Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

отскоро имам Галант 2.5 V6, 163 кс, двигател 6А13, бензин, 2001 г. Зарибен съм по силовия тунинг и ще му преправя изпускателната система и дросела.

Искам да попитам към кого (за предпочитане в София - частни лица, майстори, фирми и др.) да се обърна, за да си изясня следните въпроси:

 

1. Предлагат ли се за тази кола дросели с по-голям отвор за преминаване на въздуха (а в случай, че не се предлагат, допустимо ли е да се разшири заводския дросел и с колко мм?)?

2. Изработва ли някой спортни изпускателни колектори за този двигател? Има ли тунинг-фирми, които предлагат готови колектори?

3. Към кого е препоръчително да се обърна (Kraft, Remus, Walker, etc.), за да ми разшири диаметъра на изпускателните тръбопроводи и ми продаде/монтира крайно спортно гърне (доколкото разбрах, тоя Галант е само с катализатор и крайно гърне)?

4. Вярно ли е, че К&N предлагат панелни спортни филтри за този модел?

 

Благодаря за потенциалните отговори, които ще ми бъдат полезни. Много успехи на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам инфо само за точка 4. вярно е, аз съм с такъв но разлика при мен няма а и не съм и очаквал, всичко ми е с стоково. За другите неща не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега обърни се към DJ Tumbi, той е човекът за София за какъвто и да е тип въпроси. Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само крайно гърне и К&N панелен ще имат ефект единствено върху звука на автомобила ти . За крайно гърне от горепосочените ти препоръчвам Ремус има си причина да са най-известната марка , но бих добавил в списъка ти Magnaflow - като пари вървят колкото Ремус . Галанта няма как да е само с катализатор и крайно гърне , дори моят старец има средно . Катализатора дори да го махнеш също няма да видиш разлика . Общо взето от тоя двигател можеш да извадиш само звук без турбина .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Само крайно гърне и К&N панелен ще имат ефект единствено върху звука на автомобила ти. ... Катализатора дори да го махнеш също няма да видиш разлика . Общо взето от тоя двигател можеш да извадиш само звук без турбина."

 

 

 

Братле, мерси за мнението, но другия път чети до края. А ако искаш да се обзаложим дали няма да постигна положителен ефект (и то голям)като сложа на Галанта спортен филтър + спортен изпускателен колектор + изпускателни тръбопроводи, разширени с около 10% (и махнат катализатор) дори без модифициран дросел и портване.

Редактирано от bai Mihal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За колектора и генерацията се извинявам не бях видял , макар че дочетох , за катализатора и филтъра - аз съм така и имам преки наблюдения , единсвената разлика е , че последните 1000 оборота преди прекъсвача ги пълни по-бързо ;)От генерация ефекта няма да е "голям" в никакъв случай/замери с техника и ще се увериш/ , просто звука ще го прави да изглежда така / разбира се нямам в предвид , че ще е и малък , но просто не очаквай чудеса , за да не останеш разочарован / . Иначе и аз го обмислям това упражнение с генерацията ,но след като си сложа новия мотор в коша .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Споко баце, говоря ти само за лично изпробвани неща :) И повярвай ми - ефектът дори само от изпускателния колектор е осезателен (да не ти говоря като комбинираш с по-широките тръби, дросели и прочее). Ако и ти си се зарибил - опитай -доволен ще останеш :)

М/у другото, на старата кола правих и замерване с широкоспектърна сонда и познай - смесите, на които работеше мотора (тогава беше само със спортния филтър, спортен колектор и модифицирана генерация - без модифицирания дросел) бяха перфектни през абсолютно целия спектър на оборотите. И още нещо - така направените "хардуерни" промени напълно обезсмислиха "софтуерните" - нямаше абсолютно никаква разлика като сложих чипа, дори когато сложихме модифицирания чип -имаше едва забележимо подобрение в динамиката (но то беше заради по-голямото количество гориво, което се впръскваше :)).

Така си останах със заводския чип и се радвах на адската динамика. Няма да ти казвам какво стана после като разширих отвора на дросела - самолет! После тъъкмо да портвам главата .. и купих Митсубишито - и сега всичко започва отначало :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам ти успех с проекта , много интересно ще ми е да видя нагласено атмосферно такова , защото до сега никой май не го е правил във форума и в България , мисля . Заповядай и тук : http://www.fastermitsubishi.com/forum/index.php - по принцип във Facebook сме по-активни от тази група , ако имаш интерес ще ти пратя линк към профила на групата на лично :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам ти успех с проекта , много интересно ще ми е да видя нагласено атмосферно такова , защото до сега никой май не го е правил във форума и в България , мисля . Заповядай и тук : http://www.fastermitsubishi.com/forum/index.php - по принцип във Facebook сме по-активни от тази група , ако имаш интерес ще ти пратя линк към профила на групата на лично :icon_thumbup:

 

Мерси за поканата, братле.

 

Тия дни като ми остане свободно време ще разгледам "бързите мицу" :)

Иначе, като стана готов с промените по двигателя (ще отнеме известно време, още си изяснявам някои неща :)) ще кача снимки, клипчета, документи от Дино стенда (на мен също ми е много интересно колко коня на колелата ще изкара) и др.

 

Айде!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

За генерация твоя човек се казва Драго, а за дросела трябва сам да се позанимаеш. Само след сваляне и качване, ще има нужда от адаптация, а това може да ти го направи някой със специализиран софтуер, който не знам от къде ще намериш...Същото ще ти е необходимо и заради ламбда сондите при промените по генерацията. Другото което си мисля, че каквито и филтри да сложиш и дори и със спортни колектори, ако не портнеш главите се обезмисля цялото упражнение. Отделно с тази дистрибуция на запалването просто не ми е много ясно дали изобщо има смисъл всичко, тъй като и всякакви софтуерни промени са почти невъзможни. Имаше теми по форума от колега, който беше замислил и смяна на валове, но финансово всичко е супер неизгодно точно за този автомобил...С парите които смяташ да инвестираш, по-добре продай тази и си купи турбо кола...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За генерация твоя човек се казва Драго, а за дросела трябва сам да се позанимаеш. Само след сваляне и качване, ще има нужда от адаптация, а това може да ти го направи някой със специализиран софтуер, който не знам от къде ще намериш...Същото ще ти е необходимо и заради ламбда сондите при промените по генерацията. Другото което си мисля, че каквито и филтри да сложиш и дори и със спортни колектори, ако не портнеш главите се обезмисля цялото упражнение. Отделно с тази дистрибуция на запалването просто не ми е много ясно дали изобщо има смисъл всичко, тъй като и всякакви софтуерни промени са почти невъзможни. Имаше теми по форума от колега, който беше замислил и смяна на валове, но финансово всичко е супер неизгодно точно за този автомобил...С парите които смяташ да инвестираш, по-добре продай тази и си купи турбо кола..

 

Или само двигател от „Японската Катана" е вярно няма да си на 4х4 ще превърташ „малко" колелетата ама определено ще имаш мощ :nunjaku: да нашляпаш доста псевдо рацери. :icon_naughty: Май най-добрия вариант за тунинг на този мотор е смяната му с туин-турбо от ВР4.

Иначе генерация и филтър хубаво ама Еку-то е много малко податливо на тунинг. Така, че мах 170-175 кончета да изцедиш с тунинг на Еку-то+ филтър + генерация. А иначе кулери,турбини и тем подобни не са оправдани като отношение цена/ покачване на мощност според мен.

Двигател и ръчна кутия от ВР4 и си свиркаш. :icon_n_clover:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Формално си прав, двигателят на ВР4 пасва 100 % на обикновената ръчна скоростна кутия. Обаче:

1. Освен мотора, трябва да се прехвърли инсталацията с ЕКУ-то от ВР-а на другото купе. Не е особено трудно, но инсталацията е къса (нали е от кола с десен волан), трябва да се удължат кабелите, всъщност точно 48 кабела по две. Важно е да се прави грамотно и да се запоява, за да не стане токов удар.

2. Кутията на стандартния 6а13 е кашкавалена дори за обикновения мотор. С другия с турбините върши работа буквално за седмица, докато решиш да й дадеш малко повече от наличния въртящ момент. Някъде имам снимки какво става с такава кутия.

3. Ако още не е свършила кутията, трябва да се отчете, че полуоските, каретата и главините на обикновения галант също са смятани за друг въртящ момент. Но държат повече от кутията.

4. Конверсията на двигател, кутия и силово предаване от ВР4 към обикновено купе е нелоша идея, но изисква преправяне на входа на тунела, пода на купето и пода под багажника, за да се сместят раздатката, кардана, задния диф и помпата на AYC-а. (и за това някъде имам снимки, май даже съм ги поствал тук) Като цяло за мен това е най-правилната стратегия за съживяване на обикновен ЕА. Вр-ите в Англия са буквално без пари, намират се за около 2000 паунда, но масово автомати. Ръчката е двойно по-добро решение за кола със спортно поведение.

5. Обикновен 6а13 може да се подобри по следния начин:

- нова програмируема електроника (стандартното ЕКУ не може да се пипа) - 1000 лв. приблизително

- от дросела не можеш да пилиш нищо почти - няма "месце"

- главите също почти няма какво да им портваш

- нови валове - има по-агресивни валове за тоя мотор, цена около 1500 лв. с доставката от Австралия или НЗ

- декатване, 70 мм. тръби, колектори - също към 1000 лв.

- филтри, милтри още пара.

Съотношението цена ефект става дебело, по-добре за 2000 паунда някаква ВР кочина и последваща смяна на волана или суап на мотор кутия и силово предаване. Проблемът е, че тези коли вече са много морално остарели. Иначе 6а13 ТТ излезе доста корав. До около 260 к.с на колелата (при стандартни настройки 210 на колелата) стандартната карантия държи безпроблемно и то на двигател каран около 200 000 км преди промените. Само от програмируемата екектроника има около 15 % запас без да се пипат турбините, които са малки. Иначе според мен концепцията здраво купе от обикновен ЕА от последните да речем 2003 г. плюс суап на пауър трейна вътре след ревизия на основните агрегати, плюс нова електроника и задължителна ръчна кутия е добър бюджетен вариант са прилично спортно купе. Обещавам да потърся и дино графиките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Формално си прав, двигателят на ВР4 пасва 100 % на обикновената ръчна скоростна кутия. Обаче:

1. Освен мотора, трябва да се прехвърли инсталацията с ЕКУ-то от ВР-а на другото купе. Не е особено трудно, но инсталацията е къса (нали е от кола с десен волан), трябва да се удължат кабелите, всъщност точно 48 кабела по две. Важно е да се прави грамотно и да се запоява, за да не стане токов удар.

2. Кутията на стандартния 6а13 е кашкавалена дори за обикновения мотор. С другия с турбините върши работа буквално за седмица, докато решиш да й дадеш малко повече от наличния въртящ момент. Някъде имам снимки какво става с такава кутия.

3. Ако още не е свършила кутията, трябва да се отчете, че полуоските, каретата и главините на обикновения галант също са смятани за друг въртящ момент. Но държат повече от кутията.

4. Конверсията на двигател, кутия и силово предаване от ВР4 към обикновено купе е нелоша идея, но изисква преправяне на входа на тунела, пода на купето и пода под багажника, за да се сместят раздатката, кардана, задния диф и помпата на AYC-а. (и за това някъде имам снимки, май даже съм ги поствал тук) Като цяло за мен това е най-правилната стратегия за съживяване на обикновен ЕА. Вр-ите в Англия са буквално без пари, намират се за около 2000 паунда, но масово автомати. Ръчката е двойно по-добро решение за кола със спортно поведение.

5. Обикновен 6а13 може да се подобри по следния начин:

- нова програмируема електроника (стандартното ЕКУ не може да се пипа) - 1000 лв. приблизително

- от дросела не можеш да пилиш нищо почти - няма "месце"

- главите също почти няма какво да им портваш

- нови валове - има по-агресивни валове за тоя мотор, цена около 1500 лв. с доставката от Австралия или НЗ

- декатване, 70 мм. тръби, колектори - също към 1000 лв.

- филтри, милтри още пара.

Съотношението цена ефект става дебело, по-добре за 2000 паунда някаква ВР кочина и последваща смяна на волана или суап на мотор кутия и силово предаване. Проблемът е, че тези коли вече са много морално остарели. Иначе 6а13 ТТ излезе доста корав. До около 260 к.с на колелата (при стандартни настройки 210 на колелата) стандартната карантия държи безпроблемно и то на двигател каран около 200 000 км преди промените. Само от програмируемата екектроника има около 15 % запас без да се пипат турбините, които са малки. Иначе според мен концепцията здраво купе от обикновен ЕА от последните да речем 2003 г. плюс суап на пауър трейна вътре след ревизия на основните агрегати, плюс нова електроника и задължителна ръчна кутия е добър бюджетен вариант са прилично спортно купе. Обещавам да потърся и дино графиките.

Роска здрасти не съм те виждал от много време да пишеш във форума. Да не си си взел някоя ВР4 или старата любов ръжда не хваща. :icon_thumbup: Разбира се, че трябва двигател+ скоростна кутия+ еку. В английския ВР4 форум има едно момче от германия, което е сменило двигателите, но не е слагало кардана и AYC. Така се е получило ВР4 с предно предаване. Трябва да изровя темата и да я постна тук. От по -скоро имат една тема, в която пише, че може на обикновеното ЕКУ да се прави лек ремап на картите за гориво, но само толкова. Това за 6А13 мототра говоря. Иначе ако приемем лек ремап+ спортен филтър да кажем цялостна интейк ситема(като твоята на Ingen например)+ посочената от теб генетация и би трябвало едно 7-8 кончета да дигнеш. Което не е оправдано като отношение цена спрямо това което получаваш за парите си. Май най-евтино е найстина да си купиш вр4 и да й обърнеш волана и после да имлантираш една ръчна кутия, ако тази която си взел не е ръчна.

Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска здрасти не съм те виждал от много време да пишеш във форума. Да не си си взел някоя ВР4 или старата любов ръжда не хваща. :icon_thumbup: Разбира се, че трябва двигател+ скоростна кутия+ еку. В английския ВР4 форум има едно момче от германия, което е сменило двигателите, но не е слагало кардана и AYC. Така се е получило ВР4 с предно предаване. Трябва да изровя темата и да я постна тук. От по -скоро имат една тема, в която пише, че може на обикновеното ЕКУ да се прави лек ремап на картите за гориво, но само толкова. Това за 6А13 мототра говоря. Иначе ако приемем лек ремап+ спортен филтър да кажем цялостна интейк ситема(като твоята на Ingen например)+ посочената от теб генетация и би трябвало едно 7-8 кончета да дигнеш. Което не е оправдано като отношение цена спрямо това което получаваш за парите си. Май най-евтино е найстина да си купиш вр4 и да й обърнеш волана и после да имлантираш една ръчна кутия, ако тази която си взел не е ръчна.

Поздрави :mitsu-smiley:

Разписах се, защото един от старите ми галанти се върна при мен под формата на купе:icon_thumbup: И по някакъв обсебващ начин съм се замислил да му прехвърля мотор и силово предаване от ВР4, за да стане уикенд кола (то с 3 лв. на литър няма и каква друга да е). Дано ми мине :icon_dance: . За конверсията от ВР типтроник към ръчка обаче трябват освен кутията, но и маховик и съединител. Съединителят на ЕА мисля беше 225, на ВР -а е 240 мм. Иначе са съвместими. Хубавото е, че на купетата след 2000 г. ЕА не се налага рязане на нищо, за да фитнат кардани, помпи на AYC-а, раздатки. Макар и малко тесничко, цялата задвижваща каратния влиза без преправяне. И вдигаш 100 ина коня за 6,7к, за още 2,3 к вдигаш 200 коня. Ако все още е останал някакъв разум, си купуваш една октавия дизел и не се занимаваш с глупости:icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Засега съм готов с генерацията (от колекторите до крайното гърне). Имах известни затруднения с тия ламбди сонди (при мен се оказаха 4 бр. и три катализатора) - след монтажа на новите колектори, заради едната крайна сонда (която е след катализатора) ЕКУ-то постоянно трупаше грешки (защото показанията й бяха същите като на тази преди катализатора - реално между тях вече има само тръба) и колата влизаше в авариен режим. В крайна сметка мисля, че успях да я "излъжа" и да усетя най-накрая ефекта от преправената генерация (която в момента има един резонатор и едно крайно гърне). От звука съм много доволен, динамиката при по-ниските обороти също се подобри (естествено подобрението не е толкова осезаемо, но друго в момента не може и да се очаква, защото по всмукателния тракт всичко още си е заводско). Дори ми се струва, че разхода ми падна.

С дросела не успях, защото се оказа, че стената му е много тънка и няма накъде да се престъргва. Ще поръчам "афтърмаркет" дросел, но малко по-късно, ще го монтирам комплект със спортния филтър и на това мисля да приключа т.нар. силов тунинг.

Това е засега, може да направя малко снимки по-късно и да ги кача.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, снимките са добре дошли:) може да споделиш и колко камъка излиза удоволствието :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, снимките са добре дошли:) може да споделиш и колко камъка излиза удоволствието :)

 

Външният диаметър на изпускателните тръбопроводи в момента е 63 мм. Иначе цялата изпускателна система (вкл. колектори, тръби, задно гърне, термолента, гарнитурки, труд и др.) ми излезе 1100 лв. Е, спестявам си, разбира се, разходите по отстраняването на проблема с ламбда-сондата, но тях ги слагам в графа "collateral damage" :)

 

С удоволствие ще кача снимки и клипче на звука, само че ще стане малко по-късно защото в момента съм закотвен вкъщи поради контузия, но щом се оправя и ще направя :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Поздравления за ентусиазма, но съотнешението цена/резултат не ти ли се струва доста високо сега след манипулацията?

 

Очакваме и снимки :)

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Поздравления за ентусиазма, но съотнешението цена/резултат не ти ли се струва доста високо сега след манипулацията?

 

 

К'во да ти кажа колега, зависи от гледната точка. За мен това с тунинга е хоби, просто правя нещо, което ми харесва. Същевременно изпробвам на практика, това което знам от теорията и така научавам полезни за мен неща. И пределно ми е ясно, че всичко си има цена - когато мога да я плащам - действам, когато не мога - почивам - има си време за всичко! :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Отдавна не съм писал, поне да споделя опит за някой, който реши да се занимава:

 

Доста търсих въпросния дросел (дори попаднах и на такива, made in China, недоразумения http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061089 ), пробвах да намеря и вариант за замяна с дросел от някой друг модел Мицубиши - примерно, бях се насочил към Диаманте, защото дроселите им бяха взаимозаменяеми с моя, но се оказа, че даже и дросела на 3,5 л. мотор от Диаманте е с отвор за въздуха 68 мм, а на моя Галант е 70 мм.

Та, в крайна сметка не успях с дросела, но в процеса на търсене научих интересни неща - примерно, че братята руснаци свободно си чипват 6А13 (вкл. и след премахване на катализаторите - тогава "изключват" софтуерно вторите ламбди, както се изразяват те)и си свиркат после доволни. Може би трябва да проуча по-сериозно тоя въпрос...

Ето и малко снимки:

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061096

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061094

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061090

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061100

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061099

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061110

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега да бях му забил една турбина :) и да си реша проблемчето :) с вървенето :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега да бях му забил една турбина :) и да си реша проблемчето :) с вървенето :D

 

Ако двигателя е V-образен, ще му трябват 2 турбини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...