Премини към съдържание

Колеги какъв акумулатор да си взема?


Todor V.

Препоръчано мнение

Дойде студеното време и акумулатора ми взе да се задъхва (днес направо не запали). Акумулаторът ми явно си е изпял песента отдавна все пак с него купих колата и днес се изправих пред дилемата какъв акумулатор да си купя Монбат, Искра, Старт или Варта и от къде (във Варна). Ще се радвам да споделите мнения и препоръки както и от къде най-евтино (във Варна) да си взема. Галанта ми е 2.0 дизел.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен изброените Еxide и вносните Banner, AC Delco, Berga, но и "Искра" ги хвалят.

Eдно линкче

Много добри отзиви за серията пауър блок на Берга-та. 40 месеца гаранция.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дойде студеното време и акумулатора ми взе да се задъхва (днес направо не запали). Акумулаторът ми явно си е изпял песента отдавна все пак с него купих колата и днес се изправих пред дилемата какъв акумулатор да си купя Монбат, Искра, Старт или Варта и от къде (във Варна). Ще се радвам да споделите мнения и препоръки както и от къде най-евтино (във Варна) да си взема. Галанта ми е 2.0 дизел.

Благодаря предварително.

Banner

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тошко, аз също съм с EXIDE Excell и съм доволен, вече 3 години го ползвам. Ти трябва да решиш какъв ампераж да бъде. В каталога им дават ето ТОВА.

Пиши тука може да измислим нещо или звънни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От всички изброени от теб, аз бих заложил на Varta, но мога спокойно да кажа, че АC Delco e един от най-добрите избори за отношение цена-качество. А и го дават с 3 години гаранция (докато повечето други са с 2 години).

 

П.П. Разбира се Bosh silver или Bosh black са още по-добър избор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тошко, аз също съм с EXIDE Excell и съм доволен, вече 3 години го ползвам. Ти трябва да решиш какъв ампераж да бъде. В каталога им дават ето ТОВА.

Пиши тука може да измислим нещо или звънни.

 

Ами за момента като гледам май везните наклоняват в полза на EXIDE ама 60Ah ми се виждат малко ще взема поне 62 или 70 и каква е разлика между japanese range и другите? Като гледам те са с по малко стартов ток а аз съм дизел и ми е по-голям стартовия ток от бензиновите доколкото знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с Варта и съм много доволен за сега 2 годишна (тамън и свърши гаранцията да видим хаха).

Ампер часовете не знам защо толкова ги гледаш...съвременните акумулатори се справят и с доста по-малко ампер часове, принципно е изписано и по другите теми. Виж стартовия ток колко е (ток студен пуск). Моя е със 630 и нямам никакви проблеми за 2.5то... но за дизел до колкото знам трябва да е поне толкова или повече заради подгряването на свещите???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Две години са твърде малко да се правят заключения. Аз, да чукна на дърво, карам с акумулатора, с който купих колата. Ако искаш, да ида да вдигна капака и да ти кажа какъв е сложил немеца? Три години и два месеца безпроблемно, като го слагаха да палят какви ли не бракми в един сервиз и два пъти го свалям от тях на нулата :icon_doh: . Накрая го заредих и си го прибрах у дома. Върти ми се из главата щампа 2004-та година, не съм сигурен.

С 2.5 съм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На брат ми Вартата е на 4 години и за сега е ОК, но е по-слаба а и мотора му е 1.8. Надявам се и моята да изкара поне толкова че и малко отгоре. На моя VW пък имам искра от 2005та (когато купих колата) и още си работи с нея. Ако колата си зарежда нормално, караш редовно и си избрал правилния акумулатор за мотора смятам че не би трябвало да кара по-малко от 4-5 години :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За Галант 2,0TD aкумулатора е 85Ah. Това е според аутодата.

А за марка? Преди месец махнах Искра от Пежото на жената, за 2,5 години се сдоби с мъртва клетка.Сега колата е с Бош силвър.

На моята имам Гигават, но няма още и 2 години експлоатация и не мога да кажа колко е читава.

На работа поголовно купуват Монбат... рядко издържат до гаранционнен срок.

Ампер часовете не знам защо толкова ги гледаш

Защото най-малкото търговеца не заверява гаранционната карта, да кажем.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И гледай да го вземеш с десен +,че да не се чудиш после защо не можеш да го монтираш лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

моя MONBAT е от 2004г....72-74А...и досега не ми е давал ядове...купен от Метро,така и не му взех гаранцията.....явно си е до късмет... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото най-малкото търговеца не заверява гаранционната карта, да кажем.

Мойта гаранция си я завериха с 63ah :P

Ампер часовете са ти колко часта ще работи акумулатора на определен товар (без да го зареждаш през това време). Докато стартовия ток ти какъв товар ще понесе акумулатора, за да може все пак за завърти морора без да пръсне някоя клетка, претоварване или нещо такова. Като цяло стартовия ток с ампер часовете са свързани, но не точно. Да не говорим че има сухи акумулатори (ама са над 500лв) примерно с 50ah и много повече стартов ток, който става дори за камиони, че и са по-малки :) :)

По каталога на Варта галант 2.5л става с 60ah акумулатор (това по спомен като ми гледаха за колата). Имам спомен че по каталог на мицу (или не знам точно какъв) колегите бяха казали 75ah или нещо подобно. Мисълта ми е че ако си вземеш акумулатор с по-малко стартов ток от колкото е нужен на мотора рискуваш много повече да имаш проблем, от колкото да гледаш ампер часове и да копуваш по тях... това ми е личното мнение ама всеки сам си решава :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро много полезно инфо, мерси :worthy:

Като се сетя че silver вартата ми беше над 200лв мисля че 300лв за такъв не е много голяма разлика. Много ме заинтересува "по-малкото саморазреждане, по-дълъг период на съхранение" .. имаш ли някакво инфо горе-доло колко месеца би изкарал ползван такъв акумулатор без да се кара колата... примерно зимния период 4-5 месеца :) ?

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скъпи са моделите, за които говори Миро. Викат им сухи, но не са. Вътре си има пълнеш и то мокър :rolleyes: . Хубавото им е, че не се нуждаят от обслужване и няма капачки, под които да гледаш докъде е нивото на електролита.

На мотора съм с такъв, защото кутията е така направена, че може да влязат само 2-3 вида акумулатори. Направен е да лежи и такъв с електролит няма да върши работа. 9Ач е и струва 180 лева. Иначе можеш да го побереш в едната си длан. За тези пари мога да си купя истински акумулатор за галанта...

Преди доста години карах МЗ 250 ЕТЗ и го купих с такъв акумулатор. Изкара ми 8 години, докато приятели с моторетки бяха сменили поне веднъж акумулатор. Моят капак нямаше грам ръжда и клемите ми бяха като чисто нови, а техните капаци бяха станали на паяжина от киселината, която е изтегла при евентуално падане или изпускане на машината... или от презареждане.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора се казва Banner :icon_rock:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега:) Аз също съм с дизел,първи дизел ми е ,и бих ти препоръчал това,засега съм повече от доволен:)Малко е скъп,297 лева,но си заслужава:)

 

http://www.picvalley.net/u/2096/7059595787350189891319371890BDjV79wgAEE5FgqPkcBJ.JPG

http://www.picvalley.net/u/2889/1021038432363701361319371896ikVGSJl6I6mbjWjEsWBk.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

70-74AH акумулатор е напълно достатъчен, гледайте закрепването и разположението на клемите да съвпадне. Вече не може да се намери акумулатор с толкова нисък стартов ток, като акумулаторите преди 10-13 години ползвани при първоначалното вграждане на Mitsubishi Galant. Имайте в предвид, че по-големия капацитет дава само по-голям запас от енергия когато е зареден напълно. Колкото капацитета е по-голям толкова по-голямо е и времето необходимо за зареждане до пълен заряд, така че използването на по-голям от необходимия капацитет понякога е по-лошо от използването на малко по-малък от предвидения, особенно при изминаване на кратки разстояния от няколко километра и последващо гасене на автомобила.

 

ами аз нормално 25 километра минавам дневно,понякога повече,но няма ден да не я въртя......Не съм го знаел това,действах според максимата на Мечо Пух при покупката-колкоот повече,толкова повече:)

Засега държи.....

 

Но благодаря за мнението!:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

MONBAT е марката.Преди 7 години го взех за Опел дизел.След това му се радва баща ми на Волво 460.Сега аз на Галант 2.5

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...