Премини към съдържание

Що е то?!?!?


s7anislaV

Препоръчано мнение

Здравейте колеги! Както си карах колата преди може би около месец почна да лопа по неравния път и със времето това лопане се усили. Колата ме вкара в голям разход за части и продължава да си лопа. Като се лашка с подаване на газ пак се чува не се усеща във волана. Като потеглям да придърпа и прилопва лека неравност и клоп клоп. Сменени са двата горни шарнира двата долни (прави) носачи ,двата накрайника от към колелетата,сменени са втулките на магарето,биялетките са здрави както и кривите носачи(на тях съм сменял втулките от към купето) всичко е сваляно и проверено.Предния тампон на двигателя е леко закъсан и е мек но не е от него според мен. Пружини и амортесиори са здрави. Както казах сваляно е магарето и покрай него всичко е проверено но не спира да лопа и като натисна леко спирачка млъква но на по голяма неравност и прилопва лекичко.Прилопването се чува някаде в средата на колата и се усеща повече от дясно.Дясната полуоска има луфт но не съм сиг дали точно такова лопане се чува и ако е то защо е така? Като я въртя по раязко и се чува лопане.Лопането е горе долу като желязо в желязо но малко по глухо... Дано е достатъчно да ми дадете поне някаква насока към това което лопа дори и идея би помогнала то така е трагнало че със смяна ще се разбере кое е.Дано поне вие помогнете с нещо защото не останаха неща за сменяне...Колата е Дизел 1997г.Също така забравих да добавя че когато ч вкарвам назаден вход в гаража правя доста завойчета защото е тересне и се чува едно леко пукане като въртя волана незнам дали това има общо това пукане си го имаше и преди.

Редактирано от s7anislaV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Водачите на спирачните апарати как са ти? А рейката тече ли? Луфт в колелата (на крик) има ли (по хоризонтала и вертикала?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе, колега, ти провери ли тампоните на предните амортисьори? Отгоре където са, а?

Да знаеш че си сменил доста здрави работи. Дано си си прибрал чарковете. Повечето коли имат специфичен шум (тропане, ромолене, тупкане - всеки различно го нарича) и историята помни много случаи на преследване на полтъргайста (източника на гадния шум), но уви, без успех. Похарчват се една торба пари за нови части и то си тропа ли тропа. Ама все идва от някъде де. Нещо е пропуснато.

Тампоните на стабилизиращата как ти се сториха? Едно бмв така трополеше и това сменя, онова сменя - миии, клопа си хлопа и това е. Свалиха тампоните, които изглеждаха наред, обаче си бяха направили кочки отвътре. Е млъкна най-накрая... Или пък на една друга марка - нови тампони на макферсона, всички накрайници, после амортисьори - не, клопа си по един и същи начин... докато не разбраха че е рейката.

На мен ми тропаше метал в метал (остро и отчетливо все едно предницата ще се срине всеки момент). Вдигаха я на подемник - всичко ток и жица. Питах тук във форума и ми казаха за водачите на сп. апарати. Закарах я при майстор, мой добър приятел, той разглоби, огледа ги и каза - ти си луд, не тропа от тука. Взех два други водачи/болтове, смених, сглобих, подкарах и край - спря.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега всичко каквото съм сменил го пазя имам резервни части даже някои ще ги пусна за продажба сигурно. Рейката не тече и когато лопа не го осещам във волана.Гледам на рейката има само болт без гайка там където е в купето болта стяга и сигурно там си е само така без гайка. Първата диагноза беше точно от спирачните апарати сменихме накладките заедно със един комплект гумички водачи и т.н. и даже единия апарат го чувам от време на време но няма общо с това дето лопа доста по силно е лопането от това на апратите сякаш нещо е разбито адски много но всъщото време всичко е здраво.Луфта на колелата също е проверен, но само хоризонталния всичко е 6 не съм провреил вертикалния утре ще го проверя.Тампоните на стабилизиращата щанга изглеждат добре но утре ще ги сваля да ги видя то не ми остава друг избор освен всеки малък детайл да проверя защото не издържам на това лопане.Тампоните на амортесиорите също са си ок стегнато затегнато няма мърдане натискаш дърпаш клатиш нищо.Когато свалихме магарето с голям зор се оказа че има фабричен дефект десния преден тампон неговата гайка не е била завита добре и вътре раждясало голямо удряне беше,дупката на голямата шайба беше леко на елипса и болта изяден леко, от другата страна все едно чисто нов беше болта и сменяхме и викаме от там ще е няма начин но ето сглобихме пробвам и веднага лоп лоп.Нещо наистина пропускам но вече незнам какво утре ще проверя тампоните на стабил.щанга вертикалния луфт ще пробвам да сваля амортесиорите ще залостям от тук от там ама това правя вече незнам колко време и нищо при 2-ма майстори ходих няма нищо лопа си и това е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това пукане, което казваш като въртиш волана, само при движение назад ли се чува? При въртене на място няма ли го?

Намери някой удобен канал, някой влиза отдолу и слуша от къде идва шума докато другия бута колата, ако трябва ще сложите и някакво препядствие, защото на равен участък предполагам няма нищо да се чуе. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на амортесиорите са здрави,Тампоните на стабилизиращата щанга ми казаха ,че не лопат така и че били здрави.В биалетите колко да съм сигурен незнам и аз нямат луфт по принцип шапчиците са им здрави и се въртят сравнително добре.Ще видя ама и те по 30 лв ще видя какво ще правя с тях. Това пукане дето се чува като карам назад го има и на място също и напред понякога но трудно се усеща. Вкарахме я в канал единия даваше газ и съединител рязко и прилопва другия стоеше от долу ама неможе да се долови от каде идва. И със изключен двигател я лашкахме напред назад така май не се чува.Може да се пробва с някво препятствие ще опитам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.Нещо наистина пропускам но вече незнам какво утре ще проверя тампоните на стабил.щанга вертикалния луфт ще пробвам да сваля амортесиорите ще залостям от тук от там ама това правя вече незнам колко време и нищо при 2-ма майстори ходих няма нищо лопа си и това е...

Преди да започнеш всичко друго, провери си пантите на предния капак да не са разбити, виж също и ключалката, да няма луфт в нея и да ти хлопа капака, а ти да търсиш под колата проблема ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден я карах без капак бях го оставил да му слагат лак лопа си като каруца... Сега се прибрах за малко свалихме амортесиора горния носач долните нищо един майстор го возих отгоре на двигателя да слуша не разбра от каде е. Опънах ръчната и леко газ и съединител те стоят до колелата бутат ръчкат пак нищо бати дървото. И ме пратиха да си ходя щото незнаят какво лопа и в крайна сметка не остана нищо по колата дето да ме съмнява и в същото време си лопа а я взех с такова желание и радост...

Редактирано от s7anislaV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не клопа стъблото на преден амортисьор при разгъване докрай?

Износени легла по местата на сменените тампони и/или болтове? Смяната с ново не решава проблема, защото оставащата малка хлабина е достатъчна.

Добре ли си затегнал всички болтове?

Дясната полуоска накъде има луфт и колко? Аксиалният луфт прилича ли на тропането в движение?

Да не си забравил някоя подложка, шайбичка, зегерка някъде да сложиш и нещо да опира в носач или друго желЕзо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не не е от амортесъора сваляхме го разглабяхме го и така.Всичко е затегнато даже ейсега проверявах и болтовете на скоростната кутия към двигателя и другите покрай тях.Поне по 2 пъти е сваляно всичко и все си лопа.Забравено няма всико което сме извадили е сложено.Полуоската като я хвана с ръка и почна да я въртя по посока назад напред се чува чукане но ми казаха че няма как тя да лопа и това е нормално. Единствено от ляво дългия накрайник има съвсем малък луфт при хоризонтала и утре ще го поръчам и ще бъде сменен.

Редактирано от s7anislaV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешния накрайник ли? Да, може да се усети най-добре върху леки неравности и павета. Вътрешен, външен - по един и същи начин потропват специфично (с висока честота).

Само че не е само това съдейки по описанията.

При натискане на преден калник на място рязко надолу и повдигане също рязко нагоре обажда ли се нещо?

И при мен се появиха шумове отпред. Първо отдясно чух потропване, но не го намерих. Вече 7000 км. е все така и не знам какво е. Загледал съм се в биалетката. А отскоро и отляво започна да трополи като на накрайник. Двата шума са различни и вероятно източниците са различни. Просто ужасно много трапове има и кръпките по пътищата само частично подобряват нещата. Колкото да не скъсаш гума или изкривиш джанта. Останалото по ходовата част си е подложено на почти същото износване :icon_hmm: А, и отзад вляво започна да поскърцва чат-пак при движение на амортисьор/пружината нагоре :-) . След автомивката преди 3 дни и навъртяни 50 км. градско гледам замлъкна. Нормално според мен, предвид какво е сменявано по ходовата част - два задни амортисьора, 4-те накрайника и левия прав носач. Другото си е оригиналното на колата (без накладките, предните дискове и 2 предни лагера). Този носач имаше сериозен луфт и не тропкаше въобще. Видях го при една профилактична проверка за общо състояние къде мърда колелото. Покарах още 2-3 хил. км. да видя как ще "звучи", обаче нищо не се обади. Щом прочетох че шарнира се вади от ябълката го закарах за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да за вътрешния накрайник става дума, за левия. Усеща се повече от дясно лопането но може да се предава знам ли, по павета най се усеща. Ще го сменя и ще видя какво ще стане дано да е той.Карах я и без биалети също си лопа няма промяна. За калника нагоре надолу няма проблем там е 6 :) . Мойте накрайници само външните са сменяни гледам ти си сменил и другите мойте мисля че са оригиналните така че може и някой от тях да се е поразбил. За носач и аз най се притеснявах някои болт да не е но са здрави.Карам я ама лопа утре ако го има в наличност ще го взема и ще го сменя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен,беше писал преди време,че това пукане когато се върти волана,най-вероятно е от шарнира на правия носач. Колега,аз го имам същия проблем,трака си много качествено,не на всички неравности,ходих на различни майстори и не могат да го установят. Според мен е шарнира на правия или кривия носач,като разбера ще пиша. И при мен не мърда окачването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега погледнете тампона на двигателя, този който е отвътре откъм шофьора...При мен имаше такъв досаден звук и се чуваше на място с дръпната ръчна, като я лашкам на задна....Беше разхлабен просто и след като го затегнахме заспа...Галанта ми е същия като твоя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правите носачи не тропат, защото са постоянно под напрежение от пружината на амортисьора. Тропат само шарнирите на кривите носачи. Ти си сменил тампоните, но шарнирите са си останали старите - провери ги, няма какво друго да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лопа си и това е! Днес цял ден пак нещо се бутва отивам да я пробвам и все разочарование... Правите носачи не са сигурен съм не е и тампона на двигателя. Смених дългия накрайник но пак лопа. Луфта на кормилото се чуваше едно чукане и майстора свали стабл. щанга за да стегне рейката и това чукане изчезна,но не и лопането по пътя. Единствено полуоската(дясната) лопа напред назад наляво и надясно се чува лопане,лопа от външната страна всичко друго е здраво само това остана.Но нз дали тя може да лопа така дали е нормално да се чува нещо като я мърдам с ръка..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лопа си и това е! Днес цял ден пак нещо се бутва отивам да я пробвам и все разочарование... Правите носачи не са сигурен съм не е и тампона на двигателя. Смених дългия накрайник но пак лопа. Луфта на кормилото се чуваше едно чукане и майстора свали стабл. щанга за да стегне рейката и това чукане изчезна,но не и лопането по пътя. Единствено полуоската(дясната) лопа напред назад наляво и надясно се чува лопане,лопа от външната страна всичко друго е здраво само това остана.Но нз дали тя може да лопа така дали е нормално да се чува нещо като я мърдам с ръка..

Колега, не прочете ли какво ти написах по-горе? На този модел Галант най-честото хлопане е от шарнира на крив носач.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочетох коментара ти знам ,че само кривия носач остана но не мърда слагах трупчета пред колата блусках я в тях не мръдва болта не се чува напред назад карах със спирачка НЕ! Не ми се дават сега и 200 лв за носач. ако се стигне до там ше го пратя да го барнат в Казанлък и тогава ще видя как е но първо смятам да проверя горния болт като го заменя със стария който е здрав и го пазя. Ако лопа той това ще е третата част(нова) която съм сменил по колата и се чупи в рамките на няколко месеца...Като слизам и се качвам на тротоар се чува лопането когато колелото се движи нагоре надолу тогава лопа.

Редактирано от s7anislaV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочетох коментара ти знам ,че само кривия носач остана но не мърда слагах трупчета пред колата блусках я в тях не мръдва болта не се чува напред назад карах със спирачка НЕ! Не ми се дават сега и 200 лв за носач. ако се стигне до там ше го пратя да го барнат в Казанлък и тогава ще видя как е но първо смятам да проверя горния болт като го заменя със стария който е здрав и го пазя. Ако лопа той това ще е третата част(нова) която съм сменил по колата и се чупи в рамките на няколко месеца...Като слизам и се качвам на тротоар се чува лопането когато колелото се движи нагоре надолу тогава лопа.

 

Има криви носачи втора употреба достатъчно във форума, помисли си над този въпрос,вместо да трошиш нерви и да викаш-няма начин да е кривия носач.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна тука и аз едни 2стинки

шарнирите не трябва да се мърдат лесно на ръка, мърдат ли се, дори и да нямат луфт, който да се усети, смятай ги за финиширали. Това тропане и според мене е от някой от двата шарнира :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кривите носачи са!Минах по твоят път и смених тампоните на двигателя, амортисьори, тампоните им и куп други дреболии и твърдях че не са кривите защото ги бях сменял преди година и половина и по малко от 10000 км минати предимно в европа.Майсторите твърдяха че не са те но се оказаха недоразбрали.На натиск с щанга не се поддаваха.Пробвай да я вдигнеш на подемник, да хванеш носача и да го разклатиш нагоре-надолу колкото можеш и ще се разхлопа.А втората употреба за такива части е безсмислена инвестиция според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кривите носачи са!Минах по твоят път и смених тампоните на двигателя, амортисьори, тампоните им и куп други дреболии и твърдях че не са кривите защото ги бях сменял преди година и половина и по малко от 10000 км минати предимно в европа.Майсторите твърдяха че не са те но се оказаха недоразбрали.На натиск с щанга не се поддаваха.Пробвай да я вдигнеш на подемник, да хванеш носача и да го разклатиш нагоре-надолу колкото можеш и ще се разхлопа.А втората употреба за такива части е безсмислена инвестиция според мен.

 

Ако за втора употреба носачи кажем, че е безсмислена инвестиция, то какво остава да кажем за инвестицията, която си направил ти?

От оригинала май няма по-добро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам всичко е сменено остана само тампона на левия носач(кривия) да сменя.Болтовете не мърдат и на подемник също утре сигурно ще ги нося в Казанлък да ги правят въпреки че не мръдват не ми остава друго. Пък си ми лопа ту в краката ту отстрани навсякаде

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако за втора употреба носачи кажем, че е безсмислена инвестиция, то какво остава да кажем за инвестицията, която си направил ти?

От оригинала май няма по-добро.

Звучиш ми точно като един от една морга, който се опитваше да ми продаде фарове за един форд с прегорели от 20 години ползване рефлектори, по-скъпо отколкото нови само защото били оригинални.Части по окачването в западна Европа много рядко се подменят за 10 и повече години и когато стъпят на българска земя колите до година започваш да подменяш всичко.Тея оригинални носачи втора употреба след 150 000 км макар и на хубави пътища колко хляб имат още?А за новите, колкото и да са смотани получаваш някаква гаранция.Ако са тенекии или да смениш мотор или скоростна кутия да, но окачване не мисля че си струва.Но това си е лично мое мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...