Премини към съдържание

Препоръки за отстраняване на малки, но досадни проблеми


CBeTHaX

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Поради липса на каквито и да е сериозни проблеми, започнаха да ми правят впечатление някои звуци и козметични проблеми:

 

 

1.) при каране на висока предавка и ниски обороти (от порядъка между 1000-1900 на 3-та или 4-та) когато настъпя газта се чува едно странно гъргорене тип раздрънкан хладилник и не мога да разбера източника на звука и дали е нормално. След 2000-2100 оборота спира да се чува и не се чува когато не е на скорост. Не мога да разбера дали не е проблем във:

- скоростната кутия

- гърнето

- или просто нещо дрънчи под точно определени вибрации и докарва този странен звук

 

2.)При влизане в завой по-бързо по баири с клатушкане (напр. 50-60 км/ч при спускане по стръмните, резки, неравни завои на кв. Симеоново) се чува едно скърцане отзад. Тампоните на носачите са ми за смяна и е възможно да е от тях, но при клатушкане при каране направо се чува просто нормалното тропане, само при завой с подскачане се чува скъцуркането. Нещо сериозно ли е или е съвсем възможно да си е от тампоните?

 

3.) Коланите на предните седалки не се прибират сами и след първите 5 прибирания на ръка започнах просто да ги оставям зад седалката.

 

4.) Има ли някакъв начин да се проследи шума от кои кори в колата идва и как да се изчисти? Винаги ми е било чудно има ли оправия раздрънкването на корите/тапицерията в колата, не е сериозно, но при по-ръбав път или множество неравности се чуват.

 

5.) Вратите ми постоянно залепват и до колкото виждам стъклата на тях - при сваляне на стъклото, тъй като са ел. явно в началото указва повече сила и започват да подскачат/дрънчат при сваляне, след като се отлепят от гумата няма проблем при движение нагоре/надолу.

 

6.) Двете ми предни врати се затварят с малко повече усилие (като имам предвид малко, почти незабележимо, но го има) от колкото задните врати, предполагам си е заради износване, но няма ли възможност да се оправят да се затварят плавно и без никаква сила както задните?

 

7.) Пантите на лява/дясна предна врата скърцат при определени подадени сили, в повечето случаи когато по някаква причина някой се обляга на вратата докато я отваря.

 

8.) При каране на студен двигател, колата се опитва да регулира оборотите което малко бърка нужния бензин когато се придвижваш и има моменти в които подавам малко газ и ECU-то "запаметява" подадената газ и продължава да си се движи на 2000 оборота което и частично ми пречи да спирам на скорост и от време на време е дразнещо когато изключвам от скорост, защото от 1000 само си отива на 2000 в момента в който остане на свободен ход. Нормално ли е, всички ли имате този досаден проблем или може би трябва да водя колата на диагностика?

 

 

Всякакви идеи, предложения, препоръки и критики са добре дошли :)

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По т. 3 - дръпни колана надолу и го отпусни рязко. Би трябвало да се прибере така. При мен и двата предни са така, само че моят се прибира, понеже аз съм само 55 литра бойлер :icon_blush: и коланът не излиза много навън. Дискутирали сме причината за този проблем и помня че Слави беше написал нещо интересно, обаче съм забравил кога и какво беше. Тогава коланите ми се прибираха.

 

4) Големите производители имат отделно студио за хващане на полтъргайсти (досадните шумове вследствие раздрънкването на отделните части по таблото и вратите). Закарват си хората колите при такъв специалист и обясняват звука и кога се проявява. В повечето случаи специалистът знае къде да търси и кое и как да разглоби.

Обикновено раздрънканите детайли могат да се оправят. Някъде става със смазка, а другаде - със залепване, полагане на едни ленти, ама не знам какви бяха точно с цел уплътняване хлабините или по-мазно триене между тях. Например разлепено уплътнение във врата - сваля се кората, вижда се къде е, залепва се и хоп - един полтъргайст по-малко.

Уплътнения на вратите - смазване с парафин или силиконов спрей. Има един много добър на МОТIP за уплътнения и на другата кола върши перфектна работа. При галанта може би може да се използва за смазване на предната част на таблото в частта към предното стъкло. На мен там ми поскърцва отдавна и се чудех кого да попитам за съвет.

 

6) може да се регулира вратата. Предполагам при нашите машини това става чрез механизма на ключалката. Може би лекото изместване от идеалния център води и до досадното залепване.

 

7) скърца водача. Има залепена важна тема в раздела. Аз приложих метода със спринцовка с накрайник и масло. Засега уж спря, пък ще видим.

 

8) Моята вдига до 2000 когато я изкарам от гаража и изключа от задна да мина на първа. Натисна ли съединителя, се "изрязва" до "2 часа", но после стабилизира на 1400. Затова я чакам да позагрее и да си свали оборотите, защото наистина няма как да спираш с двигател. Моята студена върви на трета без газ по лек баир нагоре даже. Мисля че това си е така и трябва да я зачакаш да отлепи Т до първото деление. Или пък карай както досега.

 

Да споделя и аз болежки:

искам да попитам как да уплътня духалката вдясно (пред пасажера), защото по паваж издава гаден дрънчащ звук. Имам и друг проблем - при скорост от 140-145 км/ч нещо свири свирепо от предна дясна част. Шумът е откакто имам колата и е аеродинамичен. Дали да не прикарам предна дясна врата с ключалката? Ако пасажерът я придърпа към себе си, шумът спира. При 160+ спира да свири, но пък ми е много бързо вече.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, относно т.4, някъде в София има ли такова място където да ми изчистят тези дразнещи шумове?

Относно т.8 предполагам тогава е нормално, въпреки че изглежда малко необмислено от гледна точка на комфорт на управление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е трябва да има, не може да няма. Аз се сещам за един :-)

Трябва ти добре познаващ устройството на галанта монтьор, за да не се почупят разните езичета и ушенца от пластмаса и щипките. Не става нито лесно, нито евтино. Да свалиш табло на тази кола е доста работа.

Първо си почисти колата от абсолютно всички предмети: в жабката и отделенията за полезни предмети в подлакътника (и в двете отделения), пред подлакътника, тези във вратите и всичко търкалящо се и неукрепено в багажника. Така се локализират полтъргайстите :icon_box:

Има случаи на паднали малки предмети в отворите на духалките, стотинки под лист хартия могат да тракат неимоверно дразнещо и дори попаднала топка за голф някъде на невидимо място и в движение вдига голяма гюрултия. На някаква кола такава била паднала в носач и я намерили след като разглобили задния мост :icon_doh: .

Между другото (то сезонът мина де), стъргалката за лед и спреят за размразяване не вършат никаква работа в жабката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По т1 и моя елеганс е така, резонанс е, не се плаши, нищо й няма на колата. Казвам го със сигурност, понеже на моя разглабяхме кутията за смяна на лагери още като я купих и си знам дереджето там. Споко.

Скърацането отзад може да е от щората, само ако си комби.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с 96 или по-високооктанов бензин. Да нямаш предвид детонационно горене - така нареченото във фолклора чукане на аванса? Би трябвало да има детонационен датчик за тази работа. Това е само предположение, тъй като не знам какво представлява странното гъргорене в твоя случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.) при каране на висока предавка и ниски обороти (от порядъка между 1000-1900 на 3-та или 4-та) когато настъпя газта се чува едно странно гъргорене тип раздрънкан хладилник и не мога да разбера източника на звука и дали е нормално. След 2000-2100 оборота спира да се чува и не се чува когато не е на скорост.

Нормално е ако при тези обороти настъпваш рязко газта. Ако ускоряваш плавно, не би трябвало да се чува нищо.

 

2.)При влизане в завой по-бързо по баири с клатушкане (напр. 50-60 км/ч при спускане по стръмните, резки, неравни завои на кв. Симеоново) се чува едно скърцане отзад. Тампоните на носачите са ми за смяна и е възможно да е от тях, но при клатушкане при каране направо се чува просто нормалното тропане, само при завой с подскачане се чува скъцуркането. Нещо сериозно ли е или е съвсем възможно да си е от тампоните?

Вероятно наистина е от тампоните, но това може да ти каже само специалист, който трябва да види колата.

 

3.) Коланите на предните седалки не се прибират сами и след първите 5 прибирания на ръка започнах просто да ги оставям зад седалката.

Коланите вероятно са замърсени, свали ги и ги изпери или почисти с препарат. Също така почисти и пластмасата, по която се трият, там също има мръсотия.

 

4.) Има ли някакъв начин да се проследи шума от кои кори в колата идва и как да се изчисти? Винаги ми е било чудно има ли оправия раздрънкването на корите/тапицерията в колата, не е сериозно, но при по-ръбав път или множество неравности се чуват.

Най-напред трябва да се локализира от къде идва скърцането. Качи приятел в колата, който да чуе кое и къде скърца.

 

5.) Вратите ми постоянно залепват и до колкото виждам стъклата на тях - при сваляне на стъклото, тъй като са ел. явно в началото указва повече сила и започват да подскачат/дрънчат при сваляне, след като се отлепят от гумата няма проблем при движение нагоре/надолу.

Смажи водачите, по които се движат стъклата с течен парафин - това решава проблема.

 

6.) Двете ми предни врати се затварят с малко повече усилие (като имам предвид малко, почти незабележимо, но го има) от колкото задните врати, предполагам си е заради износване, но няма ли възможност да се оправят да се затварят плавно и без никаква сила както задните?

Вероятно пантите на предните врати имат малко луфт, който се регулира от заключалките на купето.

 

7.) Пантите на лява/дясна предна врата скърцат при определени подадени сили, в повечето случаи когато по някаква причина някой се обляга на вратата докато я отваря.

Смажи пантите с масло. Най-лесно става като напълниш една спринцовка с двигателно масло и с нея да ги смажеш. Не забравяй да смажеш и ограничителите на вратите.

 

8.) При каране на студен двигател, колата се опитва да регулира оборотите което малко бърка нужния бензин когато се придвижваш и има моменти в които подавам малко газ и ECU-то "запаметява" подадената газ и продължава да си се движи на 2000 оборота което и частично ми пречи да спирам на скорост и от време на време е дразнещо когато изключвам от скорост, защото от 1000 само си отива на 2000 в момента в който остане на свободен ход. Нормално ли е, всички ли имате този досаден проблем или може би трябва да водя колата на диагностика?

ECU-то не запаметява подадената газ, то следи температурата на двигателя и държи по-високи обороти докато колата загрее. Това е нормално, не е проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите :)

А относно звука, пробвах да го запиша с камерата, но почти не се чува, ще ъпдейтна темата с клипче в youtube и ще посоча където смятам че се чува :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.youtube.com/watch?v=kZ9qEF2-6b8 - не се чува почти, надявам се да различите звука, на около 0:37 от клипчето се чува по скоро като дишане на Darth Vader, на няколко пъти се чува, защото напомпвах газта; отново се чува на 1:36 малко по-добре, тогава е по скоро като ръмжене. Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много се впрягате :D ... я да дойде някой да го кача при мен, симфония от звуци - oкачването плаче, купето стене ... неговия ще му се стори като "Мълчанието на Галантите" :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

т.2 При мен имаше скърцане от този тампон:

 

http://195.149.248.189:8080/2012-04-04/a70dd1d9f823fceb3082e3e7c412a247_120x90.jpg

 

Напръскай ги с WD40-alike и виж дали ще спре временно. Реално като смених линка в последствие, тампона изглеждаше здрав, по-скоро има едни гуми от двете страни, които може би се търкат в леглото и издават този звук (нещо като от пружина на издънено легло).

 

т.5 Почисти уплътненията старателно с водица и ползвай този спрей 2 пъти годишно (по едно шише на пръскане стига за цялата кола):

http://shop.mobile.bg/2655-silikonov-sprej-motip.html

.. намира се и под 7лв в железариите.

 

т.8. И ти и Анди според мен сте за регулиране на дросела и на ТПС-а, както и да се погледне МПХ дали се справя. Ти поне си от София, Пламен е спец по тези операции, много съм доволен как го настрои последно при мен, че и разхода ми падна - малко, но осезаемо в резултат. На сегашните температури множко ми се виждат 2000 оборота да вдига, че и да държи. . близо до 2000, но за много кратко съм виждал само при под -5 околна... и пак за 10-ина секунди си слиза на ~1400-1500. Ако не я чакам и тръгна, макс до минута вече седим на около 1000... това според мен по-звучи на нормално поведение, не знам...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светнал, нъл разбра кво ти казах одеве, чупи гипса

 

Мдам, най-вероятно е така, не съм се карал до сега такова возило, явно просто този двигател си докарва такъв звук. Но все пак малко ме притесняваше и реших да попитам тук преди да е станало сериозно :D

 

Нещо много се впрягате :D ... я да дойде някой да го кача при мен, симфония от звуци - oкачването плаче, купето стене ... неговия ще му се стори като "Мълчанието на Галантите" :D

 

:D карал съм 20+ годишна вектра където нямаше нещо което да не трака, така че ми е позната концепцията за шумно купе :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. по принцип са си така, но може и да ти дрънчи някой екран над някое от гърнетата,най често предното или катализатора.....не ми направи впечатление да е дрънкало докато е била при мен........

2.скърцането е може би от този тампон ,къде го показа Любо, но може и да е от още 123456 неща,тъй като там има доста тампони и е трудно само по слух да определиш........

3.няма оправия,но ако ги почистиш, може и да има ефект за кратко..........

4.има, но трябва да свалиш всичките коли отпреде и да им подложиш нещо.........аз например подложих............двойнозалепващо тиксо, и така млъкнаха доста от скърцанията, сега скърца може би централните духалки, но ми писна да се занимавам ,пък и жената кара колата вече ......... :D

5.има едни "червила" от парафин или нещо такова, които се маже всичко и с тях става, продават се в Бриколаж (поне там видех преди 2 години :) )или някъде другаде.......

6.........и 7. си требе философия по скоро и чалъм............ :D

Ти сега като ти пооправихме колата и взе да я глезиш нещо малко вповече....... :D Каква марка плеърче имаш? Я на макс и газ до ламарината, какво се впечатляваш толкова........ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По т.1 при мен няма никакви звуци. Предполагам, че при теб звука е вследствие на вибриращи елементи или пък кофти състояние на съединителя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка плеърче имаш? Я на макс и газ до ламарината, какво се впечатляваш толкова........ :D

 

Такъв отговор не очаквах да чуя от специализиран майстор по тези коли ... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такъв отговор не очаквах да чуя от специализиран майстор по тези коли ... :icon_doh:

Не се засягай .......... :D пък и кой е казал че съм майстор "на тези коли"??? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите :good:

Като имам свободно време ще погледна тези които мога да оправя, а относно т.1 явно си е нормално, ще се кара на сервиз само в случай че започне да се изменя звука или да става по-силен по някаква причина, а до тогава ще си газкам :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание на това, което DJ Tymbi е написал:

1. по принцип са си така, но може и да ти дрънчи някой екран над някое от гърнетата,най често предното или катализатора.....не ми направи впечатление да е дрънкало докато е била при мен........

 

Според мен е доста често срещано и при мен го имаше на стария Галант, че и на новия сега чувам от време на време, но не ми е останало време да го огледам.

 

Само веднъж съм свалял корите на вратите, но нямам спомен как беше вътрешната част на кората, която ляга към метала, но мисля че при Галанта имаше някаква изолация, която не дава пряк контакт с метала за да няма скърцане.

Поне при мен няма дразнещи звуци от вратите забелязвъл съм, че има прискърцване по таблото и около духалките.

Иначе някой марки коли, започват да скърцат 1-2 след излизането от завода, и наистина скърцат ама яко :icon_doh: Визирам Шкода Октавия, лятото сваляхме всички кори на вратите и подлагахме двойно лепяща лента, ама тя намаше и нищо отдолу де, което много ме изненада, направо пластмасите стържат по метала, ама тъй вече пестят от всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какво да третирам триенето между таблото и предното стъкло? Чува се леко скрибуцане до колонката и на 20 см след нея надясно.

И с какво лепило да подлепя разлепеното нещо във дясна предна врата? Искам да не мирише дълго след това и да е надеждно залепено. Шумът оттам също е тих и прилича на изправено парче стиропор с дебелина 1 см. в пространство с ширина 5 см и парчето се бие ту в едната повърхност, ту в другата.

За духалката отдясно пред пасажера, ако знаете, дайте ми съвет как да я оправя - със смазка (каква?) или как да я притегна?

 

Колата ми няма проблеми с оборотите. Вдига 2000 за малко. Например като дам назад, спра и завъртя кормилото на неутрална или на съединител. След 4-5 секунди пак са 1400. Зимата пали като се "изрязва" сама до 2000-2200 в първия момент и веднага отива на 1400 и седи там. На място е м/у двете чертички, на климатроник си ги вдига на 950 някъде и така... Шумчетата са ми важни в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какво да третирам триенето между таблото и предното стъкло? Чува се леко скрибуцане до колонката и на 20 см след нея надясно.

И с какво лепило да подлепя разлепеното нещо във дясна предна врата? Искам да не мирише дълго след това и да е надеждно залепено. Шумът оттам също е тих и прилича на изправено парче стиропор с дебелина 1 см. в пространство с ширина 5 см и парчето се бие ту в едната повърхност, ту в другата.

За духалката отдясно пред пасажера, ако знаете, дайте ми съвет как да я оправя - със смазка (каква?) или как да я притегна?

 

Колата ми няма проблеми с оборотите. Вдига 2000 за малко. Например като дам назад, спра и завъртя кормилото на неутрална или на съединител. След 4-5 секунди пак са 1400. Зимата пали като се "изрязва" сама до 2000-2200 в първия момент и веднага отива на 1400 и седи там. На място е м/у двете чертички, на климатроник си ги вдига на 950 някъде и така... Шумчетата са ми важни в момента.

 

Най-вероятно ти е сменяно предното стъкло от не много качествени майстори и затова се е получило това шумно триене с таблото. Пробвай да напъхаш нещо меко между двете повърхности.

Стиропора можеш да го лепнеш с всякакъв вид силикон.

Пробвай да смениш духалката или поне да я извадиш и огледаш добре, може да има някой откачен детайл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Включвам се и аз. Лопортиите тотално са ми съсипали удоволствието от шофирането в последно време (ако не броим и по-сериозните проблеми).

 

Аз добавям два проблема към темата и ще съм благодарен на споделяне на опит или съвети, колеги.

 

1. Шибедаха ми издава едни много грозни звуци: като минавам бавно по неравности звучи така все едно някое корабно въже се опъва или някаква дъска се гъне над главата ми! Пръсках с WD 40 по шейната и сглобките ; също е смазвано прилично с грес още от преди. No effect -> тормоза продължава.

 

3. Дясна предна врата при минаване през неравност звучи така все едно има някакъв несесер пълен с ключове в нея (джоба на вратата е празен разбира се). Махал съм кората, преглеждал съм, подумквал съм с ръка от всякъде да проверя - нищо, като е в движение обаче се чува това лумпуркане и е доста дразнещо.

 

Някой ако има идеи как да сложа край на тая симфония ...

Редактирано от Suppressing_5RE
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...