Премини към съдържание

Едно бързо въпросче за автоматиците...


SpeedFox

Препоръчано мнение

Всички ли сте имали проблеми с тези автоматични кутии бре, или има хора, които изобщо не са я барали (не е създавала никакъв проблем)? 2.0 ? В6 ? :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:

Редактирано от SpeedFox
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички ли сте имали проблеми с тези автоматични кутии бре, или има хора, които изобщо не са я барали? 2.0 ? В6 ? :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:

Това е все едно да питаш дали всички са сменяли съединител... Всичко зависи от изминатите километри.

Е, аз не съм имал проблеми с автоматичната кутия на V6, дори маслото още не съм сменял.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и на мен ми предстои покупка на Галант, ме интересува въпроса на колегата, относно тия автоматични кутий.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и на мен ми предстои покупка на Галант, ме интересува въпроса на колегата, относно тия автоматични кутий.

Поздрави.

Рамбо, купувай не бой се, супер са си автоматите :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомата си е супер удобство, имал съм 4 коли с автоматик, да чукна на дърво, проблем не съм имал. Това за чупещите се автоматици е мит(busted)!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рамбо, купувай не бой се, супер са си автоматите :icon_thumbup:

 

Аз вече 5г карам само автомати и знам,че е в пъти по добре от ръчките(поне за мен,де) но всичките са били без типтроник.....за това съм се спрял на Галант с типтроник скорости...............е, ако наистина са толкова чупливи тия кутий, може и да се откажа..................за това се регистрирах тук,... да ме убедите в обратното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече 5г карам само автомати и знам,че е в пъти по добре от ръчките(поне за мен,де) но всичките са били без типтроник.....за това съм се спрял на Галант с типтроник скорости...............е, ако наистина са толкова чупливи тия кутий, може и да се откажа..................за това се регистрирах тук,... да ме убедите в обратното.

Типтроника на Галанта е много по надежна кутия от обикновенната АК........т.е на Галантите до 99 година е с обикновенна авт. кутия, а след тази година са типтроници , интересното е ,че първата кутия типтроник я слагат на 2.4 GDI мотора на Галант ,а чак след няколко месеца почват да я влагат и в V6 моторите........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника на Галанта е много по надежна кутия от обикновенната АК........т.е на Галантите до 99 година е с обикновенна авт. кутия, а след тази година са типтроници , интересното е ,че първата кутия типтроник я слагат на 2.4 GDI мотора на Галант ,а чак след няколко месеца почват да я влагат и в V6 моторите........

 

 

А друго да ви питам: Има ли значение за колата, (примерно при изпреварване) дали ще сменяш скоростите с кика, или със типтроника?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А друго да ви питам: Има ли значение за колата, (примерно при изпреварване) дали ще сменяш скоростите с кика, или със типтроника?

При тази кутия няма никакво значение това, кика се използва най често да изпревариш бързо или да доускориш бързо, ако изпреварваш плавно или доускоряваш плавно , може и да не се включи предавка надолу ,тъй като ЕКУ-то и софта решават това, в зависимост от показанията на съответните датчици................. а с кикдауна ги "елиминираш " един вид тези показания ( най общо казано ) и принуждаваш кутията да смени предавка надолу или две .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тази кутия няма никакво значение това, кика се използва най често да изпревариш бързо или да доускориш бързо, ако изпреварваш плавно или доускоряваш плавно , може и да не се включи предавка надолу ,тъй като ЕКУ-то и софта решават това, в зависимост от показанията на съответните датчици................. а с кикдауна ги "елиминираш " един вид тези показания ( най общо казано ) и принуждаваш кутията да смени предавка надолу или две .......

 

Мерси,колега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Аз карам 3та година и нямам никакви проблеми!!Това е мит... Карай и си свиркай!!!!! Качи ли се човек на автоматик,после се чуди защо произвеждат още коли с ръчни скорости освен ако не е някаква състезателна бегачка... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали казахте, че автоматиците не могат да се теглят на буксир. Представи си че колата внезапно изгасне както си караш на дълъг път, вдигаш капака и я гледаш като индианец компютър. Как ще се прибереш, как ще си докараш колата?

Представи си че през нощта акумулаторът падне и стартерът дори не прави "цък", а светят само лампите по таблото. Или стартерът не завърта, а има ток. Как ще запалиш? Аз ще бутна до към 6-8 км/ч, ще се метна на седалката и ще запаля, ама ти как ще процедираш :icon_rock:

За 60 000 км. ще сипя 2 литра масло 80/90 или там колкото е вискозитета и ще дам 40-50 лева, а колко струват 8-те литра с филтъра/ите, ако са два?

Смело тегля мерцедес 300Д от старите по нанагорнище и онзи дори ръчка на скорост да пали, но не ме интересува, щото галанта го дърпа като бръмбър сламка :icon_doh:

Друга картинка. Караш си със 110-20-30 км/ч и изведнъж оборотомерът отива на 6000 оборота и колата продължава по инерция. Всичко е било Ок. А на ръчната първо започва да потропва на тихи и трябва да е много разбито за да преплете валовете и да направи някоя ос и зъбчатка на попара.

Ремонтът на ръчната е по-евтин и самата кутия е по-лесна за правене. Няма второ ЕКУ и по-малко предпоставки за проблеми.

Та затова може би са направили ръчните трансмисии, плюс удоволствието да участваш по-пълноценно в управлението на колата. Лично за мен е кеф да натискам съединителя и да превключвам и въобще не ми тежи. Точно обратното :icon_dance: Отделно стартът и максималната скорост с ръчна кутия са по-добри...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече е въпрос на лично предпочитание ръчка или автоматик.. и аз предпочитам да си ръчкам скоростите докато шофирам..

Но нека не се почва спор за ръчка - автоматик

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече е въпрос на лично предпочитание ръчка или автоматик.. и аз предпочитам да си ръчкам скоростите докато шофирам..

Но нека не се почва спор за ръчка - автоматик

И аз като човек , който е карал Галант и с двата вида кутии .. , съм стигнал до извода,че колегата е прав.Спора няма да помогне на човека, а личното усещане .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали казахте, че автоматиците не могат да се теглят на буксир. Представи си че колата внезапно изгасне както си караш на дълъг път, вдигаш капака и я гледаш като индианец компютър. Как ще се прибереш, как ще си докараш колата?

Представи си че през нощта акумулаторът падне и стартерът дори не прави "цък", а светят само лампите по таблото. Или стартерът не завърта, а има ток. Как ще запалиш? Аз ще бутна до към 6-8 км/ч, ще се метна на седалката и ще запаля, ама ти как ще процедираш :icon_rock:

За 60 000 км. ще сипя 2 литра масло 80/90 или там колкото е вискозитета и ще дам 40-50 лева, а колко струват 8-те литра с филтъра/ите, ако са два?

Смело тегля мерцедес 300Д от старите по нанагорнище и онзи дори ръчка на скорост да пали, но не ме интересува, щото галанта го дърпа като бръмбър сламка :icon_doh:

Друга картинка. Караш си със 110-20-30 км/ч и изведнъж оборотомерът отива на 6000 оборота и колата продължава по инерция. Всичко е било Ок. А на ръчната първо започва да потропва на тихи и трябва да е много разбито за да преплете валовете и да направи някоя ос и зъбчатка на попара.

Ремонтът на ръчната е по-евтин и самата кутия е по-лесна за правене. Няма второ ЕКУ и по-малко предпоставки за проблеми.

Та затова може би са направили ръчните трансмисии, плюс удоволствието да участваш по-пълноценно в управлението на колата. Лично за мен е кеф да натискам съединителя и да превключвам и въобще не ми тежи. Точно обратното :icon_dance: Отделно стартът и максималната скорост с ръчна кутия са по-добри...

 

 

 

Ако всички дето си купуват автоматици, мислят като тебе, нямаше да има един автоматик на пътя :icon_doh: То, ако ти е писано да се счупи,и ръчката може да те остави на пътя :icon_dance:

 

 

Автомата си е супер екстра :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Автомата си е супер екстра :icon_thumbup:

Кой по точно, калашника ли ? ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тука пак се ражда старата "вражда" на нова тема. Аз съм от тези с типтрониците :) . Търсих си Галант около година. През цялото време търсих само ръчка и накрая се качих на автоматик. Просто ми препоръчаха конкретен екземпляр. Според мен спора е излишен. Аз не съм имал проблеми - мой приятел имаше /за 1200 лв. се оправи/. Автоматика е по-удобен, но по-скъп - според мен нормално. Аз от 20 дни съм със счупена ръка и оценявам високо автоматика.

Редактирано от miro253
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз от 20 дни съм със счупена ръка и оценявам високо автоматика.

А така, това е лошо............какво направи бре колега? Падна от байка ли? :icon_blush:

По ? с автоматиците - има два типа повреди при тях, единия тип е повреден торк или помпа,там най често превъртят шлиците в главината на торка, не знам защо , но от :mitsu-smiley: нещо са сбъркали при проектирането , тъй като кухия вал влиза само на половина на шлиците в торка...........т.е. ако имате шлици с дължина 4 см. то при монтажа на кутията влиза само 2 см. от шлиците ............Другия проблем е ,че понякога ( до по често при обикновенните автомати ) вътре дисковете се износват и не сработват добре ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали казахте, че автоматиците не могат да се теглят на буксир. Представи си че колата внезапно изгасне както си караш на дълъг път, вдигаш капака и я гледаш като индианец компютър. Как ще се прибереш, как ще си докараш колата?

Представи си че през нощта акумулаторът падне и стартерът дори не прави "цък", а светят само лампите по таблото. Или стартерът не завърта, а има ток. Как ще запалиш? Аз ще бутна до към 6-8 км/ч, ще се метна на седалката и ще запаля, ама ти как ще процедираш :icon_rock:

За 60 000 км. ще сипя 2 литра масло 80/90 или там колкото е вискозитета и ще дам 40-50 лева, а колко струват 8-те литра с филтъра/ите, ако са два?

Смело тегля мерцедес 300Д от старите по нанагорнище и онзи дори ръчка на скорост да пали, но не ме интересува, щото галанта го дърпа като бръмбър сламка :icon_doh:

Друга картинка. Караш си със 110-20-30 км/ч и изведнъж оборотомерът отива на 6000 оборота и колата продължава по инерция. Всичко е било Ок. А на ръчната първо започва да потропва на тихи и трябва да е много разбито за да преплете валовете и да направи някоя ос и зъбчатка на попара.

Ремонтът на ръчната е по-евтин и самата кутия е по-лесна за правене. Няма второ ЕКУ и по-малко предпоставки за проблеми.

Та затова може би са направили ръчните трансмисии, плюс удоволствието да участваш по-пълноценно в управлението на колата. Лично за мен е кеф да натискам съединителя и да превключвам и въобще не ми тежи. Точно обратното :icon_dance: Отделно стартът и максималната скорост с ръчна кутия са по-добри...

 

 

И аз съм на това мнение. Вярно е че Галанта си е голяма кола и би й паснал добре едни автоматик - но 2.5 мотора е направен да се кара стабилно. Колкото повече газ му даваш, толква повече върви. Има коли, които като колкото повече ги настъпваш, толкова повече забиват муцуната, тук не е така. Автоматикът си е една идея по тромавичък - конкретно този преди типтроника. При изпреварване превключваш с ръчката на по ниска предавка и всичко става за отрицателно време. Карал съм автоматик и за мен е пълна трагедия. Като натисна рязко газта, уж кикдауна свалял веднага една или две предавки - да ама не на момента..... имам чувството, че скроростната кутия почва да чете ръководството за управлениеи докато се натутка минава цяла вечност :D

Редактирано от naso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм автоматик и за мен е пълна трагедия. Като натисна рязко газта, уж кикдауна свалял веднага една или две предавки - да ама не на момента..... имам чувството, че скроростната кутия почва да чете ръководството за управлениеи докато се натутка минава цяла вечност

 

 

Така е, прав си :icon_thumbup: http://vbox7.com/play:860dd1fa ..............то, нали всички сте едни пилоти на формула1 :hysterical: :hysterical: :hysterical: :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е дали се чупят или не, мисля,че това беше темата. Според мен всичко зависи от това как се потдържа и кара един автомобил,А нашите мнение малко не може и да се вземат за точни, защото май няма никой, който да си е закупил чисто нов Галант с ръчна, автоматична или с автоматична с типтроник , след това да измине 200 000 км с един и същ стил и начин на каране и чак след това да се сравняват .Аз така мисля, че е редно, иначе си чешем езиците само, и за всеки е миродавна неговата истина .Това е за чупенето, а що се отнася до шофирането с такива кутии, лично на мен най ми допада ръчната, но с типтроника се постига същия ефект , така,че и това не е мерило ...пак според мен и моето скромно мнение.

ПП Иначе малко намразих обикновения автомат, когато пътувах от Самоков за София и с 50-60 км в час на няколко пъти аха и да немога да изпреваря, откачих, да имаш мощност а да не можеш да изпревариш ......:(

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно, не само автоматичните трансмисии на Марката могат да се предадат. Има една Е-класа с приключила автоматична кутия и нямам търпение да видя какво има вътре. Ще съм наоколо когато майстора я работи. Знам и за още една, пак на мерцедес в съседен град.

Иначе "счупен" галант съм виждал само един и то моя :icon_thumbup: . Гюмбишито му с гюмбиши. Ще му скъсам точилата напролет :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Де факто - всяко нещо по една кола рано или късно се чупи. Ако скоростната кутия вземе, че си замине, не би било правилно да мислим, че това е слабото място на колата , просто това са автомобили обикновено на по 10 и повече години и рядко под 200 000 км. Да не говорим, че автоматикът си иска подобаваща поддръжка, която е често пренебрегвана. Една скроростна кутия като се обслужва нормално, ще работи дълго време. Е баща ми кара едно пежо 206 автоматик....... колата е вече на 10 години и проблеми в автомата никви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз от 20 дни съм със счупена ръка и оценявам високо автоматика.

Пожелавам бързо възстановяване. Аз по същата причина, но с крака, оцених какво е да нямаш автоматик. В такива ситуации автоматът е голямо предимство.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...