Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Съвет при смяна на масло


rusli

Препоръчано мнение

Колеги,докато рових и четях за масла вижте на какво попаднах.Жалко,че не разбирам и дума немски език. http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...GDI_01_06_d.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Метод на изпитване единична стойност

Плътност при 15 ° С ISO 3675 kg/m3 847

Вискозитет при 40 ° С ISO 3104 мм2/сек 73,7

Вискозитет при 100 ° С ISO 3104 мм2/сек 11,1

Вискозитетен индекс ISO 2909 142

ISO 3016 течливост -54 ° C

Общ брой база ISO 3771 мг КОН/?/ / г 10,2

Сулфат съдържание на пепел 1,1% от масата на ISO 3987

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми правя го този звук като на повдигач, идва някъде от средата на двигателя да всмукателния колектор, но не му пречи и да идва от някъде другате и да се чува там най-отчетливо. Ако трябва да се види от какво произтича, по-добре да си купя няколко повдигача, да не се отваря безпричинно. Все пак имам чувството че може и да подлежи на лекуване с масло :D и нищо не ми пречи да пробвам. Все пак не дрънчи още както повечето GDI-та, които съм виждал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как трака повдигач?? А как трака кобилица?? А как трака ако е подбит клапана??.....Купи си поняколко от тези неща......за всеки случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как трака повдигач?? А как трака кобилица?? А как трака ако е подбит клапана??.....Купи си поняколко от тези неща......за всеки случай.
И няколко биелни лагера забрави .. :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е значи ще търся "нов" двигател от някоя на части дето да не се чува че работи :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как трака повдигач?? А как трака кобилица?? А как трака ако е подбит клапана??.....Купи си поняколко от тези неща......за всеки случай.

и няколко дюзи

:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
Днес и аз смених маслото.....Motul 4000 15W40 motion.

Резултат:

1. мотора не се чува.

2 .160+ на газ.

3 .по нисък разход.

Звучи като реклама , ама е истина.....За 20 годишен Лансер ............ :drag: :mitsu-smiley:

нормално да утихне. минералното масло по добре скрива тропането и чукането. но трябва да го сменяш по-често защото си губи качествата по-бързо от синтетиката и полусинтетиката :)

 

 

Вчера смених маслото с 5W-30 и повдигачите започнаха да се чуват по-отчетливо и за по-дълго време. Преди бях с 10W-40. Очаквам мнения.

не е препоръчително да се минава от полу-синтетика на синтетика. точно поради тази причина. синтетиката е за по-запазени двигатели. полу-синтетиката по-добре ще уплътнява луфтовете.

 

 

Шефе, а на моята маторетка какво да наливам? :icon_hmm:

модел , година , кубатура ... и мога да ти кажа по каталог какво му дават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами това казвам........Масла с вискозитети 10W40 и 5W40 не са подходящи за GDI. Но щом сте видели и мненията на Мирослав в други теми значи сте наясно с това. Маслото за GDI трябва да отговаря на по-горе посочените от мен спецификации по ILSAC. Казах да прочетете защото докато не го прочетох и аз се опитвах да карам с други масла.......Разликата е очевадна. Аз няма да кажа с какво карам понеже много хора четат форума и после казват......"ами защото еди кой си каза". Моя автомобил е на 190 000, вече не тракат повдигачи, не гори масло и какво ли още не.........

Избора си е личен, пробвай с това масло което си взел пък на следващата смяна пиши тук дали си доволен.

 

Колега , започвам да се обърквам. Преди време беше казал че 10W40 е маслото за GDI мотора и ни посъветва да сипваме Total Quartc 10W40 7000 (за което ти благодя) Сега казваш ,че 10W40 не е маслото. Моля ви , кажете какво масло да слагам , че скоро ми предстои смяна. Предното масло е цитираното по-горе. Благодаря предварително.

 

П.С. Колата е Каризма 1.8 Гди под 100000км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А такаа , ново 20-ет ... A с 10W40 ако се продължи да се кара ,проблем ли ще е? (понеже до сега само с такова е карана)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към адаша от Плевен, Вальо ако все още караш с маслото което ти сменихме в нашия сервиз били споделил как се държи маслото.

Благодаря ти предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Outlander 2003г, 2.0 4х4

 

0W-40

0W-30

5W-30 Каквото си избереш от трите... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

0W-40

0W-30

5W-30 Каквото си избереш от трите... :icon_thumbup:

 

 

Сега съм с 10w40 - полусинтетика на Mobil1, предишният собственик я е карал със същото и за това сложих пак. Проблем ли е да мина на 5x30, т.е. пълна синтетика? Двигателят работи отлично, никакви течове, пушеци и т.н., дори и след смяната на маслото (имах опасение, че е възможно предишният собственик е слагал добавки да прикрие нещо, но и с новото масло си работи отлично).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Outlander 2003г, 2.0 4х4

По каталог е VX1500 0W30 / VX600 5W40. Като второто е за по-износен двигател.

 

Сега съм с 10w40 - полусинтетика на Mobil1, предишният собственик я е карал със същото и за това сложих пак. Проблем ли е да мина на 5x30, т.е. пълна синтетика? Двигателят работи отлично, никакви течове, пушеци и т.н., дори и след смяната на маслото (имах опасение, че е възможно предишният собственик е слагал добавки да прикрие нещо, но и с новото масло си работи отлично).

Ами предишния собственик малко е подранил с полусинтетиката (предполагам защото е по-евтина). То с полусинтетика ще работи отлично. Въпроса е, ако сложиш синтетика как ще работи. Ако двигателя е пазен може би няма да имаш проблеми да преминеш на синтетика. Не знам дали си струва, защото има вероятност да е по-шумен, ако има износване.

Редактирано от jolly_roger
използвайте и заглавни букви!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята Каризмичка я карам с 10W40 на Valvoline полу-синтетика и доскоро се държеше доста добре с него, но от скоро се чува едно досадно тракане от двигателя. Ходих на сервиз и от там ми казаха, че шума е от повдигачите и ако сменя маслото с 15W40 този шум ще изчезне. Преди 1000км. смених маслото отново с 10W40, шума се появи малко преди това и ме дразни, сега чудя какво да правя- да мина ли на 15W40, тъй като двигателя е на 150 000км? Моля за съвет

Редактирано от vasil_devil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да сложа 0w30 при следващото зареждане? :huh: И кое ще се подобри с него, в сравнение със сегашното - 10w40?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти 5W30. Може и нищо да не се промени, но с 10W40 след време може да започнат да ти тропат повдигачите.

 

Мерси за инфото, след по-малко от 3000км ми предстои смяна и тогава ще сложа 5w30. :) :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята Каризмичка я карам с 10W40 на Valvoline полу-синтетика и доскоро се държеше доста добре с него, но от скоро се чува едно досадно тракане от двигателя. Ходих на сервиз и от там ми казаха, че шума е от повдигачите и ако сменя маслото с 15W40 този шум ще изчезне. Преди 1000км. смених маслото отново с 10W40, шума се появи малко преди това и ме дразни, сега чудя какво да правя- да мина ли на 15W40, тъй като двигателя е на 150 000км? Моля за съвет

 

Ако км са реални, двигателя си е направо нов .... няма смисъл да му слагаш минерално. Възможно е маслото да е някакво менте .... А иначе, ако ти тропа с хубаво малсо, км ще да са доста повечко. По каталог от YACCO дават 10W40 VX500/VX300.

 

Мога ли да сложа 0w30 при следващото зареждане? :huh: И кое ще се подобри с него, в сравнение със сегашното - 10w40?

 

Двигателя не е стар, тъй че не би трябвало да имаш проблеми. както ти казах по каталог дават VX1500 5W30 / VX600 5W40. Кое ще се подобри ? Ами на двигателя ще му стане по-хубаво :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, каква е процедурата за преминаване от полусинтетично масло към синтетично? Прави ли се промивка, има ли опастност от пресичане на маслото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се прави промивка, почти всички нови масла минерални, полусинтетични и синтетични няма проблем да се използват директно без някаква специална процедура при смяна на маслото. Единствено не е добре да се смесват различни типове масла, не толкова от възможността да се пресечат, а от евентуални проблеми, които могат да настъпят при смесването (от различните типове добавки на база, на които са синтезирани маслата).

 

Благодаря. Това е полезна информация. Остава въпросът може ли на двигател на 200 000 км да се сложи синтетично масло. Това всеки решава сам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще правим експеримент. Ще слагаме синтетика на една кола на 250000 км карана последно време с 10W40. Като цяло очакванията са, че може да стане по-шумен двигателя. Но аз си мисля, че освен да му стане по-хубаво на двигателя, няма да има негативни последици :)

Това за майсторите и километрите е вярно. ако двигателя е поддържан и маслото се сменя често, и на 200 000 км може да си го карате спокойно на синтетика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за колегите от Стара Загора. Там има едно масло Адинол - немско, много добро, само за справка в шопето тука го няма което може да говори много неща :). Вносител е фирма Златекс (преди Родопа се намира). Карал съм с такова митсара миналата година - за 90та година кола двигателя не се чува (а и колкото сипех толкова извадих):). Сега съм с Кастрол(както предни години).

Качествен Кастрол немски доставя това момче от Пловдив: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=46364&st (ама го научих тая година), колата върви отново отлично и тихо. Който иска може да се възползва - цената е отлична , качеството мисля че е много добро - колегите от Пловдив може да кажат ако и някой друг има впечатления.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последен въпрос от мен, сега съм с Мобил1, 10w40 никакви проблеми, няма шумове, течове, дим и т.н. на 7000км е, обаче пише на него, че е Made in Turkey и реших да сложа оригинално масло на :mitsu-smiley: преди да са паднали минусовите температури, въпросът ми е 5w30 или 0w30? :icon_hmm:

Двигателят е на 106 000км.

Редактирано от Peter P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последен въпрос от мен, сега съм с Мобил1, 10w40 никакви проблеми, няма шумове, течове, дим и т.н. на 7000км е, обаче пише на него, че е Made in Turkey и реших да сложа оригинално масло на :mitsu-smiley: преди да са паднали минусовите температури, въпросът ми е 5w30 или 0w30? :icon_hmm:

Двигателят е на 106 000км.

При мен по каталог дават 5/30

Редактирано от jolly_roger
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...