Премини към съдържание

Mitsubishi Colt 5 или VW Polo?


Препоръчано мнение

Здравейте, от доста време се оглеждам за кола в ниския клас, но само два автомобила ми привлякоха вниманието - Mitsubishi Colt 5-та генерация (1995-2002) и фейслифта на VW Polo Mk4 (2005-2009).

 

Знам, че имат голяма разлика в годините и предимството на Полото е, че най-новите екземпляри са едва 3 годишни. Колтът обаче е японски и изглежда много по-яко/младежки на външен вид, като че ли не е чак толкова "дамски", не прилича толкова на сапунерка като Полото и другите от този клас. Според мен дори има леко спортно излъчване. :mitsu-smiley:

 

Това, което ме притеснява е, че щом е пуснат още 95-та не е толкова сигурен автомобил, като Полото, дебютирало 2002-ра, вие как смятате? Друго, което ме притеснява, че е по-рядко срещан модел у нас и може да няма толкова резервни части. Според легендите, поддръжката и на двете марки не е от най-евтината, но за Полото части бол. Знам, че е по-редно да се сравнява Полото с Колт от 2002-2008 и 2008-сега, обаче тези поколения на модела хич не ми харесват като визия. От сега да кажа - други модели в този клас като Корса, Фиеста, Клио, 206/207, Ярис и т.н. няма нужда да ми препоръчвате, не ми харесват изобщо. :) И ако има значение - сега карам Пежо 206, но не съм доволен от тази марка. И немските, и японските автомобили се славят като по-качествени от другите и това прави изборът ми доста по-труден.

 

Та, по-старото японче или по-новичкото поло? Знам, че тук е форум на Митсубиши, но ако пред вас беше дилемата между тези 2 модела, кой бихте избрали? И понеже и гаджето ми ще я кара - има ли Колт 5 с автоматична скоростна кутия или са само с ръчни?

post-14759-065170500 1338978970_thumb.jpg

post-14759-004196000 1338978975_thumb.jpg

Редактирано от Kesha
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, което ме притеснява е, че щом е пуснат още 95-та не е толкова сигурен автомобил, като Полото

 

Ти наред ли си? За поръждясал може, но за несигурен? Най-много да се разтропа след известен пробег нещо по окачването или някой амортисьор, което е неизбежно рано или късно по нашите пътища. Също така трудно се намира много добре запазен такъв колт с 1,6 двигател. Пасивната сигурност наистина е на по-ниско ниво няма странични възглавници, завеси и такива за коленете, както в новите коли - само 2 ербега, ама за 10-15 годишна кола почти за без пари толкова... Като гледам едно такова поло хич не е евтино, ако е по-нова година - струва колкото няколко колта. Колта по принцип е по-широк и създава впечатление че караш нормален размер кола, при полото дали е така незнам. Ако се колебаеш между двете марки мисля, че голфу е по-добър избор от полото.

 

За колт автоматик има, но в БГ са рядкост - по-разпространени са от предишния модел и може би ще трябва да е нов внос. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-colt-cool-rathenow/162197335.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1996-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&transmissions=SEMIAUTOMATIC_GEAR&negativeFeatures=EXPORT

 

Иначе за такъв тип кола, нова или почти нова има и Lancer Sportback, ама и парите стават вече много.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега по-принцип това което ти е на сърце това взимаш :) И двете коли са хубави, но ние тук можем да ти говорим само за колта. По-голямото предимство на полото е избора на двигатели, и наличието на дизелов такъв. Чисто визуално няма какво да ги сравняваме, полото си е като посърнало агънце пред колта :D Що се отнася до частите, разбира се че се намират. Ако случиш на читав колт, няма и да ти се налага много да ги търсиш, защото са корави животинки убедил съм се. За сигурността, не знам колко са сигурни, но ми направи впечатление преди години като разглобих кората на вратата, че вътре във вратата по диагонал има тръба, което за първи път го виждам в нисък клас автомобил. Най големия проблем с колтовете е, че 90% са внос от Австрия и са доста гнили... Просто трудно се попада на читав екземпляр. Друго предимство пък е, че е доста по екзотичен от полото което се среща доста по-често по улиците... Така или иначе ти си решаваш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kолега Kesha, много ти различни критериите бре, само 10 год. разлика във възрастта на колите, че то нищо не е :D Сравнението трябва да е м/у колт 96 и поло 96 год. Нито като пари са близки, нито нищо...Ако имаш възможност покарай и двете та тогава решавай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се колебаеш между двете марки мисля, че голфу е по-добър избор от полото.

Иначе за такъв тип кола, нова или почти нова има и Lancer Sportback, ама и парите стават вече много.

Мразя голф, както и всеки друг модел на ВАГ, освен Поло/Ибиза. А и голфа е по-високия клас. От европейските в по-ниския клас само Поло/Ибиза бих взел. Яриса и другия японки пък изглеждат доста кофти на външен вид. Колта много ми харесва като дизайн /а и много носи на тунинг/ и не мога да си обясня за чий го окепазиха през 2002-ра? :icon_doh: Да не се обиди някой, това си е мое мнение, обаче новия колт прекалено много мяза на сапунерка, тоя Mk5 от 95-2002 е сто пъти по-хубав. И не знам дали съм прав, но щом е на обща платформа със Смарт не е много хубаво, ако беше изцяло японска щеше да е по-добре. Ибизата пък е по-симпатична от Полото на външен вид, но се прави в Испания...

 

Lancer Sportback наистина е много хубав модел, обаче е по-голям клас. Явно ще трябва да се оглеждам за Колт с ръчни/Поло.

 

@Emil Dimitrov, колкото и странно да звучи и двете ми са на сърце. Колта малко повече ме влече заради по-спортния вид, обаче това, което ме спира е възрастта, че по-трудно ще изпадне автоматик а и повечето, които се внасят тук са прогнили. Иначе ако имаше как щях да взема и двата - Поло автоматик за гаджето ми да ходи на покупки, и Колт с ръчни за мен и за кеф. Явно ще избирам една от двете, пък каквото ми се падне. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега сравнението между двете коли е невъзможно все едно да сравня Daewoo/Chevrolet Matiz и Mini Cooper Clubman. :D

Colt V (CJO) и автомат е екзотика.........частите/поддръжката скъпа :D :D :hysterical: :hysterical:

Части по моргите има доста /скоро търсих и от точно тези години се намират доста коли, но предходния модел е Colt/Lancer е направо неоткриваем /.

Polo IV (9N3) за мен е малко разпространена кола......POLO (9N_) 1.4 16V 05/2006 и частите за кола на тези години са доста добре поне според сайта в който ги погледах. Може и да е добър избор!

 

Аз лично ако съм пред дилема вземам :mitsu-smiley: знам какво получавам :good: , но и Audi A3(8L) 1996-2003г. не е лош избор, масов модел има и дизел TDI който си е добър, бензин само да не е 1.6........добро поведение лесно за управление дори и от жена и някак си по луксозено ми изглежда аудито и двигателната гама е със силни мотори.

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен!

Наистина, двата модела не могат да се сравняват. Аз бих говорил повече за Колта (най-общо):

Негативи:

1. Две врати - някои хора ги притеснява това, мен лично не. Щом като и ти го харесваш, значи не те притеснява. Отзад обаче наистина е тясно за коленете на хора, по-високи от 1.60 :) Полото не знам как е, не може да се очаква да е по-широко, но все пак зависи...

2. Слаба ламарина - ръждясва, трудно се намира запазен екземпляр;

3. По твоите критерии - автоматика си е екзотика за тази кола, особено за Колт 5 (както казаха колегите по-горе), да не говорим че 1.6 по-трудно се намира;

4. Кекави скоростни кутии... (мое мнение);

Позитиви:

1. Здрав мотор, здраво окачване;

2. Части има, не са кой знае колко по-скъпи от ВАГ частите, да не кажа че поддръжката на това Поло сигурно на моменти ще е по-скъпа от Колта...

3. Хубав модерен дизайн, градска кола, вътре е широка (като изключим задната седалка);

 

Полото, разбира се, е по-скъпо, да кажем двойно. Ако имах такива пари и можех да ги дам за кола, бих избрал Полото, все пак е по-нов модел, 4 врати... и т.н. и той си е здрав като кола, има и дизел, има и автоматик сигурно :) Да, ама аз не бих дал много пари за кола, и бих избрал за втори път Колт-а :)

Ако взимаш Колт, не търси най-евтиния, запазен Колт се намира между 2 и 3 хиляди.

 

ПП: Сигурността какво я мислиш, достатъчно е колата да има 2 въздушни възглавници отпред, всичко друго си е... в сферата на хипотезите - ако отстрани, ако отзад, ала-бала :) Да не се случва!!!

ПП2: А за други марки - на мен са ми на сърце японския и италианския автомобил (странно, доста контрастно), всичко друго като Ауди, Бмв, Мерцедес, Опел и ВАГ ми се струва толкова банално и скучно... не че е лошо, но всеки втори кара Опел, всеки трети Фолквагин :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307912_107997345971849_1061233_n.jpg ето го и решението! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Polo 1.4TDI е почти без аналог като динамика и разход. По принцип да избереш кола в този клас изобщо не е лесном особено ако търсиш модули като АБС, хидравлика, климатроник и икономичен мотор с добра динамика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня че колта след фейслифта (2000) има странични Airbags (в седалките).

Автоматик в колт е малко като като негър скиор - знаем че има, ама не сме виждали... Читавите бройки Колтове са скъпи и спокойно са в ценовия диапазон на полото - у нас вкарват гробниците от Европа, защото колт за 8000 лв. е непродаваем, ама ако направите справка в mobile.de какво става, наистина читавите на малко километри, 1.6, след 2000 година и от частно лице са спокойно по 3500-4000 EUR. Държат цена и затова у нас са само гробници (а в Англия ще се учудите колко хора купуват FTO за да го разколачат и вкарат двигател, скорости и окачване в Колт V). Така че хората по европата го харесват тоя модел и държи доста цена за читавите бройки освен че не е и най-масовата кола на света...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня че колта след фейслифта (2000) има странични Airbags (в седалките).

Автоматик в колт е малко като като негър скиор - знаем че има, ама не сме виждали... Читавите бройки Колтове са скъпи и спокойно са в ценовия диапазон на полото - у нас вкарват гробниците от Европа, защото колт за 8000 лв. е непродаваем, ама ако направите справка в mobile.de какво става, наистина читавите на малко километри, 1.6, след 2000 година и от частно лице са спокойно по 3500-4000 EUR. Държат цена и затова у нас са само гробници (а в Англия ще се учудите колко хора купуват FTO за да го разколачат и вкарат двигател, скорости и окачване в Колт V). Така че хората по европата го харесват тоя модел и държи доста цена за читавите бройки освен че не е и най-масовата кола на света...

аз бих избрал хюндай, несравнимо по-надежден, с разумна поддръжка, макар и не особено красив:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хюндай никога не бих си взел, особено новите, които ми приличат на Пежо. За мен има само две автомобилни нации - Япония и Германия. Като повече ми харесват японките, но в последно време тези от ниския клас заприличаха на сапунерки. То и полото си пада сапунерка, но е може би единствената такава, която да ми допада. Апропо бъдещия Колт: Моят сайт :icon_crying:

Все повече заприличва на сапунерка тип Айго, нищо общо с готините Колтове от 90-те. Не знам за вас, обаче за мен това е много гадна тенденция в ниските класове.

 

Иначе днес гледах една Мазда 323 от 2001 г. и не беше никак зле. От по-високия клас е, но е много симпатичен модел. Не видях ръжда, та да питам - кои гният повече - Колтовете или Маздите? Те и като години на производство са си връстници, та сравнението може би е по-лесно. Сигурно гаджето ще предпочете маздата, заради по-големия багажник.

 

Въобще много ми се иска да е японка, а не европейска, но като знам какъв им е дизайна на ниския клас от няколко години насам ще е някоя от началото на века - 2000-2003 макс. Надявам се японското качество да не ме подведе, и въпреки, че ще е на 12-9 години, да е запазена! :icon_rock: То кола и жена е на късмет. Но като знам при нас колко запазени японки от 80-те има като Colt C10 и Honda Quintet считам, че при добра поддръжка японките могат доста да изкарат. Та ако не намеря читаво Колтче или Мазда 323 ще се задоволя с Полото.

Редактирано от Kesha
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-правилният избор за теб е - сядаш и караш и кое те грабне това. Ако колата те грабне, дори и да ти се наложи някъв ремонт непредвиден, няма да те е яд за средствата, за направата ѝ :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма как да се сравнят двете коли дето си посочил, но ако сравняваш от едни и същи години, то винаги фолгсваген ще победи мицубиши и при поло и при голф, това е закон, има и малки изключения например като вътрешен размер, оборудване и такива подобни, ако сравним Колт 1.3 с поло 1.4 от 2005 та година да кажем ще видиш Колта как добре е оборудван, има всичко, 4 ел стъкла, подгряващи ел огледала, централно с дистанционно, вградено радио с диск,климат контрол,абс, много много неща серийно а при поло са скъпи екстри, и това че този модел е правен в европа не е минус в никой случай, не ти харесва на теб лично, това съм съгласен тези колтове или те грабват или те отблъскват, те са повече като малки ванчета от колкото малки коли от класа си. За старите колтове дето сравняваш при мен на острова е пъло с автоматици и са евтини, но десен волан. За маздите ако е демио е много грозна,същото е и за 323,те са си по-стари модели коли, голяма е разликата и във визия и във всичко, ако е следващата мазда 2 тя е на базата на фиеста и не е лоша, автомата е като на новия колт автоматизирана механична кутия и е малко странна за каране, поне маздата не ми харесва как се кара.Ако искаш по-нова кола полото е най-добрият избор и веднага след него бих избрал Колт от 2004 та, та дори не съм сигурен дали няма да взема колта преди полото понеже като цена при мен са с голяма разлика. Ти казваш искаш да е по спортна, да не изглежда дървено, да е автоматик, а ако нямаш против да е с 3 врати защо не погледнете Колт 1.3 3 врати от 2004 та нагоре има с АМТ и 17" лети джанти и спойлер, с метални педали и спортен мултифункция волан, сребристи кръгове на приборите на таблото, червени седалки - кола убиец, ще те зарадва на 100%...... :mitsu-smiley:

post-6076-047367000 1339148839_thumb.jpg

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен автомобилостроенето приключва някъде към края на 90-те.... Без значение немско или японско..... Заложи на Колта и дано намериш читав екземпляр

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...