачи носача от шенкела!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако звука идва от волана, не се стряскай, трябва да се смаже втулката там и млъква. Забелязва се при застудяване :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Коя ФИтулка викаш? На мен ми скърцоти откакто го имам. Сменян е левият прав носач, защото открих луфт в шарнира откъм шенкела. Нито се махна скърцотенето, нито волана се върти по-лесно. Геврека на хлопелта се върти една идея по-лесно.

Ще питам и още нещо да не се пребия. При пълен ляв или десен и задържане на волана в крайно положение, помпата звучи като пресипнал котак когато си му настъпил опашката без да искаш. Завивайки с ниска скорост на движение (под 10 км/ч) двигателя си подава мъничко газ. Повтарям - това са неща от 31.08.2008 г. и до днес са си така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При пълен ляв или десен и задържане на волана в крайно положение, помпата звучи като пресипнал котак когато си му настъпил опашката без да искаш. Завивайки с ниска скорост на движение (под 10 км/ч) двигателя си подава мъничко газ. Повтарям - това са неща от 31.08.2008 г. и до днес са си така.

Това вече е нормално, при пълен ляв или десен, помпата се затормозява, защото нагнетява масло, а то няма къде да отиде. Не само твоя, всички Галанти от това поколение са така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама от самия волан ли го чуваш или някъде отпред към "торпедото"? Ако е от самия волан, нема се пУашиш :-). Стана ясно, че трябва да се смаже някаква втулка, която в този студ нямам намерение да диря...

Ако е от окачването или хидравликата - не е добре хич! Така че обясни ни какво точно значи "при въртене на волана".

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странния звук идва от самия волан!

И при мен го има. Създава чувството, че управляваш ВАЗ 2104...

:icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Да не отварям друга тема та имам питане възможно ли е да се монтира волан от Ево 8-9 на Галант след 97 година по възможност директно ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Ха,междудругото точно това виене на волана ми се появи на мен онзи ден!Едно такова..някак си несериозно звучи като скреч на плоча и идва от вътре в купето,предполагам че се дължи на застудяването :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Добре де, да не пускам нова тема да се включа и аз. От 2-3 дни при въртене на волана и неравности се чува скърцане засилващо се с всеки отминал ден. Беше ясно, че е шарнир на правия носач. Обаче! Смених го преди няколко месеца правия носач, с чисто нов (възможно най-хубавия който намерих - 150 лв). Та днес вдигам колата да видя какво е положението и разбира се видях, че маншoнчето на шарнира на правия носач е скъсано (на картинката по-долу). Какви са вариантите?

1: смяна на носача (пак)

2: рециклиране (???)

3: смяна на гумичката (ако е възможно)

4: друг начин (напишете го :) )

 

П.П. Временно се опитах да му набутам водоустойчива грес, докато разбера какво да го правя.

post-8382-031928900 1449871338_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е хванато скъсването навреме и шарнира е ок - смяна на маншона.

С тия носачи е лотария, мойте са оригинални, ама навъртяха към 45k km и вече се каня да ги проверя в демонтирано състояние, маншоните са тип-топ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е хванато скъсването навреме и шарнира е ок - смяна на маншона.

С тия носачи е лотария, мойте са оригинални, ама навъртяха към 45k km и вече се каня да ги проверя в демонтирано състояние, маншоните са тип-топ.

Мисля да не се е разбил все още. Само дето някои хора ми казаха, че смяната на маншона не била възможна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само дето някои хора ми казаха, че смяната на маншона не била възможна...

А стига бе, да не би да е излят този маншон заедно с шарнира .:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да не се е разбил все още. Само дето някои хора ми казаха, че смяната на маншона не била възможна...

Сменят се, даже "duraflex" правят точно за тези носачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А стига бе, да не би да е излят този маншон заедно с шарнира .:D

Има цепнатинка около 0,5 - 1см :D

Сменят се, даже "duraflex" правят точно за тези носачи.

Супер, само да намеря читав майстор, Благодаря за отговорите колеги :worthy:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли какъв трябва да е размера на маншончето на правия носач?

Маншони <-- Клик

Редактирано от Aardwolf
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...