Премини към съдържание

Дневни светлини


mmaanekena

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, пускам тази тема сега за да обсъдим по рано как и какво ще слагаме, купуваме или преправяме, за да угодим на 'поредната прищявка' на ЕС а именно че от месец Февруари са задължителни светлините при движение на автомобила целогодишно :icon_doh: -което за мен е пълна простотия, вече има и много гласове против това изискване- дори и на доктори които доказват че светлината през деня води до повече напрежение в очите на водачите,а оттам и до повече грешки и съответно....произшествия :icon_crying:, обаче май производителите на крушки и тяхната печалба като че ли е по важна в случая :icon_censored:. И така как ще се 'осветяваме' през деня- дневни светлини ли ще купуваме и откъде, къде ще ги монтираме-във фаровете ли ще ги вграждаме, или някъде по предната броня ще ги монтираме, как ще ги 'захраним' с ток и откъде :icon_hmm: - не ми се щракат копчета при всяко палене на колата,а ако ги направим автоматични да се включват при палене на автомобила, как ще ги изключваме когато се стъмни и си пуснем нормалните фарове :icon_hmm: , или ще си ползваме оригиналните фарове....и ще сменяме крушки през месец :nono: . Още 1 въпрос който също ме вълнува, как е записано в ЗДП- да се кара с включени светлини, или с вкл. 'къси' светлини.....щото разликата е много гадна,а именно че ако е с къси, това значи целогодишно да ни светят габарити+лампите по таблото....и тогава вс ден ще се сменят крушки някъде по колата :nono: .Не е лошо темата да стане 'важна' че от началото на ноември се почва..... :mad:

Редактирано от tmintov
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една тема там е коментирано много за лампите, за устройствата, чиито цени стигат до над 50лв. с монтажа, което изисква отделно преправяне на инсталацията и т.н. Предложени са и няколко варианта как да се постигне същия ефект почти без никакви средства.

 

а именно че от месец Февруари са задьлжителни светлините при движение на автомобила целогодишно

 

Всъщност ще е от първи ноември от когато използването става задължително в периода до първи март.

 

За допълнителните дневни светлини - ще ги има фабрично на всички нови коли, които се продават в ЕС след 2011. За такива самоделни - трябва да светят горе-долу с интензитета на късата светлина, ако са във фара, а пък ако са допълнително на предната броня например най-много да напишат акт в който да твърдят, че са фарове за мъгла, а в другия случай че си на габарит. За да се избегнат подобни случаи вероятно трябва да се узаконят по някакъв начин /технотест?/, и да има официален документ, че това са "светлини за движение".

 

"24/09/2008 За да повиши безопасността на пътя, Европейската комисия реши да въведе дневните светлини за всички НОВИ видове моторни превозни средства след 2011 г. Дневните светлини (DRL) са специални лампи, които се включват автоматично, когато се запали двигателят.". За справка - официалния сайт на ЕС http://ec.europa.eu/bulgaria/press_corner/news/240908-lights_bg.htm

 

Тук е отговорено на въпроса за това кои светлини да се включват, а именно късите: http://blog.ucheben.com/shofiorski_kursove/светлините-през-зимата/

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=2563 - ето темата.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=16020 - тази е най-новата до сега, където се обсъжда въпросното решение за целогодишно каране с включени светлини.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=2401 - тази мисля е най-старата и е 5 страници.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=10240 - ето тема за едно готово устройство

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15212 - тук има монтирано такова устройство със снимки на интервенциите

 

 

 

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, втора година даже вече над две години, не съм спирал късите светлини, една крушка ми е над 100лв мисля, нищо не е горяло, не знам колко светещи часа са видели. Винаги карам така и винаги ми е по-добре този срещу мен да кара така, само да има нормални фарове, че има едни дето са без лупи, с едни ксенони, едни крушки, голямо мазало, те докторите сигурно такива коли са тествали :). Мисля че и в другата тема спорихме, но аз съм твърдо ЗА да се кара на светлини, много по ясно за какво става въпрос, но това си е мое мнение.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да сложа светодиодни крушки Н1 с 68 СМД диода, вместо дълги. Светят достатъчно силно за да се виждат през деня и достатъчно слабо за да не заслепяват :) , а и консумацията им е доста ниска. Скоро трябва да ги поръчам и ще пусна снимки.

Дългите светлини не ги ползвам, пък и имам на бронята още едни. Като сложа ксенон, ще станат съвсем излишни...

 

http://www.tuktuk.lt/i/objects/resized/y10/w28/d7/med/1504429.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези "крушки" не ги гледай с колко диода са, а колко са качествени. Има едни с по пет диода на подложка (в един корпус), по 13 или 19 бройки общо. Те вече наистина светят, но пак не става и не се вижда достатъчно добре срещу слънцето. Ако същото е в изпълнение за габарит, тогава по-голямата част е насочена да свети в небесата и ефекта е още по-малък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като става на въпрос аз съм против непрекъснатото използване на къси светлини. Освен че се скъсява живота на крушките и може някоя да изгори посреднощ, освен това се затормозява и зрението на водачите и обръщат по-малко внимание на несветещите обекти на платното (доказано е). Вече ако е на габарит или има специални светлини за целта, тогава има известен смисъл. Но за нашите географски ширини преобладават слънчевите дни с добра видимост и не е проблем да се види насрещно движещ се автомобил няколко километра напред без значение дали е с пуснати светлини. По-скоро трябва да се задължат пешеходците, колоездачите и каруцарите по междуградските пътища да са със светлоотразителни жилетки нощно време и да има много сериозни санкции и за тях. Ако се извади една такава статистика предполагам злополуките с тях ще са в по-голямата си част през нощта, както и ще са потърпевши в голям процент от пътните инциденти с фатален край.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам постоянно на къси светлини моята кола.

За 7 години и 100 000км съм сменил 3 пъти крушки - като оригиналните на General Electric не бяха изгоряли за 4 години,

а после като сложих Osram Silverstar и Nightbreaker те държат по около година. Така че ако карате с нормални крушки

на Osram/Phillips/General Electric, които са от по 7-8 лева за H4 ще карате доооооста време и не виждам особен проблем

от 16 лева консуматив за 5 години :) За плюсове - могат да се изброят следните на прима виста:

 

- ориентиране от доста далече кой на къде се движи на дълъг път, тоест дали този който ти идва насреща е насрещен или изпреварваш

- много по-добра реакция от пешеходци и други водачи към моя автомобил забелязват ме доста повече, сребрист металик съм и понякога доста се сливам с асфалта

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шанса да не се видите и да се блъснете челно с друго МПС по тази причина е минимален. Повечето пешеходци си гледат в краката, така че няма значение дали ще видят автомобила на три или пет километра, защото не гледат на там. Същите тези пешеходци и колоездачи се движат в повечето случаи в края на платното по  посоката на движение на МПС т.е. те идват зад гърба им и те не могат да ги видят и тогава полза за тях няма, а вниманието на водача ще е отвлечено от светлините на насрещно движещите се и ще ги забележи сравнително късно. Отделно ако се намалят дупките, подобри маркировката, преустроят се опасни участъци и се отстраняват своевременно храстите по банкета броя на ПТП-тата ще намалее значително и чак тогава може би ще се докаже статистически, че включените светлини намаляват произшествията в такъв голям процент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е поредната глупост.. ама нали сме европейци какво да се прави. Тези с крушките добре, а тези с ксеноните какво да правят :icon_crying:

Може да се съберем групичка и да ги взимаме на едро :icon_thumbup:

:icon_hmm: явно цял живот ще се трепем да работим за държавните глупости

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в крушките, освен ако не изгори посреднощ и не знаеш как да я смениш в тъмното. Въпроса е че дори и да има някаква полза тя няма да е очакваната, а даже може да причини известни проблеми. Отделно тази статистика от Европата няма да е вярна, защото тук причините за ПТП и цифрите са коренно различи от тези в скандинавските страни, от където вероятно са взети тези данни. А пък да не говорим за ксеноните светещи ярко синьо или виолетово и неправилно регулираните фарове, които заслепяват, както и тези постоянно каращи на дълги. В Европата има контрол над тези неща и техническите прегледи са много по-стриктни и там нямат такъв тип проблеми свързани със заслепяване от всяка втора кола.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човек, след като говориш тези неща.. надявам се знаеш, че ксеноновите крушки имат определено време за живот.. според мен е доста тъпо да давам пари са фарове, които 80% няма да използвам

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами кой ти казва да не ги ползваш? Желателно е (ако не е и задължително) да имаш резервни крушки. Отделно ксенона ако е качествен има в пъти по-дълъг живот от обикновените халогенни крушки, което е още един довод, че проблема не трябва да се търси в горенето на крушките и това да е единствената причина да сте против.  В другите теми има още много доводи "за" и "против".

 

Предлагам вече да се обсъждат устройствата за автоматично включване на фаровете - цени, начини на инсталация принцип на действие и т.н. Също и така наречените "светлини за движение" какво точно представляват, как да се различат от габарити или допълнителни фарове за мъгла, от къде могат да се намерят такива за допълнително монтиране и правните норми свързани с тях, ако не са фабрични.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Отделно ксенона ако е качествен има в пъти по-дълъг живот от обикновените халогенни крушки...

Ти сериозно ли го каза това.. защо не им сравниш цените и не опиташ пак.. Аз се отказвам да споря..

Успех с автоматичните системи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами кой ти казва да не ги ползваш? Желателно е (ако не е и задължително) да имаш резервни крушки. Отделно ксенона ако е качествен има в пъти по-дълъг живот от обикновените халогенни крушки, което е още един довод, че проблема не трябва да се търси в горенето на крушките и това да е единствената причина да сте против.  В другите теми има още много доводи "за" и "против".

 

Предлагам вече да се обсъждат устройствата за автоматично включване на фаровете - цени, начини на инсталация принцип на действие и т.н. Също и така наречените "светлини за движение" какво точно представляват, как да се различат от габарити или допълнителни фарове за мъгла, от къде могат да се намерят такива за допълнително монтиране и правните норми свързани с тях, ако не са фабрични.

Ами то тогава да вземем да караме и с натиснати клаксони-та да немалеят още катастрофите :icon_hmm: ще се чуваме и виждаме отдалече :icon_hmm: .Ще ви дам 1 пример-сега в Смолян ВИК сменят трьбите,нашата улица цялата е разкопана-направо са кратери а не дупки и.......елате да видите как минават шофоьрите(особенно младите) и с каква скорост по нея :icon_doh: ,направо се обьрквам вече-нищо не може да ги спре да 'натискат' :icon_doh: .За 1 месец намерихме 5-6 таса,спукаха се 2 гуми,криви джанти,а вьрха на сладоледа е.....носач с шарнир който вече 2 дена стои на улицата и изпадна от 1 Гоуфф дето мина по нея с яка газ,скастрихме го тоя ученик и му казваме че магистралата е по надолу-да натиска там,а той вика.....за мен тя е тука :icon_doh: Проблема е много по дьлбок и е в психиката на водачите,вьрху това трябва да се работи,а не да 'паля' фарове всеки пьт и да чакам 'пилотите' по пьтя да ме пазят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако става на въпрос има халогенни крушки, които са по-скъпи от твоите ксеноновите. Както има и такива (на Philips например), които двете струват колкото един по-евтин ксенонов комплект. Една ксенонова крушка има живот поне 3000-4500 часа, а халогенната максимум 1000 в най-добрия случай, тези светещите по-силно изкарват много по-малко. Излиза че да си купиш една ксенонова за 28лв или биксенонова 40лв излиза по-евтино от колкото да смениш минимум 3-4 достатъчно качествени халогенни.

 

Ето го и отговора на въпроса как се отразяват постоянно включените светлини на разхода, както и на околната среда: http://www.mitsubish...indpost&p=24374. Да добавя че за около един литър гориво се отделя около 3кг. CO2.

 

Сега малко за устройствата и принципа им на действие:

 

При готовите устройства се следи за промяна захранващото напрежение (при работата на двигателя и съответно при зареждане) и се управлява допълнително реле свързано с веригата на фаровете. В зависимост от устройството може да има таймер за закъснение на включването или да се регулира силата на светене на фаровете. Изискват известна промяна в инсталацията на фаровете. Цената варира от 30 до 50 лв. заедно с монтажа. Намират се най-често в магазините и сервизите за автоаларми, като се предлага и монтаж, както и в някои магазини за автоаксесоари и търговски вериги.

 

Варианти за включване без специално устройство:

 

- Включване на захранването на фаровете към веригата управлявана от контактния ключ - фаровете светят само когато е "на контакт" и няма нужда да се изключват от ключа за фаровете, след като двигателя е изгасен. Основния недостатък е че при запалване на автомобила и в момента преди това фаровете ще работят и ще натоварват допълнително акумулатора.

 

- Управление на релето за фаровете чрез сигнал от алтернатора - при този вариант фаровете се включват само при запален двигател и работа на алтернатора - сигнала се взима от клема на алтернатора или от ламата за "зареждане". В този случай се изискват известни познания за инсталацията на автомобила, но не се изисква сериозна промяна в нея в сравнение с универсалните устройства.

 

- Зумер свързан с контактния ключ и с реле свързано паралелно с ключа на фаровете (габаритите), което да изключва звуковата сигнализация при включени фарове. Изисква се ръчно включване.

 

- Бележка с надпис "ФАРОВЕ!!!" залепена на таблото или създаване на навик за включване на фаровете.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Целогодишно карам с включени къси светлини! Преди да сложа лупите с ксенон използвах крушки Н4 на Osram. За 2 години смених едната, беше изгоряла късата светлина.

Карайте с включени ламБи, няма да ви се навърти на електромера! Годишно не вярвам да се надхвърлят 15лв. за смяна на крушки за фаровете и таблото.

 

Поздрави!

 

П.п. Нека бъде светлина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ме дразни през деня да ми се затъмнява часовника и климатроника. За това ще си сложа DRL - 50-70% дълги, макар че си е разправия на тази инсталация. Габарити не мисля да връзвам към дневните - ако е ниска видимоста ще пускам късите (ксенона).

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ме дразни през деня да ми се затъмнява часовника и климатроника. За това ще си сложа DRL - 50-70% дълги, макар че си е разправия на тази инсталация. Габарити не мисля да връзвам към дневните - ако е ниска видимоста ще пускам късите (ксенона).

 

Точно това ме дразни и мен.

Относно постоянното подмятане колко струват крушките - съмнявам се, че някой ги пести. Аз например в слънчев, зимен ден просто не се сещам да пусна светлините, а не виждам и смисъл в града. Извън града карам винаги на фарове. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен първоначално ще има забележим ефект и предимствата на "прекрасната" идея ще се изтъкват надълго и нашироко в медийното пространство. С времето обаче водачите, а и всички, ще свикнат и всичко ще се върне по старому.

За нашите условия главните виновници за големия брой ПТП е състоянието на пътната мрежа, липсата на маркировка, храсталаците около пътя, манталитета на шофьорите и др. Много често ме се случва да виждам как ме "изпреварват" докато съм спрял на STOP и чакам реда си да премина. Даже има и пешеходна пътека. Колите минават вляво от мен и се шмугват в трафика. Ако чакат повече от 10 сек. така правят. Дори ми бибиткат и гледат сърдито. Това са хора, които не са виждали движение (като това в София) и са свикнали да не спират на стоповете, да не зачитат останалите знаци и особено тези за ограниченията на скоростта. Ако ще сигнални лампи на покривите да сложат, сирени като на линейка и да светят като коледни дръвчета, не виждам как това ще се промени. Не знам еколозите в коя дупка са си бъркали докато други са измъдрили тази дивотия.

Щом искат да спрат ПТП-тата, да поработят върху контролирането на максималната скорост в населено място, която скорост да се ограничава електронно в новите автомобили, а при старите да се изпраща автоматичен сигнал. При нарушение, както и при ПТП, автоматизирана с-ма в колата незабавно да сигнализира до контролните органи и да им се отнемат книжките за 3 години + глоба в размер на 30% от годишния доход. Няма да спазват правилата ли, ще карат "на риск"? Ще карат, ама друг път... А, и никакво пушене, говорене по телефона (във всякаква форма), слушане на музика и разговори, докато колата се движи. Искате ред? Нá ви ред...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искате ред? Нá ви ред...

 

Хм..ред..нищо общо. То това направо си е...нещо друго. :) Американска демокрация....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги май е време вече за някакви практични сьвети около светлините :icon_hmm: ако някой е готов с тях нека да сподели как го е направил.....та да почваме и ние,че време не остана много до 1.11. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Имам едно въпросче към знещите, относно ксенонЯ ми:.....Могат ли да се сложат, по силни крушки(50w) на по слаби баласти(35w)....................или, по силни баласти(50w) със по слаби крушки(35w)....и какъв ще е ефекта? Целта ми е да си увелича осветлението без да сменям целия ксенон с по силен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че разликата е в баластите. На моите крушки не пише ватове, нито съм виждал да се продават по-разни сайтове 50 ватови. Ако има разлика и в крушките най-много да им се скъси живота или да не светят толкова силно. От значение е и цветовата температура и в някои случаи ако е над 5000К може да се вижда по-зле при определени условия.

 

А за въпроса кой как го е направил - отговорите са на предишната страница, има линкове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 35 вата крушки на 45 вата баласти. Свети по-силно и по-жълто. Крушките бяха 5000К, но сега светят като 4300К. Няма проблем с живота им.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

От днес до 1 март всички шофьори у нас са задължени да се движат с включени къси светлини или - при по-новите-автомобили - специалните светлини за движение през деня. През останалата част от годината движението на фарове засега не е задължително, макар да се препоръчва. От догодина се очаква обаче това положение да се промени във връзка с новоприето европейско законодателство.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...