Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Монтаж на газов инжекцион на Space Star


Препоръчано мнение

Поради изключително добрата разлика в момента газ-бензин(повече от 2 пъти),и от необходимостта да зареждам средно по 40лв бензин на седмица ,реших да се газифицирам.Към месец се колебаех какво да монтирам-обикновенна газова или газов инжекцион,в крайна сметка надделя 2рото.В темата която пускам ще покажа как съм я монтирал,ще си я слагам сам.Дали имам нужните познания и инструменти ще се разбере много скоро,просто бюджета ми е силно ограничен към момента и да давам готови пари на някой газаджия да ми омаже колата-не благодаря.А и спестените от евентуален (професионален)монтаж пари са си доста газ :icon_dance: .И така ,към момента имам купена бутила 20л,евросонда и газов инжекцион Verona 2(полски) .Всичко би трябвало да ми излезне около 450лв,до момента съм дал 52лв за бутилката и 350лв за инжекциона,остават ми тръби и малко помощни материали. http://media.snimka.bg/s1/0752/027747615.jpg?r=0 Газовата бутилка съм решил да се монтира в багажника отдясно над ботуша на някаква стойка.Така ще ми заема възможно най-малко място,щората ще минава точно над нея.За момента толкова,в неделя започвам,надявам се до вечерта да приключа.Снимков материал ще има .

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 146
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Ще питам.По инструкции пише че щуцера,който се монтира на смукателните тръби трябва да се монтира възможно най-близо да бензиновия инжектор,по възможност под наклон около 75градуса.Ако ги монтирам перпендикулярно(по лесно е да се продупчи),или да се мъча под наклон.Всъщност единственото което ме притеснява е именно раздупчването на тръбите.И с настройката на софтуера незнам дали ще се оправя,ама до там да стигна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще питам.По инструкции пише че щуцера,който се монтира на смукателните тръби трябва да се монтира възможно най-близо да бензиновия инжектор,по възможност под наклон около 75градуса.Ако ги монтирам перпендикулярно(по лесно е да се продупчи),или да се мъча под наклон.Всъщност единственото което ме притеснява е именно раздупчването на тръбите.И с настройката на софтуера незнам дали ще се оправя,ама до там да стигна.

 

Трявда да е под наклон за по-оптимално впръскване в колекторите. Аз съм ги монтирал точно до бензиновите инжектори под наклон. Тръбичките от щуцера до рейката нетрябва да са по дълги от 10-12 см

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За тръбите - доколкото знам, са два вида - медни тънкостенни и медни дебелостенни с гумено покритие. Не взимай от първите! Сигурно знаеш, но все пак да кажа - веднъж огъне ли се и не стане, при второ огъване се чупи, освен това не са безопасни. Вторите са осезателно по-скъпи, но е далеч по-добре :) Тръбата от гърлото за зареждане до бутилката може и фи8, тръбата от бутилката до клапана... фи6, като за твоята кола.

Очакваме с нетърпение и интерес снимков материал и разяснения, ако може и снимков материал в процес на работа :)... Че никога не е късно да минеш от АГУ на ГИ :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Механично почти всичко е монтирано вече,за съжаление не успях да се справя за 1 ден както ми се искаше.Остана ел.частта,и настройката след това.Снимки ще кача утре от монтажа до момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, то и майстори с опит не винаги успяват за 1 ден да монтират ГИ.

Ти качи снимки, пък ние по задължение ще те разкритикуваме:D

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е и идеята,а именно,тъй като това ми е първия монтаж на газова уредба,ако нещо не съм направил както трябва да получа съвет и евентуално да го коригирам.Също така темата може би ще бъде полезна и за други колеги,които разполагат с малък бюджет,или пък биха си доставили удоволствието сами да си я монтират.

Както казах по-горе,ще се прави стойка за закрепване на бутулката в дясно над ботуша.Като за начало пробих дупки за входящата и изходящата тръба за гаста.Отворите ги намазах с някаква боя 3 в 1(ръждопреубразовател,лак и боя,кафява имаше малко останала-свърши работа)с цел да не ми ръждясва до колкото е възможно.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793926.jpg

Монтирах преходните основи .

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793935.jpg?r=0

Стойката в груб вид,да се получи обща представа как и къде ще стой.За съжаление съм пропуснал да снимам самата стойка в завършен вид.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793930.jpg?r=0

И вече монтирана.http://media.snimka.bg/s1/0775/027793970.jpghttp://media.snimka.bg/s1/0775/027793987.jpg?r=0

Монтирана пълначка за зареждане.http://media.snimka.bg/s1/0775/027793990.jpg?r=0

С прекарването на тръбите срещнах известни трудности,но в крайна сметка се получи добре според мен.Най-важното е че не се чуват паразитни вибрации и дрънчене на навопрекараната тръба.Прекарах я като тръгна от бутилката,след това по тръбата за задния спитачен апарат,покрай резервоара,после по тръбите за бензин.Минава отпред някъде под кормилната рейка ако не се лъжа и излиза в моторния отсек в ляво до генератора.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793942.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0775/027793945.jpg?r=0

Монтиран редуктор с маркучите за водата и входяща гас.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793975.jpg?r=0

Маркучите за водата ги хванах с трипътници от тези за парното.На канал беше монтажа-отгоре беше още по-неудобно да се бръкне.Снимка за тази връзка не съм направил,то едва ги достигах да ги монтирам,на снимката едва ли ще се виждаше нещо.

Стигнахме до щуцерите за вакуум и тези в снукателните тръби.Дупчих с свредло 5мм и после направих резба.Щуцера за вакуума е дупчен до датчика за температура на въздуха,на смукателния колектор.Има ако се вгледа човек едни кръгли белези-щампи по самия колектор(диаметър към 8-10мм),дупчих най-крайната лява.При монтирането на щуцерите ги намазах с течен тефлон за по-добро уплътнение.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793982.jpghttp://media.snimka.bg/s1/0775/027793983.jpg

С това приключих монтажа за момента.Остана ми да монтирам газовия филтър между изпарителя и инжекторната рейка ,и МАП сензора от другия край на рейката.Също мисля да скъся още маркучите между дюзите и щуцерите.Ако имам повече време довечера след работа мисля да подхващам ел.частта.

Това е общо взето за момента.Понеже не съм показал всички снимки,тук е всичко което съм снимал - http://sdslavi.snimka.bg/experiment/gazov-injekcion.689028.27793926

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На другия край на рейката закачи сензора за налягане на газта и евентуално за температурата, а МАП сензора е друга бира и се свързва към колекторните тръби. В точката където се свързва и шлауха за регулиране на налягането на редуктора.

Ако нещо запецне...:help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То аз му викам МАП сензор,но то май е комбиниран датчик за налягане и температура.Другия датчик е на редуктора-терморезистор.Други датчици този инжекцион няма.И отзад за измерване нивото на газта в бутилката,но тоя кой го брои.

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То аз му викам МАП сензор,но то май е комбиниран датчик за налягане и температура.Другия датчик е на редуктора-терморезистор.Други датчици този инжекцион няма.И отзад за измерване нивото на газта в бутилката,но тоя кой го брои.

 

:icon_clap: Давай колега!Много ще е интересен крайния резултат !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен обаче си монтирал изпарителя малко високо, това може да създаде проблем с обезвъздушаването на системата. Аз моя го монтирах точно зад десния фар. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другия датчик е на редуктора-терморезистор.

Tози е за температурата на водата.

Дерзай.

А колкото до комбинирания датчик... има 2 тръбички ?

На едната пише vacuum , а на другата-pressure?

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До тука добре колега и с кабелажа ако се оправиш така всичко ще е 6 успех.Предполагам знаеш че се прекъсва минуса на буксите и понеже кабелите на буксите са доста къси желателно е да си ги запоиш.Не виждам и вакума да си закачил него може да го хванеш от бензиновата рейка.Също голямо значение има размера на дюзите на рейката при настроиката.Апри покупката дадоха ли ти кабела с който ще си настроиш уредбата?Да не се чудиш как да я настроиваш.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прекарах я като тръгна от бутилката,след това по тръбата за задния спитачен апарат,покрай резервоара,после по тръбите за бензин.Минава отпред някъде под кормилната рейка ако не се лъжа и излиза в моторния отсек в ляво до генератора.

http://media.snimka.bg/s1/0775/027793942.jpg?r=0

Още един въпрос.

Нали 6мм тръба си я закачил само към купето, а не и към задния мост? Защото съм виждал такива изпълнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тръбата е захваната само и единствено към неподвижни части към купето.Мога да си представя какво ли би станало ако е закрепена към задния мост,ако е по неподвижно хваната за него-няколко трапа и ще се скъса.

За инжекторите-според ел.схемата на автомобила са с общ плюс.Компютъра на газовия инжекцион също е с общ плюс.Режа активните кабели към инжекторите и там се свързват кабелите към газовия компютър.Трябва просто да се внимава да не се обърнат местата на входящите и изходящите сигнали от газ компютъра към бензиновия и бензиновите инжектори.За газовите инжектори кабелите са си с букси,така че там е лесно.

Кабел за настройка на газовия компютър не са ми дали,но ще си го направя.Той не е нищо особено-няма хардуерна тапа,просто е преубразувател на нивата на ком порта.Оригиналния кабел е USB с PL2303.Понеже имам компорт на компютъра-това не ми е нужно.Имам стар дата кабел който съм го правил за стария ми телефон Сименс,с MAX232 е и е идеален за целта,буксата са програмиране я взех от старо изгоряло компютърно захранване.Трябва просто да запоя кабелите м/у 2 те и дата кабела ми е готов.

Понеже съм пропуснал да снимам за вакуума към редуктора,ето снимките,плюс тоя датчик за който ставаше на въпрос по-горе,и снимки на бъдещия дата кабел.

http://media.snimka.bg/s1/0781/027805219.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0781/027805215.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0781/027805221.jpghttp://media.snimka.bg/s1/0781/027805217.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето и ел.схемата на свързване на газовия инжекцион.Ако има интересуващи се ще кача и цялата документация.

http://media.snimka.bg/s1/0781/027806293-big.jpg?r=0

На практика липсва разклонение от филтъра за гаста,и на този сензор за налягане няма тръба вакуум(вижда се от снимките по-горе)

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес приключих с почти всичко,остана ми само да закача нивомера и копчето газ-бензин(но за него имам друга идея).Колата запали на газ,калибрира се и върви,но в движение имам едно присецване.Предполагам че е от това,че съм вързал за сигнал обороти датчика на коляновия вал,но ми излиза че сигнала е слаб(на индикатора оборотите скачат) и мисля утре да пробвам да го вържа към 1-ви цилиндър.В програмата за настройка имам 2 опции за датчика на наляганеко-към колектора и към атмосфера.Оставил съм го на 1вата опция,като ги сменям се променя нещо но немога да разбера какво точно.Иначе на индикаторите налягането е между 0,8 и 1,4 бар.А може би има някаква тънкост в настройката?Ще постна отделните екрани от програмата,за съвет от просветените,или да търся газаджия да ми я настрои.Но мисля до тук като съм стигнал още да не се давам :icon_dance: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето и снимки от монтажа на кабелажа.От бутилката до двигателния отсег кабелите съм ги прекарал в кабелните канали от ляво.Към редуктора кабелите ги вкарах в тръбата,където вървят кабелите към инжекторите.Всички връзки към инжекторите ги правих по-надолу по линията-вижда се от снимките.

http://media.snimka.bg/s1/0793/027830617.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0793/027830619.jpg?r=0

Захранването на самия компютър на газовия инжекцион от кутията с бушони-плюса е от свободна кляма за предпазител,минуса е с кабелна обувка от корпуса-болта горе в ляво. http://media.snimka.bg/s1/0793/027830620.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0793/027830621.jpg?r=0

Тук е временно състояние на кабелажа,като всичко се оправи ще го вкарам в тръбите и ще се бандажира http://media.snimka.bg/s1/0793/027830624.jpg?r=0

Ето и закрепени и монтирани останалите неща.http://media.snimka.bg/s1/0793/027830623.jpg?r=0

Прехвърлих кабела за оборотите от датчика на коляновия вал към инжектора на 1-ви цилиндър(мисля си че 1-ви е този с най-дългия кабел на свещта),сега оборотите ми излизат и при настройка нормален сигнал,но що годе свестно показание имам при настройка 4 цилиндъра и number of coils 4 .На бензит всичко е нормално,по индикатори а и наслух оборотите са стабилни.На газ положението е същото както преди-двигателя работи нещо нестабилно,с някакво придърпване и присецване в движение.На място ту са стабилни,ту играят.Не мога да разбера какъв е проблема.Ето скриновете на отделните екрани от софтуера.Винда се малко зле понеже са от компютъра в колата,а резолюцията му е 800x480 .

http://media.snimka.bg/s1/0793/027830671.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0793/027830670.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/s1/0793/027830673.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0793/027830669.jpg?r=0

А сега дайде идея какво да правя,къде съм сбъркал ?

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хвани оборотите от друго място,имаш много големи инж. времена на газ-на колко си разпробил дюзите 1,8 е добре според мен.разстоянието м/у електрода на свещите колко е и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са 1.6 - не съм ги дупчил.Според таблицата в инструкциите за 1,3 мотор е между 1,6 и 1,8 и затова ги оставих така.Откъде от друго място да хвана оборотите,би могло и от колектора на транзистора за високоволтовата бобина,но ме притеснява че там ще има висок пик от самоиндукцията.Свещите са на няколко месеца,с нормалното разстояние-1,1мм ,не съм ги пипал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са 1.6 - не съм ги дупчил.Според таблицата в инструкциите за 1,3 мотор е между 1,6 и 1,8 и затова ги оставих така.Откъде от друго място да хвана оборотите,би могло и от колектора на транзистора за високоволтовата бобина,но ме притеснява че там ще има висок пик от самоиндукцията.Свещите са на няколко месеца,с нормалното разстояние-1,1мм ,не съм ги пипал.

Разпробии ги до 1,8,причукай свещите до 0,7 мм.вземи импулс от делкото.Инж.времена трябва да са около 3 милисек.на празен ход.Ако продължава да клати оборотите пиши на лични.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги разпробия,но проблема с оборотите е че първоначално ги бях взел от делкото-там е датчик на хол,който следи оборотите на коляновия вал.Проблема е че сигнала явно е слаб за газовия компютър-и на бензин показва нестабилни обороти.А и настройката в софтуера за да имам някакви обороти му давам слаб сигнал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите са 1.6 - не съм ги дупчил.Според таблицата в инструкциите за 1,3 мотор е между 1,6 и 1,8 и затова ги оставих така.Откъде от друго място да хвана оборотите,би могло и от колектора на транзистора за високоволтовата бобина,но ме притеснява че там ще има висок пик от самоиндукцията.Свещите са на няколко месеца,с нормалното разстояние-1,1мм ,не съм ги пипал.

Хвани сигнала за оборотите директно от делкото. И аз имах такъм проблем и го хванах от там :rolleyes:

Забравих точно кой беше цвета на кабела кабела, но в интернет ще намериш схема от кой кабел да хванеш сигнала. Ако неуспееш да го намериш пиши ми ще разлепя изолира и ще видя кой цвят кабел е :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабела е кафяв-5тия(на делхото).Мисля 1во да разпробия дюзите,и май ще намаля и разстоянието на свещите,пък ако пак не е наред ще се връзвам отново с делкото.Въпреки че разлика освен в нестабилното показание на оборотите ,друго не усещам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...