Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

bai Mihal

Потребител
  • От него общо

    55
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    3

bai Mihal беше най-активен на 3 септември 2015

bai Mihal има най-харесвано съдържание!

Местоживеене

  • Град
    Sofia

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Mitsubishi Galant 2.5 V6
  • Интереси
    Силов и оптичен тунинг

Интернет контакт

  • Skype
    mihail12341

bai Mihal's Постижения

Сътрудник

Сътрудник (5/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

3

Репутация

  1. За протокола: смениха бобината и сега всичко е наред. Много благодаря на всички за съдействието!
  2. Казус: 1. Галант 2.5, 6А13, ЕА5А, 2001 г. Гориво: бензин 100 октана. 2. Проблем: трайно прекъсване на празен ход и до 2200-2500 оборота (на място и в движение). След 2500 оборота - всичко се оправя! 3. Обстоятелства за появате на проблема: колата работеше перфектно и при едно палене просто започна да прекъсва. Малко по-късно светна "чек-енджин". Диагностиката показа: свещи, диструбуторна капачка и палец. Осцилоскопът добави и кабели. 4. Досегашни опити за отстраняване на проблема: сменени свещи (NGK PFRK6-11 - цитирам по памет, по каталог за модела), капачка (Mitsubishi), палец и кабели. Резултат: никаква промяна! 5. Настоящо състояние на колата: - ЕКУ - "Не отчита никакви грешки или отклонения от нормите на компонентите на системата"; - Зацепване на ангренажния ремък: "Проверено (правилно зацепен)"; - Компресия: "Еднаква във всички цилиндри"; - Въздушен филтър - чисто нов. - Горивен филтър - сменен преди 2000 км. - Дюзи на предната глава - преверени за навлизане на въздух - "Не влиза въздух от тях". Прекъсването си остава! 6. Допълнителна информация: - Гореописаните интервенции (диагностика, копресии, зацепване, осцилоскопи) са направени в два сервиза - "Хеед-91" и "Лазурит" (колата от една седмица е във въпросния и колегите продължават да "констатират"). Как точно - не споделят с мен! Ще бъда благодарен за всяко ваше компетентно мнение, споделен подобен опит или "обосновано предположение".
  3. Сетих се пак за дросела на 6А13 тия дни... Вече близо 2 г. го търся това "Big bore throttle body" и вече почти бях сигурен, че съм го намерил от E-bay (from 3.5 l 6G74 Diamante engine), но... оказа се, че диаметъра на клапата му е 66 мм. Малко е странно, защото на дросела, който в момента е на колата ми, отворът му е 70 мм. Някой осведомен колега би ли споделил какъв по принцип е диаметъра на дроселовата клапа на 6А13? Макар че всъщност не е толкова важно... На тоя етап и идея си нямам е ли възможно изобщо някога, някъде да съществува съвместим с 6А13 дросел с по-голям диаметър - търсих и от двете страни на бившата "желязна завеса", но... нема! Поствам това просто за информация на колегите, които евентуално ще решат да "тунинговат" Весело лято на всички!
  4. Прочети още веднъж първа част на темата и сам ще си отговориш на въпросите. Иначе "9550" от формулата за върт. момент е коефицент - какво има да му се обяснява!?! Използва се за конветиране на мерните единици и изчисляването на върт. момент в N/m, но това в случая няма значение - идеята не е да извеждаме и доказваме формулите, а да обясним как се изчисляват величините, които в случая разглеждаме!
  5. По принцип маховикът е елемент от балансирането на коляновия вал. При предварителните изчисления на двигателя се изчисляват също и размерите, вида и теглото на маховика, за да може той да изпълнява основната си функция - да осигурява необходимата кинетична енергия за равномерното въртене на коляновия вал. Така че, ако се намали от теглото на маховика е препоръчително да се балансира целия колянов вал. А за тоя лагер на скоростната кутия - на кой му пука, че се натоварва - и без това също е изчислен в съответствие с конкретния двигател?!? Присъединявам се към колегите, които казват, че реалният ефект от това упражнение, предприето единствено, е пренебрежителен. Ама всеки сам си решава.
  6. bai Mihal

    Спортни пружини

    Колега, продаваш ли още пружините?
  7. So, it was you! В такъв случай препоръчваш ли ми да си взема ЕКУ от ВР-4 и да си го сложа на Галанта? И после с кой да се свържа, за настройване?
  8. Сторило ли ми се е, или някой писа, че ЕКУ от 6А13 ТТ може да се сложи на атмосферен 6А13 и после може да се донастройва???
  9. При тия цени аз к'во съм тръгнал да се правя на ебаси тунера с тия 1000 кинта в джоба! Взимам безсрочен таймаут! После ще видим!
  10. Ми те си пробват хората, ако някой се зариби - супер! Класика! Иначе на сайта им пише, че предлаганите от тях "Мегаскуирт Eкстра" работят с оригиналните датчици на колата и струват 760 лв. с ДДС. За тези пари получаваш "Правилно сглобен и функциониращ компютър с гаранция". Останалото: " Ако платката ще управлява запалването и горивото: Цена за монтаж (инсталация и свързване) 750 лв. Ако искате допълнителна настройка, цената й е между 400 и 800 лв. Допълнителни екстри (цените са само за свързване при налични, предварително монтирани компоненти): VANOS, V-TEC и други подобни: + 150 лв. Boost контрол: + 220 лв. Нитро контрол: + 120 лв. Водна инжекция: + 120 лв¨. Който има кинти за трошене - да заповяда. I´ll pass! Останаха само колегите от "Хеед 91" да кажат колко струва "Аутроник"-а при тях. Дано не е 2000-3000 лв.
  11. Айде да постна още един цитат (с известни съкращения) в отговор на мой мейл до фирмата "Дек" (която е нещо като официален франчайзър на "Мегаскуирт" за България). Въпросът беше имат ли подходяща програмируема електроника за 6А13 и каква е крайната цена за продукта+монтаж+настройка. Ето част от отговора: "Няма по-хубава от оригиналната електроника, стига да работи. Ежедневна кола не се тунингова, особено с опен сорс система. Трябва Ви първо квалифицирано разяснение за плюсовете и минусите при смяна на електроника. Ако сте от София или имате път натам... Цената на консултацията е 55лв. Нашата цел не е просто да продаваме. Колкото до цената на монтирана електроника в автомобила - тя винаги е над 2200лв." На мен 2200 лв, не ми изглежда много бюджетно! Иначе я ясно, че трансформациите на ежедневен 6А13 не са много оправдани, но... очевидно някои неща се надрастват по-трудно
  12. Да ти кажа - все по-често си задавм въпроса "защо ги правя тия работи?". Т'ва е като няк'ва зависимост - с течение на времето се увличаш все повече. Добре че все още здравия разум има някакви позиции останали! Вече съм убеден, че е напълно прав един силов тунер, който ми каза навремето "Пич, ако искаш да правиш качествен тунинг трябва да имаш ежедневна обикновена кола и още една, която да тунинговаш". С парите е отделен въпрос. Така като гледам - ще сложа прогр. електроника скоро и край! Най-много да измисля някакъв поносим вариант за леко понижаващо окачване, че в момента е супер високо и особено отпред си стои направо грозно. Но и там е тегава - доста търсих варианти в Бг - и предлагат само ОЕМ части. А за в бъдеще се виждам как карам един малолитражен дизел из града, а ако още ми се занимава - в гаража ще стои и един дзвер за тунинг!
  13. Мерси брат, наистина е много хубава, но засега не ми е по джоба. :( Ще се пробвам евентуално при по-евтините варианти.
  14. Andy, въпросът ти малко изпреварва темата, която подготвям. Тя ще бъде във връзка именно със силовия тунинг, и по-конкретно в нея ще опитам да обясня какво всъщност се случва, когато "тунинговаме", какво на практика се променя и откъде идват тези въртящ момент и мощност. Ще има доста теория, но без нея не може. Надявам се да се получи разбираемо. По принцип всеки ДВГ, вкл. 6А13, подлежи на силов тунинг. Знам, че си чел статията ми за мощността и въртящия момент - в нея се съдържат доста отговори и за силовия тунинг. За мое съжаление 6А13 се оказа не особено податлив на интервенции, в смисъл - доста скъпо излиза, и супер трудно се намират някои части. Същевременно никой не се е занимавал да променя тоя двигател и затова няма и много информация и опит, които да се ползват. Аз, примерно, в търсенето на по-голям дросел, разбрах, че от Мицубиши Диаманте (или Магна, Сигма) е съвместим дросела, но в България няма такива коли и не мога да разбера какъв му е диаметъра на отвора за въздух. И тн. Иначе няма невъзможни неща и ако имаш достатъчно пари можеш всичко да направиш. Въпросът е дали си струва, но това всеки си преценява сам. Сега аз събирам за програмируема електроника, но още не съм разбрал колко струва ЕКУ "Autronic" или "Megasquirt". За справка, "Vi-pec" май беше, която е подходяща за 6А13, ми я предложиха за 3800 лв. без монтажа и настройката! Nice, ah! И те така...
  15. Твърдо "Нье" Цитирам по памет отговора на мейла, който им пратих: "Не мога да ви помогна за въпросния автомобил"
×
×
  • Създаване...