Премини към съдържание

Странен режим на стрелка за нивото на гориво


lambro

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, на някой от вас правило ли му е впечатление, когато колата е угасена стрелката на бензина активна ли е или стои на най- долно ниво, както стои и стрелката за температурата, при мен тя е единствената, която остава активна при напълно угасен автомобил и не съм много сигурен дали трябва да е така. Дайте някой друг коментар по въпроса :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички :mitsu-smiley: са с постоянно активна стрелка на горивото. Няма нищо необичайно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно, карал съм Тойота Корола, Лексус АйЕс, Хонда Акорд и на всички тях при гасене на колата стрелките изпадат в състояние на покой. Не се бях сблъсквал с подобен феномен, благодаря колеги, важното е че няма дефекти :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При изгасен двигател,стрелката запазва положението на което е била ,но не е активна.Ако заредиш гориво при изгасен двигател,тя няма да промени положението си,преди да дадеш на контакт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при нас стрелката за горивото запазва положението си, на което е била докато колата е била в движение, или със запален двигател.

Не ми е направило впечатление да е нещо странно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сръчкаш колата малко преди да я прибереш в гаража (паркинга), стрелката спада с 1-2, дори 3 мм, но когато на следващото палене потеглиш и караш кротко, тя се надига.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сръчкаш колата малко преди да я прибереш в гаража (паркинга), стрелката спада с 1-2, дори 3 мм, но когато на следващото палене потеглиш и караш кротко, тя се надига.

:) Две - три такива прибирания те лишават от четвъртото ако не си минал през бензиностанцията. Също така спада стрелката при изкачване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз зареждам за 30лв, преди това стрелката е малко над "нулата" и лампата пак святка по завоите, и ме кара да върна газта... :) , после по равното резервоара се "зарежда" някъде до първата чертичка. Проблема е че вътре всичко се пличка насам натам, а нивото се измерва по средата на резервоара, докато горивото е в единия от двата края и по средата нивото най-кратко се задържа високо, или поне така си мисля.

Мисля и че принципа му е да интегрира средната стойност на нивото за определен период от време (няколко минути), а не максималната стойност и за това пада толкова много. Може и да греша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как така зареждаш за 30 лева и ти присветва лампата? Преди малко "капнах" за 10 лв и стрелката беше малко под нулата и лампата не светка.

Тези 4,54 литра паднаха като в пуст геран :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е. По едно време миналата седмица мислих, че е изтекло някъде по улицата. При тебе не святка, защото караш по равното на прав път, за това. Пробвай по някой планински път с много завои. Ако сипя за 10лв. лампата няма да угасне през цялото време. Вече взех да свиквам и да не ме плаши. Също идеята за много гориво в резервоара не ми допада.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При редките случаи в които сипвам 30лв. и им се наслаждавам в градски условия обикновено стрелката се качва почти до 3тата чертичка :), по- интересното беше преди няколко дни, когато я напълних до горе и стрелката за горивото се качи може би още половин деление над последната :). Според мен с тия нивомери на гориво всичко е много относително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя съм го пълнил два пъти и стрелката наистина отива над последната черта. Характерно и за двата пъти беше по-бавното й слизане надолу. Минах към 150-180 км. преди да се сети, че трябва да слиза надолу.

Когато застане на чертата, която е над половината (делението над 1/2), вече по-бързо слиза надолу.

Никой не говори за точност. Важното е че показва 4-5 милиметра под последната черта (по пътя към "Е"). Гледам да не карам до там, за да не засмуче мизерия от дъното на резервоара, ако има мръсотия, ръжди, утайки, тиня, блато......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя съм го пълнил два пъти и стрелката наистина отива над последната черта. Характерно и за двата пъти беше по-бавното й слизане надолу. Минах към 150-180 км. преди да се сети, че трябва да слиза надолу.

Когато застане на чертата, която е над половината (делението над 1/2), вече по-бързо слиза надолу.

Никой не говори за точност. Важното е че показва 4-5 милиметра под последната черта (по пътя към "Е"). Гледам да не карам до там, за да не засмуче мизерия от дъното на резервоара, ако има мръсотия, ръжди, утайки, тиня, блато......

 

 

Да това със пълния резервоар е така . Аз си го пълня винаги до горе , доста боли тогава , ама 600-700 км не мисля за гориво :D .

Мисля стрелката показва до към 40-45 литра , а като напълниш до горе ~ 60 литра има 15-20 литра преди да започне да пада стрелката. Поне на каризмата е така :)

Ама на мен взе нещо да ми се прецаква нивомера - от време на време и на пълен резервоар ми присвятка лампата за малко . Другите пътници се шашкат : малее ще ти свърши горивото :) . Аз им викам : споко тя свети когато е горивото е на МАХ !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направило ми е впечатление следното: на автомобилите, на които често им пълнят резервоарите до капачката, им се прецаква нивомера.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направило ми е впечатление следното: на автомобилите, на които често им пълнят резервоарите до капачката, им се прецаква нивомера.

 

Andy, не е редно да правиш сравнения с други марки автомобили. А ако говориш за Галант..... не мога да се съглася с това, че им се прецакват нивомерите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да споделя и аз лични наблюдения и то не от един автомобил. Различни марки и модели.

Нивомерите се прцакват най-много на тези дето се карат само в рамките на няколко деления. Пример: зареждаш за 30 лв и караш докато ти светне лампата после пак зареждаш и така. Показалеца на нивомера се плъзга все на едно и също място тогава пътечката се износва бързо и айде за подмяна.

 

Другото което чета от вас и гледам какво е при мен .... ако съм карал и когато спирам стрелката на горивото ми показва 1/2 гориво, като се върна в колата след няколко часа, стрелката се е покачва с 1-2мм(след като се подаде контакт). И има голямо значение дали си изкачвал наклон или си карал бързо и така.

Същото нещо се наблюдава и при автомобили със биметална пластина в уреда за отчитане на горивото, само че там стрелката показва само на контакт, и трябва време за да достигне реалното ниво на гориво в резервоара.

Нашите коли са с друг тип уред за измерване на гориво, нито е стъпково моторче, нито е с биметална пластина. Устройството им е направено от две намотки и т.н. не ми се изнася лекция доста съм си играл с такива модели. За да мога да твърдя че това са най-надежните, в смисал даващи най-малко дефекти. Ако има проблем с такъв горивомер то или е причинено от студена спойка или от дефектирал нивомер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ако говориш за Галант.....

Не за Галантите, а за разни фордчета, фиатове, опели... Едно приятелско с-во често пътува зад граница и съответно често пълнят до ръба на капачката. На много от колите (често ги сменят) не им отчиташе колко гориво има. Няма гаранция че пълненето е причината, но е мн. вероятно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...