Премини към съдържание

Мотора на чистачките спря


rafaelo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Днес тръгвам на работа, дърпам ръчката за чистачките и тишина. Нищо не се чува и нищо не тече. Кажете от къде да започна да търся проблема. Галанто е нисък и тия дни не малко пъти се движих по улеите на малките улички неизчистени и замръзнали и бая стъргане се чуваше от долу. Може ли да съм засегнал нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Днес тръгвам на работа, дърпам ръчката за чистачките и тишина. Нищо не се чува и нищо не тече. Кажете от къде да започна да търся проблема. Галанто е нисък и тия дни не малко пъти се движих по улеите на малките улички неизчистени и замръзнали и бая стъргане се чуваше от долу. Може ли да съм засегнал нещо?

 

Замръзнала течност?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а, бушончето провери ли?

в големия студ и измръзналата механика на чистачките моторчето може да се е претоварило и да е изгорял бушона.

хвърли едно око зад жабчето под управлението на ел. огледалата ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега мотора въобще не се чува да върти! :(

 

 

Може да има някаква защита моторчето.И при мен беше замръзнала течността и не се чуваше моторчето,като го размразих,всичко си беше наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

момент.... аз нещо не съм внимавал докато съм чел.... мислех, че моторчето което клати чистачките не работи.

няма какво да се чудиш - замръзнала е течността в него.... няма и да чуеш да върти. Като се постопли времето и пак ще проработи.... бъди оптимист!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А освен бушоните под джоистика за огледалата къде другаде мога да търся аварията (за помпата за течността)?

Първо нямаше никаква течност и си казах сигурно е от това. После сипах един литър и не работи. Това го забелязах доста отдавна. Аз свалях казана с течността и сигурно не съм закачил кабелите като хората. Трябва да видя, ама когато водата наоколо премине в течно състояние...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Днес тръгвам на работа, дърпам ръчката за чистачките и тишина. Нищо не се чува и нищо не тече. Кажете от къде да започна да търся проблема. Галанто е нисък и тия дни не малко пъти се движих по улеите на малките улички неизчистени и замръзнали и бая стъргане се чуваше от долу. Може ли да съм засегнал нещо?

Освен че е замръзнало,може и вече да се е счупило моторчето,тъй като ш него има вода,която като замръзне,леда се разширява и се пука корпуса му........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А освен бушоните под джоистика за огледалата къде другаде мога да търся аварията (за помпата за течността)?

Първо нямаше никаква течност и си казах сигурно е от това. После сипах един литър и не работи. Това го забелязах доста отдавна. Аз свалях казана с течността и сигурно не съм закачил кабелите като хората. Трябва да видя, ама когато водата наоколо премине в течно състояние...

 

Ти най-добре прибери колата далеч от -30 градуса и гледай как ще и заработи всичко :D. Сигурно ти е замръзнала някъде течността по тръбичката и затова не пръска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега замръзнала течност на мен ми се е случвало 3-4 пъти вече. Спокойно моторчето е доста здраво. Калпави са течностите за чистачки на които пише -25 а всъщност замръзват на -5 :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странното е че и преди е и стояла на такива минусови температури и не е спирало моторчето. Ще се надявам на по-топло време значи. А има ли начин да размразя водата някак си? Наливане на спирт или... и аз не знам?

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипвай смело спирт и не се доверявай на надписа на течноста.Но маркучите ако са замръзнали трябва да ги згрееш.Дано имаш късмет да не ти е пръснато моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странното е че и преди е и стояла на такива минусови температури и не е спирало моторчето. Ще се надявам на по-топло време значи. А има ли начин да размразя водата някак си? Наливане на спирт или... и аз не знам?

 

Като имаш предвид, че вчера са поставени няколко температурни рекорди, като толкова ниски температури не са измервани отпреди 80 години, си мисля, че ти и Галанта друг път на толкоз студено не сте били.

Аз онзи ден сипах течност за чистачки, на която пише -60 градуса и като опитах да измия прозореца - пръскаше само от едната цифка.

Да не говорим, че щом попадна на стъклото, течността замръзна и прозорецът се обледени като в приказката за снежната царица. Трябваше да чакам колата да загрее, за да го размрази.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помпичката при мен не работи от миналата зима. 2011-та беше с незапомнена суша при нас и не ми е трябвала течност. То беше сухо. Потрябва ми на 12.11.2011-та, купих 1 л. зимна течност и даже не я разредих. От Лукойлска бензиностанция я взех да си мия стъклото защото беше валяло. Чак тогава изпитах нужда от чистачките.

Иначе преди това колата седя цялата зима буквално в едно сервизно помещение. През деня се постопляше, но през нощта вътре беше колкото и навън. Не помня да ми е свършила течността в движение :icon_hmm: . До последно си пръскаше и имаше течност. Малко, но имаше. Освен при свалянето на казанчето майсторът да е изсипал остатъка от течността за неговата кола, защото едва ли помпата го изпива изцяло. А аз като си го слагах беше напълно сухо отвътре.

Дано причината да е в ел. връзките и то да е здраво.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам довечера да взема един литър 95% етилов или нещо подобно и ще го излея в казанчето. Дано се оправи че чистачките са важно нещо... Ако ли не ще ходим при тумби :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зашо не премерите има ли ток до моторчето с един мултицет примерно (и втори човек да дърпа ръчката отвътре) и тогава да се гледат бушони или ако има ток направо смяна на моторчето (в случая на Andy че неговото цяла година не е проработило следователно не е от лед).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами по простата причина че навън е супер студ и трябва някъде на топло да се прави тази проверка, и второ не знам къде се намира този мотор и как да му стигна до жичките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами по простата причина че навън е супер студ и трябва някъде на топло да се прави тази проверка, и второ не знам къде се намира този мотор и как да му стигна до жичките.

 

Колега моторчето се намира на казанчето за течноста, долу в най-ниската част, по средата от към фаровете. Мотора няма жички има букса която се включва към него, трябва да провериш дали стига ток до нея! Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо мислех да пускам подобна тема :) Преди около 10 дни и моето моторче спря да работи. Със зимна течно за чистачки съм, разредена за -20 (според етикета), а и когато спря да работи температурите през деня бяха положителни. Предположих, че е изгоряло и ще трябва да се взима ново (втора ръка :)) (вариантът със замръзването ми се струва по-малко вероятен). Та, колега Рафаело, сподели ако разрешиш проблема скоро :)

Поздрави

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Буксата се намира отдолу, горе-долу при халогена, малко по-високо.

Провери дали стига ток до нея и дали е хубава връзката.

Може да не прави хубава връзка.

Дори и да е замръзнало нещо, трябва да чуваш моторчето да върти.

Не вярвам да е спукано, защото е доста здраво и колкото и да раздува корпуса от студа, вероятността да се спука е по-малка от 5% !

 

1. Провери бушона

2. Провери връзката

3. Провери тока на самата букса

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Замръзнала ли е течността в казанчето, ще чуеш мотора да върти , ама друг път и да налееш спирт, пак няма да се размрази, трябва да се постопли и всичко ще се оправи, не се кахъри :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което е, че ако е останала силно разредена течност по маркучите от казанчето до капака, пак няма да пръска. Само ще се радваш на звука на моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ейй толкова много мнения че няма как да се оправи и в крайна сметка стана следното:

 

Стигнах пред нас след като позагрях малко колата и загасих. Дръпвам ръчката и се ослушвам. Чувам едно много леко въртене на мотора

сякаш наистина върти ама тихо. Казах си майната му, взех един литър 90% спирт, и го изсипах половината в казанчето. Влизам в колата

дърпам ръчката и звука малко по малко започва да става по силен и оп, през дюзите започна да излиза течност. Държах така около 1 мин

да излезе всичко и да започне да върти само спирт. Докато се усетя стъклото ми беше перфектно изчистено а дюзите си пръската както преди.

 

Та... явно течността -40 е била леко замръзнала при -20 :)

 

Поздрави на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казах си майната му, взех един литър 90% спирт, и го изсипах половината в казанчето.

 

Ще взема и аз да пробвам с това... А колко течност имаше в казанчето като наливаше спирта? Защото аз имам над 2 литра и се чудя колко спирт ще му трябва? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...