Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Съвет при смяна на масло


rusli

Препоръчано мнение

Качествен Кастрол немски доставя това момче от Пловдив: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=46364&st (ама го научих тая година), колата върви отново отлично и тихо. Който иска може да се възползва - цената е отлична , качеството мисля че е много добро - колегите от Пловдив може да кажат ако и някой друг има впечатления.
Много е хубаво това масло... :icon_thumbup:

Аз си сипах на Хондата, покарах я 2-3 дена и без да пускам обяви, дойде купувач, предложи хубава цена и сега нямам Хонда...

:lol:

Така че впечатления не мога да дам... :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Много е хубаво това масло... :icon_thumbup:

Аз си сипах на Хондата, покарах я 2-3 дена и без да пускам обяви, дойде купувач, предложи хубава цена и сега нямам Хонда...

:lol:

Така че впечатления не мога да дам... :(

Здравейте.Прочетох почти всичко по темата и понеже не съм сигурен как да реша проблема ще попитам за съвет. Наскоро си купих carisma 1.6 98 г. и преди да и сменя маслото нямаше шумове по двигателя.Между другото знам че звучи невероятно но колата по километраж показва 59 000 км. и колкото майстори я заглеждаха казваха , че може и да са реални.Това го казвам понеже като сменях маслото майстора ми предложи да сложа синтетика,понеже двигателя изглежда нов, но пък нали по каталог и дават 10w40 и накрая сложи полусинтетика ESSO. Обаче сега като захладня и почна да ми трака за няколко минути докато загрее.Това дали са повдигачи или маслото не е догодено?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина е преди 2000г, автомобила ти няма хидравлични повдигачи, със стандартни регулиращи винтове си и в този случай трябва да се провери хлабината на клапаните (разбира се ако шума идва от там).

[/q

Доколкото мога да го определя идва някъде, като че зад двигателя и се усеща във въздушния колектор-като си сложа ръката на него и го усещам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова са сервизите.

 

Зависи в кой град са?! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Здравейте.Прочетох почти всичко по темата и понеже не съм сигурен как да реша проблема ще попитам за съвет. Наскоро си купих carisma 1.6 98 г. и преди да и сменя маслото нямаше шумове по двигателя.Между другото знам че звучи невероятно но колата по километраж показва 59 000 км. и колкото майстори я заглеждаха казваха , че може и да са реални.Това го казвам понеже като сменях маслото майстора ми предложи да сложа синтетика,понеже двигателя изглежда нов, но пък нали по каталог и дават 10w40 и накрая сложи полусинтетика ESSO. Обаче сега като захладня и почна да ми трака за няколко минути докато загрее.Това дали са повдигачи или маслото не е догодено?
Маслото не е догодено...

Маслата за тази кола са 0W40 , 5W40 или 5W30...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм с новото масло на около 70-80км - MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 пълна синтетика. Като отзиви, не намирам почти никаква разлика с предишното (Mobil1, 10w40 полусинтетика), нито повишаване на шума, нито някакви проблеми от типа на течове и т.н. Имам чувстовто, че двигателят се развърта по "мазно" и е поутихнал при студен старт, но е в границите на субективното усещане и е възможно да си внушавам. Но определено с това масълце ще му е по-добре през зимата. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не е догодено...

Маслата за тази кола са 0W40 , 5W40 или 5W30...

Ако знам , че ще се оправи-да му сменя маслото,но ме притеснява , че "тракането"(шума)идва като че ли по въздушния колектор,може би субективно го определям, но е може би около дроселовата клапа.Поне идва като че ли зад двигателя и с ръка на колектора там го определям.В тази връзка ми се струва и че оборотите са височки докато загрее-към 2000.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес си сложих 5W30.За сега чукането поутихна и си мисля,че наистина ще ни е по-добре с това масло за напред :icon_dance: !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Сложих си 5W30 двигателя поутихна значително, ама лекото чукане понякога пак се появява. Иначе има огромна разлика спрямо 10W40 - мотора се развърта значително по бързо, работи почти безшумно и върви повече. Вероятно и разхода на гориво ще е по-малък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги :mitsu-smiley: ,

 

Ровех се из интернет да търся информация за маслата, като цяло и попаднах на интересна статия. Гледах по нашия форум но не намерих подобно нещо така, че ще я постан тук. На мен лично ми хареса. :icon_thumbup:

 

 

 

Само преди един хвърлей години автомобилите ни бяха от една порода, гумите - от един завод, бензинът - от едни бензиностанции. Поправяхме ги сами, миехме ги сами, използвахме един вид масло, сменяхме си го сами..

Днес улиците са изпъстрени с всякакви автомобили, поправяме ги в оторизирани сервизи, ходим на автомивки, а за маслото дори и не се замисляме - препоръчват ни го компетентни хора, а ние не се мърсим да го сменяме. Въпросът е дали маслото, което се грижи за двигателя на личния ни автомобил, е най-подходящо? И знаем ли как да го подберем сами? Или поне да разберем дали майсторът е компетентен.

Какво представлява моторното масло?

Най-съществената роля на маслото е да смазва движещите се части на двигателя, за да се намали вътрешното триене и да се намали консумацията на гориво. Маслото също трябва да защитава двигателя от вътрешна корозия, да предпазва от образуване на утайки и отлагания, да улеснява студеното стартиране, като намали износването на двигателя, и да охлажда движещите се части на двигателя.

Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).

Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторни масла.

Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.

На етикета на всяко моторно масло има букви и индекси, които за повечето шофьори, пък и продавачи на масла не означават нищо. Всяка марка притежава характеристики и сертификати, получени по Международните стандартизационни системи, които е полезно да бъдат разчитани от клиентите. Познанията биха позволили на всеки шофьор да подбере сам моторното масло според това какъв е видът на двигателя - бензин или дизел - според сезона и климатичните особености на населеното място - всесезонни, зимни, летни, според натоварването и т. н. Дори тогава, когато откриваме две масла, предназначени за един и същ тип двигател и за един и същ климат, можем да открием огромни разлики в поведението им при експлоатация. За да бъдат моторните масла обективно оценени при условията на приложение и експлоатация, специализирани технически институти са създали класификации, по които клиентите да ориентират избора си. Това са:

S.A.E. (САЩ - Сдружение на автомобилните инженери), A.P.I. (Американски институт за петрол), A.C.E.A. (Асоциация на европейските конструктори на автомобили), ССМС (Спецификации на автомобилни производители).

Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.

SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например

ако живеете в скандинавските страни или Канада,

добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE са за приложение при високи околни температури, т.е. летни класове. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60 (вж. графиката - б. р.). Така че ако сте любител шофьор и тръгнете на пътешествие в топлите страни, сложете масло SAE 40.

Ако държите на универсалното масло - за нормални температурни амплитуди, тогава трябва да си закупите всесезонно. То има по-ниска склонност да променя вискозитета си с промяната на околната температура и смазва еднакво добре и при студ, и при жега. Това е качество, което се изразява с две числа по стандартите на SAE, комбинация от горните два типа вискозитетни класа. Първото, последвано от буквата W за свойствата му през зимата, и второто число, показващо вискозитета при висока температура на двигателя. Например SAE 5W-40, посреща всички нужди на шофьора и в малка степен се влияе при различните околни температури.

Класификацията на A.C.E.A. и A.P.I. оценява маслата според способността им за защита срещу износване на двигателя при по-леки или по-тежки условия на приложение. Те са едно и също нещо с тази разлика, че докато A.P.I. класификацията се базира на изискванията за двигателите в САЩ, то класификацията на A.C.E.A. се базира на изискванията за европейските двигатели. Когато решите да си купите масло, задължително погледнете на етикета за какъв двигател е предназначено. Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.

На стикерите на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са одобрили дадената марка след всякакви лабораторни изпитания. Това е отбелязано с абревиатурата ССМС и например VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер.

Може би вместо епилог на текста трябва да кажем, че ако загубите две минути за четене на етикети, можете да спечелите доста живот за двигателя на своя автомобил.

 

Кога да доливаме или сменяме маслото?

 

При експлоатацията на автомобила маслото в двигателя постепенно се изразходва - определено количество се изпарява, изгаря - и затова е важно да се проверява нивото му.

Препоръчително е да проверявате редовно нивото на моторното масло в картера и да не се изчаква светването на червената лампичка на таблото.Ако при измерване нивото, то е под минимума, а са изминати например по-малко от 4000 километра - разходът на масло е завишен, което не е нормално. Трябва да се долее и задължително да се провери причината за големия разход.

Ако маслото е под минимума и сте изминали между 4000-15 000 километра, ситуацията е нормална, така че само долейте. При навъртени между 10 000 и 15 000 километра, маслото трябва да се смени задължително. В противен случай рискувате да съсипете двигателя си.

Невинаги обаче смяната на маслото трябва да се извършва след познатите 10 000-15 000 км. Защото при трудни условия на шофиране (дълги задръствания, чести пътувания при пълен товар и често спиране и потегляне) моторното масло е подложено на силно напрежение и в такива случаи срокът му за смяна трябва да бъде съкратен.

Често шофьорите решават да сменят маслото си, когато цветът му стане много тъмен. В повечето случаи са прави, но невинаги тъмният цвят е белег за остаряло масло, просто защото то има функциите да прочиства частите на двигателя. Тогава трябва да погледнете на стикера, поставен от монтьорите при последната смяна на маслото, на какви километри е подменяно и според ситуацията да прецените.

Ако доливаме масло с различен вискозитетен показател, например като се долее SAE 10W30, а в резервоара има SAE 15W40, това не води до никакви последствия. Просто ще получим масло с междинни показатели. Дори и марките на двете да са различни, това също не е от значение.

Не е препоръчително обаче да се смесват минерални със синтетични моторни масла, защото двата вида имат много различни характеристики. Резултатът ще бъде по-близък до маслото,чието количество е по-голямо. Не е препоръчително да смесваме и масла, предназначени за два различни типа двигатели - бензинови и дизелови.

Без да пропускаме антифриза като основна част в поддръжката на двигателя, трябва да се отбележи, че е полезно да зареждате автомобила си с антифриз не само през зимата, а и през лятото, защото той повишава и точката на кипене на смесите и по този начин предотвратява възникването на проблеми, свързани с прегряване. А и смазва водната помпа.

* Материалът е консултиран с инж. Георги Иванов - "OMV-масла"

 

Минерални или синтетични?

 

Синтетика

Въпреки името си, повечето синтетично добивани масла (Mobil 1, Castrol Formula и т.н.) се добиват от минерални такива - те са предимно Polyalphaolifin-и (ПАО) , а те идват от най-чистата част от разлагането на минералното масло - газта. ПАО маслата се смесват с обикновените минерални масла, което означава, че може да се добави синтетично към минерално, или минерално към синтетично без да се предизвика повреда в двигателя. Най-стабилни са полиол-естер(не полиестер). Като казвам стабилни, имам впредвид най-малко вероятно да реагират зле с другите съставки. Синтетичните масла не съдържат реактивни въглеродни атоми в реакцията си. Реактивния въглероден атом има свойство се свързва с кислороден и да създава киселина. Както знаем, това е лошо за маслото. Мислете за синтетичните масла като за изкуствено получени масла. Те са разработени да вършат възложената им задача, без недостатъците които имат минералните.

 

Пълна-Синтетика

Напълно синтетичните масла (Поли-алкилен-глюкол) са вид използват изключително в индустриалния сектор в скоростни кутии с високо натоварване. Те се създават в специални лаборатории в които се разграждат молекулите съставящи различни субстанции като зеленчуци и животинска мас, и след това се рекомбинират с индивидуални атоми като се създават нови синтетични молекули. Това ползволява на химиците прецизно да контролират молекулите при изграждането им. Нитро наистина ! Но поли-глюколите не се смесват с нормалните минерални масла.

 

Измиващи масла

Това са специални сложни химични съединения, които са много тънки(редки). Те почти имат свойството да запушват водата както докато е студена, така и докато е топла. Обикновето те са 0W/20 масла. Никога не карайте двигателя с такива масла, няма да издържи. Тяхната цел е изчистването на цялата "смрад" която се е напластила в двигателя. Забележете, че Mobil1 0W40 е добре, защото '40' означава, че е достатъчно гъсто при работна температура. За да ги използвате, източете двигателя от цялото масло, но оставете филтъра. След това го напълнете с измиващо масло и го пуснете на свободен ход за около 20 минути. Накрая източете всичко и гледайте какво изтича от пробката Сменете масления филтър, напълнете с добра синтетика и готово. Имате чист двигател!

Разбира се, има значение състоянието на двигателя преди използването на измиващи масла. В стария двигател е добре да не премахвате наслояванията, тъй като някои от тях запълват сегментите и предпазват от течове.

 

Използване на дизелово гориво за измиване

Въпроса възниква относто измиването на бензиновия двигател с дизелови масла. Идеята е, че в следствие високата почистваща способност на съставките в дизеловото гориво, то може да се използва за измиване на не-дизелови двигатели. В следствие на специфичните си качества можете да използвате дизелови масла в стари двигатели за изчистване, но по добре да използвате не толкова силно активни масла за да не се престараете с прочистването и да загубите компресия. Общо казано SAE15W/40 масло за дизелов двигател би свършило работа за около 500 километра.

 

Кратко ръководство за различните класове масла

1. Пълна синтетика: 0W-30, 0W-40, 5W-40

Намалява разхода на гориво. Увеличава производителността и мощността. Осигурява добра износоустойчивост и предпазва от отлагания. Осигурява добър старт при студено и добра циркулация при отрицателни температури. Стига бързо до движещите се части на двигателя

2. Полу-синтетика: 5W-30, 10W-40, 15W-40

По-добре защита. Добра защита през първите 10 минути след запалването. Грубо 3 пъти по-добра износоустойчивост. Увеличено време за смяна на маслото - не се налага да го сменята прекалено често.

3. Минерални: 10W-40, 15W-40

Основна защита за различни двигатели. Маслото трябва да се сменя много често.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от производителя, в Европа, включително и в България 5W30 е синтетично, не съм срещал полу-синтетика 5W30.

Ето ти два бързи примера:

X-Tech 5W30

Eurotech 5W30

Comma е производителя на Mobil

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Comma обаче не е производителя на Mobil. Esso и Mobil 1 се произвеждат от Exxon...

По принцип Mobil е Британска марка, закупена от Ексон преди 10-ина години. Comma е дъщерна фирма на Ексон, базирана в UK и ме съмнява маслата Мобил в Европа да идват от американска рафинерия.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предишното масло с което карах беше 10W40 Mobil полусинтетика и беше произведено в Турция! Наложи се да доливам от него, сегашното е 5W30 Mobil1, пълна синтетика и не е мръднало. Двигателят е по-тих. За съжаление пише само произведено в ЕС, без да се упоменава къде точно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А така хубаво го каза.......Защото всеки си мисли че като му гори колата масло трябва да си налее по-гъсто. :icon_dance:

А пък никои не гледа качествата на маслата......не случайно има хиляди видове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте банда.Четох,четох и накрая нищо не разбрах.Моята "тинейджърка" 03'96-та и е вече време да се "намаже" с ново масло и затова направо да питам какво?Двигателя е MPI 4G63 ако не се лъжа (за последните две цифри).При предишната смяна знам че сложиха полусинтетика 10W-40 но не ме питайте кой е производителя.В началото двигателя не се чуваше но вече определено ми "бучи".Въпроса ми е полусинтетика 10W-40 или синтетика например 5W-40.На 127 000 км. ако са истински. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е 4G93. По-добре е 5W40, ако няма голяма разлика в цената.

 

Това е ценовата листа на ОЕМ маслата предлагани в Ратола: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15711 , ама късно я видях...

 

P.S. Някой вече ако е изпробвал пълноценно :mitsu-smiley: маслото 5W30, може да си сподели впечатленията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предишното масло с което карах беше 10W40 Mobil полусинтетика и беше произведено в Турция! Наложи се да доливам от него, сегашното е 5W30 Mobil1, пълна синтетика и не е мръднало. Двигателят е по-тих. За съжаление пише само произведено в ЕС, без да се упоменава къде точно.

 

 

Цитат - ама не помня откъде

 

"Esso, Mobil-как определить страну и дату изготовления масла?

 

В связи с многочисленными запросами по поводу определения страны происхождения товара спешу сообщить следующее. Страну, где произведен товар можно определить по так называемому номеру партии, который печатается лазерным способом на нижней лицевой части канистры и боковой поверхности бочек и ведер.

По информации производителя, структура кода является универсальной для всех видов упаковок продукции Mobil и Esso.

 

Номер партии состоит из одной буквы и шести цифр, например N310141.

 

В качестве третьего знака может использоваться одна из трех букв : А,В или С, например U2C0238

 

Эта аббревиатура расшифровыввается следующим образом:

 

Первая буква обозначает месторасположение завода, на котором произведен продукт:

 

J - Port Jerom (Порт Джером, Франция)

P – Purfleet (Пурфлит, Великобритания)

H - Hamburg (Гамбург, Германия)

E - Pernis (Пернис, Голландия)

G - Gravenchon (Гравеншон, Франция)

N - Naantali (Наантали, Финляндия)

U - Uddevalla (Уддевала, Швеция)

S - Турция

 

Вторая цифра обозначает год производства :

2 - 2002, 3 - 2003

 

Третья цифра обозначает месяц производства:

 

1-9 - Январь - Сентябрь, А - Октябрь, В - Ноябрь, С - декабрь.

 

Последние четыре цифры - непосредственно номер залива данного продукта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Абе, гледам, че скоро не сме коментирали любимите на всички ни масла, та рекох да повдигна тази тема, като въпросът ми е напълно сериозен, де - какви са впечатленията от маслата Mitsubishi на тези, които са ги ползвали? Интересува ме специално маслото Diamond Evolution(5W30, артикулен номер X1200103), което според каталога, който Мирослав ни е предоставил, е точно маслото за GDI.

Та интересуват ме впечатления и дали все още Мирослав го предлага. Ако да, какви са условията - цени, доставка, начини на плащане?

От Терлико Вълново съм, респ. Велико Търново.

Тханкс, или мерси - както предпочитате. :)

Редактирано от каризмич
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Трябва да е 4G93. По-добре е 5W40, ако няма голяма разлика в цената.

 

Това е ценовата листа на ОЕМ маслата предлагани в Ратола: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=15711 , ама късно я видях...

 

P.S. Някой вече ако е изпробвал пълноценно :mitsu-smiley: маслото 5W30, може да си сподели впечатленията.

 

 

 

Колега, преди седмица сложих според мен правилното масло за тази кола 5W30. Преди това, за около година и 4 месеца, всички "майстори" и тънкосметкаджии ми повтаряха "10W40 е маслото за тази кола по каталог", "това е маслото 10W40 за тази кола, за този климатичен пояс" "недей да даваш пари за глупости, тази кола е на 150000 км и й трябва полу-синтетика", да ама bullshit!!! Слагаха ми какво ли не Valvoline, Mobil...(искам да подчертая, че не съм ходил в кварталния евтин сервиз, за да спестя пари, напротив!) А аз като човек, който разбира от други неща и не работи всеки ден в сервиз им се доверявах, до толкова, че в последните месеци да се изнервя до неузнаваемост на обичания от мен автомобил, който работеше като дизелов опел кадет... Докато в един слънчев ден не се отбих до така недолюбваната от много хора Ратола, където момчетата, които си разбират доста повече от работата ми сложиха пълната синтетика 5W30 на Мицубиши, специално произведено за автомобили производство след 2009г и след това ЧУДО... НЯМА тропане на повдигачи, шума се махна за 5мин, колата "дърпа" адски бързо, не можех да повярвам, дори и сега не мога да повярвам какво се случи с тази кола(Carisma 1.8 GDI 125 HP), след като сложихме това масло, имам чувството, че и тя с мен припявана на Дио, докато я карам... Няма да го хваля повече, защото започвам да звуча като от реклама на "Космодиск". Както и да е, та от там ми казаха да го сменя следващия път отново с 5W30 и след това, че мога да мина на 5W40, но в никакъв случай на 10W-нещо си!!! Моята препоръка е да не пестите хора някакви си 70-80лв, а си сложете качествения продукт за да карате с удоволствие и за да не съжалявате като мен, че сте карали 30000км страхотен двигател с грешното масло! Това са ЛИЧНИТЕ ми впечатления, поздрави и успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тука съм го написал. За цитираното става въпрос за MPI двигателя.

 

 

 

Сложих си 5W30 двигателя поутихна значително. Иначе има огромна разлика спрямо 10W40 - мотора се развърта значително по бързо, работи почти безшумно и върви повече. 

Писал съм и почти същото за разбирачите "маслари" и как сега ще давам пари за масло за промивка + промиваща добавка и още едно масло, защото според последния (тук вече беше съгласен че трябва 5W30) няма нужда от промивка или добавка за почистване и маслото за 120лв, докато се прибера почерня. Имаше един период в който тракането намаля и спря, после пак почна, това за по-малко от месец. Отдавам го на полусинтетичното 10W40 с добавка с което карах доста време (и немеца е карал много с 10W40) , останалото масло го налях в опела и от дъното на бутилката изтече добваката със визкозитет на пресечена грес. Предполагам има още от тая гняс в двигателя и запушва нещо.  Чуват се един или два "повдигача" (така го оприличавам - сега ще ме обвините че вероятно незнам и немога да различа какъв е звука...), дори и да спрат да тракат след известно време на празен ход започват пак да напомнят за присъствието си. Предполагам за няколко хиляди километра не може да се причини такова износване че да падне налягането на маслото а тогава сигурно ще трака доста и ще светне някоя лампа. Сега се надявам при промивката да се изчисти по-голямата част от боклуците в двигателя и положението да се подобри. После вероятно ще последва отварянето и почистването му и вероятно смяната на няколко повдигача. Само вече почнах да се чудя кое да е първо.  

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разберете, че вискозитета сам по себе си не казва нищо важно за маслото. Това дали е 10/40, 5/30 или нещо друго ... по-важно е на какви стандарти отговаря маслото, както се препоръчва за колата, как се кара колата, в какви климатични условия и т.н.

Примерно в германия спокойно могат да си карат с 10/40 (полусинтетика) защото температурите там не падат много под нулата. Само че няма проблем да се кара и с 5/40 - синтетика, което е по-добро от полусинтетиката ...

5/30 е принципно висозитет на Синтетични масла с икономия на гориво и одължен пробег, не че няма и 5/40 такива... или 0/30 ...

така че избирайте маслото според това какво изисква производителя (ако пише 10/40 - то това е минимума, но може да го карате и с 5/40 защото това е по-висок клас и е по-добро масло)

ако по книжка се изисква определен стандарт, то търсете масло което отговаря на този стандарт (или по-нов, защото ако колата е на 10-15 години, и стандарта ще е на толкова)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Само да отбележа, че преди известно време смених маслото( старото - TOTAL QUARTZ 10W40) с DIAMOND Evolution 5W30. Купих го от Мирослав, доставиха ми го направо у дома, за което съм му много благодарен.

Колата утихна доста, сега няма почуквания и траканици, каквито се появяваха често преди. Двигателчето мърка като нежна къдрава брюнетка в скута ми след романтична вечеря с кило ракия, 5 бири, половинка суджук и 2 кафета с водка за изтрезняване :)

Та съветът ми към всички GDI-собственици е да се не занимават с глупости от рода на 10W_нещо_си или да слушат разни квартални мастеряги, ами да четат повечко и по възможност да наливат масла, които се препоръчват от MITSUBISHI.

А сред тях не фигурира 10В_нещо_си.

Oil recommendatiuon-a, предоставен ни от Милен_з върши чудесна работа.

Аз обаче избрах да сипя масло, на чиято опаковка блестят трите рубина.

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...