Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Катализатор


Препоръчано мнение

Тъй като получих няколко запитвания за това как съм решил проблемите след премахването на катализаторите, реших да споделя със всички, като се надявам да бъда полезен.

Моя двигател е 6А13 от 2001 г. с 3 катализатора и 4 ламбди сонди. Подмених цялата изпускателна система, вкл. отстраних и 3-те катализатора. На новите колектори местата на ламбди-сондите също бяха променени, а между първите (които оригинално бяха преди катализаторчетата на изпускателните колектори) и вторите ламбди (непосредствено след катализаторите) вече има обикновена тръба с малко по-широко сечение.

Като приключиха въпросните манипулации, след определен пробег (до 100 км.) ми светваше чек-енджина и колата директно влизаше а авариен режим. Проблемът идваше от сонда номер 3 (след катализатора на главата откъм купето), която отчиташе еднакви стойности като сондата на тръбата преди нея. Впоследсвие, след няколко диагностики и проби/грешки проблема ми го решиха в Крафт, като ми монтираха пред въпросната сонда нещо като фланец (по техните думи "лъжец за ламбди сонди", който струва 65 лв.). Въпреки че не дадоха никаква гаранция, сега всичко е ОК.

 

Колегите с двигатели като моя, които планират премахването на катализаторите, но възнамеряват да запазят оригиналните изпускателни колектори, както и тези с други мотори(с един катализатор и 2 ламбди сонди), могат на местата на катализаторите да монтират резонатори със т.нар. завихрители и по този начин със сигурност няма да имат проблеми с ламбдите. Права тръба също е решение, но в този случай няма гаранция дали по някое време някоя сонда няма да "алармира" :). Известна промяна на звука също е възможна (но нищо притеснително).

Въпросът с разхода на гориво "преди и след" :) катализатора е относителен, но по принцип, ако катализаторът е бил позапушен, разходът ще намалее. С колко - е Божа работа, но все пак не очаквайте чудеса :) Двигателят със сигурност също ще се чувства по-добре.

Това е, надявам се, че съм бил полезен. Тия дни имам доста свободно време, така че дет' се вика - отворен съм за въпроси, коментари и дискусии :)

Успех на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега,браво за подробната информация! :icon_thumbup: Аз също съм на път да се отървам от това "дразнителче",но съм с 4G63 с 2 ламбди. Имаше колеги,които са махали и не са имали никакви проблеми с чека,въпреки поставянето на обикновена тръба,явно е въпрос на късмет :good: Как усети динамиката на колата след махането на катализатора? За разхода предполагам,че няма да падне с повече от 0,5л/100 км :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като получих няколко запитвания за това как съм решил проблемите след премахването на катализаторите, реших да споделя със всички, като се надявам да бъда полезен.

Моя двигател е 6А13 от 2001 г. с 3 катализатора и 4 ламбди сонди. Подмених цялата изпускателна система, вкл. отстраних и 3-те катализатора. На новите колектори местата на ламбди-сондите също бяха променени, а между първите (които оригинално бяха преди катализаторчетата на изпускателните колектори) и вторите ламбди (непосредствено след катализаторите) вече има обикновена тръба с малко по-широко сечение.

Като приключиха въпросните манипулации, след определен пробег (до 100 км.) ми светваше чек-енджина и колата директно влизаше а авариен режим. Проблемът идваше от сонда номер 3 (след катализатора на главата откъм купето), която отчиташе еднакви стойности като сондата на тръбата преди нея. Впоследсвие, след няколко диагностики и проби/грешки проблема ми го решиха в Крафт, като ми монтираха пред въпросната сонда нещо като фланец (по техните думи "лъжец за ламбди сонди", който струва 65 лв.). Въпреки че не дадоха никаква гаранция, сега всичко е ОК.

 

Колегите с двигатели като моя, които планират премахването на катализаторите, но възнамеряват да запазят оригиналните изпускателни колектори, както и тези с други мотори(с един катализатор и 2 ламбди сонди), могат на местата на катализаторите да монтират резонатори със т.нар. завихрители и по този начин със сигурност няма да имат проблеми с ламбдите. Права тръба също е решение, но в този случай няма гаранция дали по някое време някоя сонда няма да "алармира" :). Известна промяна на звука също е възможна (но нищо притеснително).

Въпросът с разхода на гориво "преди и след" :) катализатора е относителен, но по принцип, ако катализаторът е бил позапушен, разходът ще намалее. С колко - е Божа работа, но все пак не очаквайте чудеса :) Двигателят със сигурност също ще се чувства по-добре.

Това е, надявам се, че съм бил полезен. Тия дни имам доста свободно време, така че дет' се вика - отворен съм за въпроси, коментари и дискусии :)

Успех на всички!

сиреч да слагат при декатване резонатори. то това е общоизвестно, де:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,браво за подробната информация! :icon_thumbup: Аз също съм на път да се отървам от това "дразнителче",но съм с 4G63 с 2 ламбди. Имаше колеги,които са махали и не са имали никакви проблеми с чека,въпреки поставянето на обикновена тръба,явно е въпрос на късмет :good: Как усети динамиката на колата след махането на катализатора? За разхода предполагам,че няма да падне с повече от 0,5л/100 км :)

Не е до късмет ,а до това, с какво управление ти е мотора, сиреч - ЕКУ-то ти какво е.......до 99 година, или след 2000 година......Аз що тръби съм махал, не е истина.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, понеже аз съм един от хората, които питаха за ламбдите, да взема да споделя и моя опит публично :)

Наложи се да се махнат малките катализатори на моя галант, като просто ги изтърбушихме. Определено се усети разлика във вървежа на колата, поради простата причина, че старите бяха запушени, разтопени и т.н.

Тука обаче дойде проблема - светещ чек, грешка и в двете долни ламбди, отчитащи еднакви газове като горните :icon_crying:

След посъветване с няколко човека реших да си търся катализатори втора употреба(за новите Миро такава цена ми даде, че щях да му подаря колата :icon_blush: ) и да върна оригиналното състояние...

След като дойдоха ги монтирахме, изчистихме грешките и направих засичане на разхода, който споделих какъв е станал в другата тема. Държа да отбележа, че без катализатори и със здрави, незапушени такива няма никаква разлика във вървежа на колата :yes3: , но не мога да кажа същото за горенето :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Мисля, че е коректно да кажа, че след първите 3000-3500 км. от поставянето на фланеца чек енджина пак ми светна и оттогава светва средно през 800-1000 км. Различното сега е, че колата вече не влиза в авариен режим, а си върви (и гори) както и преди да светне лампата. Едни пичове ми предлагаха няк'ви OBD емулатори на проблемните сонди, но нещо не се зарибих. Засега откачам акумулатора, за да изчистя грешката, но намерих в Интернет и едно устройство - OBD II EOBD code scanner - такъв малък тестер, с който могат да се трият и грешките в компа. Струва 65 евро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А номера с гайката що не пробваш? Подлага се една гайка (заварява се над резбата) и проблемната сонда по този начин се "повдига" и мери уж "изчистена" смес ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е коректно да кажа, че след първите 3000-3500 км. от поставянето на фланеца чек енджина пак ми светна и оттогава светва средно през 800-1000 км. Различното сега е, че колата вече не влиза в авариен режим, а си върви (и гори) както и преди да светне лампата. Едни пичове ми предлагаха няк'ви OBD емулатори на проблемните сонди, но нещо не се зарибих. Засега откачам акумулатора, за да изчистя грешката, но намерих в Интернет и едно устройство - OBD II EOBD code scanner - такъв малък тестер, с който могат да се трият и грешките в компа. Струва 65 евро.

 

Тоя скенер не е ли за малко по-модерни коли от Галанта? Аз преди да видя лично с очите си,че се закача и чете живи данни,не бих си купил никакъв скенер,защото видях колко прехвалени програми изобщо не могат да се свържат с електрониката на Галант EA.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Колегите с двигатели като моя, които планират премахването на катализаторите, но възнамеряват да запазят оригиналните изпускателни колектори, както и тези с други мотори(с един катализатор и 2 ламбди сонди), могат на местата на катализаторите да монтират резонатори със т.нар. завихрители и по този начин със сигурност няма да имат проблеми с ламбдите. Права тръба също е решение, но в този случай няма гаранция дали по някое време някоя сонда няма да "алармира" :).

Добре де аз възнамерявам да махна катализаторите и да не променям оригиналните колектори, дали наяма да светне чека като сложим резонатори със завихрител. Пробвал ли го е някой?

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А номера с гайката що не пробваш? Подлага се една гайка (заварява се над резбата) и проблемната сонда по този начин се "повдига" и мери уж "изчистена" смес ..

Еми нали за това го сложиха тоя фланец - той издърпва въпросната сонда доста назад (ето снимка: http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061100.big), но очевидно не достатъчно. Оня ден даже му подложих шайби на фланеца, за да отиде сондата още по-назад. Сега ще видим резултата.

 

Тоя скенер не е ли за малко по-модерни коли от Галанта? Аз преди да видя лично с очите си,че се закача и чете живи данни,не бих си купил никакъв скенер,защото видях колко прехвалени програми изобщо не могат да се свържат с електрониката на Галант EA.

Аз пробвах един по-стар модел на такъв скенер и се свърза успешно с ЕКУ-то на Галанта.

 

 

А ако се сложат малки резонаторчета на мястото на катализаторчетата на изпуск. колектори, вероятно няма да има проблеми, но не мога да го твърдя със сигурност. Според мен в програмата на ЕКУ-то са заложени определени диапазони на сигналите, подавани от сондите, и ако реалните им показания се различават - се регистрира грешка. А нейната величина определя по-нататъчното поведение на компа (дали ще влиза в авариен режим или само ще "алармира"). Ако някой знае със сигурност какви трябва да са показанията на сондите и има свободно време и апаратура - ще успее да нагоди сигналите, така че да са в норма. Интересно е, че в руския форум на Галант братята си чипват заводските ЕКУ-та (някои от тях единствено изключвали вторите ламбди от програмата на компа) и после казват, че колите има ставали самолети. ;) А пък другите братя (западните) по въпроси за 6А13 мълчат като риби. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е, че в руския форум на Галант братята си чипват заводските ЕКУ-та (някои от тях единствено изключвали вторите ламбди от програмата на компа) и после казват, че колите има ставали самолети. ;) А пък другите братя (западните) по въпроси за 6А13 мълчат като риби. :)

 

2002г. ходих с 1 авер да си купува нов Галант от Ратола София,тогава цената на Аванса беше 52000лв,продавача от Ратола обясняваше че в Гьрция срещу 700евро може да се 'напомпа' двигателя от 160 на 210коня.

Казваше че някой 'клиенти' на Ратола с Галанти вече са го правили.

Явно начин има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2002г. ходих с 1 авер да си купува нов Галант от Ратола София,тогава цената на Аванса беше 52000лв,продавача от Ратола обясняваше че в Гьрция срещу 700евро може да се 'напомпа' двигателя от 160 на 210коня.

Казваше че някой 'клиенти' на Ратола с Галанти вече са го правили.

Явно начин има.

Може, как да не :)

С една, две турбинки стават чудеса :D

Майтапа настрана, може и да се направи след доста промени по мотора, предполагам, но за мижавата сума от 700 евро не ми се струва възможна появата на 50 коня. :rulez: С вятъра ефекта ще е много по - голям, сумата многократно би надвишила горепосочената :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава да намерим продавача от 2002 г., да го заведем на ресторант и да поговорим с него :icon_thumbup:

Какви са симптомите на запушен катализатор? На галантите фейслифт, но преди модификациите в компютъра и трите ламбди, е само един, нали така? Един катализатор с 2 кислородни даткича?

Намалената мощност и повишен разход на гориво в този момент трудно могат да се разграничат от нормалните, още повече когато това е единствена кола в семейството и се кара всеки ден от един шофьор. Скоростта на потока изгорели газове също не е критерий заради широките тръби и добре измислената изпускателна с-ма. Газовете (пАрите) при мен се вдигат право нагоре при топъл двигател, а не летят със сила назад. Досущ като огнедишащ змей. Как се променя това с премахване на катализатор/и?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На последните фейслифтови ЕА галанти се монтират ЕКУ-та, които може би подлежат на рефлаш. Имам всички горивни карти на всички видове ЕКУ-та както на ЕА, така и на ВР4 - ръчни и автоматични кутии. Замяната на ЕКУ-та е възможна, респ. не е проблем ЕКУ от ВР4 да се монтира на конвенционален ЕА галант. Повечето ВР ЕКУ-та имат възможност да се флашват с open port кабел и ECU flash софтуер. Който иска, мога да му пратя картите по мейла. Тоест при съвместимо ЕКУ не е проблем да се подменят картите и се се изкарат едни 10-15 коня върху стандартните. Вече флашването на диапазона на напрежението, което процесорът на ЕКУ-то обработва като сигнал от ламбдите ми се струва повече играчка. Или поне много повече играчка от емулирането на 2 сонди.

 

ПП. Няма никаква драма при монтирането на резонатор на стария мотор с един катализатор.Обичайните симптоми на запушен катализатор е миризмата на сяра при високи обороти на двигателя.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП. Няма никаква драма при монтирането на резонатор на стария мотор с един катализатор

Именно, това казвам и аз :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На последните фейслифтови ЕА галанти се монтират ЕКУ-та, които може би подлежат на рефлаш. Имам всички горивни карти на всички видове ЕКУ-та както на ЕА, така и на ВР4 - ръчни и автоматични кутии. Замяната на ЕКУ-та е възможна, респ. не е проблем ЕКУ от ВР4 да се монтира на конвенционален ЕА галант. Повечето ВР ЕКУ-та имат възможност да се флашват с open port кабел и ECU flash софтуер. Който иска, мога да му пратя картите по мейла. Тоест при съвместимо ЕКУ не е проблем да се подменят картите и се се изкарат едни 10-15 коня върху стандартните. Вече флашването на диапазона на напрежението, което процесорът на ЕКУ-то обработва като сигнал от ламбдите ми се струва повече играчка. Или поне много повече играчка от емулирането на 2 сонди.

 

ПП. Няма никаква драма при монтирането на резонатор на стария мотор с един катализатор.Обичайните симптоми на запушен катализатор е миризмата на сяра при високи обороти на двигателя.

Е да де това за стария мотор с един катализатор ясно. Аз обаче съм с многото катализатори и искам да ги махна и май ще светна като коледна елха. :D Добре де ВР4 също ли е с многото катализатори там като се направи де-кат не светва ли нещо?

А бре всички ли сте с катализатори? Екологичен форум ей :icon_thumbup: .

Ако махна най-големия дали ще се случи нещо? Много въпроси без отговор...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностицирал ли си катализаторите. Има ли запушени или направо стопени? По-евтино и добре да намериш употребявани, но здрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да де това за стария мотор с един катализатор ясно. Аз обаче съм с многото катализатори и искам да ги махна и май ще светна като коледна елха. :D Добре де ВР4 също ли е с многото катализатори там като се направи де-кат не светва ли нещо?

А бре всички ли сте с катализатори? Екологичен форум ей :icon_thumbup: .

Ако махна най-големия дали ще се случи нещо? Много въпроси без отговор...

 

Ми, докато не пробваш - няма как да разбереш. Всичко си има решение/я, вкл. и проблемите с тия ламбди - стига да ти се занимава. Иначе сам си отговори като махнеш големия катализатор дали ще се случи нещо, при положение, че и 4-те ти сонди са преди него. Най-много да ти се подобри вървежа малко, ако е бил запушен. Аз даже успях да ги продам трите катализатора за 90 кинта после :) Друг е въпроса защо искаш да ги махаш тия катализатори - за спорта ли, наложително ли е, ефект ли търсиш някакъв?

Пак казвам, че спореде мен ако замениш катализаторчетата на колекторите с резонатори - почти сигурно е, че няма да имаш проблеми с вторите ламбди, защото при теб те ще са си на оригиналните места на колекторите (ако пък случайно възникне нещо - ще сложиш фланец и готово). При мен проблемът е, че на колектора на вътрешната глава новите места на ламбдите са много близко едно до друго (като ги сравнявах с оригиналния колектор - новото разстояние е 2 пъти по-малко) и тръбата м/у тях е права - затова е толкова трудно да накарам проблемната ламбда да отчита както й е зададено (на колектора на другата глава има повече място м/у сондите и завой на тръбата, и там няма никакви ядове (снимка: http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061111.big). Но мен вече ме боли, както казах по-рано, в момента и да ми свети и да не ми свети лампата на таблото - разлика в поведението на колата няма. Е, дразни лампата, но аз съм си решил вече к'во да правя, само още малко кинти да събера :)

Иначе, ако искаш можеш и OBD емулатор да сложиш. На мен точно в Гърция се засилиха да ми слагат такъв емулатор, това което ме спря е, че доколкото му разбрах принципа на действие - при регистриране на грешка от ЕКУ-то, емулатора незабавно я изтрива, смисъл - това е единственото, което прави и не решава проблема с наличния сигнал от ламбдата, който е извън зададените на ЕКУ-то параметри. Обикновен емулатор, при наличието на сонда преди и след катализатора, си мисля, че няма да свърши работа, защото сигнала от първата ламбда-сонда ще си бъде динамичен, а сигнала от емулатора на втората сонда ще бъде почти константен (или в доста тесни граници) и така пак ще се стигне до регистриранато на грешка.

Другото, което се предлага е това: http://hho-hydrogensystems.com/30-%D0%95%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0-.html - скоро ми попадна и не знам колко е ефикасно.

Най-добре е според мен е да се пренастрои електрониката в съответствие с новите параметри на двигателя, но засега при тези ЕКУ-та, у нас не е много ясно как може да стане това. :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Две съпротивления, диод и задължителното условие е втората ламбда все още да е здрава. Направил съм стотици, лампа не е светвала, нито с резонатор, нито с тръба, нито с каквото и да е ЕКУ и версии разни.....Лекуват се тези катализатори със затворени очи......Само че във форум няма да я кача тази глупост, че някой току виж почнал да ги продава емулаторите по 30, 40 или 50лв. Както онези малоумници продават фланци по 65лв.....Които му е мерак да я тества ще му я нарисувам, май първо ще я пусна на bai Mihal и mmotors да я тестват. Ама утре днес ме мързи :D

 

П.С. На старите Галанти 2.0 , 2.4ГДИ и 2.5....съответно 136, 150 и 163кс не е нужно нищо подобно. Маха се катализатора и втората ламбда си е само за свидетел. На по-новите варианти 133, 145, и 160 кс е нужно "емулиране на сигнала" ......Малии как звучи само :D

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2002г. ходих с 1 авер да си купува нов Галант от Ратола София,тогава цената на Аванса беше 52000лв,продавача от Ратола обясняваше че в Гьрция

 

Точно в Гърция ли - нали уж там не се е предлагал изобщо Галант като модел .. :icon_hmm:

 

Две съпротивления, диод и ...

Които му е мерак да я тества ще му я нарисувам

 

Може ли и аз да помоля за схемичката на лично :thx: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Които му е мерак да я тества ще му я нарисувам, май първо ще я пусна на bai Mihal и mmotors да я тестват

Ха, благодаря, за което, ама на ммоторс всичко си му е наред, откак си сложи катализатори и си оправи сондите :icon_thumbup: Което не пречи да ми я пратиш в случай, че нещо пак се закучи :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми, докато не пробваш - няма как да разбереш. Всичко си има решение/я, вкл. и проблемите с тия ламбди - стига да ти се занимава. Иначе сам си отговори като махнеш големия катализатор дали ще се случи нещо, при положение, че и 4-те ти сонди са преди него. Най-много да ти се подобри вървежа малко, ако е бил запушен. Аз даже успях да ги продам трите катализатора за 90 кинта после :) Друг е въпроса защо искаш да ги махаш тия катализатори - за спорта ли, наложително ли е, ефект ли търсиш някакъв?

Пак казвам, че спореде мен ако замениш катализаторчетата на колекторите с резонатори - почти сигурно е, че няма да имаш проблеми с вторите ламбди, защото при теб те ще са си на оригиналните места на колекторите (ако пък случайно възникне нещо - ще сложиш фланец и готово). При мен проблемът е, че на колектора на вътрешната глава новите места на ламбдите са много близко едно до друго (като ги сравнявах с оригиналния колектор - новото разстояние е 2 пъти по-малко) и тръбата м/у тях е права - затова е толкова трудно да накарам проблемната ламбда да отчита както й е зададено (на колектора на другата глава има повече място м/у сондите и завой на тръбата, и там няма никакви ядове (снимка: http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061111.big). Но мен вече ме боли, както казах по-рано, в момента и да ми свети и да не ми свети лампата на таблото - разлика в поведението на колата няма. Е, дразни лампата, но аз съм си решил вече к'во да правя, само още малко кинти да събера :)

Иначе, ако искаш можеш и OBD емулатор да сложиш. На мен точно в Гърция се засилиха да ми слагат такъв емулатор, това което ме спря е, че доколкото му разбрах принципа на действие - при регистриране на грешка от ЕКУ-то, емулатора незабавно я изтрива, смисъл - това е единственото, което прави и не решава проблема с наличния сигнал от ламбдата, който е извън зададените на ЕКУ-то параметри. Обикновен емулатор, при наличието на сонда преди и след катализатора, си мисля, че няма да свърши работа, защото сигнала от първата ламбда-сонда ще си бъде динамичен, а сигнала от емулатора на втората сонда ще бъде почти константен (или в доста тесни граници) и така пак ще се стигне до регистриранато на грешка.

Другото, което се предлага е това: http://hho-hydrogensystems.com/30-%D0%95%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0-.html - скоро ми попадна и не знам колко е ефикасно.

Най-добре е според мен е да се пренастрои електрониката в съответствие с новите параметри на двигателя, но засега при тези ЕКУ-та, у нас не е много ясно как може да стане това. :)

Успех!

Нямах време да пиша през деня. Не искам да махам катализатори за да стане колата като бугати вейрон :tooth: Искам да ги махна, защото март месец сложих газова и малко след това започна да мирише гадно на сяра при ускорение. Така че ще пробвам и ще видим, после ще постна резултати тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като каза "Бугати Вейрон" и се сетих за това клипче. Много исках Ламборгинито да спечели, но ... няма начин.

А за каталзаторите ти - очевидно са проблемни, така че к'во има да губиш :)

Редактирано от bai Mihal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като каза "Бугати Вейрон" и се сетих за това клипче. Много исках Ламборгинито да спечели, но ... няма начин.

А за каталзаторите ти - очевидно са проблемни, така че к'во има да губиш :)

Готино клипче и аз бях за Ламбото. :icon_clap: Чудя се дали да не мина на по голямо фи на тръбите, така и така съм почнал :icon_thumbup:. Но колекторите няма да променям, твоята генерация какъв размер е? Върти ми се 63мм в главата, като съм чел и от други форуми. Колко точно шумно е в смисъл търпи ли се? Защото не искам да ставам като кварталнитр рацери. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...