Премини към съдържание

Препоръчано мнение

То от тия болести оттърване няма. И ако някой ти каже, че след време ще ти мине - не му вярвай. Покрай мен има доста народ, отдааааааааавна прехвърлил всяко възможно определение за "младежи" и все още трошат по няколко кошници пари и всичкото налично свободно време, за да накарат някое желязо да върви още малко :)

 

Въпрос относно евентуално турбиниране с 1 турбина - ако генерацията се изведе не надолу, а настрани, над скоростната кутия и там се забие турбината, пътищата би трябвало да станат достатъчно къси и да няма проблем с лага. предполагам, че може да се наложи леко орязване на капака, но то това си е в реда на нещата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе че никой няма да тръгне да засилва 6А13 е ясно. Моята идея за експеримент е следната, но парите ме притесняват и няма да се захвана. Може би ако имаше и купе...

 

Компресор, но не турбо, от центрофугов тип (не винтов, а тия дето мязат на динамо), втори ЕБУ и втори ред инжектори като стоковите.

С копче до това за газовата уредба ( :D ) се активира електромагнитен или електромеханичен съединител на шайбата на компресора подобно на нагнетателя за климат. с-ма.

100% сток двигател без разреждане. 9,5 на колко да го разреждаш повече... Предавката на компресора да бъде 1:4, т.е. 1 оборот на коляновия вал да завърти компресора с 4 оборота. Максимално налягане 0,6-0,7 бара. Колектори не трябват, борба срещу горещи изгорели газове също няма да се прави, щото няма да е нужно. Налягането би трябвало да зависи изцяло от оборотите и да не се влияе от колко сме опънали жилото на педала за газта.

Цъкането на копчето ще шътдаунва стандартния ЕБУ и ще активира втория ЕБУ, който не знам какъв трябва да е, но нещо втора употреба, работещо и тънко като $$$. Той ще управлява двете двойки рейки инжектори - 12 броя. Може и извращение на газ да се измисли.

Колата ще си е 100% оригинална, със същата мощност както си е сега, със същия разход, надеждност ... 1:1. Докато не се цъкне копчето.

Интересно как ще го понесе стандартен сток 6А13 и колко далеч във времето ще се отложи момента парчета от скоростната кутия да дойдат при седалката. Преди сме писали, че има кашкавалени бутала, биели като солети, но щеше да е интересно да се пробва наистина колко държи.

Максимална очаквана мощност: 240-245 конски сили и 350 Nm. Има смисъл ако изпадне подходящ компресор втора употреба за никакви пари и предвид на каква цена може да се намери друг двигател, ако този гръмне рано-рано. Само някой като SLX може да го направи, който е наясно как стоят нещата, кое откъде може да се вземе и при кого да се отиде за фундаменталните неща - да се изкара ремъчното задвижване на компресора, изпълнение, настройки...

Самият двигател има доста добри характеристики в атмосферен вариант по отношение на въртящия момент при ниски и средни обороти. Той до 4000-4500 оборота няма да се счупи, но ще прави ~190-200 коня и ~350 нютона вместо 125 коня и 223 нютона. Няма да сгъва асфалта с тези числа, но някак повече ще му отива на визията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои забележки :)

1. 0.6-0.7 бара с компресор - забрави. :)

2. Дори да стане - мотора няма да издържи дълго

3. VR4 стоков е 0.3 бар и 280 коня. Нормално на тоя обем и 0.6 да очакваш поне 300.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде го дават само 0,3? Аз мислех че е 0,7 :icon_angel:

 

Най-вероятният резултат ще е: биелка и бутало .

 

п.п. ооо, небеса 0,7 psi е било :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе че никой няма да тръгне да засилва 6А13 е ясно. Моята идея за експеримент е следната, но парите ме притесняват и няма да се захвана. Може би ако имаше и купе...

 

Компресор, но не турбо, от центрофугов тип (не винтов, а тия дето мязат на динамо), втори ЕБУ и втори ред инжектори като стоковите.

С копче до това за газовата уредба ( :D ) се активира електромагнитен или електромеханичен съединител на шайбата на компресора подобно на нагнетателя за климат. с-ма.

100% сток двигател без разреждане. 9,5 на колко да го разреждаш повече... Предавката на компресора да бъде 1:4, т.е. 1 оборот на коляновия вал да завърти компресора с 4 оборота. Максимално налягане 0,6-0,7 бара. Колектори не трябват, борба срещу горещи изгорели газове също няма да се прави, щото няма да е нужно. Налягането би трябвало да зависи изцяло от оборотите и да не се влияе от колко сме опънали жилото на педала за газта.

Цъкането на копчето ще шътдаунва стандартния ЕБУ и ще активира втория ЕБУ, който не знам какъв трябва да е, но нещо втора употреба, работещо и тънко като $. Той ще управлява двете двойки рейки инжектори - 12 броя. Може и извращение на газ да се измисли.

Колата ще си е 100% оригинална, със същата мощност както си е сега, със същия разход, надеждност ... 1:1. Докато не се цъкне копчето.

Интересно как ще го понесе стандартен сток 6А13 и колко далеч във времето ще се отложи момента парчета от скоростната кутия да дойдат при седалката. Преди сме писали, че има кашкавалени бутала, биели като солети, но щеше да е интересно да се пробва наистина колко държи.

Максимална очаквана мощност: 240-245 конски сили и 350 Nm. Има смисъл ако изпадне подходящ компресор втора употреба за никакви пари и предвид на каква цена може да се намери друг двигател, ако този гръмне рано-рано. Само някой като SLX може да го направи, който е наясно как стоят нещата, кое откъде може да се вземе и при кого да се отиде за фундаменталните неща - да се изкара ремъчното задвижване на компресора, изпълнение, настройки...

Самият двигател има доста добри характеристики в атмосферен вариант по отношение на въртящия момент при ниски и средни обороти. Той до 4000-4500 оборота няма да се счупи, но ще прави ~190-200 коня и ~350 нютона вместо 125 коня и 223 нютона. Няма да сгъва асфалта с тези числа, но някак повече ще му отива на визията.

 

9,5 е адски сгъстен сток мотор за турбиниране. Това е сериозен недостатък. По-горе се каза за единично турбо. То хубаво, ама е V6 двигател, почти няма вариант да не е лагаво това турбиниране, винаги ше имаш дълги пътища на двигател с такъв дизайн. 6а13 е много неподходящ за тунинг. Ненужно и неоправдано скъпо, почти няма афтърмаркет части.

Интересното е, че буталата за 6а13 и 6а13 ТТ са с еднакви габаритни размери, тоест намирането на ковани афтърмаркет бутала е относително лесно. С болтове, сегменти струват към 800 стин евро. Биели само къстъм, около 1400 лв. за 6-те, лагери има, болтове също. Задължително е да се поразреди, трябва електроника, колектори, изпускателна система... Кофти за тунинг. Валове пак само поръчка, раздвижени колела също, там печелиш някакъв един градус, но за сметка на празния ход.

Иначе на единия ВР4, тоя дето сега Емо го кара, сме турнали такова магическо копчеhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif То е на бууст контролера, взето е от самолет http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/plane.gif. Надолу low boost, нагоре hi boost. 2 режима, два вида кеф.

Няма да станат 240 коня със сток карантия, почти сигурно ще оплетеш конците.

Бюджетен тунинг еклипс, истински тунинг ЕВО 8 или най-добре 9.

 

И за домашно колко бара са 0,7 psi http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно че 6А13 не става за доизцеждане. Попадал съм на теми за прехвърляне на двигател от ВР4 там е ясно, но някой срещал ли е Галант с двигател от ЕВО8 или ЕВО9 (съжалявам но не им знам съкращенията) предполагам е по лесно за изпълнение + скорости стана ясно че и те са кашкавалени?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм направил справка колко psi на колко бара се равняват, по спомен ще отговоря все едно ме питаш докато пием кафе в някое уютно заведение. Тогава трябва да казвам без да мога да правя справки, а с интернет всеки може да отговори на всякакви въпроси и дори тунинг на 6а13 да направи. Щях да ти кажа: "не знам точния отговор, но имам спомен, че 14,7 psi са 1 бар, следователно 0,7 psi са под половин бар. Слагам го 0,535 бара стандартно пълнене за 6A13TT".

 

Във всички случаи най-евтиният и с гарантиран успех силов тунинг е да се прехвърли всичко нужно от веер. Механичните им кутии са доста редки. Би било хубаво да се преправи 6-степенна от ваг групата или от ония трибуквените. При последните слабата точка е диференциала - след повече от двойно покачване на мощността той се чупи, но кутията устисква. Би се получила интересна и доста надеждна колица със спортен дух. Задължителен надпис 1.8 на багажника. От опит знам как те прихващат и се лепят до теб до последно когато изглеждаш спортно, но числата на капака будят известни съмнения и повод за присмех. Ако се е качнал някой с 2.0 150-ина коня няма никакъв шанс срещу 280-те...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм направил справка колко psi на колко бара се равняват, по спомен ще отговоря все едно ме питаш докато пием кафе в някое уютно заведение. Тогава трябва да казвам без да мога да правя справки, а с интернет всеки може да отговори на всякакви въпроси и дори тунинг на 6а13 да направи. Щях да ти кажа: "не знам точния отговор, но имам спомен, че 14,7 psi са 1 бар, следователно 0,7 psi са под половин бар. Слагам го 0,535 бара стандартно пълнене за 6A13TT".

 

Във всички случаи най-евтиният и с гарантиран успех силов тунинг е да се прехвърли всичко нужно от веер. Механичните им кутии са доста редки. Би било хубаво да се преправи 6-степенна от ваг групата или от ония трибуквените. При последните слабата точка е диференциала - след повече от двойно покачване на мощността той се чупи, но кутията устисква. Би се получила интересна и доста надеждна колица със спортен дух. Задължителен надпис 1.8 на багажника. От опит знам как те прихващат и се лепят до теб до последно когато изглеждаш спортно, но числата на капака будят известни съмнения и повод за присмех. Ако се е качнал някой с 2.0 150-ина коня няма никакъв шанс срещу 280-те...

Анди, аз на моята стокова V6 бях сложил надпис 1,8 и да видиш как събрах очите на един Хонда-маниак с двулитров, тунингован мотор...два пъти го пусках на светофарите до мен, на третия той сам се нареди отзад, макар средното платно да беше свободно :))

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свържи се с Реконструктор-а, може да ти даде съвет за бюджетна електроника. Ако дойдеш до решение да турбинираш конвенционален 6а 13, имам опит и експертиза, включително списък с доставчици и проверени части като ковани бутала, лагери, биели. Явно ще се харчат пари...

Може ли да даде някой идея за програмируемо ЕКУ, което е по бюджетно. Откакто видях това на Роската все за него си мисля, обаче найстина не ми е по джоба. Горе-долу наполовина като цена ако има някакво е по поносимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да даде някой идея за програмируемо ЕКУ, което е по бюджетно. Откакто видях това на Роската все за него си мисля, обаче найстина не ми е по джоба. Горе-долу наполовина като цена ако има някакво е по поносимо.

 

Ми класическия мегаскуирт. :) Ама отново да се повторим, за тая кола май не си струват тия трансформации. Още повече ако е ежедневна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми класическия мегаскуирт. :) Ама отново да се повторим, за тая кола май не си струват тия трансформации. Още повече ако е ежедневна.

 

Айде да постна още един цитат (с известни съкращения) в отговор на мой мейл до фирмата "Дек" (която е нещо като официален франчайзър на "Мегаскуирт" за България). Въпросът беше имат ли подходяща програмируема електроника за 6А13 и каква е крайната цена за продукта+монтаж+настройка. Ето част от отговора:

 

"Няма по-хубава от оригиналната електроника, стига да работи.

Ежедневна кола не се тунингова, особено с опен сорс система.

Трябва Ви първо квалифицирано разяснение за плюсовете и минусите при смяна на електроника.

 

Ако сте от София или имате път натам... Цената на консултацията е 55лв.

 

Нашата цел не е просто да продаваме.

Колкото до цената на монтирана електроника в автомобила - тя винаги е над 2200лв."

 

На мен 2200 лв, не ми изглежда много бюджетно! :)

Иначе я ясно, че трансформациите на ежедневен 6А13 не са много оправдани, но... очевидно някои неща се надрастват по-трудно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ежедневната кола за мен е с голяма турбина на ниско налягане и да се развърта бързо - от 2200 до 4500. После може и да забива, не е от значение за в града.

Вариант е с една турбина с малко преправяне на изпускателна система. Монтира се на изхода, където двата реда цилиндри се съединяват в обща тръба. Няма нищо че е далече от двигателя. Тя няма да е дребна като на 6А13тт. След турбината ауспуховите тръби да се разделят на две и едната да завършва в левия край на бронята, другата в десния. Тази, подчертавам - големичка турбина - ще е на общата тръба от 6-те цилиндъра да прави коне, момент и ... да лагва. 0,3-0,4 бара без разреждане на 4500-5000 оборота. Нека бууста пада после. Две тръби като оригиналните и две стокови гърненца защото не трябва да бучи, а само да навървява по-сериозно и да съска като гъсок.

Като се счупи шестака, слага се друг за 300 лева и се кара. Вече като се строши втори двигател се маха турбината, разбира се че нищо не може да се направи за да тръгне като прасе и така. Нали не се чупел този двигател. Айде пък да видим :icon_box: Гаранция 70-120 на трета за 4,4 сек. За сравнение сега е 7-7,2 s за хубавите галанти. 120-160 та ІV-та ще даде още по-голяма разлика. Примерно с 6 сек. по-бързо.

По турбо "проектите" съм срещал мегаскуайрт-ове и за по 600-700 лева и за остатъка до 1000 някой им ги настройва. Има си турбо гурута, които с охота ще свършат работата с настройките.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ежедневната кола за мен е с голяма турбина на ниско налягане и да се развърта бързо - от 2200 до 4500

Само ако харчи 6/100 обаче :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде да постна още един цитат (с известни съкращения) в отговор на мой мейл до фирмата "Дек" (която е нещо като официален франчайзър на "Мегаскуирт" за България). Въпросът беше имат ли подходяща програмируема електроника за 6А13 и каква е крайната цена за продукта+монтаж+настройка. Ето част от отговора:

 

"Няма по-хубава от оригиналната електроника, стига да работи.

Ежедневна кола не се тунингова, особено с опен сорс система.

Трябва Ви първо квалифицирано разяснение за плюсовете и минусите при смяна на електроника.

 

Ако сте от София или имате път натам... Цената на консултацията е 55лв.

 

Нашата цел не е просто да продаваме.

Колкото до цената на монтирана електроника в автомобила - тя винаги е над 2200лв."

 

На мен 2200 лв, не ми изглежда много бюджетно! :)

Иначе я ясно, че трансформациите на ежедневен 6А13 не са много оправдани, но... очевидно някои неща се надрастват по-трудно :)

 

Ух на батя. Баси, това е по-скоро мънискуирт, или мегамънискуирт. Сигурно калкулират настройките, както и окомплектоване на ЕКУ-то с датчици, различни от ОЕМ-ските. При така зададен въпрос, Vipec - ът е класи над това. Само че е капариран до 15.07. и, за моя радост, от човек, който знае какво прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ух на батя. Баси, това е по-скоро мънискуирт, или мегамънискуирт. Сигурно калкулират настройките, както и окомплектоване на ЕКУ-то с датчици, различни от ОЕМ-ските. При така зададен въпрос, Vipec - ът е класи над това. Само че е капариран до 15.07. и, за моя радост, от човек, който знае какво прави.

 

Да бе, баси цените, тия на кой свят се намират? :D Платчицата на мегасквирта излиза няколко десетки долари макс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ух на батя. Баси, това е по-скоро мънискуирт, или мегамънискуирт. Сигурно калкулират настройките, както и окомплектоване на ЕКУ-то с датчици, различни от ОЕМ-ските. При така зададен въпрос, Vipec - ът е класи над това. Само че е капариран до 15.07. и, за моя радост, от човек, който знае какво прави.

Ми те си пробват хората, ако някой се зариби - супер! Класика!

 

Иначе на сайта им пише, че предлаганите от тях "Мегаскуирт Eкстра" работят с оригиналните датчици на колата и струват 760 лв. с ДДС. За тези пари получаваш "Правилно сглобен и функциониращ компютър с гаранция". Останалото: " Ако платката ще управлява запалването и горивото:

Цена за монтаж (инсталация и свързване) 750 лв. Ако искате допълнителна настройка, цената й е между 400 и 800 лв.

 

Допълнителни екстри (цените са само за свързване при налични, предварително монтирани компоненти):

VANOS, V-TEC и други подобни: + 150 лв.

Boost контрол: + 220 лв.

Нитро контрол: + 120 лв.

Водна инжекция: + 120 лв¨.

 

Който има кинти за трошене - да заповяда. :) I´ll pass! Останаха само колегите от "Хеед 91" да кажат колко струва "Аутроник"-а при тях. Дано не е 2000-3000 лв. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми те си пробват хората, ако някой се зариби - супер! Класика!

 

Иначе на сайта им пише, че предлаганите от тях "Мегаскуирт Eкстра" работят с оригиналните датчици на колата и струват 760 лв. с ДДС. За тези пари получаваш "Правилно сглобен и функциониращ компютър с гаранция". Останалото: " Ако платката ще управлява запалването и горивото:

Цена за монтаж (инсталация и свързване) 750 лв. Ако искате допълнителна настройка, цената й е между 400 и 800 лв.

 

Допълнителни екстри (цените са само за свързване при налични, предварително монтирани компоненти):

VANOS, V-TEC и други подобни: + 150 лв.

Boost контрол: + 220 лв.

Нитро контрол: + 120 лв.

Водна инжекция: + 120 лв¨.

 

Който има кинти за трошене - да заповяда. :) I´ll pass! Останаха само колегите от "Хеед 91" да кажат колко струва "Аутроник"-а при тях. Дано не е 2000-3000 лв. :)

 

Дори повече. Autronic SM4 е перфектна електроника, но Хеед вече на са им дистрибутор. Вместо тях внасят друга австралийска електроника, но парите са подобни - в диапазона около 3500 до 4000 лв. Струва си да се търси употребявано ЕКУ, Vipec, Autronic, но тук е в общи линии като да ходиш на лов за пъдпъдъци с гаубица. Доколкото си спомням имаме форумна отстъпка в Хеед, независимо от мълчаливото недоволство на управителния съвет, че не била съгласувана с него :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори повече. Autronic SM4 е перфектна електроника, но Хеед вече на са им дистрибутор. Вместо тях внасят друга австралийска електроника, но парите са подобни - в диапазона около 3500 до 4000 лв. Струва си да се търси употребявано ЕКУ, Vipec, Autronic, но тук е в общи линии като да ходиш на лов за пъдпъдъци с гаубица. Доколкото си спомням имаме форумна отстъпка в Хеед, независимо от мълчаливото недоволство на управителния съвет, че не била съгласувана с него :icon_thumbup:

 

При тия цени аз к'во съм тръгнал да се правя на ебаси тунера с тия 1000 кинта в джоба! Взимам безсрочен таймаут! После ще видим!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Защо VR4 с толкова малък бууст прави толкова много коне? Гледам разни турбо "проекти" на коли с мощност 150 к.с. и виждам удвояване на конете при 1,2-1,4 бара. Тук ако се направи с това налягане ще имаме една голяма бомба. Не мога да разбера защо е така. Зависи от модела на турбината, колектора, разположението им, турбо пътищата, генерацията, електрониката ... някой знае ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: Работният обем - големите кубици дават повече изгорели газове, а малкото искат повече духане. Май е И това :rolleyes: :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_doh: Работният обем - големите кубици дават повече изгорели газове, а малкото искат повече духане. Май е И това :rolleyes: :icon_blush:

 

Просто турбините са две, а са две, защото конструкцията на двигателя е V-образна, а и цилиндрите са 6. Затова най-често V-образните двигатели са с twin турбини, по-къси пътища, по-малко лаг.

Тези двенките турбини успяват да работят на 0.9 бара със съответната електроника и някои подобрения по изпускателната система, пътищата и кулера, което продуцира около 280 к.с на колелата, сравнено с около 190- 200 при сток кофнигурация и сток бууст.

Като цяло редовите двигатели са по-подходящи за тунинговане по ред причини, една от които е единичната турбина.

За пример

нисански двигател е едно от най-коравите животни в тунинг средите вече сигурно 20 години. Наскоро мои познати спукаха блока при скромните.... близо 1200 к.с :icon_thumbup: .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Сторило ли ми се е, или някой писа, че ЕКУ от 6А13 ТТ може да се сложи на атмосферен 6А13 и после може да се донастройва???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сторило ли ми се е, или някой писа, че ЕКУ от 6А13 ТТ може да се сложи на атмосферен 6А13 и после може да се донастройва???

Не ти се е сторило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се е сторило.

:) So, it was you! :)

 

В такъв случай препоръчваш ли ми да си взема ЕКУ от ВР-4 и да си го сложа на Галанта? И после с кой да се свържа, за настройване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...