Премини към съдържание

Проблем с Галанта


Plamen Paunov

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. Карам Галант 93г. ,но от известно време на мокра настилка се държи много нестабилно. Като пример вчера в дъжда по Цариградско шосе с около 70км/ч едва го удържах в пътя. Те и гумите ми не са мн добри, но подозирам, че това не е единствения проблем. Моля ако някой е имал подобен поблем да сподели решението.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Карам Галант 93г. ,но от известно време на мокра настилка се държи много нестабилно. Като пример вчера в дъжда по Цариградско шосе с около 70км/ч едва го удържах в пътя. Те и гумите ми не са мн добри, но подозирам, че това не е единствения проблем. Моля ако някой е имал подобен поблем да сподели решението.

Поздрави.

 

Отивай да ти направят реглаж на преден и заден мост, а ако има нещо друго, там би трябвало да ти го кажат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гуми, окачване, реглаж (колегата ме е изпреварил)... няма какво друго да е.. на първо време наистина я закарай на компютърен стенд да я замерят и да погледнат най-грубо окачването как е за да си направиш план .. иначе от кофти гуми може да прави аквапланинг - т.е. ти въртиш волана пък тя си продължава на където си е тръгнала.. това ли е поведението или олеква предницата/иска да върти задницата ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отивай да ти направят реглаж на преден и заден мост, а ако има нещо друго, там би трябвало да ти го кажат.

А може ли да ми препоръчате сервиз?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гуми, окачване, реглаж (колегата ме е изпреварил)... няма какво друго да е.. на първо време наистина я закарай на компютърен стенд да я замерят и да погледнат най-грубо окачването как е за да си направиш план .. иначе от кофти гуми може да прави аквапланинг - т.е. ти въртиш волана пък тя си продължава на където си е тръгнала.. това ли е поведението или олеква предницата/иска да върти задницата ?

Ами колата просто се държи все едно си на заледен път с коловози . В смисъл бяга наляво, надясно и над определена скорост става неконтролируема особено ако пътя не е мн. равен . Иначе на сухо всичко си е ок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скърцат ли гумите като въртиш на място? Ако "не" значи са се "опекли" и са за смяна..

Какви са тия гуми. които скърцат бре ?

 

 

Ако гумите са стари, с малко грайфер, който се е втвърдил или нацепил е от гумите. Ако е така първо сменяш гумите, не че реглажа е скъп.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да ми препоръчате сервиз?

Можем... Във Виена има един много добър сервиз, за нестабилни Галанти на мокра настилка..:icon_thumbup:

Иначе по проблема ти, най вероятната причина са амортисьори и разбити тампони /шарнири/ по окачването..

Трябва да се прегледа цялото окачване /и предно и задно/ за луфтове и хлабини и ако има нещо разбито се сменя и чак тогава се прави стенд..

А за да те насочим към сервиз, трябва да дадеш някакви координати .. Иначе казано "от дека си":D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АМи ако не са гумите???

Колега погледни си и окачването на предните колела - кормилни накрайнижи, носачи и.т.н. за луфтове и износване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mario64 е казал как трябва да се процедира. Ако искаш колата ти да стъпи здраво на пътя дори на лед, отиваш в доверен сервиз за проверка износванията по окачването, оправя се навсякъде да няма луфтове и бегом към стенда. 20 лева е едно минаване на стенд по принцип. Да обърнат специално внимание на задницата, защото сходимостта на колелетата 100% я няма никаква.

Смисълът на "доверен" (за сервиз) е някъде, където наистина знаят как се прави това окачване. Няма и седмица откакто се върнах от стенд и задното дясно колело гледа " у лево"... Та и нищо чудно и аз да съм същата картинка на мокро. Пък за лед, канавката е моя!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от София или Пловдив, най-добре иди на диагностика и стенд в Ратола. По традиционните места със стендове не ги разбират нашите коли от към ходова част много-много (показват моито наблюдения) .. а там едновременно и преглед и стенд можеш да направиш и препоръка какво да се сменя .. ама ... много трябва да е занемарена колата за да е чак толкова зле колкото описваш .. малко си позакъснял ми се струва.

 

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можем... Във Виена има един много добър сервиз, за нестабилни Галанти на мокра настилка..:icon_thumbup:

Иначе по проблема ти, най вероятната причина са амортисьори и разбити тампони /шарнири/ по окачването..

Трябва да се прегледа цялото окачване /и предно и задно/ за луфтове и хлабини и ако има нещо разбито се сменя и чак тогава се прави стенд..

А за да те насочим към сервиз, трябва да дадеш някакви координати .. Иначе казано "от дека си":D

Ами редно беше да напиша, че живея в София. Та пак на въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от София или Пловдив, най-добре иди на диагностика и стенд в Ратола. По традиционните места със стендове не ги разбират нашите коли от към ходова част много-много (показват моито наблюдения) .. а там едновременно и преглед и стенд можеш да направиш и препоръка какво да се сменя .. ама ... много трябва да е занемарена колата за да е чак толкова зле колкото описваш .. малко си позакъснял ми се струва.

 

Поздрав.

Ами аз преди около 2 месеца си карах колата на стенд в мото експерт. Тогава и окачването ми оглеждаха. Уж всичко беше ок.След това почти не съм я карал.Ама на дъжд мн зле. Явно ще се ходи до Ратола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз преди около 2 месеца си карах колата на стенд в мото експерт. Тогава и окачването ми оглеждаха. Уж всичко беше ок.След това почти не съм я карал.Ама на дъжд мн зле. Явно ще се ходи до Ратола.

 

Явно ще трябват нови гуми. Поне назаем да вземеш двете предни да смениш и да се убедиш, че проблемът е от тях... Иначе Мотоексперт, според мен, е най-добрият избор за реглаж. Или може би Ратола Пловдив, не София.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще трябват нови гуми. Поне назаем да вземеш двете предни да смениш и да се убедиш, че проблемът е от тях... Иначе Мотоексперт, според мен, е най-добрият избор за реглаж. Или може би Ратола Пловдив, не София.

 

Толкова са добри в Мотоексперт че като ходих там да ми кажат какво тропа не можаха защото окачването било много сложно.

Иначе относно нестабилността, сложи си 4 нови гуми и после ще говорим пак. Но те съветвам ако можеш сложи 4 еднакви, нови гуми. Аз бях така, след като сложих нови гуми разбрах колко стабилна кола е Галанта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за гуми... Я огледай и 4-те дали са еднакви там 195/60/15 , че се сетих за един френд как кара едно БМВ 6 месеца и гумите една с една не бяха ни марка ни размер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Като стана дума за гуми... Я огледай и 4-те дали са еднакви там 195/60/15 , че се сетих за един френд как кара едно БМВ 6 месеца и гумите една с една не бяха ни марка ни размер.

Ами предните са 195/65/15 и са напълно еднакви - и грайфер си имат с канали и т.н., ама лесно блокират особено на мокро. Задните са 195/60/15 и са доста изтъркани най-вероятно тази седмица ще ги сменя. Но все пак къде да отида на реглаж? И преди това трябва ли да мина на баланс или изправяне на джантите? Благодаря.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направи реглажа пък баланса може като смениш летните джапанки със зимни тогава... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е възможно да имаш изпуснал амортисьор и затова да е настабилна при по-висока скорост. Почти на всякъде където правят прегледи правят тест на амортисьори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли забелязвам, че предни и задни са различен размер? Това, че лесно сурка предните, въпреки че са добри (според теб), много вероятно означава че сигурно няма никой на спирачките на задния мост (изхабени дискове/накладки??). Тази кола май има повече от един проблем, да не използвам по-силен израз .. колега, стягай я или я спирай, че не е безопастно така...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли забелязвам, че предни и задни са различен размер? Това, че лесно сурка предните, въпреки че са добри (според теб), много вероятно означава че сигурно няма никой на спирачките на задния мост (изхабени дискове/накладки??).

Колегата е написал размера на гумите, но не е написал ДОТ-а, който е важен фактор за сцеплението на гумите с пътя. Възможно е и да са блокирали задните спирачни апарати и да не работят. Аз също допускам, че проблема може да се дължи на повече от една причина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли забелязвам, че предни и задни са различен размер?

Не, всички го забелязваме, но си траем :) защото това няма нищо общо с проблема на колегата..:good:

Т.е.- само аз ли забелязвам, че при него проблема не е при спиране, а по време на движение по лИзгав терен ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз го имам същия проблем-на 50 % го реших със смяна на гумите,следващите 50 % са втулки на горни задни носачи към шенкела.Мисля,че това е твоят проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, всички го забелязваме, но си траем :) защото това няма нищо общо с проблема на колегата..:good:

Т.е.- само аз ли забелязвам, че при него проблема не е при спиране, а по време на движение по лИзгав терен ..

Правилно си забелязал, че проблема не е при спиране. Вчера ходих до Мото експерт (в началото на драгалевци дето е). Та там един доста мързелив монтьор каза, че реглажа на предницата е добре но задно ляво точило не е съвсем и после се опита да го оправи, но дали беше найстина чак толкова клеясало или не му се занимаваше не разбрах, щото напъна два пъти с ключа и рече трябва да се смени. То е една щанга(или нещо такова) чрез която се настройва ъгъла на "сходимост" на задните гуми. Според човека трябва да се смени ама чесно казано аз ще си ида в къщи и с тати ще опитам на канала отново дали пък случайно няма да тръгне. и после пак на реглаж. А за майстора само да кажа после порагледа и каза, че и биалетките е хубаво да се сменят (не знам дали има отношение към проблема) така че и тях ще сменя. Иначе за амортисьорите някой беше писал тях наскоро ги сменях (около 6 месеца). Също и дискове и накладки отзад. Ако на някой му дойде идея ще се радвам да сподели а аз ще сменям гумите първо(поне 2 от тях). А и да питам дали е проблем ако са на 65х15.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си забелязал, че проблема не е при спиране. Вчера ходих до Мото експерт (в началото на драгалевци дето е). Та там един доста мързелив монтьор каза, че реглажа на предницата е добре но задно ляво точило не е съвсем и после се опита да го оправи, но дали беше найстина чак толкова клеясало или не му се занимаваше не разбрах, щото напъна два пъти с ключа и рече трябва да се смени. То е една щанга(или нещо такова) чрез която се настройва ъгъла на "сходимост" на задните гуми. Според човека трябва да се смени ама чесно казано аз ще си ида в къщи и с тати ще опитам на канала отново дали пък случайно няма да тръгне. и после пак на реглаж. А за майстора само да кажа после порагледа и каза, че и биалетките е хубаво да се сменят (не знам дали има отношение към проблема) така че и тях ще сменя. Иначе за амортисьорите някой беше писал тях наскоро ги сменях (около 6 месеца). Също и дискове и накладки отзад. Ако на някой му дойде идея ще се радвам да сподели а аз ще сменям гумите първо(поне 2 от тях). А и да питам дали е проблем ако са на 65х15.

Щом майстора със щанга не е успял да завърти регл. болт. значи той е клеасал ( както в 99% от случаите) а той трябва да се върти само с гаечен ключ с не много голямо усилие.......в този случай се прибегва до рязане на болта от двете му страни ( но там е много кофти за флекс ако дори се опиташ с флекса да режеш - така че много внимавай........Аз ги режех с малкия флекс но с голям диск - пълна простотия е, защото е много опасно , по късно си взех оксижен и с него..... ),сваляне на носача, избиване на втулката му и набиване на нова ( и преправена на струг втулка ,защото трудно ще намериш точния размер) и нов регл. болт с ексцентричната шайба и гайка, като яко мажеш с медна грес ( аз ползвам на Вюрт такава ) и чак тогава на реглаж.............ако това го направиш ще решиш всичките ти проблеми.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...