Премини към съдържание

Различно спирачно усилие.


Matey

Препоръчано мнение

Здравейте

Днес минах преглед на Галанта и машината за спирачките отчете че дясното предно колело има 50% по малко спирачно усилие от лявото. А в движение ако набия рязко спирачки колата не дърпа на никъде.

Дисковете са малко криво но са сравнително нови преди 20000км. са сменяни а накладките преди 5000км.

Къде да търся проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Днес минах преглед на Галанта и машината за спирачките отчете че дясното предно колело има 50% по малко спирачно усилие от лявото. А в движение ако набия рязко спирачки колата не дърпа на никъде.

Дисковете са малко криво но са сравнително нови преди 20000км. са сменяни а накладките преди 5000км.

Къде да търся проблема.

 

В профилактиката на спирачните апарати,разбирай почистване и смазване със специална грес. Може да имаш и задържало буталце на дясното колело.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Днес минах преглед на Галанта и машината за спирачките отчете че дясното предно колело има 50% по малко спирачно усилие от лявото. А в движение ако набия рязко спирачки колата не дърпа на никъде.

Дисковете са малко криво но са сравнително нови преди 20000км. са сменяни а накладките преди 5000км.

Къде да търся проблема.

В спирачните апарати търси проблема........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да го усетиш се качи на магисталата и с по-висока скорост(150км/ч например) натисни средно силно спирачката и ще видиш как ще отидеш към бързата лента. Внимавай все пак да не се метнеш някаде :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да го усетиш се качи на магисталата и с по-висока скорост(150км/ч например) натисни средно силно спирачката и ще видиш как ще отидеш към бързата лента. Внимавай все пак да не се метнеш някаде :)

Абе при 50% разлика не му трябва магистрала, дори и на градско трябва да усеща дърпане на една страна при намаляване ..

Най добре да иде в още един пункт за прегледи и да свери часовника, преди да е предприел каквито и да е мерки ..

50% си е доста голяма разлика, пък да не я усеща, има нещо гнило в цялата работа ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 години като закарах колата на преглед (тогава още нямах :mitsu-smiley: ) ми казаха, че предно ляво спира много по-малко от дясното. Не бях усетил никаква разлика. Нещо повече, бях пробвал спиране от 100 без ръце и нямаше никакво отклонение - перфектна права линия. Минах прегледа. На следващата година в същия пункт, понеже имаме само един, установиха намалено спирачно усилие пък в дясното. Казах на човека - ела да те кача в колата и ще натисна спирачката от колкото км/ч кашеш без ръце, или ако искаш иди я тествай ти. Не стана, но мина прегледа. Също не предприех нищо за спирачките. Дисковете са прави, с нищожно ръбче, накладките на 70%, оригиналните маркучи... За мен си е добре и здрави работи не пипам.

На един колега на фиата пък му казаха, че предните ги нямало, т.е. били твърде слаби. Возил ме е и веднъж обърка педала на съединителя с този на спирачката. Спирачките са му огън! На валяците дори колата излезе от тях при натискане на спирачката. Докато аз с мицката ако не ме бутнат не мога да изляза от валяците. Ходихме късна есен и той беше с хубави зимни гуми, а аз с летни. Не знам гумите дали имат значение при проверка на спирачките в пункт за ГТП. Въпреки че моите спирачки се оказаха наред, аз не можах да изляза от валяците и трябваше да ме изтикат. Гумите блокират докато мерят силата на спирачките, така че би трябвало те да имат значение. Резултатите пък са объркващи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Докато аз с мицката ако не ме бутнат не мога да изляза от валяците...

 

:icon_doh: Гуми ли нямаш, съединител ли??? защото мощност си има колата ти.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко има. И с другата кола не мога да изляза дори със зимните гуми, а зимата руши сняг, през какъвто галанта колкото и да си мечтае не може да мине.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко има. И с другата кола не мога да изляза дори със зимните гуми, а зимата руши сняг, през какъвто галанта колкото и да си мечтае не може да мине.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Абе вие в Кнежа,да не влизате в противотанков ров,че да не можете после да излезете,какви са тия валяци http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif ???
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За спирачното усилие трябва да се пише. Има ли някаква комбинирана сп. система (двойна), която да активира диагонално предно-задно колело? От какво зависи разпределянето на налягането, освен от състоянието на маркучите (запушване, раздуване), спирачната течност и състоянието на спирачните апарати, накладките и дисковете?

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Оставете ни нас в Кнежа. Като легне на ГРЪДИ този мицубиш на 10 см. дълбочина и толкова на дължина със 700 килограма, как гумите да захапят тези износени валяци, чиито зъби са се заравнили отдавна, че да се покатери? Или да го залашкам напред-назад докато предния спойлер се счупи. Ми той е на 2 пръста като я вкарам там. Няма случай да съм бил там и да не бутаме някоя кола.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна си мисля нещо, колко е вярно, обаче, не знам :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:

 

Имам усещането, че спирачната система е така направена, че доста голяма част от усилието се пада в/у предните дискове. Това,разбира се е нормално, но все пак се иска да понатиснеш повечко спир. педал, за да сработят задните апарати. При едно нормално, градско каране, задните дискове почти не участват в работата на спирачната система, което е и причина на доста галанти да клеясват задните спирачни апарати, също така и да се изкривяват лесно предните дискове. Това е моето наблюдение, което пак казвам, не твърдя да е съвсем вярно.

 

Но когато се е налагало да пипам по задните апарати, дали да ги смажа или да сменя накладки, или да обезвъздушя ми е правило впечатление това :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това лесно може да се провери. При мен като спра и прегледам кой диск колко е горещ винаги е установявано едно и също, а именно - еднакво горещи предни (~на усет) и много по-хладни задни, но също топли. Можеш сам да си провериш теорията по сл. начин. Караш с малка скорост на движение и с десния крак си даваш газ, а с левия натискаш леко спирачката. Минимално усилие. След 150-200 метра можеш да видиш разликата в Т на задните дискове без и със спирачка. На моята и задните се нагряват с много леко сп. усилие. Обирам луфта и още малко колкото да почуствам "мъченето" на двигателя. Според мен си се задействат задните колкото и леко да натискаш. Отделно късият спирачен път при автомобилите се дължи 75-80% на предните спирачки. При мотоциклетите сам знаеш - понякога и 100% на предните дискове :-) (когато задното се рее във въздуха)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна си мисля нещо, колко е вярно, обаче, не знам :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:

 

Имам усещането, че спирачната система е така направена, че доста голяма част от усилието се пада в/у предните дискове. Това,разбира се е нормално, но все пак се иска да понатиснеш повечко спир. педал, за да сработят задните апарати. При едно нормално, градско каране, задните дискове почти не участват в работата на спирачната система, което е и причина на доста галанти да клеясват задните спирачни апарати, също така и да се изкривяват лесно предните дискове. Това е моето наблюдение, което пак казвам, не твърдя да е съвсем вярно.

 

Но когато се е налагало да пипам по задните апарати, дали да ги смажа или да сменя накладки, или да обезвъздушя ми е правило впечатление това :yes3:

 

Някаде го бях чел това за галант ЕА... Сигурно няма да го формулирам много технически грамотно, но при нормално спиране (леко натискане на спирачния педал) се използват само предите спирачки, а задните заработват чак при желание за по-голямо отрицатело ускорение :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някаде го бях чел това за галант ЕА... Сигурно няма да го формулирам много технически грамотно, но при нормално спиране (леко натискане на спирачния педал) се използват само предите спирачки, а задните заработват чак при желание за по-голямо отрицатело ускорение :)

Така ми се струва и на мене

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някаде го бях чел това за галант ЕА... Сигурно няма да го формулирам много технически грамотно, но при нормално спиране (леко натискане на спирачния педал) се използват само предите спирачки, а задните заработват чак при желание за по-голямо отрицатело ускорение :)

ДиДжея беше писал нещо по въпроса.

 

На мен задните също нямат никакви феродови отлагания по джантите. А карам градско и извън. По някой път натискам спирачката доста. Като купих колата, задните бяха блокирали и ръждясали, все едно неизползвани от години. Спирачният диск беше леко сребрист около 1,5 см и то само от вътрешната страна. След ремонтен комплект гумички и смяна сега задните работят, но ми се иска повече. Аз също си мисля, че заради твърде голямо съотношение на спирачното усилие - предни-задни, резултатът е: предните дискове се кривят от прегряване, а задните апарати клеясват и блокират.

 

Друг колега пък беше казал, че сменил дисковете с ЕБС /вкл. и накладки, мисля зелени/ и сега и задните му "ковяли".

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък задните връщат по-добре от предните. Никога не съм ги обслужвал и смазвал. Само нови накладки. Дисковете изглеждат оригиналните на колата (предните вече не са). Според мен спират, ама колко да спират... Пробвайте да спрете от 40 км/ч с ръчна спирачка и преценете колко спират задните колела. Най-много ако се престараете да ви замирише на гума и все пак да намалите, но няма да го почуствате като закъснение. Теоретично при комбито трябва да се усети по-добре заради по-голямата тежест, която е изнесена зад задния мост. Отделно при комбито налягането е 35 атмосфери вместо 30 при седаните (по памет). С по-малките дискове комбито категорично спира по-зле от седан с по-големите на 2-бутални апарати - тестед бай ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз съм със зелено ЕБЦ отзад, задните дискове са в отлично състояние, предните апарати са ми 2 бутални със зелено ЕБЦ, всичко ми работи идеално по спирачките, всички сп. буталца се прибират на ръка, но това което казвам е на база личен опит. Не твърдя, че задните не работят изобщо, но за да сработят добре действително се изисква да натиснеш мощно спирачния педал... :)

 

 

п.п.@ Анди - ти пък пробвай с мотора да спираш само с предна спирачка, после спирай и с 2-те да видиш има ли разлика, може и да се учудиш. Взаимно допълващи са нещата. Едното без другото не е ефективно, мойто момче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък задните връщат по-добре от предните. Никога не съм ги обслужвал и смазвал. Само нови накладки. Дисковете изглеждат оригиналните на колата (предните вече не са). Според мен спират, ама колко да спират... Пробвайте да спрете от 40 км/ч с ръчна спирачка и преценете колко спират задните колела. Най-много ако се престараете да ви замирише на гума и все пак да намалите, но няма да го почуствате като закъснение. Теоретично при комбито трябва да се усети по-добре заради по-голямата тежест, която е изнесена зад задния мост. Отделно при комбито налягането е 35 атмосфери вместо 30 при седаните (по памет). С по-малките дискове комбито категорично спира по-зле от седан с по-големите на 2-бутални апарати - тестед бай ми.

 

И според теб,като дръпнеш ръчната,кое се задейства за да спреш ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз съм със зелено ЕБЦ отзад, задните дискове са в отлично състояние, предните апарати са ми 2 бутални със зелено ЕБЦ, всичко ми работи идеално по спирачките, всички сп. буталца се прибират на ръка, но това което казвам е на база личен опит. Не твърдя, че задните не работят изобщо, но за да сработят добре действително се изисква да натиснеш мощно спирачния педал... :)

 

 

п.п.@ Анди - ти пък пробвай с мотора да спираш само с предна спирачка, после спирай и с 2-те да видиш има ли разлика, може и да се учудиш. Взаимно допълващи са нещата. Едното без другото не е ефективно, мойто момче.

Моторът е друга бира, там предната е почти всичко, а като постишнеш повече задната съвсем не играе, щото е във въздуха:-) Иначе всяка съвременна кола разпределя спирачното усилие с приоритет на предните спирачки. Иначе колата ще спира в зигзаг и с блокиране. А, спирачките на галанта не са много арни...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повечето коли са така направени ,да спират повеше на предните дискове отколкото на задните.........по същество ако е обратното ,то задните ще ковят и задницата изпреварва предницата а това никак не е хубаво........За това на доста коли има регулатор на спир. налягане на спирачките, което се задейства само при определени условиа, има с "кранче" на задния мост и като е празна колата, тогава е затворено ,когато е натоварена, тогава се отваря и задните сработват......при Галантите това се осъществява от мастер спир. помпа........т.е. има едно усилие, което като се преодолее ,вече сработват и задните......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според теб,като дръпнеш ръчната,кое се задейства за да спреш ?

Абе какви са тези въпроси? Имам ли съединител, кое се задейства като се дръпне ръчната... Задействат се реглажните болтове на задния мост и колелата се крачат и това спира колата.....

Говоря за спирачното усилие само от задните колела. По-натам си го тълкувай както искаш.

 

...т.е. има едно усилие, което като се преодолее ,вече сработват и задните......

Значи да натискаме по-силно и да не се притесняме за дисковете. Аз така и правя. Като видя някой трап, в който мога да легна да сменя маслото, точно така спирам. Колата спира, не са калпави спирачките. Може да спира за 43 метра от 100 км/ч вместо за 41, но не е болка това. Щом от 100 се задейства абс -системата какво повече :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, ръчната спирачка задейства барабанните спирачки отзад, не дисковите. Това имат предвид колегите.

 

Аз едва тази година лятото можах да изпробвам възможносттите на колата - 6а13, сток.

Даже мислех да отварям специална тема за наблюденията ми. Имам предвид каране в планински терен, ръководейки се по оборотомер, не по скоростомер.

Спирачките "стават", колата спира. С леки резерви от мен заради страха от разкашкавалване. Спират, но можеше повече.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

при Галантите това се осъществява от мастер спир. помпа........т.е. има едно усилие, което като се преодолее ,вече сработват и задните......

Баш тъй си е, такива са и моите наблюдения, викам :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дечи, знам :-) Казвах на тези, които възлагат твърде големи надежди на спирачното закъснение на задния мост как да видят колко бързо ще спре колата им от 40 км/ч. Не говоря за повече. Дали накладките опират в дисковете, или с ръчната активираш челюстите и те се разпъват в барабаните, колелата все имат склонност към блокиране. Повярвай, не им трябва много, а блокират ли, считай че си продължаваш напред докато зад теб мирише на гума.

Съгласен съм с mmotors за балансирането когато спират и предни, и задни. На галанта ми загряват и задните по метода на даване на газ и леко натискане на спирачката.

Горе всъщност съм объркал - не 43 метра, а за 41 метра спря колата от 100. Скоростомерът при мен цепи GPS по точност. Може да не съм бил докрай прецизен от стъпването на начертаната линия и натискането докрай на спирачния педал. Колата определено спира. Не е върха, има доста коли с по-добри спирачки, че и по-малки автомобили, но все пак за мен е достатъчно. За "разкашкавалването" ... Не бой се, и мен ме е страх :-) . Сега съм с оригинални дискове отпред (сменяни), не са жалени спирачките и все още няма деформации. Ако ги бях жалил сега щях да сменям носачи.... и може би някоя прекълцана гума.

 

Да разбирам ли, че при галантите няма две паралени сп. системи - предно и задно колело по диагонал (предно ляво със задно дясно и предно дясно със задно ляво да се активират)? Мисля, че на ладите е така. Така е и при другата ми кола. Целта е ако едната система откаже да може да се спре без дестабилизиране на автомобила.

 

Като говорим за спирачен път нека споменем най-добрите в "бранша":

БМВ М5 Туринг - 34,6 м; Същия резултат и за Мазерати Куатропорте 4.2 V8 спорт ГТ; Алфа Спайдер JTDm - 35,0 метра от 100-0; Ауди ТТ 3.2 V6 куатро S-tronic - 35,1 м ............ Ауди А6 3.0 ТДИ типроник куатро - 41,6 м

Мицубиши Аутлендър 2.0Дид ДПФ - 37,6 м. Грандис 2.0 ДиД - 39,2 м.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Да разбирам ли, че при галантите няма две паралени сп. системи - предно и задно колело по диагонал (предно ляво със задно дясно и предно дясно със задно ляво да се активират)? Мисля, че на ладите е така. Така е и при другата ми кола. Целта е ако едната система откаже да може да се спре без дестабилизиране на автомобила.

 

 

Не, разбирай си го, както си го разбирал до сега .. Спирачните кръгове са си 2 на диагонал както при повечето автомобили, а усилието към задните колела се регулира от хидро- разпределител, монтиран след АБС модула, а не от механичен (така наречения кантар)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...